Xbox Game Studios / Microsoft Studios to producent, wydawca i polski wydawca gier.
Oficjalna strona firmy Xbox Game Studios / Microsoft Studios, Facebook
Xbox Game Studios (wcześniej – Microsoft Studios) to zajmujący się tworzeniem oraz wydawaniem gier wideo oddział amerykańskiej firmy Microsoft. Istniejący od roku 1975 koncern założony przez Paula Allena oraz legendarnego Billa Gatesa to przede wszystkim jeden z największych na świecie producentów oprogramowania: systemów operacyjnych (DOS, Windows) i aplikacji użytkowych (np. Microsoft Office oraz Skype). Od wielu lat firma zajmuje się jednak również tworzeniem gier wideo, a także produkcją i rozwijaniem sprzętu, takiego jak konsole stacjonarne z rodziny Xbox, tablety hybrydowe Microsoft Surface czy akcesoria komputerowe (myszki, klawiatury itp.).
Choć w swej obecnej postaci Xbox Game Studios istnieje dopiero od roku 2002 (pierwotnie jako Microsoft Game Studios), to macierzysty koncern Microsoft rozpoczął swą działalność wydawniczą już na przełomie lat 70. i 80. ubiegłego wieku, a wydawane przez niego gry firmowane były po prostu marką Microsoft (w późniejszym okresie Microsoft Games). Siedziba firmy mieści się w amerykańskim mieście Redmond, w stanie Waszyngton, a więc w tym samym miejscu, gdzie znajduje się główna siedziba Microsoftu. Od roku 2014 dyrektorem zarządzającym Xbox Game Studios był Phil Spencer, pełniący równocześnie funkcję szefa Xboksa i odpowiedzialny zarówno za rozwijanie samej konsoli, jak i związanych z nią usług. W 2022 roku poinformowano, że stanie on na czele nowej dywizji – Microsoft Gaming – a jego miejsce w Xbox Game Studios zajmie Matt Booty.
Działalność producenta gier Xbox Game Studios realizuje zarówno poprzez mniejsze, nieznane szerzej zespoły deweloperskie (zajmujące się głównie grami casualowymi), jak i sławne, posiadające własną tożsamość duże studia będące własnością koncernu i odpowiadające za rozwój kluczowych marek firmy. Budowę własnej stajni deweloperskiej Microsoft rozpoczął na przełomie XX i XXI wieku. Po utworzeniu Microsoft Game Studios i wkroczeniu na rynek konsolowy, firma zintensyfikowała swoją działalność producenta gier i utworzyła wiele nowych studiów, kontynuując jednocześnie politykę przejmowania deweloperów zewnętrznych. Wraz z debiutem pierwszego Xboksa na rynku pojawiła się seria futurystycznych strzelanek FPS Halo studia Bungie Software, zaś kilka lat później cykl gier wyścigowych Forza Motorsport autorstwa Turn 10 Studios. Po wprowadzeniu konsoli Xbox 360 na rynku pojawiła się kolejna kluczowa marka Microsoftu, czyli seria dynamicznych strzelanek Gears of War, rozwijana pierwotnie przez firmę Epic Games, a następnie przejęta przez wewnętrzne studia koncernu. Na Xboksie 360 zadebiutowała również pierwsza część serii Forza Horizon, która szybko stała się jeszcze jedną kluczową marką w rękach giganta z Redmond; pieczę nad jej rozwojem sprawuje zespół Playground Games.
Pełnoprawnym wydawcą gier Microsoft stał się w zasadzie dopiero pod koniec lat 90. ubiegłego wieku, wydając kilka ważnych tytułów, przeznaczonych początkowo wyłącznie na komputery PC. Prawdziwy przełom nastąpił jednak dopiero na początku XXI wieku, wraz z premierą pierwszej autorskiej konsoli Xbox i utworzeniem samodzielnego oddziału firmy o nazwie Microsoft Game Studios. W kolejnych latach wydał on wiele bestsellerowych gier, wyprodukowanych nie tylko przez wewnętrzne studia Microsoftu, ale także znanych deweloperów zewnętrznych, a także – w późniejszym okresie – niewielkie studia niezależne, wspierane w ramach programu ID@XBOX. Wśród wydanych w tym czasie gier stosunkowo niewielki procent stanowiły produkcje stricte pecetowe, zaś dominująca rola przypadła grom tworzonym z myślą o kolejnych generacjach konsol firmy Microsoft.
Początki Xbox Game Studios związane są nierozerwalnie z historią macierzystego Microsoftu, który choć na początku działalności koncentrował wysiłki przede wszystkim na stworzeniu autorskiego systemu operacyjnego dla komputerów klasy PC, już na przełomie lat 70. i 80. ubiegłego wieku wydał kilka gier na popularne w tamtym czasie komputery Apple II oraz TRS–80 (np. Microsoft Adventure czy Olympic Decathlon). Pierwszą ważną serią gier wydawanych przez firmę był jednak zapoczątkowany rok później cykl Microsoft Flight Simulator, rozwijany początkowo przez studio subLOGIC, a następnie firmę The Bruce Artwick Organization Ltd.
W roku 1985 na rynku zadebiutowała pierwsza wersja systemu Windows, a wraz z nią klasyczna gra Reversi. Wraz z Windows 3.0 (1990) pojawiła się zaś, dołączana po dziś dzień do kolejnych wersji popularnych okienek, komputerowa adaptacja pasjansa o nazwie Microsoft Solitaire. W kolejnych latach system otrzymał także kilkanaście innych, pomniejszych gier, udostępnianych przez producenta w kolejnych pakietach o nazwie Microsoft Entertainment Pack. W roku 1992 na rynku pojawiła się pierwsza gra sportowa firmy, zatytułowana Microsoft Golf, która w przeciągu następnej dekady doczekała się kolejnych edycji. W roku 1993 pojawiła się przełomowa, piąta wersja Flight Simulatora, zaś rok później edukacyjny Microsoft Space Simulator.
W drugiej połowie lat 90. Microsoft nieco odważniej wkroczył na rynek gier, publikując m.in. sportowe Microsoft Soccer i NBA Full Court Press, wyścigowe Motocross Madness i Monster Truck Madness, przygodówkę The Neverhood, platformówkę Gex czy taktyczną strategię Close Combat. W roku 1997 zapoczątkowana została jedna z najważniejszych serii w dorobku wydawniczym firmy Microsoft, czyli opracowana przez Ensemble Studios strategia Age of Empires. Lata 1997–2001 to okres niebywałej wręcz aktywności Microsoftu na rynku wydawniczym; firma opublikowała wówczas zarówno kolejne edycje swoich znanych serii (np. Age of Empires, Close Combat, Microsoft Flight Simulator czy Motocross Madness), jak i całą masę zupełnie nowych gier. Wśród nich na szczególne wyróżnienie zasługują zaś nie tylko tytuły całkiem nowe, takie jak kolejne symulatory: Microsoft Combat Flight Simulator, Microsoft Train Simulator czy strategia ekonomiczna Zoo Tycoon, ale także marki przejęte od innych wydawców, np. Links, MechWarrior czy Metal Gear.
W roku 2000 Microsoft przejął studio Digital Anvil, znane z kosmicznych symulatorów Starlancer i Freelancer, oraz Bungie Software, mające na koncie dwie części uznanej serii strategicznej Myth. Rok później do grona wewnętrznych deweloperów firmy dołączyło również Ensemble Studios, by w kolejnych latach stworzyć trzecią odsłonę cyklu Age of Empires oraz spin–offowe Age of Mythology. W latach 1999–2001 gry wydawane przez Microsoft firmowane były nazwą Microsoft Games. W roku 2001 światową premierę miała pierwsza autorska konsola Microsoftu, a wraz z nią dwie ekskluzywne marki: Halo oraz Project Gotham Racing. W tym samym roku firma powołała do życia wewnętrzne Turn 10 Studios, które kilka lat później zadebiutowało grą Forza Motorsport, dając początek serii mającej stanowić główną konkurencję dla znanego z konsol PlayStation cyklu Gran Turismo. W roku 2002 do grona deweloperów Microsoftu dołączyło legendarne brytyjskie studio Rare.
W roku 2002 zapadła decyzja o utworzeniu specjalnego oddziału (i jednocześnie marki) o nazwie Microsoft Game Studios, którego zadaniem było tworzenie i wydawanie gier na komputery PC i konsole Xbox. W latach 2002–2004 nakładem firmy ukazało się wiele ważnych tytułów, w tym kontynuacje znanych już serii Halo, Links, Microsoft Flight Simulator, Project Gotham Racing, Rallisport Challenge czy Zoo Tycoon, a także całkiem nowe marki, takie jak Dungeon Siege, Fable czy Rise of Nations. Pod koniec 2005 roku na rynku pojawiła się kolejna generacja konsoli Microsoftu o nazwie Xbox 360. Xbox Game Studios podpisał zaś umowę z firmą Epic Games, na mocy której jego kolejne produkcje miały wykorzystywać silnik Unreal Engine 3. Rok później firma przejęła słynne Lionhead Studios Petera Molyneux, znane m.in. z cyklu strategii Black & White oraz wspomnianego już RPG Fable, które zapoczątkowało jedną z najważniejszych serii w portfolio wydawniczym Microsoftu.
W roku 2006 na rynku pojawiły się takie gry, jak Rise of Nations: Rise of Legends, Microsoft Flight Simulator X oraz pierwsze odsłony serii Dead Rising i Gears of War. Rok później Microsoft Game Studios otworzyło swe pierwsze europejskie biuro w angielskim Reading, na którego czele stanął Phil Spencer. Na konsolę Xbox 360 zawitała zaś zupełnie nowa marka Crackdown oraz pierwsze „nextgenowe” odsłony serii Halo, Forza Motorsport i Project Gotham Racing. W tym samym roku firma zamknęła znane z cyklu MechWarrior, przejęte osiem lat wcześniej FASA Studio i utraciła jednego z najcenniejszych wewnętrznych deweloperów, studio Bungie Software, które po siedmiu latach współpracy przy serii Halo na powrót odzyskało niezależność (choć nie zrezygnowało z dalszego rozwijania swej wiodącej marki). W międzyczasie utworzono jednak studio 343 Industries, które początkowo pełniło rolę pomocniczą przy kolejnych odsłonach Halo oraz serii filmów animowanych Halo Legends, zaś w późniejszym czasie samo zajęło się rozwijaniem cyklu.
