Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 lutego 2017, 19:55

Recenzje Halo Wars 2 – jest dobrze, ale do ideału trochę brakuje

Jutro na sklepowych półkach wyląduje druga odsłona cyklu Halo Wars, opracowana przez studia 343 Industries i Creative Assembly. Dzisiaj natomiast możemy zapoznać się z pierwszymi ocenami przyznanymi temu tytułowi.

Pierwsza odsłona cyklu Halo Wars doczekała się stosunkowo ciepłego przyjęcia ze strony graczy i recenzentów. Opracowana przez zespół Ensemble Studios produkcja była jedną z nielicznych strategii czasu rzeczywistego, w które z powodzeniem dało się grać na padzie. Jak w tym świetle wypada jej kontynuacja stworzona przez doświadczone studia 343 Industries i Creative Assembly? Pierwsze oceny sugerują, że jest dobrze, ale do ideału wciąż odrobinę brakuje.

Bunkrów nie ma, ale i tak jest... nie najgorzej

Ten wielkolud na środku to nikt inny, jak Atriox, czyli nasz główny przeciwnik w Halo Wars 2. - Recenzje Halo Wars 2 – jest dobrze, ale do ideału trochę brakuje - wiadomość - 2017-02-17
Ten wielkolud na środku to nikt inny, jak Atriox, czyli nasz główny przeciwnik w Halo Wars 2.

Jak dotąd, Halo Wars 2 zbiera noty dobre lub bardzo dobre. Lista pierwszych recenzji prezentuje się następująco:

Recenzenci zwracają uwagę na dopracowane, wygodne sterowanie, interesującą opowieść oraz na bogaty wachlarz multiplayerowych wariantów rozgrywki. Wśród tych ostatnich prym wiedzie Blitz, w którym rozgrywka została oparta na talii kart, jakie możemy spożytkować w trakcie zmagań, by przyzywać na pole bitwy kolejne jednostki. Zadaniem, jakie czeka na wykonanie jest przejęcie trzech punktów kontrolnych. Niestety i w tej beczce miodu znalazło się miejsce na łyżkę dziegciu – na ten moment Blitz oferuje bowiem... jedną mapę.

Przetarg na Warthogi był sporym sukcesem UNSC. - Recenzje Halo Wars 2 – jest dobrze, ale do ideału trochę brakuje - wiadomość - 2017-02-17
Przetarg na Warthogi był sporym sukcesem UNSC.

Co zatem poszło nie tak? Same misje nie zapadają szczególnie w pamięć, a mechanika gry stanowi niemal wierną kopię schematu, jaki zaproponowano w „jedynce”, co oczywiście nie oznacza, że jest zła – wręcz przeciwnie, niektórzy uciekają się do stwierdzeń, że zabawa jest „uzależniająca”. Sęk w tym, że, zdaniem wielu, ekipa Creative Assembly mogła nieco bardziej się postarać i zaproponować więcej autorskich rozwiązań. Po lekturze wyżej wymienionych tekstów wnioski nasuwają się same – gracze, którym pierwszy RTS w uniwersum Halo przypadł do gustu, raczej nie będą mieli powodów do narzekań.

Zapowiedziane w sierpniu 2015 roku Halo Wars 2 trafi do sprzedaży 17 lutego. W przeciwieństwie do pierwszej części serii, która zadebiutowała wyłącznie na konsoli Xbox 360, gra zmierza zarówno na komputery osobiste, jak i na Xboksa One. Jej premierze na pecetach będzie towarzyszyć zremasterowane Halo Wars: The Definitive Edition. Oprócz poprawionej grafiki, tytuł zaoferuje szerszy wachlarz opcji sieciowych. To jak, dacie szansę załodze niszczyciela Spirit of Fire?

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej