Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

RTS - Gry

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce RTS ułożone według popularności.

PlayStation
Sony PlayStation 439Sony PlayStation 327Sony PlayStation 213Sony PlayStation 18PlayStation Portable9PlayStation Vita3
Xbox
Microsoft XBOX ONE32Microsoft Xbox 36045Microsoft Xbox8
Mobile
Android76Apple iOS82Windows Phone8
Nintendo
Nintendo Switch8Nintendo Wii5Nintendo DS19Nintendo Wii U6Nintendo 3DS1
Game Boy Advance
Nintendo GameCube3
Więcej
Mniej
Sins of a Solar Empire: Rebellion
Sins of a Solar Empire: Rebellion

Strategiczne 12 czerwca 2012

Samodzielne rozszerzenie do stworzonej przez studio Ironclad Games gry Sins of a Solar Empire; Grzechy Imperium Słońca, łączącej cechy klasycznego RTS-a z elementami strategii 4X. Dodatek przedstawia dalsze losy wielkiego galaktycznego konfliktu, w którym część zmęczonych nieustającą wojną obywateli rozpoczyna tytułową rebelię. Od każdej z dotychczasowych stron konfliktu odrywa się grupa buntowników, tworząc tym samym trzy zupełnie nowe frakcje, posiadające własne drzewka rozwoju oraz zmodyfikowane typy statków – w tym niedostępną wcześniej klasę Tytan oraz nowe okręty liniowe i korwety. Podobnie jak pierwowzór, Sins of a Solar Empire: Rebellion koncentruje się głównie na rozgrywce wieloosobowej, czego dowodem jest chociażby brak klasycznej kampanii single player. Jednocześnie zabawa została jeszcze bardziej urozmaicona poprzez wprowadzenie nowych sposobów na odniesienie zwycięstwa. Całość odznacza się także unowocześnionym silnikiem graficznym i wyraźnie poprawioną oprawą wizualną.

PC

Warcraft III: Reforged
Warcraft III: Reforged

Strategiczne 2019

Zremasterowana wersja Warcrafta III z 2002 roku, będącej jedną z najpopularniejszych gier RTS w historii. W skład gry wchodzi nie tylko podstawowa wersja oryginału, ale także jej legendarny dodatek The Frozen Throne. Remaster oferuje odświeżoną oprawę graficzną, nagrane na nowo dialogi postaci oraz szereg poprawek w rozgrywce.

PC

Hearts of Iron IV
Hearts of Iron IV

Strategiczne 6 czerwca 2016

Czwarta pełnoprawna odsłona cyklu rozbudowanych strategii, który zadebiutował w 2002 roku jako spin-off popularnej serii Europa Universalis. Za powstanie obu gier od lat niezmiennie odpowiada ekipa Paradox Interactive. W grze pokierujemy polityką jednego z państw w okresie 1936-1948, a więc nie tylko podczas samej II wojny światowej. Do naszych obowiązków należy dbanie o stosunki międzynarodowe, zawierane sojusze, jak również rozwój wojska, wybór strategii i bezpośrednie działania militarne swojego narodu. Wzorem poprzednich edycji, rozgrywka łączy w sobie wiernie odwzorowane realia historyczne (w tym autentyczne postacie przywódców czy też wojska i technologie poszczególnych krajów) z możliwością swobodnego kreowania alternatywnej rzeczywistości. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami, ograniczono nieco mikrozarządzanie, skupiając się na ogólnej strategii. Dodano też cykl dobowy/roczny i wprowadzono możliwość grupowania prowincji w regiony, co znacznie ułatwiło zarządzanie.

PC

RimWorld
RimWorld

Strategiczne 17 października 2018

Osadzona w realiach science-fiction gra strategiczna, w której zajmujemy się zarządzaniem pozaziemską kolonią. Za jej powstanie odpowiada debiutujące niezależne studio Ludeon, założone przez byłego członka Irrational Games, pracującego m.in. przy serii BioShock. Akcja gry toczy się w przyszłości, w której ludzkość skolonizowała szereg obcych systemów, lecz oddalone od siebie kolonie są z reguły zdane wyłącznie na własne siły. Podczas zabawy obejmujemy dowództwo nad niewielką grupką ocalałych z katastrofy statku kolonistów, a naszym zadaniem jest rozwój i dbanie o bezpieczeństwo bazy. Poza wznoszeniem budynków, zdobywaniem żywności i surowców, musimy też przypisać poszczególnym kolonistom zadania adekwatnie do ich umiejętności. RimWorld wyróżnia się rozbudowanym taktycznie systemem walki, oraz trzema niezależnymi mechanizmami sztucznej inteligencji, które podczas gry – w zależności od rozwoju sytuacji - losowo generują kolejne wątki fabularne, dbając o odpowiednią dramaturgię rozgrywki.

PC

Frostpunk
Frostpunk

Strategiczne 24 kwietnia 2018

Opracowana przez rodzime 11bit Studios gra strategiczno-przygodowa z elementami survivalu. Akcja Frostpunk osadzona została w fikcyjnym świecie o nieprzyjaznym, mroźnym klimacie, który w istotny sposób wpłynął na kształt społeczeństwa. Aby przetrwać, ludzie postawili tu bowiem na energię generowaną przez silniki parowe. Wszystko to jednak nie wystarcza, a społeczeństwo w obecnej formie nie zdaje egzaminu, tak więc aby ocaleć - musi diametralnie się zmienić. Rozgrywka skupia się na aspektach survivalowych, które w przeciwieństwie do większości podobnych produkcji nie opierają się jednak wyłącznie na zbieraniu i zarządzaniu surowcami. Równie ważną rolę odgrywają za to elementy strategiczne oraz konieczność dokonywania trudnych i niejednoznacznych moralnie decyzji. Całość okraszona została oryginalną oprawą graficzną, w której reprezentujące naturę zimne barwy kontrastują z ciepłymi kolorami, symbolizującymi pozostałości po cywilizacji.

PC

Europa Universalis IV
Europa Universalis IV

Strategiczne 13 sierpnia 2013

Czwarta odsłona cieszącego się dużą popularnością cyklu gier strategicznych Europa Universalis. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską Paradox Development Studio. Zgodnie ze schematem serii, Europa Universalis IV pozwala pokierować rozwojem wybranej nacji na przestrzeni kilku wieków. Tym razem ramy historyczne wyznaczone są datami 11 listopada 1444 roku oraz 2 stycznia 1821 roku Rozgrywka opiera się na klasycznych regułach gatunku 4X (eksploracja, ekspansja, eksploatacja i eksterminacja), a do obowiązków gracza należy m.in. zarządzanie podległymi prowincjami, opracowywanie nowych technologii, dowodzenie armiami oraz prowadzenie działań dyplomatycznych. Poza opcją zmagań z komputerową sztuczną inteligencją, gra oferuje również sieciowy tryb zabawy wieloosobowej dla maksymalnie 32 uczestników.

PC

Crusader Kings II: Mroczne Wieki
Crusader Kings II: Mroczne Wieki

Strategiczne 14 lutego 2012

Kontynuacja wydanej w 2004 roku rozbudowanej gry strategicznej Crusader Kings, stanowiącej osadzoną w realiach średniowiecznych spin-offową odsłonę popularnej serii Europa Universalis, rozwijanej od ponad dekady przez studio Paradox. Akcja gry osadzona jest w XI wieku, a my wcielamy się w dobrze sytuowanego chrześcijańskiego szlachcica, którego celem jest przeprowadzenie swojej dynastii przez mroczne czasy średniowiecza. Podczas zabawy odpowiedzialni jesteśmy za szereg aspektów funkcjonowania naszego królestwa: społecznych, militarnych, dyplomatycznych, religijnych czy feudalnych. Najbardziej zauważalną zmianą w porównaniu do poprzedniczki jest znaczące rozbudowanie aspektu psychologicznego, dzięki któremu większą rolę odgrywać będą relacje społeczne oraz indywidualne motywacje naszych poddanych. Inne zmiany dotknęły m.in. obecności baronów zarządzających prowincjami, usług nadwornego szpiega, zwiększenia roli kobiet czy rozbudowania stosunków z Kościołem.

PC

Age of Empires IV
Age of Empires IV

Strategiczne 2020

Czwarta pełnoprawna odsłona słynnego cyklu strategii czasu rzeczywistego, zaliczanych do jednych z najważniejszych przedstawicieli swojego gatunku. W odróżnieniu od poprzednich części serii, opracowanych przez nieistniejące już Ensemble Studios, za stworzenie czwórki odpowiedzialna jest ekipa Relic Entertainment, znana głównie za sprawą takich serii jak Company of Heroes czy Warhammer 40,000: Dawn of War. Pod względem mechaniki Age of Empires IV pozostaje jednak wierne schematowi wypracowanemu przez swoich cenionych poprzedników. Podczas zabawy gracze stają więc na czele wybranej cywilizacji (do ich dyspozycji oddano nacje europejskie, azjatyckie oraz arabskie) i prowadzą ją przez kolejne etapy rozwoju. W trakcie zabawy pozyskujemy surowce, wznosimy kolejne budynki oraz wystawiamy do boju potężne i zróżnicowane armie. Oprócz wariantów rozgrywki dla pojedynczego gracza produkcja oferuje oczywiście rozbudowany tryb multiplayer, w ramach którego stajemy w szranki z innymi dowódcami z całego świata.

PC

Total War: Rome II
Total War: Rome II

Strategiczne 3 września 2013

Widowiskowa gra strategiczna, wyprodukowana przez brytyjskie studio deweloperskie Creative Assembly. Total War: Rome II pozwala graczom wcielić się w role przywódców państw z okresu starożytnego Rzymu i stanąć do walki o władzę oraz terytoria. Wzorem wcześniejszych gier z serii Total War (np. Total War: Shogun 2 oraz Empire: Total War) rozgrywka łączy elementy strategii turowej oraz czasu rzeczywistego (RTS). Do zadań graczy należy zarządzanie państwem i podległymi prowincjami, a także dowodzenie armiami. Atutem gry są spektakularne bitwy z udziałem tysięcy jednostek. Twórcy Total War: Rome II dołożyli starań o zachowanie historycznych realiów związanych m.in. z formacjami wojskowymi, ich uzbrojeniem oraz taktyką walki. Wysokiej jakości oprawa wizualna w grze jest zasługą zmodyfikowanego silnika Warscape Engine.

PC

Total War: Warhammer II
Total War: Warhammer II

Strategiczne 28 września 2017

Kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych tworzonych przez studio Creative Assembly. W przeciwieństwie do pierwszej części serii, tym razem gracze nie trafiają do Starego Świata, lecz udają się w podróż na zachód, by rozegrać wojnę na czterech kontynentach zwanych Ulthuan, Naggaroth, Południowe Ziemie oraz Lustria. W konflikcie biorą udział cztery rasy, czyli elfy wysokiego rodu, mroczne elfy, jaszczuroludzie oraz skaveni. Poszczególne frakcje walczą o kontrolę nad Wielkim Wirem, który mogą wzmacniać lub rozpraszać przy pomocy rozmaitych rytuałów. Rozgrywka w Total War: Warhammer II ponownie wspiera się na dwóch filarach. Podczas gdy na mapie strategicznej przemieszczamy armie, zarządzamy gospodarką i rozbudowujemy miasta (wszystko to w trybie turowym), bitwy toczone są w czasie rzeczywistym na oddzielnym ekranie. Każde z ugrupowań ma unikalne mechaniki, jednostki i bohaterów. Ponadto posiadacze pierwszej i drugiej części serii mogą pobrać olbrzymią mapę będącą połączeniem terenów dostępnych w obu grach. W ten sposób otrzymują możliwość rozegrania kampanii w epickiej skali, kontrolując dowolną frakcję z jedynki lub dwójki.