W roku 2008 Microsoft utworzył wewnętrzny oddział o nazwie Xbox Live Productions, którego zadaniem było tworzenie prostych gier na platformę Xbox Live Arcade. Na konsolach Xbox 360 ukazały się kontynuacje serii Fable oraz Gears of War, jednak w wyniku osłabienia kondycji finansowej firmy, spowodowanego światowym kryzysem finansowym, Microsoft Game Studios podjął decyzję o zamknięciu legendarnego Ensemble Studios (twórców serii Age of Empires) oraz ACES Studio (zajmującego się dotąd rozwijaniem serii Microsoft Flight Simulator oraz Microsoft Combat Flight Simulator). Rok później Microsoft opublikował na swej konsoli m.in. trzecią odsłonę Forzy Motorsport oraz osadzoną w uniwersum serii Halo strategię Halo Wars.
W międzyczasie firma utworzyła Good Science Studio, które skupiło się na tworzeniu oprogramowania na powstający właśnie, autorski kontroler ruchowy Kinect. Microsoft przejął też kanadyjskie BigPark Inc. i zainwestował w rozwój legendarnego studia Rare. W tym samym roku powstały również dwa kolejne oddziały: Zipline Studios (nazwane później Microsoft Game Studios Vancouver, a następnie Black Tusk Studios i The Coalition) oraz Microsoft Flight Development Team, które zajęły się stworzeniem darmowej kontynuacji legendarnego Flight Simulatora o nazwie Microsoft Flight. W wyniku zmian personalnych Phil Spencer awansował na wiceprezesa Microsoft Game Studios, a jego stanowisko w Europie przejął były wiceszef Sony Computer Entertainment Europe, Phil Harrison. W roku 2010 światło dzienne ujrzały kontynuacje serii Dead Rising i Fable, a także zupełnie nowa marka – Alan Wake – przygotowana przez twórców legendarnego Maxa Payne’a ze studia Remedy Entertainment.
Po premierze sensora Kinect dla konsoli Xbox 360 wewnętrzne studia Microsoftu zajęły się tworzeniem gier i aplikacji wykorzystujących jego możliwości. W roku 2011 z nazwy Microsoft Game Studios zniknęło słowo „Games”. W tym samym roku Xbox Game Studios przejęło niezależne studio Twisted Pixel, znane dotąd z serii ‘Splosion Man. Światło dzienne ujrzały zaś m.in. Gears of War 3, Forza Motorsport 4 oraz jubileuszowa edycja pierwszej odsłony cyklu Halo. Rok później otwarte zostały dwa kolejne studia w macierzystym Redmond i po jednym w Londynie oraz Los Angeles. Firma zwiększyła też zatrudnienie w dotychczas istniejących zespołach i przejęła studio Press Play, znane m.in. z gry Max: The Curse of Brotherhood. Użytkownicy Xboksa 360 otrzymali zaś czwartą pełnoprawną odsłonę cyklu Halo, a także spin–offową w stosunku do serii Forza Motorsport grę Forza Horizon, przygotowaną przez zewnętrzne studio Playground Games we współpracy z Turn 10 Studios.
W roku 2013 premierę miała kolejna generacja konsoli firmy Microsoft, nazwana Xbox One, a towarzyszyły jej zapowiedzi piętnastu ekskluzywnych produkcji. Jednocześnie Microsoft założył nowy oddział firmy w japońskiej Osace i zainwestował w rozwój segmentu gier niemal dwa razy tyle, co jego najwięksi rynkowi rywale. W samym roku ukazało się jednak stosunkowo niewiele tytułów ekskluzywnych ukazujących możliwości Xboksa One; na wyróżnienie zasługują co najwyżej Ryse: Son of Rome, nowa wersja klasycznej automatowej bijatyki Killer Instinct, reboot serii Zoo Tycoon oraz piąta pełnoprawna część cyklu Forza Motorsport, która – przygotowana naprędce – okazała się najniżej ocenianą odsłoną serii.
Po niezbyt udanym debiucie Xboksa One w latach 2013–14 w szeregach Xbox Game Studios oraz Xbox Team zaszło sporo zmian personalnych. W lutym 2014 roku rolę szefa firmy przejął jej dotychczasowy wiceprezes – Phil Spencer, który zapowiedział, że w kolejnych latach Microsoft Studios skupi się bardziej na grach, niż na szeroko pojmowanej elektronicznej rozrywce, będącej dotąd dewizą nowego Xboksa. W tym samym roku Xbox Game Studios przejęło serię Rise of Nations, zaś od firmy Epic Games prawa do kontynuowania cyklu Gears of War. Dalsze rozwijanie cyklu powierzono zaś wspomnianemu już Black Tusk Studios, które niedługo później przyjęło nazwę The Coalition.
Również w roku 2014 na konsolach firmy Microsoft ukazały się m.in. Forza Horizon 2, odświeżona wersja pierwszej części Fable, a także specjalny pakiet Halo: The Master Chief Collection. Jesienią roku 2014 doszło do przejęcia twórców legendarnego Minecrafta, szwedzkiego studia Mojang AB. W roku 2015 Microsoft połączył dwa działające dotąd oddzielnie studia w Londynie i zapowiedział opracowanie własnego zestawu VR na konsolę Xbox One. W tym samym roku utworzone zostało studio Decisive Games, któremu powierzono stworzenie kolejnej odsłony „uwielbianej przez fanów serii strategicznej”. Szeregi Xbox Game Studios opuściło zaś studio Twisted Pixel, stając się na powrót deweloperem niezależnym. Rok 2015 przyniósł też szóstą odsłonę serii Forza Motorsport, piąty rozdział cyklu Halo, odświeżoną wersję kultowego Gears of War oraz wydaną na zasadzie czasowej ekskluzywności grę Rise of the Tomb Raider.
W roku 2016 miała miejsce kolejna większa restrukturyzacja firmy, w ramach której podjęto decyzję o zamknięciu studia Press Play oraz legendarnego Lionhead Studios, a także konsolidacji kilku wewnętrznych studiów Microsoftu, niezajmujących się bezpośrednio tworzeniem gier. Na rynku ukazały się zaś takie hity, jak Gears of War 4, Forza Horizon 3, Quantum Break od twórców Alana Wake’a czy ReCore, czyli zupełnie nowa gra legendarnego Keijiego Inafune. W tym samym roku Xbox Game Studios zmienił nieco dotychczasową strategię działania, decydując się na przeniesienie części swych ekskluzywnych tytułów z konsol Xbox One na komputery PC. Planom tym towarzyszyło zaś uruchomienie specjalnego programu Xbox Play Anywhere. Ogłoszeniu programu na targach E3 towarzyszyła również pierwsza prezentacja nowej konsoli o roboczej nazwie Project Scorpio, będącej mocniejszą wersją Xboksa One. Xbox One X, bo ostatecznie takie miano nosiła owa konsola, zadebiutował 7 listopada 2017 roku.
1 czerwca 2017 roku wystartowała abonamentowa usługa Xbox Game Pass. W kolejnych latach firma zaczęła się rozwijać poprzez tworzenie nowych studiów deweloperskich i nabywanie już istniejących. W 2018 roku Microsoft poinformował nie tylko o utworzeniu nowego zespołu – The Initiative – lecz także ogłosił, że pod jego skrzydła przechodzą ekipy Ninja Theory, Playground Games, Undead Labs oraz Compulsion Games. W 2019 roku Microsoft poinformował, że kupił studio Double Fine, a także stworzył zupełnie nowy zespół – World’s Edge. W roku 2020 gruchnęła natomiast wiadomość, że pod skrzydła Microsoftu przeszła firma ZeniMax Media, wraz z Bethesdą Game Studios i innymi należącymi do niej zespołami.
W międzyczasie Xbox Game Studios rozwijało swoje najważniejsze marki. Dzięki temu gruntownie odświeżonych wersji doczekały się trzy części serii Age of Empires. Poza tym w 2017 roku do sprzedaży trafiła gra Forza Motorsport 7, której śladem rok później podążyła gra Forza Horizon 4. Oprócz tego na sklepowe półki trafiły m.in. gry Halo Wars 2 (2017), Sea of Thieves (2018), State of Decay 2 (2018), Crackdown 3 (2019), Gears 5 (2019), Gears Tactics (2020), Microsoft Flight Simulator (2020) Minecraft Dungeons (2020), Microsoft Flight Simulator (2020), Battletoads (2020) oraz Age of Empires IV (2021.
10 listopada 2020 roku Microsoft oddał w ręce graczy swoje dwie konsole dziewiątej generacji. Pierwszą i mocniejszą z nich był Xbox Series X, natomiast drugą – słabszą i pozbawioną napędu optycznego – ochrzczono mianem Xboksa Series S. Były one najszybciej sprzedającymi się urządzeniami w historii marki, nawet pomimo tego, że na pierwsze hity stworzone przez studia Microsoftu z myślą o tych konsolach trzeba było zaczekać do 2021 roku, kiedy to zadebiutowały Forza Horizon 5 oraz Halo Infinite.
W styczniu 2022 roku gruchnęła wiadomość o kolejnym wielkim przejęciu. Tym razem Microsoft ogłosił, że pod jego skrzydła trafiła firma Activision Blizzard. Transakcja opiewająca na niebotyczną kwotę 68,7 miliarda dolarów, miała uczynić z giganta z Redmond trzecią pod względem wielkości firmą z branży gier wideo. Jednocześnie poinformowano o powołaniu do życia nowej dywizji – Microsoft Gaming – na której czele miał stanąć Phil Spencer. Pieczę nad Xbox Game Studios miał natomiast przejąć Matt Booty.
