Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Command & Conquer: Generals (PC)

Command & Conquer: Generals PC

Kolejna odsłona popularnej serii strategii RTS, zapoczątkowanej przez Westwood Studios w 1995 roku. Po jego przejęciu przez koncern EA produkcję tytułu powierzono studiu EA Pacific, w którego skład weszli m.in. twórcy oryginału.

Strategiczne | science fiction | RTS | multiplayer

PC Windows
Okładka Command & Conquer: Generals (PC)

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

11lutego2003

7marca2003

pudełko PL

Command & Conquer: Generals to kolejna strategia czasu rzeczywistego ze słynnej serii Command & Conquer. Jej akcja toczy się w niezbyt odległej przyszłości, kiedy to ludzkość ponownie staje w obliczu wielkiej wojny. Po obu stronach barykady stają połączone siły Stanów Zjednoczonych i Chin oraz organizacja terrorystyczna zwana Global Liberation Army. Twórcy przygotowali trzy kampanie, (oddzielną dla USA, Chin i GLA) z których każda składa się z dziesięciu misji połączonych rozbudowaną fabułą.

Podczas walk spotkamy się z ponad 60 jednostkami bojowymi. Jako dowódca wojsk amerykańskich będziemy przeprowadzać szybkie i skoncentrowane uderzenia, przy użyciu bardzo nowoczesnych jednostek jak: myśliwców Aurora, czołgów Crusader, a także sprawdzonych od lat śmigłowców Comanche i ciężkich bombowców B-52. Jako dowódcza bardzo licznej komunistycznej armii Chińskiej, będziemy dowodzić ogromnymi ilościami piechoty, a także takimi jednostkami jak: czołgi sejsmiczne, działa Inferno, Hackerzy (odpowiednik inżynierów z poprzednich części Command & Conquer) oraz sterowcami propagandowymi obniżającymi morale wojsk przeciwnika. Po stronie Global Liberation Army, pod naszymi rozkazami znajdzie się nie regularna armia, jak w przypadku obu powyższych mocarstw, lecz zbieranina fanatyków, niezadowolonych cywili, najemników, itp. Jednostki GLA to, m.in. Angry mob (oddział 20 ludzi uzbrojony głównie w koktajle Molotova i karabiny AK-47), Technicals (czyli jeep uzbrojony w karabin 50-cal) oraz Scud storm (wyrzutnia rakiet Scud).

Całość zmagań przedstawiona jest przy użyciu, trójwymiarowego silnika graficznego The Sage, stworzonego w oparciu o silnik wykorzystany wcześniej w Command & Conquer: Renegade. Command & Conquer: Generals pozwala na rozgrywkę jedno i wieloosobową za pośrednictwem sieci lokalnej i Internetu w kilku trybach.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-8  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 8.21 / 10 na podstawie 1534 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Command & Conquer: Generals

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Command & Conquer: Generals

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.8 GHz, 256MB RAM, 32MB akcelerator 3D (GeForce 3 lub lepszy), 1.8GB HDD

Command & Conquer: Generals - recenzja gry
Command & Conquer: Generals - recenzja gry

Recenzja 11 marca 2003, 12:15

Grafika – no cóż, tu dostajemy to, co nam panowie z Westwood a później EA Pacific obiecali. Wypas – że się takim sloganem wyrażę. Wiem, że zaczynanie recenzji gry strategicznej od opisu grafiki jest nieco przewrotnym posunięciem, ale to właśnie ona pierwsza rzuca się w oczy i robi największe wrażenie. Grafika jest naprawdę znakomita, pełna najdrobniejszych szczegółów, naszpikowana mnóstwem efektów, jakie oferują współczesne karty graficzne i po prostu śliczna. Można by rzec, że cieszy oko ilekroć się na nią spojrzy. Na szczególne wyróżnienie zasługują świetnie dopracowane jednostki oraz wszelkiego rodzaju wybuchy i eksplozje, które w sposób bardzo efektowny obrazują to, co dzieje się podczas wojny. Prawdziwym majstersztykiem są jednak eksplozje wywoływane przez takie środki dozoru jak: bomby próżniowe, ostrzały artyleryjskie, naloty dywanowe czy w końcu eksplozje nuklearne. To, co dzieje się w momencie wybuchu bomby atomowej robi naprawdę wielkie wrażenie, jednocześnie skutecznie udowadniając nam, że wcale nie mamy takiego szybkiego komputera jak nam się pozornie mogłoby wydawać. Pełnoekranowa animacja eksplozji potrafi „przytkać” każdy sprzęt – nawet maszyna rzędu Athlon XP 2800+ z 512MB RAM DDR333 dostawała zadyszki. Eksplozje w nieco mniejszej skali nie są może już tak brutalne dla komputera, jednak w połączeniu z dużą ilością jednostek, kurzem wydobywającym się spod ich kół/gąsienic, śladami zostawianymi na podłożu przez wszelakie pojazdy, dynamiczne cienie generowane w czasie rzeczywistym powodują, że chwilami prędkość wyświetlania kolejnych klatek animacji diametralnie spada - i to na dość mocnym sprzęcie. Oczywiście wyżej wspomniane niedogodności występują jedynie w przypadku, gdy ustawienia dotyczące grafiki będą się znajdowały w położeniu „max”. Posiadacze słabszych komputerów (od 1.2 GHz w dół) będą zmuszeni do redukcji poziomu szczegółowości. No cóż - takie czasy, choć osobiście uważam, że wymagania do gry na najwyższych detalach zostały przesadzone.