Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePCXONE
Okładka Halo Wars 2 (XONE)

Halo Wars 2

Kontynuacja osadzonej w realiach science fiction strategii czasu rzeczywistego, która ukazała się w 2009 roku na konsolach Xbox 360 jako spin-offowa odsłona cyklu strzelanin FPS Halo.

Strategiczne | science fiction | RTS | tytuły ekskluzywne Xbox

Okładka Halo Wars 2 (XONE)

data premiery gry:

17lut2017

PC

21lut2017

XONE

Halo Wars 2 to kontynuacja gry strategicznej, która ukazała się w 2009 roku na konsoli Xbox 360. Za pierwszą część serii odpowiada nieistniejący już zespół Ensemble Studios, który wcześniej zasłynął przede wszystkim cyklem Age of Empires, chociaż na swoim koncie miał także grę Star Wars: Galactic Battlegrounds. Dwójka została wyprodukowana przez dwie ekipy - 343 Industries (deweloper, który wziął na siebie rozwój marki Halo po firmie Bungie) oraz zespół Creative Assembly, a więc „ojcowie” serii Total War. Halo Wars 2 na PC i XONE to zupełnie nowy rozdział w historii uniwersum, oferujący szybką i emocjonującą rozgrywkę, w której potyczki toczone są na wielką skalę.

Fabuła

Akcja Halo Wars 2 rozgrywa się w 2559 roku – 28 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwszej części i niedługo po tych znanych z Halo 5: Guardians. Załoga statku wojennego Spirit of Fire zostaje wybudzona ze snu kriogenicznego, nie zdając sobie sprawy z tego, jak potoczyła się wojna z Covenantami. Po odebraniu alarmu z powierzchni Ark – instalacji produkującej pierścienie Halo – żołnierze zostają zaatakowani przez obcych zwanych Banished, co rozpoczyna zupełnie nową przygodę.

Mechanika

Halo Wars 2 na PC i XONE to RTS, czyli klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Rozgrywka polega oczywiście na wykonywaniu rozmaitych zadań i opiera się m.in. na budowaniu bazy, która służy do szkolenia żołnierzy oraz wytwarzania jednostek. Walka odbywa się na zasadach znanych z gry towarzyskiej Papier, kamień, nożyce. W związku z tym pojazdy naziemne są skuteczne w walce z piechotą, ta świetnie sobie radzi z lotnictwem, które z kolei doskonale nadaje się do prowadzenia starć z maszynami naziemnymi.

Jednym z elementów wyróżniających tę od innych strategii jest tryb Blitz, łączący elementy normalnej gry tego typu z karcianką. Podczas zabawy nie zarządzamy surowcami, budynkami i jednostkami, a zamiast tego wykorzystujemy karty (zdobywamy je w trakcie kampanii i wykonując codzienne wyzwania) symbolizujące poszczególne jednostki czy budowle.

Tryby gry

W Halo Wars 2 na PC i XONE, oprócz kampanii fabularnej, znajduje się także moduł wieloosobowy. Deweloperzy przygotowali kilka trybów, umożliwiających walkę 3 na 3 osoby. Wśród nich dostępny jest klasyczny Deathmatch (każdy na każdego), Strongholds i Domination (formy zabawy skupiające się na kontrolowaniu wyznaczonych celów) czy też Skirmish (walka z SI – samemu albo w ramach co-opa). Dodatkowo w multiplayerze mamy do dyspozycji nowe jednostki z materiałami wybuchowymi oraz przywódców, którzy posiadają specjalne umiejętności.

Inne

Halo Wars 2 należy do programu Xbox Play Anywhere. Oznacza to, że nabywając cyfrową wersję gry na jedną platformę sprzętową, drugą otrzymuje się za darmo. Dodatkowo postępy i osiągnięcia są wspólne dla obu wydań.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 8,7 / 10 na podstawie 430 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9,4 / 10 na podstawie 265 głosów czytelników.

Gry podobne do Halo Wars 2

Klasyfikacja PEGI Halo Wars 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Halo Wars 2

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i5-4690K 3.5 GHz/AMD FX-8350 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 1060/Radeon RX 480 lub lepsze, Windows 10
Minimalne: Intel Core i5-2500 3.3 GHz/AMD FX-4350 4.2 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon HD 7750 lub lepsza, Windows 10

Recenzja gry Halo Wars 2 – solidna alternatywa dla StarCrafta

Recenzja 19 lutego 2017, 19:17

Na szczęście fabryki przeznaczone do wytwarzania jednostek i pozyskiwania surowców (wydobywamy tylko dwa ich rodzaje) powstają jako moduły powiększające budynek centralny. Wszystko w jednym miejscu, szybko i sprawnie, łącznie z systemami obronnymi. Ekonomia jest tu prosta, oparta na jak najszybszym gromadzeniu zasobów dzięki odpowiednim budynkom, jak i obiektom przejmowanym na mapie.

XONE
PC