Na finalizację tej fuzji trzeba było zaczekać do października 2023 roku. Sprawą zainteresowały się bowiem rozmaite organy antymonopolowe, zaś połączeniu początkowo sprzeciwiła się między innymi amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) oraz brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA). Ostatecznie gigant z Redmond musiał pójść na pewne odstępstwa, zobowiązując się do nieuczynienia serii Call of Duty ekskluzywną dla platformy Xbox do co najmniej 2033 roku, a także przekazując wsparcie dla gier Activision Blizzard w chmurze firmie Ubisoft.
Nieoczekiwanie pierwszym znaczącym ruchem giganta z Redmond po dokonaniu fuzji było zwolnienie około 1900 pracowników Microsoft Gaming (spośród 22 tysięcy osób zatrudnionych w tej dywizji). Powodem takiego stanu rzeczy była konieczność „dostosowania strategii i planu (...) do zrównoważonej struktury kosztów”, na której miała opierać się działalność Microsoft Gaming w przyszłości. Firma zobowiązała się jednak do przeprowadzenia całego procesu w możliwie „najbardziej przemyślany” sposób, obejmujący między innymi zapewnienie odpraw zwolnionym pracownikom.
Na tym nie skończyły się zmiany w Microsoft Gaming, bowiem tego samego dnia ogłoszono, że z pracą w Blizzard Entertainment pożegnał się Mike Ybarra, czyli dotychczasowy prezes firmy, a także Allen Adham – jej współzałożyciel i dyrektor ds. projektowania. Nowym prezesem została Johanna Faries, która od kwietnia 2021 roku pełniła funkcję dyrektora generalnego serii Call of Duty w firmie Activision Blizzard. Jednocześnie poinformowano o anulowaniu gry survivalowej, nad którą pracowało studio Blizzard Entertainment. Część jej twórców miała zostać oddelegowana do pracy nad innymi „obiecującymi” projektami zespołu.
Kolejne znaczące wydarzenia w historii Xbox Game Studios przyniósł marzec 2024 roku. Wówczas to gruchnęła wiadomość o tym, że wybrane tytuły ekskluzywne, do tej pory dostępne jedynie na konsolach Xbox i komputerach osobistych, trafią na inne platformy. Mowa o takich grach, jak Hi-Fi Rush oraz Sea of Thieves, które niedługo później pojawiły się na PlayStation 5, a także Pentiment i Grounded, które udostępniono posiadaczom PlayStation 4, PlayStation 5 oraz Nintendo Switch. Z uwagi na fakt, że na nowych platformach odniosły one sukces sprzedażowy, wydawało się kwestią czasu, nim inne pozycje z portfolio giganta z Redmond pójdą ich śladem.
Kolejne duże, choć jednocześnie smutne wydarzenie, przyniósł początek maja. Wówczas to dowiedzieliśmy się o zamknięciu czterech studiów deweloperskich, które znajdowały się pod skrzydłami firmy Bethesda Softworks. Mowa o zespołach Arkane Austin (wybrani jego pracownicy mieli dołączyć do innych zespołów Bethesdy), Tango Gameworks, Alpha Dog (niedługo po jego zamknięciu miało zakończyć się wsparcie dla gry Mighty Doom) oraz Roundhouse Studios (którego pracownicy mieli zostać wcieleni do ZeniMax Online Studios i pracować nad rozwojem The Elder Scrolls Online).
W międzyczasie, bo w lutym 2024 roku, studio Toys for Bob, które dotychczas działało pod skrzydłami firmy Activision, ogłosiło, że uzyskało niezależność. Niejako przy okazji deweloperzy ogłosili, że są na bardzo wczesnym etapie prac nad swoim następnym projektem. W maju 2024 roku okazało się, że nowe dzieło tego zespołu będzie owocem jego kooperacji z... firmą Microsoft, spod skrzydeł której ekipa „uwolniła się” raptem kilka tygodni wcześniej.
Latem 2024 roku dowiedzieliśmy się, że Xbox Game Studios oraz Activision otworzyły nowe studio deweloperskie w Polsce. Zespół ochrzczony mianem Elsewhere Entertainment miał opracować nową produkcję z segmentu AAA. We wrześniu ekipa rozszerzyła swoją działalność na Szwecję. Niestety niedługo później nadeszły znacznie mniej optymistyczne wieści, bowiem gruchnęła wiadomość o kolejnej fali zwolnień u giganta z Redmond; w jej wyniku pracę straciło aż 650 osób. W największym stopniu dotknęła ona firmę Activision Blizzard, która straciła 400 pracowników z oddziału w Irvine – od księgowych, przez inżynierów i projektantów, skończywszy na dyrektorach wybranych działów. Na początku października ogłoszono z kolei, że 343 Industries przechodzi gruntowne zmiany; zespół doczekał się nowej nazwy – Halo Studios, a także rezygnował ze swojej autorskiej technologii na rzecz silnika Unreal Engine 5.
Na kolejne znaczące ogłoszenia z obozu Xbox Game Studios nie trzeba było długo czekać. W połowie października 2024 roku obwieszczono, że Alan Hartman, dotychczas stojący na czele opisywanej dywizji giganta z Redmond, odchodzi na emeryturę, a jego miejsce zajmie Craig Duncan, od wielu lat stojący na czele studia Rare. Pod nowym kierownictwem Xbox Game Studios miało nie tylko pielęgnować swoje największe marki, lecz również „inwestować w nowe IP”.
Pod koniec stycznia 2025 roku okazało się, że nowa strategia Xbox Game Studios, polegająca na rezygnacji z tytułów ekskluzywnych i udostępnianiu gier z portfolio firmy również na konsolach konkurencji, przyniosła owoce. Z wynikiem rzędu 465 milionów dolarów Xbox Game Studios zostało bowiem największym pod względem przychodów wydawcą grudnia 2024 roku. Co ciekawe, aż 64% tego wyniku pochodziło z konsol PlayStation. Niedługo później dowiedzieliśmy się, że na PS5 trafią kolejne produkcje z portfolio firmy z Redmond, czyli Forza Horizon 5, Age of Empires II: Definitive Edition, Age of Mythology: Retold, które dołączą do zapowiedzianego w sierpniu 2024 (w wersji na PlayStation 5) Indiany Jonesa i Wielkiego Kręgu.
Ów multiplatformowy sukces nie uchronił Microsoftu przed następną szeroko zakrojoną restrukturyzacją. Jak ujawniono na początku lipca 2025 roku, pracę u giganta z Redmond straciło wówczas 9000 osób. Studia dotknięte tymi zwolnieniami to Rare, Compulsion Games, Undead Labs, Halo Studios (wcześniej znane jako 343 Industries) oraz Turn 10 Studios. Ponadto zdecydowano o zamknięciu The Initiative i anulowaniu projektów Everwild oraz Perfect Dark. Restrukturyzacja nie ominęła również ZeniMax Online Studios, którego niezapowiedziana produkcja o kodowej nazwie Blackbird została anulowana. Oprócz tego po 18 latach pracy w firmie ze swojego stanowiska ustąpił jej prezes – Matt Firor.
Microsoft to producent jednej z najpopularniejszych stacjonarnych konsol do gier. Pierwsza generacja platformy, nazwana po prostu Xbox, trafiła na rynek w listopadzie 2001 roku i jako pierwsze urządzenie tego typu wykorzystywała do zapisu stanów gier tradycyjny dysk twardy (zamiast kosztownych kart pamięci znanych z urządzeń konkurencji). Konsola zaprojektowana była jako rywal wprowadzonego na rynek w roku 2000 PlayStation 2, nigdy nie dorównała mu jednak popularnością. W roku 2009 firma Microsoft zakończyła wsparcie Xboksa.
Debiutująca w listopadzie 2005 roku konsola Xbox 360 nawiązała równą walkę z zaprezentowanym rok później PlayStation 3 – nawet pomimo faktu, że korzystała ona z tradycyjnych nośników DVD, a w PS3 zastosowano nowoczesny napęd Blu–Ray. W podboju rynku Xboksowi 360 nie przeszkodziła również duża awaryjność pierwszych modeli konsoli, znana jako niesławny „Red Ring of Death” (od kształtu i koloru lampek włącznika, oznaczających nieodwracalną awarię). W roku 2013 Xbox 360 doczekał się wersji Slim (S), a trzy lata później Super Slim (SE), które od poprzedniczek odznaczały się mniejszymi gabarytami, nowocześniejszym designem oraz mniejszym poborem prądu.
W roku 2013 Microsoft wprowadził na rynek kolejny model swej flagowej konsoli, nazwany Xbox One. Ze względu na liczne błędy popełnione w procesie tworzenia oraz promocji konsoli, model ten już na starcie stracił jednak sporo do konkurencyjnego PlayStation 4, a jego sprzedaż wyniosła zaledwie nieco ponad połowę tego, co udało się osiągnąć nowej konsoli firmy Sony. Wynik ten udało się jedynie nieznacznie poprawić wprowadzonemu w 2016 roku modelowi Xbox One S (Slim), oferującemu odświeżony design, wsparcie dla technologii HDR oraz obsługę filmów w formacie 4K. Trudno się zatem dziwić, że już niespełna trzy lata po premierze Xboksa One firma Microsoft zaprezentowała światu kolejny model, nazwany roboczo Project Scorpio. Sprzęt ów nie miał jednak stanowić początku kolejnej generacji, a mocniejszą wersję Xboksa One, oferującą znacznie lepszą jakość grafiki, większą wydajność oraz pełne wsparcie dla rozdzielczości 4K i technologii rzeczywistości wirtualnej, przy zachowaniu pełnej kompatybilności gier. Ostatecznie konsola została ochrzczona mianem Xboksa One X, a zadebiutowała 7 listopada 2017 roku.