PC

Command & Conquer: Red Alert
Command & Conquer: Red Alert

Strategiczne 9 listopada 1996

Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, opracowanej przez Westwood Studios. Tym razem autorzy przedstawiają alternatywną wersję świata, w którym II wojna światowa miała zupełnie inne strony konfliktu niż te znane z kart historii.

PCPS1

Northgard
Northgard

Strategiczne 7 marca 2018

Strategia czasu rzeczywistego osadzona w fantastycznym świecie wikingów oraz mitologii skandynawskiej. W Northgard dowodzimy grupą nordyckich wojowników, którzy po wielu latach żmudnej eksploracji natrafili na owiany tajemnicą, bogaty ląd. Aby okryć się sławą, będą oni musieli stawić czoła niebezpieczeństwom czyhającym na nich w nowym świecie. Mechanika rozgrywki w Northgard wzorowana jest na klasycznych RTS-ach, pokroju Age of Empires, Age of Mythology czy The Settlers. Poza standardowym pozyskiwaniem surowców, rozbudową osady i walką, gra oferuje elementy survivalowe, a jednym z głównych zadań gracza jest zapewnienie swojemu klanowi przetrwania podczas długich i niezwykle mroźnych zim. Do naszych przeciwników w bezpośrednich starciach należą m.in. krwiożercze wilki, nieumarli wojownicy oraz inne mityczne stwory, w tym giganty, z którymi można spróbować się sprzymierzyć. Northgard oferuje trójwymiarową grafikę z klasycznym widokiem izometrycznym, utrzymaną w lekko komiksowym stylu.

PC

SpellForce 3
SpellForce 3

Strategiczne 7 grudnia 2017

Trzecia odsłona zapoczątkowanej w 2003 roku serii gier fantasy, łączącej cechy strategii RTS z elementami RPG. Za powstanie gry odpowiada założone przez wydawcę cyklu studio Grimlore Games, w skład którego weszli m.in. twórcy dwóch pierwszych odsłon tytułu. Pod względem fabularnym gra stanowi swoisty prequel całej serii, a jej akcja toczy się w czasach, gdy fantastyczne uniwersum gry stanowiło jeszcze spójny, ogromny kontynent. Wpłynęło to oczywiście na nową strukturę lokacji, która zastąpiła dotychczasowy model połączonych portalami wysepek. Pod względem mechaniki twórcy sięgnęli do sprawdzonych rozwiązań cyklu, oferując grę strategiczną, w której wznosimy obóz i werbujemy armię, uczestnicząc w spektakularnych potyczkach. Elementy strategiczne uzupełniają tradycyjnie bohaterowie różnych klas i zdolności, system rozwoju postaci oraz liczne zadania fabularne – niczym w klasycznej grze RPG. Nie zapomniano także o opcjach rozgrywki wieloosobowej, toczonej za pomocą serwisu Spellforce.net.

PC

Twierdza: Krzyżowiec
Twierdza: Krzyżowiec

Strategiczne 24 września 2002

Kontynuacja utrzymanej w średniowiecznych realiach strategii ekonomicznej Stronghold, opracowanej przez studio FireFly w 2001 roku. Tym razem akcja przenosi nas na Bliski Wschód, w czasy wypraw krzyżowych organizowanych na przełomie XI i XII wieku. Mechanika zabawy nie zmieniła się w znaczący sposób, zaś główną nowość stanowią zupełnie nowe, wschodnie tereny oraz kilka drobnych zmian w mechanice rozgrywki m.in. konieczność dbania o mocno ograniczone zapasy wody. Twórcy przygotowali cztery kampanie, w których możemy stanąć na czele dowodzonych przez Ryszarda Lwie Serce europejskich rycerzy lub arabskich wojowników pod przewodnictwem Saladyna. Szeroki wachlarz jednostek bojowych wzbogacono o całkiem nowe, charakterystyczne dla każdej ze stron. W grze pojawił się jeszcze większy asortyment wymyślnych machin oblężniczych oraz środków obronnych, stosowanych w konfrontacji z przeciwnikami. Wprowadzono także funkcjonalny edytor własnych scenariuszy oraz nowy tryb rozgrywki: skirmish mode.

