8. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 8. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Warcraft I: Remastered
Strategiczne 13 listopada 2024
Odświeżona wersja pierwszej odsłony kultowego cyklu RTS-ów od firmy Blizzard Entertainment. Warcraft I: Remastered oferuje przede wszystkim poprawioną grafikę, a także szereg ulepszeń związanych z mechaniką.

Warcraft II: Tides of Darkness
Strategiczne 14 marca 1995
Kontynuacja przebojowej strategii RTS studia Blizzard Entertainment z 1994 roku. Akcja Warcraft II: Tides od Darkness przenosi nas do znanego z pierwowzoru świata Azeroth. Choć od pamiętnej klęski orków minęło aż sześć lat, określani mianem "zielonej zarazy" najeźdźcy nie zrezygnowali ze swoich planów i skorzystawszy z pomocy armady potężnie uzbrojonych statków, docierają do granic królestwa ludzi, marząc o zemście.

Dungeon Keeper 2
Strategiczne 26 czerwca 1999
Kontynuacja przewrotnej i pełnej humoru strategii czasu rzeczywistego autorstwa Bullfrog Productions. W podziemiach znów robi się tłoczno za sprawą awanturników szukających sławy i bogactwa. Strażnik Lochów ma pełne ręce roboty zastawiając pułapki na intruzów, a do tego marzy mu się podbój świata na powierzchni.

Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch
Strategiczne 16 marca 2010
Czwarta pełnoprawna odsłona legendarnej serii gier strategicznych, której początki sięgają 1995 roku. Za jej powstanie odpowiada rozwijający markę już od kilku lat oddział koncernu EA z siedzibą w Los Angeles. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w poprzednich częściach cyklu i koncentruje na desperackiej walce sił GDI oraz Nod o powstrzymanie procesu rozprzestrzeniania się tyberium, którego dalszy rozwój grozi całkowitym wyjałowieniem planety.

Total Annihilation
Strategiczne 12 września 1997
Total Annihilation to stworzona przez Chrisa Taylora i zespół deweloperski studia Cavedog Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach science-fiction. Fabuła gry przedstawia trwający od tysiącleci galaktyczny konflikt między dwiema frakcjami - Core i Arm, który doprowadził do upadku obu cywilizacji. Gracz obejmuje kontrolę nad niedobitkami armii jednej ze stron, próbując odtworzyć dawny potencjał militarny i ostatecznie przechylić szalę zwycięstwa.

Empire Earth II
Strategiczne 28 kwietnia 2005
Kolejna odsłona popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego opracowana przez studio Mad Doc Software. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z czternastu cywilizacji i prowadzi ją od epoki kamienia do ery lotów kosmicznych. W trakcie zabawy zajmujemy się ekspansją prowadzonej do boju nacji, pracą nad nowymi technologiami, produkcją wojska i prowadzeniem działań wojennych wymierzonych w konkurentów.

SpellForce 2: Władca Smoków
Strategiczne 23 marca 2007
Pierwszy oficjalny dodatek do Spellforce 2: Shadow Wars. Historia w SpellForce 2: Władca Smoków kontynuuje wątki opowiedziane w podstawowej wersji gry, koncentrując się na problemie, jakim okazała się słabnąca moc łączących poszczególne wyspy portali. Rozpoczęła się krwawa wojna, mająca zaprowadzić jej uczestników na nowe, nadające się do zamieszkania terytoria.

Diplomacy is Not an Option
Strategiczne 4 października 2024
RTS z elementami tower defense, w którym niczym w popularnym They Are Billions naszym zadaniem jest obrona zamku przed hordami wrogów. W Diplomacy is Not an Option dbamy o zaplecze naszej fortecy, wystawiamy armię i zarządzamy obroną.

Europa Universalis
Strategiczne 20 października 2000
Gra strategiczna firmy Paradox Development Studio, której akcja rozgrywa się na przestrzeni trzystu lat burzliwych dziejów Starego Kontynentu – od okresu Wielkich Odkryć Geograficznych (1492) po czas Wojen Napoleońskich (1792). W grze Europa Universalis możemy stanąć na czele jednego z ówczesnych mocarstw, takich jak Hiszpania, Anglia, Prusy, Francja, Portugalia a nawet Polska, a od naszych poczynań zależne są losy tego państwa oraz jego sąsiadów.

Victoria II
Strategiczne 13 sierpnia 2010
Victoria II jest sequelem wydanej w 2003 roku gry strategicznej Victoria: Empire Under the Sun. Gracze mają okazję stanąć na czele jednego z ponad 200 państw i pokierować jego losami na przestrzeni ponad stu lat (1835-1939). Deweloperzy ze studia Paradox Interactive zadbali o zgodność z historycznymi faktami oraz rozbudowane opcje zarządzania gospodarką, armią i polityką.

Star Wars: Empire at War - Forces of Corruption
Strategiczne 24 października 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do gry Star Wars: Empire at War, opracowane przez studio Petroglyph. Akcja opisywanego dodatku toczy się tuż po wydarzeniach opowiedzianych w pierwowzorze – zamieszanie powstałe w wyniku zniszczenia pierwszej Gwiazdy Śmierci wykorzystuje niejaki Tyber Zann, który zamierza zostać największym przestępcą w galaktyce od czasów Jabby Hutta.

Polanie
Strategiczne 21 marca 1996
Jedna z pierwszych polskich strategii czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio MDF pod wodzą Mirosława Dymka. W grze wcielamy się w rolę przywódcy wioski Polan, Mirka, który po powrocie z wyprawy wojennej zastaje jedynie zgliszcza i poprzysięga zemstę na odpowiedzialnych za masakrę wrogich plemionach. Pod względem rozgrywki, Polanie czerpią garściami z mechaniki kultowego Warcrafta, wprowadzając jednocześnie kilka interesujących innowacji.

Victoria 3: Charters of Commerce
Strategiczne 17 czerwca 2025
Dodatek do gry typu grand strategy od Paradox Development Studio skupiony na rozszerzeniu mechaniki rozgrywki (Mechanics Pack). Victoria 3: Charters of Commerce rozbudowuje handel i wprowadza statuty firm, monopole, towary luksusowe oraz traktaty dyplomatyczne.

Dune II: Battle for Arrakis
Strategiczne 1 grudnia 1992
Dune 2: The Building of a Dynasty to opracowana przez studio deweloperskie Westwood gra komputerowa, która zapoczątkowała gatunek strategii czasu rzeczywistego. Fabuła tytułu oparta została na motywach bestselerowej powieści Franka Herberta „Diuna”. Gracz wciela się w przywódcę jednego z Wysokich Rodów i staje do walki o Przyprawę, niezwykle cenną substancję wydobywaną na pustynnej planecie Arrakis.

Age of Empires IV: Knights of Cross and Rose
Strategiczne 8 kwietnia 2025
Drugi dodatek do czwartej części kultowej serii RTS-ów wydawanych przez Microsoft. W Age of Empires 4: Knights of Cross and Rose otrzymujemy do dyspozycji cywilizacje Templariuszy i Lancasterów, nowy tryb gry (Bitwy historyczne) oraz 10 map do potyczek i multiplayerowej zabawy.

Stargate: Timekeepers
Strategiczne 23 stycznia 2024
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego, osadzona w uniwersum Gwiezdnych wrót. Za opracowaniem gry Stargate: Timekeepers stoi polskie studio CreativeForge Games, mające w swoim portfolio takie pozycje jak Hard West oraz Phantom Doctrine.

Terra Invicta
Strategiczne 26 września 2022
Terra Invicta to rozbudowana strategia od twórców popularnych modyfikacji serii XCOM. W grze stajemy wobec kryzysu inwazji obcych na Ziemię i manipulujemy państwami, by odeprzeć lub przywitać kosmitów.

The Settlers History Collection
Strategiczne 15 listopada 2018
Zestaw siedmiu odsłon cyklu The Settlers, które wzbogacono o wszystkie dodatki, przystosowano do działania na współczesnych komputerach (z systemem Windows 10), a także rozbudowano o nowe funkcje. W The Settlers History Collection gracze przejmują kontrolę nad osadnikami, a ich celem jest rozwój wioski (zwłaszcza ekonomiczny).

Cultures 2: Bramy Asgardu
Strategiczne 18 maja 2002
Kolejna część serii opowiadającej o podbojach cywilizacji wikingów. Poprzednio w Cultures: Discovery of Vinland nasi dzielni bohaterowie podbijali kontynent amerykański, tu zaś zaczynają rozszerzać swe wpływy na Europę i Środkowy Wschód.

Wargame: Red Dragon
Strategiczne 17 kwietnia 2014
Wargame: Red Dragon to trzecia odsłona cyklu RTS, który w 2012 roku zapoczątkowała gra Wargame: European Escalation. Deweloperzy z Eugen Systems pozostali wierni tematyce hipotetycznych konfliktów zbrojnych z okresu Zimnej Wojny, przenosząc jednak akcję do Azji Wschodniej.

Age of Empires II: HD Edition
Strategiczne 9 kwietnia 2013
Odświeżona wersja popularnej strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Age of Empires II: The Age of the Kings oraz rozszerzenia Age of Empires II: The Conqueror. Reedycja przygotowana została przez studio Hidden Path Entertainment we współpracy z firmą Microsoft Game Studios. W porównaniu z oryginałem z 1999 roku, zmiany wprowadzone w Age of Empires II: HD Edition objęły przede wszystkim oprawę wizualną, która została zremasterowana do standardu HD (High Definition).

Command & Conquer: Red Alert Remastered
Strategiczne 5 czerwca 2020
Zremasterowana wersja klasycznego RTS-a z połowy lat 90., który uznawany jest z jednego z ojców gatunku i stanowi drugą odsłonę legendarnego cyklu Command & Conquer. Gra ma zupełnie nową oprawę audiowizualną, ale zachowuje kluczowe elementy rozgrywki oryginału.

Wartorn
Strategiczne 17 czerwca 2025
Strategia z elementami roguelike’a od deweloperów, którzy wcześniej pracowali przy seriach Age of Empires, Borderlands i BioShock. W Wartorn prowadzimy karawanę przez ogarnięte wojną Wyspy Talaur i toczymy starcia w czasie rzeczywistym. Grę wyróżnia malarska oprawa graficzna.

Age of Empires II: Definitive Edition - Chronicles: Battle for Greece
Strategiczne 14 listopada 2024
Siódmy dodatek do remastera kultowego RTS-a od Xbox Game Studios. Age of Empires II: Definitive Edition - Chronicles: Battle for Greece koncentruje się na starożytnej Persji oraz Grecji, wprowadzając skupioną na nich kampanię, a także nowe jednostki i mechaniki.