Na prawdziwą konsolę dziewiątej generacji ze stajni Microsoftu gracze musieli poczekać do 10 listopada 2020 roku, kiedy to na półkach pojawił się Xbox Series X. Sprzęt wyróżniał się nietypową bryłą prostopadłościanu i teoretycznie dysponował większą mocą niż konkurencyjne PlayStation 5. Oprócz niego do sprzedaży trafił Xbox Series S, czyli konsola znacznie mniejsza, słabsza i pozbawiona napędu optycznego, lecz również odpowiednio tańsza.
W czerwcu 2025 roku zapowiedziano natomiast handheldy ASUS ROG Xbox Ally oraz ASUS ROG Xbox Ally X. Mowa o specjalnych wersjach gamingowych komputerów przenośnych firmy ASUS, opracowanych we współpracy z Microsoftem.
Xbox Live to system rozgrywki wieloosobowej oraz zarządzania cyfrowymi prawami do gier, wykorzystywany na platformach takich jak konsole Xbox 360 i Xbox One oraz systemy z rodziny Windows, zarówno na PC, jak i urządzeniach mobilnych (pełna integracja od systemu Windows 8). Serwis Xbox Live dostępny jest oficjalnie w blisko pięćdziesięciu krajach świata i oferuje dwa podstawowe rodzaje członkostwa. Konto darmowe (tzw. Xbox Live Silver) pozwala na dostęp do większości podstawowych funkcjonalności serwisu, za wyjątkiem możliwości grania w trybie online, do którego wymagane jest płatne członkostwo Xbox Live Gold. Wymagania te dotyczą jednak wyłącznie konsol z rodziny Xbox, zaś na pozostałych platformach (komputery PC i urządzenia mobilne) rodzaj konta nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami.
Pierwsza wersja serwisu Xbox Live wystartowała oficjalnie 15 listopada 2002 roku, niemal dokładnie rok po rynkowej premierze pierwszej konsoli Xbox (od kwietnia 2010 roku platforma ta nie jest już wspierana). W kolejnych latach w serwisie Xbox Live pojawiły się zaś takie nowości, jak Video Marketplace – czyli cyfrowa wypożyczalnia filmów oraz seriali najważniejszych wytwórni i stacji telewizyjnych, Xbox Live Arcade – usługa pozwalająca na zakup i pobieranie niewielkich gier zręcznościowych (początkowo o rozmiarze 50 MB, obecnie 2 GB), a także program Xbox Live Indie Games, w ramach którego oferowane były produkcje niezależne (o rozmiarze nie większym niż 150 MB).
W drugiej dekadzie XXI wieku podjęto decyzję o rozszerzeniu serwisu Xbox Live na inne platformy sprzętowe firmy Microsoft. Kolejne zmiany przyszły w roku 2013, wraz z premierą konsoli Xbox One, a także dwa lata później, kiedy to na rynku pojawił się system Windows 10. Od tego momentu serwis dostępny jest na wszystkich platformach sprzętowych Microsoftu. We wrześniu 2016 roku wdrożony został program o nazwie Xbox Play Anywhere, w ramach którego kupujący wybrane gry na platformę Xbox One mogą otrzymać ich darmowe wersje również na komputery PC. W analogiczny sposób działało wprowadzone w 2020 roku Xbox Smart Delivery, dzięki któremu posiadacze objętych programem produkcji na Xboksa One otrzymywali za darmo ich wersje na Xboksy Series X/S.
W lipcu 2013 roku Microsoft zdecydował się odpowiedzieć na usługę PlayStation Plus i wystartował z programem Games with Gold. W jego ramach abonenci Xbox Live Gold każdego miesiąca otrzymywali dostęp do darmowych gier. Choć początkowo katalog udostępnianych w ten sposób tytułów obejmował wyłącznie gry na Xboksa 360, z czasem został on rozszerzony o produkcje stworzone z myślą o konsoli Xbox One. Podczas gdy dodawanie do biblioteki i pobieranie gier na tę pierwszą platformę nie wiązało się z żadnymi ograniczeniami, dostęp do pozycji wydanych na drugą z wymienionych konsol wymagał aktywnej subskrypcji Xbox Live Gold.
We wrześniu 2023 roku Xbox Live Gold, a co za tym idzie – również Games with Gold zostały zastąpione przez Xbox Game Pass Core, którego miejsce dwa lata później zajął Xbox Game Pass Essential.
Usługa, która wystartowała 1 czerwca 2017 roku. Po opłaceniu abonamentu gracze otrzymują dostęp do katalogu gier obejmującego ponad sto trzydzieści pozycji. Podczas gdy pojawiające się w niej produkcje wydawane przez Xbox Game Studios pozostają w niej na stałe, inne tytuły są w niej obecnie przez określony czas. Początkowo dostępna jedynie na konsolach Xbox, od 2019 roku mogą z niej korzystać również komputerowi gracze (Xbox Game Pass for PC, później przechrzczony na PC Game Pass).
Na przestrzeni lat w obrębie usługi Xbox Game Pass wprowadzono podział na warianty, czyli Xbox Game Pass Core, Standard oraz Ultimate. 1 października 2025 roku doszło jednak do szeroko zakrojonych zmian w ofercie, na którą od tej pory skaładały się:
Xbox Game Pass Core to usługa, która zajęła miejsce Xbox Game Pass Core, a co za tym idzie, zastąpiła Xbox Live Gold i program Games with Gold. Jej abonenci mogą bawić się w trybie multiplayer, a także otrzymują dostęp do katalogu ponad 50 produkcji oraz możliwość rozgrywki w chmurze.
Xbox Game Pass Premium zapewnia dostęp do ponad 200 produkcji, a także wszystkie benefity znane z Xbox Game Pass Essential. Oprócz tego jego abonenci mogą sprawdzić nowe gry w ciągu roku od premiery (nie dotyczy serii Call of Duty), a także streamować gry z krótszym czasem oczekiwania.
Xbox Game Pass Ultimate to droższa wersja abonamentu Game Pass. Oprócz korzyści z tańszych pakietów, daje on dostęp do ponad 400 pozycji (w tym nowo wydanych gier w dniu premiery, łącznie z serią Call of Duty), a także zapewnia najlepszą jakość streamingu i najkrótszy czas oczekiwania. Ponadto katalog Xbox Game Pass Ultimate obejmuje produkcje dostępne w abonamentach EA Play oraz Ubisoft+ Classics.
Działająca na urządzeniach mobilnych, komputerach osobistych oraz Xboksie One usługa pozwalająca na granie za pośrednictwem tak zwanej „chmury” w wiele tytułów dostępnych w ramach abonamentu Xbox Game Pass. Xbox Game Streaming oficjalnie zadebiutował 15 września 2020 roku. Dostęp do niego wymaga aktywnego abonamentu Game Pass Ultimate.
Games for Windows – Live (GFWL) to stworzony przez Microsoft system rozgrywki wieloosobowej oraz zarządzania cyfrowymi prawami do gier, a w późniejszym czasie również platforma dystrybucji cyfrowej. Zaprojektowany jako pecetowy odpowiednik konsolowego serwisu Xbox Live, GFWL wystartował oficjalnie 29 maja 2007 roku. W roku 2009 system wzbogacił się o własnego klienta o nazwie Games for Windows Marketplace, a niedługo później możliwość pobierania gier w systemie Games on Demand.
Latem roku 2014, w związku z planami integracji wszystkich usług sieciowych Microsoftu w ramach jednej, wspólnej infrastruktury, Games for Windows – Live został zamknięty. W późniejszym czasie jego rolę przejął zmodernizowany system Xbox Live, który jednak nie oferował wsparcia dla gier korzystających uprzednio z GFWL, co stało się przyczyną licznych problemów technicznych związanych z użytkowaniem wielu popularnych tytułów.
Microsoft posiada własny, certyfikowany sklep internetowy, pozwalający na pobieranie płatnych oraz darmowych gier i aplikacji, a także innych treści cyfrowych. Pierwowzorem dzisiejszego Windows Store był uruchomiony w październiku 2004 roku Windows Marketplace. Wraz z premierą konsoli Xbox 360 w listopadzie 2005 roku wystartował również bliźniaczy Xbox Live Marketplace. Oprócz samych gier, dodatków i elementów awatara, w późniejszym czasie sklep pozwalał także na zakup muzyki oraz filmów w ramach odpowiednio Xbox Music oraz Xbox Video.
W październiku roku 2010, wraz z premierą mobilnego systemu Windows Phone 7, utworzony został sklep Windows Phone Marketplace. W roku 2012 światową premierę miały dwa systemy operacyjne Microsoftu: Windows 8 oraz Windows Server 2012, a wraz z nimi wystartował dzisiejszy Windows Store, będący jedynym źródłem pozyskiwania gier i aplikacji przeznaczonych na Modern UI. Rok później, wraz z debiutem Windows 8.1, sklep przeszedł pierwszą gruntowną modernizację i wyeliminował wiele pierwotnych problemów technicznych. W listopadzie tego samego roku uruchomiony został sklep Xbox One Store.
Pod koniec 2015 roku zapoczątkowany został proces integracji trzech funkcjonujących dotychczas osobno sklepów: Windows Store, Windows Phone Store oraz Xbox Store. Funkcjonalności Xbox Music oraz Xbox Video zostały zaś zastąpione odpowiednio przez Groove Music oraz Microsoft Movies & TV. W chwili obecnej sklep Microsoft Store jest główną platformą dystrybucji cyfrowej produktów przeznaczonych na system Windows.
Jedną z największych zasług firmy Microsoft dla branży gier jest pakiet DirectX, czyli zestaw bibliotek uruchomieniowych oraz funkcji API (ang. Application Programming Interfaces), wspomagających generowanie grafiki 2D i 3D w aplikacjach multimedialnych oraz grach wideo. Pakiet DirectX składa się z całego szeregu komponentów, odpowiedzialnych za realizację różnych funkcji wspieranych przezeń aplikacji. Należą do nich: DirectX Graphics, Direct Input, DirectPlay, DirectSound, DirectMusic, DirectShow, DirectSetup, DirectX Media Objects oraz DirectXCompute.