PC

Warcraft III: Reign of Chaos
Warcraft III: Reign of Chaos

Strategiczne 3 lipca 2002

Warcraft III: Reign of Chaos to trzecia odsłona kultowej serii osadzonych w realiach fantasy RTS-ów, zapoczątkowanej w 1994 roku przez studio Blizzard. W krainie Azeroth siły ludzi, orków i nocnych elfów stawiają czoła inwazji nieumarłych, zwanych Plagą albo Nocnym Legionem. Mechanika rozgrywki czerpie z klasycznych rozwiązań cyklu, ale nie obyło się bez kilku nowości. Najważniejszą z nich jest wprowadzenie właściwych dla każdej rasy bohaterów, którzy w trakcie gry zyskują doświadczenie, a ich umiejętności specjalne są przydatnym wsparciem podczas walki. W trzeciej części gry szczególny nacisk położono na fabułę, której szczegóły poznajemy z licznych animowanych przerywników. Warcraft III posiada także zaawansowany tryb multiplayer, pozwalający na zabawę w kilku trybach rozgrywki poprzez sieć Battle.net. Dodatkową atrakcję stanowi rozbudowany edytor, pozwalający na zmianę niemal każdego elementu gry.

PC

Warcraft III: The Frozen Throne
Warcraft III: The Frozen Throne

Strategiczne 1 lipca 2003

Oficjalny dodatek do trzeciej części kultowej serii RTS w klimatach fantasy, rozwijanej od 1994 roku przez firmę Blizzard Entertainment. Akcja gry Warcraft III: The Frozen Throne osadzona została ponownie w krainie Azeroth, kilka miesięcy po bitwie na górze Hyjal. Oś fabularną rozszerzenia stanowią próby odnalezienia władcy Nieumarłych, Ner’zhula, spoczywającego w lodowym grobowcu na kontynencie Northrend. W rozszerzeniu otrzymujemy cztery nowe kampanie dla każdej z ras, zaś na szczególną uwagę zasługuje niepowiązana z głównym wątkiem fabularnym kampania Orków, przygotowująca grunt pod planowaną grę MMORPG World of Warcraft. Wśród innych nowości wyróżnić warto przede wszystkim wzbogacenie wszystkich stron konfliktu o nowe jednostki oraz nowych bohaterów o unikalnych zdolnościach. W grze pojawiła się również możliwość wynajmowania neutralnych herosów, budowania sklepów z magicznym ekwipunkiem, a także nowe przedmioty, budynki i ich ulepszenia.

PC

Armored Brigade
Armored Brigade

Strategiczne 15 listopada 2018

Realistyczna gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym. Produkcja Veitikka Studios przenosi nas do realiów alternatywnej zimnej wojny, gdzie siły zbrojne NATO oraz wojska Bloku Wschodniego ścierają się w zażartych walkach na ziemi i w powietrzu. Gracz przejmuje kontrolę nad dokładnie odwzorowanymi pojazdami oraz oddziałami piechoty i w realistycznych bitwach zmaga się z pomysłową i nieprzewidywalną sztuczną inteligencją. Batalie mogą toczyć się na olbrzymich połaciach terenu, nawet o wielkości 15 na 15 kilometrów. Warunki pogodowe i terenowe oraz cykl dnia i nocy mają istotny wpływ na skuteczność dowodzonych jednostek, podobnie jak wyszkolenie, zmęczenie oraz morale żołnierzy. Rozgrywkę urozmaica fakt, że walczące na mapie strony mogą starać się wypełnić kompletnie odmienne cele. Gra nie zawiera trybu wieloosobowego. Potyczki singleplayer możemy toczyć w czasie rzeczywistym, albo w rundach trwających określony czas. Wśród dostępnych stron konfliktu znajdują się: USA, ZSRR, Wielka Brytania, Polska, Finlandia oraz Wschodnie i Zachodnie Niemcy. Tytuł może być wzbogacany o nowe frakcje i arsenały broni za pomocą wbudowanego edytora.

