8. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 8. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Going Medieval
Strategiczne 1 czerwca 2021
Going Medieval to gra strategiczna, w której staramy się zbudować i nadzorować średniowieczną wioskę, powstałą na terenach, na których cywilizacja przestała istnieć w wyniku epidemii czarnej śmierci. Produkcja została opracowana przez studio Foxy Voxel.

Crusader Kings III: All Under Heaven
Strategiczne 2025
Czwarte duże rozszerzenie do strategii od Paradox Development Studio. Crusader Kings III: All Under Heaven pozwala nam rządzić Chinami, Japonią lub Azją Południowo-Wschodnią. Każdy z tych obszarów ma unikalną specyfikę i może czerpać korzyści z obecności Jedwabnego Szlaku.

Europa Universalis II
Strategiczne 20 listopada 2001
Kontynuacja strategicznej gry firmy Paradox, pozwalającej na kierowanie rozwojem największych europejskich potęg. Europa Universalis II to gra o wiele bardziej rozbudowana, obejmująca czterysta lat historii (1419-1820) nie tylko Europy, ale całego świata.

Regiments
Strategiczne 16 sierpnia 2022
Regiments to wojenna strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym. Ukazuje ona fikcyjny konflikt toczony w 1989 roku między siłami NATO oraz armiami Układu Warszawskiego.

ICBM: Escalation - Endless October
Strategiczne 27 maja 2025
Oferujący nową kampanię pierwszy dodatek do gry łączącej RTS-a z grand strategy. W ICBM: Escalation - Endless October przejmujemy dowodzenie nad Związkiem Sowieckim, który unika upadku w latach 90., uczestnicząc w alternatywnej historii pełnej dyplomacji i wojen zastępczych.

Ósmy cud świata
Strategiczne 12 marca 2004
Czwarta odsłona cyklu „Cultures”, łącząca w sobie elementy prostej przygodówki oraz strategii czasu rzeczywistego. Jej akcja rozgrywa się po wydarzeniach zaprezentowanych w „Northland” (trzeciej części serii „Cultures”).

Age of Empires Online
Strategiczne 16 sierpnia 2011
Kolejna odsłona niezwykle popularnej serii gier strategicznych, opracowana przez studio Gas Powered Games z myślą o sieciowej rozgrywce. Gracz wciela się w rolę przywódcy wybranej przez siebie nacji, którego zadaniem jest rozbudowa własnego miasta, pozyskiwanie surowców, opracowywanie nowych technologii oraz wystawienie jak największej armii i ekspansja na nowe terytoria.

Warhammer 40,000: Dawn of War – Dark Crusade
Strategiczne 9 października 2006
Samodzielny dodatek do opracowanej przez studio Relic Entertainment strategii Warhammer 40,000: Dawn of War. Podstawową nowinką, jaką wprowadza rozszerzenie o nazwie Dark Crusade, są dwie frakcje. Pierwszą z nich stanowi rasa humanoidalnych robotów o nazwie Necroni, będących prawdziwymi maszynami do zabijania. Druga to posługujące się zaawansowaną technologią oraz rozwiniętą dyplomacją Dominium Tau.

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II – Król Nazguli
Strategiczne 28 listopada 2006
Oficjalny dodatek do drugiej odsłony cyklu The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth, wymagający do działania podstawowej wersji gry. Akcja rozszerzenia pt. Król Nazguli przenosi graczy do okresu pomiędzy Bitwą Ostatniego Przymierza Ludzi i Elfów, a wyprawą Drużyny Pierścienia. Deweloperzy postawili tym razem na własną inwencję twórczą, gdyż gra opowiada o wydarzeniach opisanych przez J.R.R. Tolkiena jedynie pobieżnie.

Kozacy II: Wojny Napoleońskie
Strategiczne 4 kwietnia 2005
Kontynuacja wielokrotnie nagradzanej strategii czasu rzeczywistego Kozacy: Europejskie Boje od ukraińskiego studia GSC Game World. Kozacy II: Wojny Napoleońskie przenosi akcję o sto lat później, do XIX wieku, gdy do roli dominującej potęgi w Europie doszła Francja pod wodzą Napoleona. Akcja tej części serii pozwala graczowi prowadzić jedno z sześciu państw: Francję, Wielką Brytanię, Austrię, Rosję, Prusy oraz Egipt, a każde dysponuje unikalnymi budynkami i historycznymi jednostkami bojowymi.

Codename: Panzers - Faza Druga
Strategiczne 22 lipca 2005
Kontynuacja popularnego RTS-a osadzonego w realiach II wojny światowej. Podobnie jak w poprzedniej części nacisk położono na taktyczną stronę starć. Gra pozwala wciąć udział w największych bitwach w Afryce oraz uczestniczyć w operacji „Husky”, czyli lądowaniu Aliantów na Sycylii i późniejszym marszu w stronę Rzymu.

StarCraft: Remastered
Strategiczne 14 sierpnia 2017
Odświeżona wersja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego z 1998 roku, opracowana, podobnie jak oryginał, przez studio Blizzard Entertainment. W porównaniu z pierwowzorem, tytuł (wzbogacony o dodatek zatytułowany Brood War) doczekał się przede wszystkim znacznie ulepszonej oprawy audiowizualnej. Pomimo że grafika pozostała dwuwymiarowa, wszystkie jej elementy charakteryzują się większą ilością detali.