Pierwsza wersja pakietu DirectX udostępniona została 30 września 1995 roku, zaś począwszy od Windows 95 OSR 2 stała się ona jednym z podstawowych komponentów kolejnych edycji popularnych „okienek”. W chwili obecnej z DirectX–a korzystają praktycznie wszystkie gry wideo tworzone z myślą o PC i konsolach Xbox. Zgodne z autorską technologią Microsoftu są także wszystkie powstające obecnie karty graficzne.
 
28 lipca 2003
Symulacje
Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight 
1 października 2000
Symulacje
Microsoft Combat Flight Simulator 2: WWII Pacific Theater 
7 listopada 2001
Symulacje
Microsoft Flight Simulator 2002 Professional EditionLista wszystkich gier wyprodukowanych przez Xbox Game Studios / Microsoft Studios.
Microsoft Flight Simulator - 18 sierpnia 2020 - XSX, XONE
Phantom Dust HD - 16 maja 2017 - PC, XONE
Minecraft: Education Edition - 1 listopada 2016 - PC
Project Spark - 7 października 2014 - X360, XONE, PC
Xbox Fitness - 22 listopada 2013 - XONE
Kinect Fun Labs - 6 czerwca 2011 - X360
The Path of Go - 15 grudnia 2010 - X360
Kinect Adventures - 4 listopada 2010 - X360
Kinectimals - 4 listopada 2010 - X360
Microsoft Flight Simulator X: Acceleration - 23 października 2007 - PC
Microsoft Flight Simulator X - 13 października 2006 - PC
Hexic HD - 22 listopada 2005 - X360
Phantom Dust - 23 września 2004 - XBOX, XONE
Amped 2 - 28 października 2003 - XBOX
Crimson Skies: High Road to Revenge - 21 października 2003 - XBOX
Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight - 28 lipca 2003 - PC
Microsoft Combat Flight Simulator 3: Battle for Europe - 31 października 2002 - PC
Bicycle Board Games - 20 stycznia 2002 - PC
Amped: Freestyle Snowboarding - 19 listopada 2001 - XBOX
Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition - 7 listopada 2001 - PC
Microsoft Flight Simulator 2002 Standard Edition - 1 listopada 2001 - PC
Microsoft Combat Flight Simulator 2: WWII Pacific Theater - 1 października 2000 - PC
Microsoft Casino - 11 czerwca 2000 - PC
Allegiance - 1 kwietnia 2000 - PC
Microsoft Baseball 2001 - 22 marca 2000 - PC
Microsoft Flight Simulator 2000 - 13 października 1999 - PC
Pandora's Box - 15 września 1999 - PC
NFL Fever 2000 - 13 sierpnia 1999 - PC
Racing Madness - 15 czerwca 1999 - PC
Microsoft Combat Flight Simulator: WWII Europe Series - 15 listopada 1998 - PC
Golf 98 - 3 lipca 1998 - PC
Microsoft Flight Simulator 98 - 29 października 1997 - PC
Microsoft Return of Arcade - 19 marca 1996 - PC
Matter - Anulowana - X360
Mythica - Anulowana - PC
Lista wszystkich nadciągających gier które wyda Xbox Game Studios / Microsoft Studios.
Age of Empires IV: Dynasties of the East - 4 listopada 2025 - PS5, XSX, XONE, PC
Fable - 2026 - PC, XSX
Forza Horizon 6 - 2026 - XSX, PS5, PC
Gears of War: E-Day - 2026 - PC, XSX
Halo: Campaign Evolved - 2026 - XSX, PS5, PC
State of Decay 3 - 2026 - PC, XONE, XSX
Project: Mara - Nieznana - PC, XSX
Clockwork Revolution - Nieznana - XSX, PC
OD: A Hideo Kojima Game - Nieznana - PC, XSX
Lista wszystkich gier wydanych przez Xbox Game Studios / Microsoft Studios.
The Outer Worlds 2 - 29 października 2025 - XSX, PS5, PC
Ninja Gaiden 4 - 21 października 2025 - XSX, PS5, PC
Keeper - 17 października 2025 - XSX, PC
Age of Empires II: Definitive Edition - Chronicles: Alexander the Great - 14 października 2025 - PC, XONE, XSX, PS5
Age of Mythology: Retold - Heavenly Spear - 30 września 2025 - PC, XSX, PS5
Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants - 4 września 2025 - XSX, PS5, PC
Gears of War: Reloaded - 26 sierpnia 2025 - PC, PS5, XSX
Grounded 2 - 29 lipca 2025 - PC, XSX
Age of Empires II: Definitive Edition - The Three Kingdoms - 6 maja 2025 - XONE, PS5, XSX, PC
Age of Empires IV: Knights of Cross and Rose - 8 kwietnia 2025 - PC, XSX, PS5, XONE
South of Midnight - 8 kwietnia 2025 - XSX, PC
Age of Mythology: Retold - Immortal Pillars - 4 marca 2025 - PS5, XSX, PC
Avowed - 18 lutego 2025 - XSX, PC
Microsoft Flight Simulator 2024 - 19 listopada 2024 - PC, XSX, PS5
Age of Empires II: Definitive Edition - Chronicles: Battle for Greece - 14 listopada 2024 - PC, XSX, PS5, XONE
Ara: History Untold - 24 września 2024 - PC
Towerborne - 10 września 2024 - PC, XSX
Age of Mythology: Retold - 4 września 2024 - XSX, PS5, PC
Senua's Saga: Hellblade II - 21 maja 2024 - PC, XSX, PS5
Age of Empires II: Definitive Edition - Victors and Vanquished - 14 marca 2024 - XONE, PS5, XSX, PC
Age of Empires IV: The Sultans Ascend - 14 listopada 2023 - PC, XONE, PS5, XSX
Age of Empires II: Definitive Edition - The Mountain Royals - 31 października 2023 - XSX, PS5, XONE, PC
Forza Motorsport - 10 października 2023 - XSX, PC
Age of Empires II: Definitive Edition - Return of Rome - 16 maja 2023 - PC, PS5, XONE, XSX
Minecraft Legends - 18 kwietnia 2023 - PC, Switch, PS5, XONE, PS4, XSX
Forza Horizon 5: Rally Adventure - 29 marca 2023 - PC, XONE, PS5, XSX
GoldenEye 007 - 27 stycznia 2023 - XONE
Pentiment - 15 listopada 2022 - PS4, PC, PS5, XONE, Switch, XSX
Grounded - 27 września 2022 - PC, XSX, PS4, Switch, PS5, XONE
As Dusk Falls - 19 lipca 2022 - XSX, XONE, PS5, PC, PS4
Forza Horizon 5: Hot Wheels - 19 lipca 2022 - XSX, PS5, XONE, PC
Age of Empires II: Definitive Edition - Dynasties of India - 28 kwietnia 2022 - XSX, PS5, XONE, PC
Halo Infinite - 8 grudnia 2021 - PC, XONE, XSX
Microsoft Flight Simulator: Reno Air Races - 18 listopada 2021 - XSX, PC
Forza Horizon 5 - 9 listopada 2021 - PC, XONE, PS5, XSX
Age of Empires IV - 28 października 2021 - XSX, XONE, PS5, PC
Psychonauts 2 - 25 sierpnia 2021 - PC, PS4, XONE, XSX
Age of Empires II: Definitive Edition - Dawn of the Dukes - 10 sierpnia 2021 - PC, XONE, PS5, XSX
Minecraft: Dungeons - Echoing Void - 28 lipca 2021 - PC, PS4, XONE, Switch
Minecraft: Dungeons - Hidden Depths - 26 maja 2021 - PS4, PC, Switch, XONE
Minecraft: Dungeons - Flames of the Nether - 24 lutego 2021 - XONE, Switch, PC, PS4
Age of Empires II: Definitive Edition - Lords of the West - 26 stycznia 2021 - XSX, PS5, XONE, PC
Gears 5: Hivebusters - 15 grudnia 2020 - PC, XONE, XSX
Minecraft: Dungeons - Howling Peaks - 9 grudnia 2020 - PS4, PC, XONE, Switch
Age of Empires III: Definitive Edition - 15 października 2020 - PC
Minecraft: Dungeons - Creeping Winter - 8 września 2020 - Switch, XONE, PC, PS4
Tell Me Why - 27 sierpnia 2020 - XONE, PC
Battletoads - 20 sierpnia 2020 - XONE, PC
Microsoft Flight Simulator - 18 sierpnia 2020 - PC, XONE, XSX
Minecraft: Dungeons - Jungle Awakens - 1 lipca 2020 - Switch, XONE, PC, PS4
Minecraft: Dungeons - 26 maja 2020 - Switch, XONE, PC, PS4
Gears Tactics - 28 kwietnia 2020 - XONE, XSX, PC
Bleeding Edge - 24 marca 2020 - PC, XONE
Ori and the Will of the Wisps - 11 marca 2020 - PC, XONE, XSX
Minecraft Earth - 12 grudnia 2019 - AND, iOS
Age of Empires II: Definitive Edition - 14 listopada 2019 - PC, PS5, XONE, XSX
Gears 5 - 10 września 2019 - XSX, XONE, PC
Gears POP! - 22 sierpnia 2019 - iOS, PC, AND
Forza Horizon 4: LEGO Speed Champions - 13 czerwca 2019 - PC, XONE
State of Decay 2: Heartland - 9 czerwca 2019 - XONE, XSX, PC
Forza Street - 15 kwietnia 2019 - AND, iOS, PC
Crackdown 3 - 15 lutego 2019 - XONE, PC
Forza Horizon 4: Fortune Island - 13 grudnia 2018 - PC, XONE
Forza Horizon 4 - 2 października 2018 - PC, XONE, XSX
State of Decay 2 - 22 maja 2018 - XSX, XONE, PC