PC

Total War: Warhammer
Total War: Warhammer

Strategiczne 24 maja 2016

Kolejna odsłona cyklu epickich gier strategicznych, zapoczątkowanego przez studio Creative Assembly w 2000 roku. Po serii tytułów osadzonych w różnych okresach historycznych, twórcy zabierają nas do jednego z najpopularniejszych światów fantasy, wykreowanego przez firmę Games Workshop. W znanym uniwersum Warhammera różne rasy toczą ze sobą ustawiczną walkę o władzę i panowanie nad światem, jednocześnie są one nieświadome faktu, że prawdziwe zagrożenie stanowi nadciągająca z północy potężna siła. W Total War: Warhammer możemy stanąć po stronie jednej z ras, takich jak ludzie, orki, gobliny, krasnoludy czy wampiry. Poza wprowadzeniem do zabawy elementów fantastycznych, rozgrywka nie odbiega w znaczącym stopniu od rozwiązań znanych z poprzednich części serii, a jej sednem są w dalszym ciągu epickie potyczki, rozgrywane w czasie rzeczywistym. W przerwie pomiędzy bitwami zajmujemy się prowadzoną w trybie turowym rozbudową państwa, rozwijaniem ekonomii i nawiązywaniem stosunków dyplomatycznych.

PC

Age of Empires III
Age of Empires III

Strategiczne 18 października 2005

Trzecia pełnoprawna odsłona legendarnego cyklu strategii RTS, opracowanych i rozwijanych pod czujnym okiem firmy Microsoft. W przeciwieństwie do poprzednich części cyklu, których akcja osadzona była w starożytności i średniowieczu, tym razem prześledzimy czasy kilkusetletniego podboju Ameryki, zamykające się w przedziale od XVI do XIX wieku. Dzięki skupieniu się na szerszym i bardziej współczesnym horyzoncie czasowym, w grze możemy pokierować zarówno jednostkami wywodzącymi się ze średniowiecza, jak i korzystającymi z najnowszych osiągnięć techniki. Twórcy postawili na sprawdzoną mechanikę rozgrywki, poszerzając ją o szereg nowych elementów. Osią rozgrywki jest rozbudowana kampania fabularna, bazująca na wydarzeniach historycznych i fikcyjnych. W trybie rozgrywki wieloosobowej możemy zaś pokierować jedną z ośmiu grywalnych nacji, charakteryzujących się własnymi, unikalnymi cechami. Nowa odsłona gry to także efektowna, trójwymiarowa oprawa, wspomagana silnikiem fizycznym Havok.

PC

Anno 1800
Anno 1800

Strategiczne 26 lutego 2019

Kolejna odsłona popularnego cyklu strategii ekonomicznych firmy Ubisoft, którego rozwijaniem od 2011 roku zajmuje się znane z serii The Settlers studio Blue Byte Software. Podobnie jak w poprzednich częściach cyklu, osadzonych w kilku odmiennych epokach historycznych, w grze Anno 1800 wcielamy się w rolę zarządcy, którego zadaniem jest stworzenie dobrze prosperującej metropolii. Naszą misję rozpoczynamy jedynie ze skromną osadą oraz garstką poddanych, a głównym celem rozgrywki jest pozyskiwanie surowców, wznoszenie kolejnych budynków oraz tworzenie skomplikowanych łańcuchów produkcyjnych, pozwalających na możliwie szybki rozwój miejskiej infrastruktury. Podczas zabawy musimy też zadbać o zaspokajanie rozmaitych potrzeb naszych mieszkańców oraz odpowiednie zbalansowanie budżetu, który w trudnych momentach możemy załatać np. poprzez handel towarami czy podwyższenie podatków. Istotnym elementem zabawy jest również dyplomacja, dzięki której możemy nawiązywać rozmaite stosunki i sojusze lub toczyć wojny z sąsiadami.

