Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Command & Conquer: Generals - Zero Hour (PC)

Command & Conquer: Generals - Zero Hour PC

Oficjalne rozszerzenie do gry strategicznej Command & Conquer: Generals opracowane ponownie przez ekipę EA Los Angeles (wcześniej EA Pacific).

To jest dodatek do gry Command & Conquer: Generals.

Strategiczne | science fiction | RTS | multiplayer

PC Windows
Okładka Command & Conquer: Generals - Zero Hour (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

22września2003

13listopada2003

pudełko PL

Pierwszy oficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Generals. Oferuje on fanom tego tytułu poprawiony silnik graficzny (lepsze efekty pogodowe czy efekty wybuchów) i trzy nowe kampanie (po jednej dla każdej strony konfliktu, tj. Stanów Zjednoczonych, Chin i organizacji terrorystycznej zwanej Global Liberation Army), składające się łącznie z 15 misji (po pięć na nację). Nowe zadania niosą za sobą całkowicie nowe wyzwania, m.in. musimy zniszczyć flotę Amerykańską na Morzu Śródziemnym, zinfiltrować budynek wywiadu amerykańskiego, zniszczyć komórkę szpiegowską w Kairze czy przejąć z rąk wroga broń o ogromnej sile rażenia.

Nowością jest specjalny tryb rozgrywki Generals Challenge (w polskiej wersji znany pod nazwą - Wyzwanie). Dzięki niemu zmierzymy się dziewięcioma nowymi armiami kontrolowanymi przez dziewięciu komputerowych generałów stosujących różne taktyki walki. Możemy też dowodzić armiami poszczególnych generałów w trybie Skirmish i rozgrywce wieloosobowej z innymi graczami.

Z powyższymi zmianami nieodłącznie związane są nowe jednostki jakie Zero Hour wprowadza do tego tytułu. Między innymi amerykanie otrzymują śmigłowiec bojowy U.S. Specter Gunship, a Global Liberation Army motocykle bojowe. Dodano również szereg nowych budynków (np. Chiny otrzymały Centrum Internetowe) i ulepszeń - mowa m.in. o amerykańskich rakietach Hellfire oraz kombinezonach chemicznych. Rozszerzenie oferuje także nową Szkołę Walki, której zadaniem jest zwiększanie umiejętności dowódczych graczy oraz nowe medale przyznawane za pokonanie poszczególnych generałów.

Dodatek wymaga zainstalowania pełnej wersji gry Command & Conquer: Generals.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-8  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 8.535 / 10 na podstawie 1214 ocen czytelników.

Klasyfikacja PEGI Command & Conquer: Generals - Zero Hour

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Command & Conquer: Generals - Zero Hour

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.8 GHz, 256MB RAM, 32MB akcelerator 3D (GeForce 3 lub lepszy)

Command & Conquer: Generals - Zero Hour - recenzja gry

Recenzja 18 listopada 2003, 16:23

Jednak nie samymi potyczkami człowiek żyje i na równą uwagę zasługuje kampania, która oferuje piętnaście nowych misji (po pięć na każdą z trzech głównych nacji). Kontynuowana jest tu linia fabularna, znana z podstawowej części Generals. Stany Zjednoczone wygrały wojnę, jednak terrorystyczna organizacja Global Liberation Army, pod wodzą doktora Thraxa, zdołała się przegrupować i stopniowo odbudowuje swoją potęgę. Tymczasem Chiny szykują się do inwazji na Europę, mając w planach wojnę z USA o supremację na naszej planecie. Stany Zjednoczone, samozwańczy strażnik światowego ładu i porządku, nie może rzecz jasna do tego dopuścić i tak zostajemy rzuceni w sam środek wojennej zawieruchy. Zadania, jakie musimy wykonywać w poszczególnych misjach są równie ciekawe jak przedtem. Wspomnieć tu należy chociażby zadanie zniszczenia amerykańskiej floty, zlokalizowanej na Morzu Śródziemnym czy infiltrację wrogiej bazy GLA za pomocą zabranej terrorystom ciężarówki. O ile pierwsze misje w każdej kampanii nie przysparzają większych problemów, ostatnie zadania nawet na normalnym poziomie trudności potrafią wycisnąć z gracza siódme poty, chyba że jest on "hardcorowym" fanem serii i wszystkie sztuczki na polu walki ma w małym paluszku. Ciekawą nowością są podziemne tunele, którymi możemy niezauważeni dostać się do innej części mapy. Czyżby ukłon w stronę naszych rodzimych produkcji TopWare? :) Wykorzystując podziemne przejścia, przedostajemy się niezauważeni do bazy wroga, zabieramy bądź niszczymy co trzeba i uciekamy, ile tylko sił w nogach bądź mocy w silnikach pojazdów. Jest to jednak domena tylko i wyłącznie GLA. Za kolejne nawiązanie chociażby do World War III: Black Gold można uznać filmiki, jakie oglądamy przez każdą misją, stylizowane na dziennikarskie relacje z wojny, znane nam z CNN czy rodzimych stacji telewizyjnych. Całą kampanię single player bardziej wprawny gracz ukończy jednak w 2-3 dni i później pozostaje mu tylko "męczenie" skirmisha i Generals Challenge lub gra na sieci. Jednak przy całkiem sporej ilości nowych jednostek i usprawnień, to "męczenie" dla gracza bynajmniej nie powinno być uciążliwe. Pora więc na bliższe zapoznanie się z nowymi typami wojsk, jakie dane nam jest zobaczyć na polu walki.