Miami Street - 8 maja 2018 - PC
Sea of Thieves - 20 marca 2018 - XONE, PS5, XSX, PC
Age of Empires: Definitive Edition - 20 lutego 2018 - PC
Super Lucky's Tale - 7 listopada 2017 - XONE
Forza Motorsport 7 - 3 października 2017 - XONE, PC
Halo Wars 2: Awakening the Nightmare - 26 września 2017 - PC, XONE
ReCore: Definitive Edition - 29 sierpnia 2017 - PC, XONE
Hellblade: Senua's Sacrifice - 8 sierpnia 2017 - PS5
Phantom Dust HD - 16 maja 2017 - PC, XONE
Forza Horizon 3: Hot Wheels - 9 maja 2017 - PC, XONE
Halo Wars 2 - 17 lutego 2017 - XONE
Halo Wars: Definitive Edition - 20 grudnia 2016 - PC, XONE
Age of Empires II HD: Rise of the Rajas - 19 grudnia 2016 - PC
Minecraft: Windows 10 Edition - 19 grudnia 2016 - PC
Forza Horizon 3: The Blizzard Mountain - 13 grudnia 2016 - XONE, PC
Minecraft: Education Edition - 1 listopada 2016 - PC
Gears of War 4 - 11 października 2016 - PC, XONE
Forza Horizon 3 - 27 września 2016 - PC, XONE
ReCore - 13 września 2016 - PC, XONE
Halo 5: Forge - 8 września 2016 - PC
Forza Motorsport 6: Apex - 6 września 2016 - PC
Metrico+ - 23 sierpnia 2016 - XONE
FRU - 13 lipca 2016 - XONE
Quantum Break - 5 kwietnia 2016 - XONE, PC
Ori and the Blind Forest: Definitive Edition - 11 marca 2016 - PC, XONE, Switch
Age of Mythology: Tale of the Dragon - 28 stycznia 2016 - PC
Rise of the Tomb Raider: Baba Yaga - The Temple of the Witch - 26 stycznia 2016 - XONE, X360, PC
Shadow Complex Remastered - 3 grudnia 2015 - PC, XONE
Rise of the Tomb Raider - 10 listopada 2015 - X360
Age of Empires II HD: The African Kingdoms - 5 listopada 2015 - PC
Halo 5: Guardians - 27 października 2015 - XONE
Forza Motorsport 6 - 15 września 2015 - XONE
Gears of War: Ultimate Edition - 25 sierpnia 2015 - PC, XONE
Rare Replay - 4 sierpnia 2015 - XONE
Blues And Bullets - 23 lipca 2015 - XONE, PS4
Massive Chalice - 1 czerwca 2015 - XONE
Project CARS - 7 maja 2015 - X360
Halo: Spartan Strike - 16 kwietnia 2015 - WP, iOS, PC
Forza Horizon 2 Presents Fast & Furious - 27 marca 2015 - XONE, X360
Ori and the Blind Forest - 11 marca 2015 - XONE, PC
ScreamRide - 3 marca 2015 - XONE, X360
Kalimba - 17 grudnia 2014 - XONE, PC
Elite: Dangerous - 16 grudnia 2014 - XONE
Halo: The Master Chief Collection - 11 listopada 2014 - PC, XONE, XSX
Sunset Overdrive - 28 października 2014 - XONE, PC
Project Spark - 7 października 2014 - XONE, X360, PC
Forza Horizon 2 - 30 września 2014 - X360, XONE
Killer Instinct 2 Classic - 23 września 2014 - XONE
D4 - 19 września 2014 - PC, XONE
Dance Central Spotlight - 2 września 2014 - XONE
Age of Empires: Castle Siege - 27 sierpnia 2014 - PC, WP, AND, iOS
Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty - 22 lipca 2014 - X360, XONE
Rise of Nations: Extended Edition - 12 czerwca 2014 - PC
Tentacles: Enter the Mind - 15 maja 2014 - PC
Age of Mythology: Extended Edition - 8 maja 2014 - PC
Kinectimals Unleashed - 7 maja 2014 - PC
R.B.I. Baseball 14 - 9 kwietnia 2014 - XONE, X360
Kinect Sports Rivals - 8 kwietnia 2014 - XONE
World of Tanks: Console - 12 lutego 2014 - X360
Fable Trilogy - 7 lutego 2014 - X360
Threes! - 6 lutego 2014 - XONE
Fable Anniversary - 4 lutego 2014 - X360, PC
Cold Alley - 27 grudnia 2013 - XONE, PC
Max: The Curse of Brotherhood - 20 grudnia 2013 - XONE, PC, X360
Crimson Dragon - 22 listopada 2013 - XONE
Forza Motorsport 5 - 22 listopada 2013 - XONE
Killer Instinct - 22 listopada 2013 - XONE, PC
Killer Instinct Classic - 22 listopada 2013 - XONE
LocoCycle - 22 listopada 2013 - PC, X360, XONE
Powerstar Golf - 22 listopada 2013 - XONE
Ryse: Son of Rome - 22 listopada 2013 - XONE
Xbox Fitness - 22 listopada 2013 - XONE
Zoo Tycoon - 22 listopada 2013 - X360, XONE
Age of Empires II HD: The Forgotten - 7 listopada 2013 - PC
Ascend: Hand of Kul - 25 września 2013 - X360
Foul Play - 18 września 2013 - X360, PSV, PS4
Charlie Murder - 14 sierpnia 2013 - X360
Halo: Spartan Assault - 18 lipca 2013 - PC, X360, XONE, iOS, WP
Ty the Tasmanian Tiger 4 - 26 czerwca 2013 - PC
State of Decay - 5 czerwca 2013 - X360
Doritos Crash Course 2 - 8 maja 2013 - X360
Jamsouls - 26 kwietnia 2013 - X360
Monaco: What's Yours Is Mine - 24 kwietnia 2013 - X360
Doritos Crash Course Go! - 12 kwietnia 2013 - PC
Age of Empires II: HD Edition - 9 kwietnia 2013 - PC
BattleBlock Theater - 3 kwietnia 2013 - X360
Rise of the Ravager - 27 marca 2013 - X360
Galactic Reign - 12 marca 2013 - X360
WRC Powerslide - 8 marca 2013 - X360
Skulls of the Shogun - 30 stycznia 2013 - X360, PS4, WP
The Gunstringer: Dead Man Running - 14 grudnia 2012 - PC
Red Bull Crashed Ice Kinect - 30 listopada 2012 - X360
Doom & Destiny - 29 listopada 2012 - X360
ilomilo plus - 29 listopada 2012 - PC
3 Point Contest - 20 listopada 2012 - X360
Halo 4 - 6 listopada 2012 - X360, PC
Nike+ Kinect Training - 30 października 2012 - X360
Adera - 26 października 2012 - PC
Reckless Racing Ultimate Edition - 26 października 2012 - PC
Forza Horizon - 23 października 2012 - X360
Dance Central 3 - 16 października 2012 - X360
Happy Wars - 12 października 2012 - X360
Fable: The Journey - 9 października 2012 - X360
Kinect Nat Geo TV - 18 września 2012 - X360
Smooth Operators: Call Center Chaos - 14 września 2012 - X360
qrth-phyl - 9 września 2012 - X360
Mark of the Ninja - 7 września 2012 - X360, PC
Defenders of the Last Colony - 22 sierpnia 2012 - PC
SpyLeaks - 17 sierpnia 2012 - X360
Dust: An Elysian Tail - 15 sierpnia 2012 - X360, PC
Hybrid - 8 sierpnia 2012 - X360
Deadlight - 1 sierpnia 2012 - X360, PC
Wreckateer - 25 lipca 2012 - X360
Mars Rover Landing - 16 lipca 2012 - X360
Avatar Motocross Madness - 15 lipca 2012 - X360
Washington's Wig - 26 czerwca 2012 - X360
Bang Bang Racing - 5 czerwca 2012 - X360
Joy Ride Turbo - 23 maja 2012 - X360
Fable Heroes - 2 maja 2012 - X360
Super Monday Night Combat - 18 kwietnia 2012 - PC
Trials Evolution: Gold Edition - 18 kwietnia 2012 - X360
Ashlands: Retribution - 17 kwietnia 2012 - X360
The Splatters - 11 kwietnia 2012 - X360, PC
Miner Warfare - 6 kwietnia 2012 - X360
48 Chambers - 5 kwietnia 2012 - X360
Diabolical Pitch - 4 kwietnia 2012 - X360
South Park: Tenorman's Revenge - 30 marca 2012 - X360
Gears of War 3: Forces of Nature - 27 marca 2012 - X360
Sine Mora - 21 marca 2012 - PC, X360
Rush: A Disney Pixar Adventure - 20 marca 2012 - PC, X360, XONE
Microsoft Flight - 29 lutego 2012 - PC
Alan Wake's American Nightmare - 22 lutego 2012 - X360
Double Fine Happy Action Theater - 1 lutego 2012 - X360
Little Racers: STREET - 27 stycznia 2012 - X360
Haunt - 18 stycznia 2012 - X360
EvilQuest - 4 stycznia 2012 - X360
I, Zombie - 16 grudnia 2011 - X360
Gears of War 3: RAAM's Shadow - 13 grudnia 2011 - X360
Orbitron: Revolution - 1 grudnia 2011 - X360
Minecraft - 18 listopada 2011 - X360, 3DS, PSV, WiiU, PS4, XONE, Switch, PS5
Disneyland Adventures - 15 listopada 2011 - PC, X360, XONE
Halo: Combat Evolved Anniversary - 15 listopada 2011 - X360
Fusion: Genesis - 9 listopada 2011 - X360
The War of the Worlds - 26 października 2011 - X360
Dance Central 2 - 25 października 2011 - X360
Kinect Sports: Season Two - 25 października 2011 - X360
Forza Motorsport 4 - 11 października 2011 - X360
Orcs Must Die! - 5 października 2011 - X360
Gears of War 3 - 20 września 2011 - X360
Radiant Silvergun - 14 września 2011 - X360
The Gunstringer - 13 września 2011 - X360
Crimson Alliance - 7 września 2011 - X360