PC

The Colonists
The Colonists

Strategiczne 24 października 2018

The Colonists to strategia science fiction, którą wyprodukowało studio Codebyfire, a wydała firma Mode 7 Games. Gracz obejmuje dowództwo nad grupą inteligentnych robotów, wysłanych na obcą planetę z misją przygotowania jej na przybycie kolonistów. Rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym, a podczas zabawy musimy gromadzić surowce, konstruować budynki i rozwijać technologie. Kluczową rolę odgrywa budowanie elementów infrastruktury, w tym zwłaszcza systemów transportowych. Na planecie obecne są inne frakcje, co otwiera przed nami możliwości nawiązania stosunków handlowych lub toczenia wojen. Pomimo obecności aspektu militarnego gra koncentruje się najbardziej na warstwie ekonomicznej. Dodatkową atrakcją jest możliwość modyfikowania kształtu i charakteru terenu pod budowę. Wszystkim tym możemy bawić się samotnie w kampanii fabularnej lub trybie wieloosobowym, rywalizując z innymi ludźmi lub łącząc z nimi siły przeciwko sztucznej inteligencji.

PC

Total War Saga: Thrones of Britannia
Total War Saga: Thrones of Britannia

Strategiczne 3 maja 2018

Spin-off cyklu Total War, w którym studio Creative Assembly zabiera graczy na Wyspy Brytyjskie z IX wieku naszej ery. Naszym zadaniem jest opowiedzenie się po jednej ze stron w walce o dominację nad Wyspami i poprowadzenie jej do zwycięstwa. Produkcja czerpie garściami z dorobku dotychczasowych części serii, więc podobnie jak one stanowi połączenie strategii turowej i klasycznego RTS-a.

PC

Empire: Total War
Empire: Total War

Strategiczne 3 marca 2009

Piąta część popularnej serii strategicznej, zapoczątkowanej przez firmę Creative Assembly w 2000 roku. Akcja kolejnej odsłony toczy się w XVIII wieku i koncentruje na najważniejszych wydarzeniach tego okresu, jak wojna secesyjna, rewolucja przemysłowa czy rywalizacja o wschodnie szlaki handlowe. Mimo, iż ogólne założenia rozgrywki pozostały niezmienione, mechanika zabawy uległa sporym przeobrażeniom, głównie za sprawą wprowadzenia potyczek na pełnym morzu. W grze możemy dowodzić zarówno całymi flotami, jak i pojedynczymi statkami, a wpływ na przebieg walki wywrzeć mogą np. zmieniające się warunki pogodowe. W grze poprawiono zachowanie doradców i dodano nowe opcje dotyczące handlu, dyplomacji oraz szpiegostwa. Dzięki powszechnemu wykorzystaniu broni palnej, rozgrywka wymusza także konieczność zastosowania nowych rozwiązań taktycznych. Niezmienne zostały za to charakterystyczne cechy serii, jak turowa warstwa strategiczna oraz epickie bitwy, zrealizowane na modłę gier RTS.

PC

Command & Conquer: Red Alert 2 - Yuri's Revenge
Command & Conquer: Red Alert 2 - Yuri's Revenge

Strategiczne 17 października 2001

Oficjalny dodatek do wydanej jesienią 2000 roku strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Red Alert 2 studia Westwood. Rozszerzenie zatytułowane Yuri’s Revenge wzbogaca fabułę gry podstawowej o nowy wątek, którego głównym bohaterem jest były doradca głównego antagonisty "dwójki" imieniem Jurij. Podobnie jak w poprzednich grach z serii, kampania podstawowa podzielona została na dwie części (po 7 misji dla każdej ze stron), które możemy przejść jako dowódca Aliantów lub Sowietów. W trybie wieloosobowym do dyspozycji graczy oddano zaś 10 dodatkowych misji oraz trzecią, zupełnie nową frakcję, czyli wojska samego Jurija. Prócz tego w grze znalazły się nieodwiedzane dotąd lokacje, takie jak Hollywood, Londyn, Kair czy Transylwania, a także niedostępne wcześniej budynki i jednostki, np. snajper Virus, genetycznie zmodyfikowany Brute, łódź podwodna Boomer oraz pojazd wydobywczy Slave Miner. Całość uzupełnia ponad godzina nowych sekwencji filmowych w wysokiej jakości.

PC