Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 lutego 2017, 19:55

autor: Vergil

Recenzje Halo Wars 2 – jest dobrze, ale do ideału trochę brakuje

Jutro na sklepowych półkach wyląduje druga odsłona cyklu Halo Wars, opracowana przez studia 343 Industries i Creative Assembly. Dzisiaj natomiast możemy zapoznać się z pierwszymi ocenami przyznanymi temu tytułowi.

Pierwsza odsłona cyklu Halo Wars doczekała się stosunkowo ciepłego przyjęcia ze strony graczy i recenzentów. Opracowana przez zespół Ensemble Studios produkcja była jedną z nielicznych strategii czasu rzeczywistego, w które z powodzeniem dało się grać na padzie. Jak w tym świetle wypada jej kontynuacja stworzona przez doświadczone studia 343 Industries i Creative Assembly? Pierwsze oceny sugerują, że jest dobrze, ale do ideału wciąż odrobinę brakuje.

Bunkrów nie ma, ale i tak jest... nie najgorzej

Ten wielkolud na środku to nikt inny, jak Atriox, czyli nasz główny przeciwnik w Halo Wars 2. - Recenzje Halo Wars 2 – jest dobrze, ale do ideału trochę brakuje - wiadomość - 2017-02-17
Ten wielkolud na środku to nikt inny, jak Atriox, czyli nasz główny przeciwnik w Halo Wars 2.

Jak dotąd, Halo Wars 2 zbiera noty dobre lub bardzo dobre. Lista pierwszych recenzji prezentuje się następująco:

Recenzenci zwracają uwagę na dopracowane, wygodne sterowanie, interesującą opowieść oraz na bogaty wachlarz multiplayerowych wariantów rozgrywki. Wśród tych ostatnich prym wiedzie Blitz, w którym rozgrywka została oparta na talii kart, jakie możemy spożytkować w trakcie zmagań, by przyzywać na pole bitwy kolejne jednostki. Zadaniem, jakie czeka na wykonanie jest przejęcie trzech punktów kontrolnych. Niestety i w tej beczce miodu znalazło się miejsce na łyżkę dziegciu – na ten moment Blitz oferuje bowiem... jedną mapę.

Przetarg na Warthogi był sporym sukcesem UNSC. - Recenzje Halo Wars 2 – jest dobrze, ale do ideału trochę brakuje - wiadomość - 2017-02-17
Przetarg na Warthogi był sporym sukcesem UNSC.

Co zatem poszło nie tak? Same misje nie zapadają szczególnie w pamięć, a mechanika gry stanowi niemal wierną kopię schematu, jaki zaproponowano w „jedynce”, co oczywiście nie oznacza, że jest zła – wręcz przeciwnie, niektórzy uciekają się do stwierdzeń, że zabawa jest „uzależniająca”. Sęk w tym, że, zdaniem wielu, ekipa Creative Assembly mogła nieco bardziej się postarać i zaproponować więcej autorskich rozwiązań. Po lekturze wyżej wymienionych tekstów wnioski nasuwają się same – gracze, którym pierwszy RTS w uniwersum Halo przypadł do gustu, raczej nie będą mieli powodów do narzekań.

Zapowiedziane w sierpniu 2015 roku Halo Wars 2 trafi do sprzedaży 17 lutego. W przeciwieństwie do pierwszej części serii, która zadebiutowała wyłącznie na konsoli Xbox 360, gra zmierza zarówno na komputery osobiste, jak i na Xboksa One. Jej premierze na pecetach będzie towarzyszyć zremasterowane Halo Wars: The Definitive Edition. Oprócz poprawionej grafiki, tytuł zaoferuje szerszy wachlarz opcji sieciowych. To jak, dacie szansę załodze niszczyciela Spirit of Fire?

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Halo Wars 2

Halo Wars 2