SkyDrift - 7 września 2011 - X360
Train Frontier Classic - 31 sierpnia 2011 - X360
Hole in the Wall Kinect - 23 sierpnia 2011 - X360
Toy Soldiers: Cold War - Touch Edition - 17 sierpnia 2011 - X360, PC
Age of Empires Online - 16 sierpnia 2011 - PC
Ms. 'Splosion Man - 13 lipca 2011 - X360
Iron Brigade - 22 czerwca 2011 - X360, PC
Neosaurus - 21 czerwca 2011 - PC
Solar 2 - 17 czerwca 2011 - X360
Kinect Fun Labs - 6 czerwca 2011 - X360
Anomaly: Warzone Earth - 8 kwietnia 2011 - X360
The Dishwasher: Vampire Smile - 6 kwietnia 2011 - X360
Islands of Wakfu - 30 marca 2011 - X360
Full House Poker - 16 marca 2011 - X360
Fable III: Traitor's Keep - 1 marca 2011 - PC, X360
Gears of War Triple Pack - 15 lutego 2011 - X360
Antipole - 21 stycznia 2011 - X360
ilomilo - 5 stycznia 2011 - X360
Raskulls - 29 grudnia 2010 - X360
Dead Rising 2: Case West - 27 grudnia 2010 - X360
The Path of Go - 15 grudnia 2010 - X360
Harms Way - 9 grudnia 2010 - X360
Doritos Crash Course - 8 grudnia 2010 - X360
Fable III: Understone Quest - 23 listopada 2010 - PC, X360
Dance Central - 4 listopada 2010 - X360
Kinect Adventures - 4 listopada 2010 - X360
Kinect Joy Ride - 4 listopada 2010 - X360
Kinect Sports - 4 listopada 2010 - X360
Kinectimals - 4 listopada 2010 - X360
Pinball FX2 - 27 października 2010 - XONE, X360
Fable III - 26 października 2010 - PC, X360
The Harvest - 21 października 2010 - PC, X360
Alan Wake: The Writer - 12 października 2010 - X360
Comic Jumper: The Adventures of Captain Smiley - 6 października 2010 - X360
Halo: Reach - 14 września 2010 - X360, PC
Dead Rising 2: Case Zero - 31 sierpnia 2010 - X360
Around the World - 24 sierpnia 2010 - X360
Monday Night Combat - 11 sierpnia 2010 - X360, PC
Hydro Thunder Hurricane - 28 lipca 2010 - PC, X360
Alan Wake: The Signal - 27 lipca 2010 - X360
Crackdown 2 - 6 lipca 2010 - X360
Doodle God - 11 czerwca 2010 - WP
Snoopy Flying Ace - 2 czerwca 2010 - X360
Voodoo Dice - 26 maja 2010 - X360
Alan Wake - 14 maja 2010 - X360
Lips: I Love the 80s - 2 kwietnia 2010 - X360
Flotilla - 25 marca 2010 - X360
Game Room - 24 marca 2010 - PC, X360
Perfect Dark (2010) - 17 marca 2010 - X360
Toy Soldiers - 3 marca 2010 - PC, X360
Lips: Party Classic - 26 lutego 2010 - X360
Darwinia+ - 10 lutego 2010 - X360
Your Doodles Are Bugged! - 1 lutego 2010 - X360
Dragon's Lair - 21 grudnia 2009 - X360
Zombie Driver HD - 4 grudnia 2009 - XONE, X360
Torchlight - 27 października 2009 - X360
Forza Motorsport 3 - 23 października 2009 - X360
Lips: Number One Hits - 20 października 2009 - X360
South Park Let's Go Tower Defense Play! - 9 października 2009 - X360
Halo 3: ODST - 22 września 2009 - X360
Mass Effect: Pinnacle Station - 25 sierpnia 2009 - X360
Shadow Complex - 19 sierpnia 2009 - X360
Trials HD - 12 sierpnia 2009 - X360
Clover: A Curious Tale - 5 sierpnia 2009 - X360
Gears of War 2: All Fronts Collection - 28 lipca 2009 - X360
'Splosion Man - 22 lipca 2009 - X360
Madballs in Babo: Invasion - 15 lipca 2009 - X360
Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers - 17 czerwca 2009 - PS3, X360, PC
Gel: Set & Match - 20 maja 2009 - X360
Fable II: See the Future - 12 maja 2009 - X360
Echoes - 7 maja 2009 - X360
Lode Runner - 22 kwietnia 2009 - X360
The Dishwasher: Dead Samurai - 1 kwietnia 2009 - X360
UNO Rush - 25 marca 2009 - X360
Halo Wars - 26 lutego 2009 - X360
Death Tank - 18 lutego 2009 - X360
Ninja Blade - 29 stycznia 2009 - X360
The Maw - 21 stycznia 2009 - X360
Fable II: Knothole Island - 13 stycznia 2009 - X360
Spelunky - 21 grudnia 2008 - X360
Doritos Dash of Destruction - 17 grudnia 2008 - X360
Banjo-Kazooie - 3 grudnia 2008 - X360
Lips - 18 listopada 2008 - X360
Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts - 11 listopada 2008 - X360
Gears of War 2 - 7 listopada 2008 - X360
Scene It? Box Office Smash - 28 października 2008 - X360
Fable II - 21 października 2008 - X360
Shotest Shogi - 10 września 2008 - X360
Shred Nebula - 3 września 2008 - X360
Viva Pinata: Trouble in Paradise - 2 września 2008 - X360
Castle Crashers - 27 sierpnia 2008 - X360
Too Human - 19 sierpnia 2008 - X360
Braid - 6 sierpnia 2008 - X360
Go! Go! Break Steady - 23 lipca 2008 - X360
Schizoid - 9 lipca 2008 - X360
Ninja Gaiden II - 3 czerwca 2008 - X360
1 vs. 100 - 15 maja 2008 - X360
Mass Effect: Bring Down the Sky - 9 maja 2008 - X360
Wits & Wagers - 7 maja 2008 - X360
Rocky & Bullwinkle - 16 kwietnia 2008 - X360
TiQal - 26 marca 2008 - X360
TriggerHeart Exelica - 27 lutego 2008 - X360
Little Gamers - 20 lutego 2008 - X360
Lost Odyssey - 12 lutego 2008 - X360
Poker Smash - 6 lutego 2008 - X360
Interpol: The Trail of Dr. Chaos - 29 stycznia 2008 - X360
Kingdom Under Fire: Circle of Doom - 8 stycznia 2008 - PC, X360
Undertow - 21 listopada 2007 - X360
Mass Effect - 20 listopada 2007 - X360
Scene It? Lights, Camera, Action - 6 listopada 2007 - X360
Viva Pinata: Party Animals - 30 października 2007 - X360
Age of Empires III: The Asian Dynasties - 23 października 2007 - PC
Microsoft Flight Simulator X: Acceleration - 23 października 2007 - PC
Zoo Tycoon 2: Extinct Animals - 16 października 2007 - PC
Portal - 10 października 2007 - X360
Yaris - 10 października 2007 - X360
Tetris Splash - 3 października 2007 - X360
Project Gotham Racing 4 - 2 października 2007 - X360
Marathon: Durandal - 1 października 2007 - X360
Halo 3 - 25 września 2007 - X360
Blue Dragon - 24 sierpnia 2007 - X360
Street Trace: NYC - 22 sierpnia 2007 - X360
Hexic 2 - 15 sierpnia 2007 - X360
Spyglass Board Games - 1 sierpnia 2007 - X360
Project Sylpheed - 29 czerwca 2007 - X360
Vampire Rain - 28 czerwca 2007 - X360
Tenchu Z - 12 czerwca 2007 - X360
Forza Motorsport 2 - 29 maja 2007 - X360
Shadowrun - 29 maja 2007 - PC, X360
Aegis Wing - 16 maja 2007 - X360
Jetpac Refuelled - 28 marca 2007 - X360
Crackdown - 20 lutego 2007 - X360
Fuzion Frenzy 2 - 30 stycznia 2007 - X360
Small Arms - 22 listopada 2006 - X360
Viva Pinata - 9 listopada 2006 - PC, X360
Gears of War - 7 listopada 2006 - PC, X360
Age of Empires III: The WarChiefs - 17 października 2006 - PC
Zoo Tycoon 2: Marine Mania - 17 października 2006 - PC
Microsoft Flight Simulator X - 13 października 2006 - PC
Texas Hold 'Em - 23 sierpnia 2006 - X360
Ninety-Nine Nights - 15 sierpnia 2006 - X360
Age of Empires: Zlota Edycja - 19 lipca 2006 - PC
Zoo Tycoon 2: African Adventure - 22 maja 2006 - PC
SiN Episodes: Emergence - 10 maja 2006 - X360
Rise of Nations: Rise of Legends - 9 maja 2006 - PC
UNO - 9 maja 2006 - X360
TotemBall - 10 kwietnia 2006 - X360
Eets: Chowdown - 27 marca 2006 - X360, PC
Volvo: Drive for Life - 1 grudnia 2005 - XBOX
Geometry Wars: Retro Evolved - 22 listopada 2005 - X360
Hexic HD - 22 listopada 2005 - X360
Perfect Dark Zero - 22 listopada 2005 - X360
Project Gotham Racing 3 - 22 listopada 2005 - X360
Kameo: Elements of Power - 8 listopada 2005 - X360
Age of Empires III - 18 października 2005 - PC
Zoo Tycoon 2: Endangered Species - 18 października 2005 - PC
Fable: The Lost Chapters - 20 września 2005 - XBOX, PC
Kingdom Under Fire: Heroes - 20 września 2005 - XBOX
GripShift - 12 września 2005 - X360
Dungeon Siege II - 16 sierpnia 2005 - PC
Conker: Live & Reloaded - 21 czerwca 2005 - XBOX
Forza Motorsport (2005) - 3 maja 2005 - XBOX
Jade Empire: Special Edition - 12 kwietnia 2005 - XBOX