Moduwar
Strategiczne 3 czerwca 2025
RTS, w którym zamiast tradycyjnych jednostek kontrolujemy części ciała rosnącego kosmity. W Moduwar zarządzamy zasobami oraz „drzewkiem organów”, wykorzystując sterowane zdalnie narządy do stosowania taktyk pokroju flankowania, odwracania uwagi czy szybkiej zmiany pozycji.

Strategos
Strategiczne 2025
Polski RTS, który pozwala nam stanąć na czele starożytnych armii biorących udział w bitwach na dużą skalę. W grze Strategos otrzymujemy dostęp do około 100 frakcji i ponad 200 jednostek, a sukces determinuje przede wszystkim taktyka.

Twierdza 2
Strategiczne 19 kwietnia 2005
Druga pełnoprawna odsłona serii strategicznej Stronghold, zapoczątkowanej przez studio Firefly w 2001 roku. Autorzy postanowili nie eksperymentować z mechaniką rozgrywki, rozwijając najlepsze elementy oryginału i proponując graczom ponownie dwie odrębne kampanie, skupiające się na ekonomicznym bądź militarnym aspekcie rozgrywki. Poszerzeniu uległ wachlarz maszyn oblężniczych i środków obronnych, poprawiono realizm oraz wprowadzono możliwość stosowania różnych formacji bitewnych.

Hearts of Iron III
Strategiczne 7 sierpnia 2009
Kolejna odsłona popularnej serii strategii historycznych od studia Paradox Interactive, osadzonych w realiach II wojny światowej. Zadaniem gracza jest objęcie władzy nad wybranym państwem – czy to jednym z ówczesnych mocarstw, czy kraju słabszego pod względem militarnym – i poprowadzenie go przez zawieruchę globalnego konfliktu. Hearts of Iron III obejmuje okres od 1936 do 1948 roku, dzięki czemu mamy możliwość przygotować się do nieuchronnej wojny.

Victoria II
Strategiczne 13 sierpnia 2010
Victoria II jest sequelem wydanej w 2003 roku gry strategicznej Victoria: Empire Under the Sun. Gracze mają okazję stanąć na czele jednego z ponad 200 państw i pokierować jego losami na przestrzeni ponad stu lat (1835-1939). Deweloperzy ze studia Paradox Interactive zadbali o zgodność z historycznymi faktami oraz rozbudowane opcje zarządzania gospodarką, armią i polityką.

Empire Earth III
Strategiczne 6 listopada 2007
Empire Earth III to kolejna część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego. Produkcja opracowana została przez firmę Mad Doc Software, która na swoim koncie ma też jej poprzednią odsłonę. W dalszym ciągu mamy do czynienia z grą typu RTS, ale jest ona o wiele bardziej dynamiczna niż pozostałe części serii.

Dungeon Keeper 2
Strategiczne 26 czerwca 1999
Kontynuacja przewrotnej i pełnej humoru strategii czasu rzeczywistego autorstwa Bullfrog Productions. W podziemiach znów robi się tłoczno za sprawą awanturników szukających sławy i bogactwa. Strażnik Lochów ma pełne ręce roboty zastawiając pułapki na intruzów, a do tego marzy mu się podbój świata na powierzchni.

Age of Empires II: The Age of Kings
Strategiczne 28 września 1999
Druga odsłona niezwykle popularnego cyklu gier strategicznych czasu rzeczywistego, opracowana przez zespół Ensemble Studios. Gracz staje na czele jednej z trzynastu cywilizacji, które prowadzi przez kolejne etapy rozwoju. Do jego dyspozycji oddano między innymi Franków, Wikingów, Mongołów, czy choćby Celtów.

Rise of Nations: Extended Edition
Strategiczne 12 czerwca 2014
Zremasterowana wersja jednej z kultowych strategii RTS, opracowanej w 2003 roku przez studio Big Huge Games i zarazem kolejna z marek, odświeżonych na zlecenie Microsoftu przez ekipę SkyBox Labs. W tej łączącej elementy Age of Empires oraz Civilization strategii, stajemy na czele jednej 18 nacji, aby poprowadzić swój naród przez kolejne epoki rozwoju – poczynając od czasów prehistorycznych, aż do niedalekiej przyszłości.

Desperados: Wanted Dead or Alive
Strategiczne 27 kwietnia 2001
Przygotowana przez zespół deweloperski studia Spellbound Entertainment taktyczna gra strategiczna w klimacie westernu, wykorzystująca mechanikę popularnej serii Commandos. Akcja Desperados: Wanted Dead or Alive rozgrywa się na Dzikim Zachodzie, a podczas zabawy kontrolujemy drużynę dowodzoną przez rewolwerowca Johna Coopera i złożoną z sześciu kowbojów o odmiennych umiejętnościach.

Sacrifice
Strategiczne 17 listopada 2000
Sacrifice jest strategią czasu rzeczywistego wyprodukowaną przez studio Shiny Entertainment. Akcja gry osadzona została po zakończeniu Świętej Wojny, w której 5 bóstw pokonało stwórcę. Teraz toczą one bezwzględną walkę o panowanie nad światem. Gracz wybiera jedną z frakcji i stara się przechylić szalę zwycięstwa na jej stronę. Gra stworzona została głównie z myślą o trybie multiplayer, w którym może brać udział maksymalnie czterech uczestników.

Knights & Merchants: The Shattered Kingdom
Strategiczne 15 października 1998
Strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w pseudo-średniowiecznych czasach. Umożliwia odegranie kluczowej roli królewskiego hetmana koronnego. Całość koncentruje się na ekonomicznej stronie zarządzania królestwem. Poza rozbudowaną kampanią solo dostępny jest też tryb wieloosobowy.