MechAssault 2: Lone Wolf - 28 grudnia 2004 - XBOX
Blinx 2: Masters of Time and Space - 16 listopada 2004 - XBOX
Zoo Tycoon 2 - 12 listopada 2004 - PC
Halo 2 - 8 listopada 2004 - PC, XBOX
Jewel Quest - 29 października 2004 - PC, X360
Rise of Nations: Gold Edition - 28 października 2004 - PC
Kingdom Under Fire: The Crusaders - 12 października 2004 - XBOX
Phantom Dust - 23 września 2004 - XONE
Fable (2004) - 13 września 2004 - XBOX
Sudeki - 27 sierpnia 2004 - XBOX
Metal Slug 3 - 25 maja 2004 - X360
RalliSport Challenge 2 - 4 maja 2004 - XBOX
Rise of Nations: Thrones and Patriots - 27 kwietnia 2004 - PC
Project Gotham Racing 2 - 17 listopada 2003 - XBOX
Dungeon Siege: Legends of Aranna - 12 listopada 2003 - PC
Top Spin - 7 listopada 2003 - XBOX
Amped 2 - 28 października 2003 - XBOX
Crimson Skies: High Road to Revenge - 21 października 2003 - XBOX
Age of Mythology: The Titans - 30 września 2003 - PC
Zoo Tycoon: Complete Collection - 5 sierpnia 2003 - PC
Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight - 28 lipca 2003 - PC
Midtown Madness 3 - 17 czerwca 2003 - PC, XBOX
Brute Force - 27 maja 2003 - XBOX
Rise of Nations - 19 maja 2003 - PC
N.U.D.E. - Natural Ultimate Digital Experiment - 24 kwietnia 2003 - XBOX
Tao Feng: Fist of the Lotus - 18 marca 2003 - XBOX
Freelancer - 4 marca 2003 - PC
Kung Fu Chaos - 24 lutego 2003 - XBOX
Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball - 22 stycznia 2003 - XBOX
Impossible Creatures - 7 stycznia 2003 - PC
Asheron's Call 2: Fallen Kings - 21 listopada 2002 - PC
Steel Battalion - 21 listopada 2002 - XBOX
MechAssault - 11 listopada 2002 - XBOX
MechWarrior 4: Mercenaries - 9 listopada 2002 - PC
Age of Mythology - 31 października 2002 - PC
Microsoft Combat Flight Simulator 3: Battle for Europe - 31 października 2002 - PC
Shenmue II - 28 października 2002 - XBOX
Zoo Tycoon: Marine Mania - 22 października 2002 - PC
Links 2003 - 20 września 2002 - PC
Quantum Redshift - 16 września 2002 - XBOX
MechWarrior 4: Clan Mech Pak - 25 lipca 2002 - PC
MechWarrior 4: Inner Sphere Mech Pak - 14 czerwca 2002 - PC
Zoo Tycoon: Dinosaur Digs - 19 maja 2002 - PC
Dungeon Siege - 5 kwietnia 2002 - PC
RalliSport Challenge - 14 marca 2002 - XBOX, PC
Fatal Frame - 4 marca 2002 - XBOX
Nightcaster - 21 stycznia 2002 - XBOX
Bicycle Board Games - 20 stycznia 2002 - PC
Blood Wake - 25 grudnia 2001 - XBOX
Azurik: Rise of Perathia - 25 listopada 2001 - XBOX
Amped: Freestyle Snowboarding - 19 listopada 2001 - XBOX
Halo: Combat Evolved - 15 listopada 2001 - PC, XBOX
Fuzion Frenzy - 14 listopada 2001 - XBOX
Project Gotham Racing - 14 listopada 2001 - XBOX
Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition - 7 listopada 2001 - PC
Oddworld: Munch's Oddysee - 6 listopada 2001 - XBOX
MechWarrior 4: Black Knight - 2 listopada 2001 - PC
Microsoft Flight Simulator 2002 Standard Edition - 1 listopada 2001 - PC
Zoo Tycoon (2001) - 28 października 2001 - PC
Asheron's Call: Dark Majesty - 25 października 2001 - PC
Bicycle Casino Games - 12 października 2001 - PC
Mech Commander 2 - 21 lipca 2001 - PC
Microsoft Train Simulator - 30 maja 2001 - PC
MechWarrior 4: Vengeance - 17 listopada 2000 - PC
Microsoft Classic Board Games - 6 listopada 2000 - PC
Links 2001 - 27 października 2000 - PC
Microsoft Combat Flight Simulator 2: WWII Pacific Theater - 1 października 2000 - PC
Midtown Madness 2 - 22 września 2000 - PC
Crimson Skies - 15 września 2000 - PC
Age of Empires II: The Conquerors - 25 sierpnia 2000 - PC
Microsoft Golf 2001 Edition - 23 sierpnia 2000 - PC
Microsoft Casino - 11 czerwca 2000 - PC
Motocross Madness 2 - 25 maja 2000 - PC
Starlancer - 27 kwietnia 2000 - PC
Allegiance - 1 kwietnia 2000 - PC
Microsoft Baseball 2001 - 22 marca 2000 - PC
Links LS 10 Course Pack - 9 lutego 2000 - PC
Asheron's Call - 2 listopada 1999 - PC
Microsoft Flight Simulator 2000 - 13 października 1999 - PC
Links LS 2000 - 8 października 1999 - PC
Age of Empires II: The Age of Kings - 28 września 1999 - PC
Pandora's Box - 15 września 1999 - PC
NFL Fever 2000 - 13 sierpnia 1999 - PC
Racing Madness - 15 czerwca 1999 - PC
Links LS Extreme - 27 maja 1999 - PC
Midtown Madness - 6 maja 1999 - PC
Close Combat III: The Russian Front - 12 stycznia 1999 - PC
Microsoft Combat Flight Simulator: WWII Europe Series - 15 listopada 1998 - PC
Motocross Madness - 15 września 1998 - PC
Metal Gear Solid - 3 września 1998 - PC
Golf 98 - 3 lipca 1998 - PC
Monster Truck Madness 2 - 15 czerwca 1998 - PC
Outwars - 1 kwietnia 1998 - PC
Age of Empires: The Rise of Rome - 31 stycznia 1998 - PC
CART Precision Racing - 1 listopada 1997 - PC
Microsoft Flight Simulator 98 - 29 października 1997 - PC
Close Combat II: A Bridge Too Far - 17 września 1997 - PC
Age of Empires - 30 czerwca 1997 - PC
Hellbender - 3 października 1996 - PC
Monster Truck Madness - 31 sierpnia 1996 - PC
Goosebumps: Escape from Horrorland - 2 lipca 1996 - PC
The Neverhood - 25 kwietnia 1996 - PC
Close Combat - 2 kwietnia 1996 - PC
Microsoft Return of Arcade - 19 marca 1996 - PC
GEX - 18 grudnia 1995 - PC
Fury3 - 24 sierpnia 1995 - PC
 
The Outer Worlds 2 posiada dość zaawansowane interakcje z NPC-ami. Postacie niezależne zauważają działania gracza i potrafią je skomentować, jeśli wydadzą im się nietypowe lub bezczelne.
Arkadiusz Strzała
1 listopada 2025 10:00
 
Wczoraj w abonamentach Xbox i PC Game Pass, a także na PlayStation 5 debiutuje The Outer Worlds 2. Nowe dzieło Obsidian Entertainment zostało ciepło przyjęte przez graczy i recenzentów.
gry
Krystian Pieniążek
30 października 2025 21:22
 
Jak w każdym RPGu, w Outer Worlds 2 nie możecie rozwijać swojego bohatera w nieskończoność. Tłumaczymy jaki jest level cap i czy możecie zrobić respec.
Porady
Jacek Hałas
30 października 2025 12:16
 
Xbox Live i powiązane usługi Microsoftu przestały działać na całym świecie. Awaria zbiegła się w czasie z premierą The Outer Worlds 2 od Obsidian Entertainment, co mocno utrudniło graczom dostęp do gry i Xbox Game Passa.
gry
Kamil Kleszyk
30 października 2025 06:00
 
The Outer Worlds 2 oferuje grającym mnóstwo aktywności poboczny. Jedno zadanie warto jednak wykonać jak najszybciej, by odblokować bardzo przydatną umiejętność.
Porady
Adam Celarek
29 października 2025 15:06
 
Uruchamiając grę The Outer Worlds 2 nie ujrzycie standardowej listy opcji okraszonej ładnym tłem. Zamiast tego czeka na Was interaktywny dialog żywcem wyjęty z rozgrywki, a nawet słowa podziękowania od twórców.
Arkadiusz Strzała
29 października 2025 12:30
 
Pełna premiera The Outer Worlds 2 zbliża się wielkimi krokami. Jakie podzespoły pozwolą Wam na komfortową rozgrywkę w najnowszym tytule Obsidian Entertainment? Jakie były nasze wrażenia związane z kwestiami technicznymi? Więcej przeczytacie w poniższym tekście.
Porady
Adam Celarek
27 października 2025 15:41
 
The Outer Worlds 2 jest kontynuacją kosmicznego RPG od Obsidian Entertainment, zawierającego wiele zakończeń. Czy znajomość poprzedniczki jest zatem wymagana?
Porady
Filip Melzacki
27 października 2025 14:04
 
Phil Spencer zaprzeczył uśmierceniu serii Forza Motorsport, ale fani muszą uzbroić się w cierpliwość.
gry
Jakub Błażewicz
27 października 2025 13:45
 
Właściciele edycji premium The Outer Worlds 2 otrzymali nietypową nagrodę za wierność oraz wspieranie machiny konsumpcjonizmu.
Aleksandra Sokół
27 października 2025 10:20