Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Dungeon Keeper 2 (PC)

Dungeon Keeper 2 PC

Kontynuacja przewrotnej i pełnej humoru strategii czasu rzeczywistego autorstwa Bullfrog Productions. W podziemiach znów robi się tłoczno za sprawą awanturników szukających sławy i bogactwa.

Strategiczne | fantasy | RTS

PC Windows
Okładka Dungeon Keeper 2 (PC)

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

26czerwca1999

27listopada1999

pudełko PL

Wydana w 1997 roku gra Dungeon Keeper miała tylko jedną poważną wadę – nie była w pełni trójwymiarowa. Twórcy tej znakomitej strategii czasu rzeczywistego postawili sobie ambitne zadanie przygotowania kontynuacji, wykorzystującej możliwości akceleratorów grafiki 3D. Już bez udziału Petera Molyneux ekipie studia Bullfrog Productions udało się wyprodukować sequel, który pod względem grywalności dorównuje pierwowzorowi, a biorąc pod uwagę oprawę graficzną nawet go przewyższa.

Akcja Dungeon Keeper 2 ponownie przenosi graczy do baśniowego królestwa, którym rządzi sędziwy król Reginald. Od czasu wojny pomiędzy dobrem a złem minęło kilka lat i wydaje się, że w krainie zapanował wreszcie spokój. Nic bardziej mylnego. Władca podziemi ma bowiem plan jak przedostać się na powierzchnię, w czym niezbędne będzie siedem kawałków magicznego kryształu, które Reginald rozdał niegdyś swoim rycerzom.

Przewrotność serii Dungeon Keeper polega na tym, że zamiast eksplorować i plądrować lochy gracze otrzymują zadanie ich ochrony. Wcielając się w tytułowego Dungeon Keepera (Strażnika Lochów) rozbudowują mroczne labirynty, zastawiają pułapki i wysyłają monstra, które przeszkodzić mają grupkom poszukiwaczy przygód oraz rogatej konkurencji.

Pracując nad DK2 twórcy gry postanowili uprościć mechanikę rozgrywki i lepiej ją zbalansować. Przykładowo rzucanie zaklęć wymaga teraz użycia określonej dawki many, która regeneruje się z szybkością uzależnioną od liczby posiadanych krypt i obszaru włości. Ponadto w Sercu Lochu znajduje się nieograniczona ilość złota, a wrzucane w środek bitwy kreatury pozostają przez pewien czas zamroczone.

Większość dostępnych w grze jednostek znana jest z pierwowzoru, choć niektóre – jak chociażby chochliki – dysponują nieco zmodyfikowanymi umiejętnościami. Z menażerii Strażnika zniknęły m.in. zbyt potężne smoki, które zastąpione zostały znacznie słabszymi salamandrami. Zrezygnowano także z komnat „koszary” i „zamiatacz”. W zamian pojawiły się: „kasyno”, „arena” i „strażnica”.

Oprawa audio-wizualna Dungeon Keeper 2 stoi na wysokim poziomie. Trójwymiarowe modele postaci i pomieszczeń są dopracowane, a animacje płynne i naturalne. Sterowanie w grze odbywa się za pomocą zielonej łapy Strażnika Lochu, jednak w każdym momencie gracz może wcielić się w jednego z przywołanych potworów i śledzić bieg wydarzeń z perspektywy pierwszej osoby.

Niewątpliwym atutem DK2 jest specyficzne, często wręcz absurdalne poczucie humoru, które twórcom udało się przemycić do swej produkcji. Dla przykładu, kiedy któryś z potworów wygra w kasynie, komnata wypełnia się jaskrawymi kolorami, a wszyscy w niej obecni zaczynają tańczyć Piekielne Disco.

Poza kampanią dla pojedynczego gracza, obejmującą 20 poziomów, w grze zaimplementowany został tryb multiplayer. Pozwala on na wspólną zabawę poprzez Internet lub sieć LAN maksymalnie czterem Strażnikom Lochu. Wśród opcji rozgrywki dostępnych zarówno dla pojedynczego jak i wielu graczy znalazły się dwa nowe tryby, z których najciekawiej prezentuje się sandboksowy „Loszek pieszczoszek”.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 4  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,8 / 10 na podstawie 2069 głosów czytelników.

Gry podobne do Dungeon Keeper 2

Wymagania wiekowe Dungeon Keeper 2

16+

Wymagania sprzętowe Dungeon Keeper 2

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 400MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D

Zmroku Ekspert 24 lutego 2017

Kontynuacja hitu Bullfroga, w którym mogliśmy wcielić się w bezwstydnie złego władcę podziemi i karać bohaterów tylko za to, że ośmielili się być tymi dobrymi. Jak dobrze było być złym! Świetny sequel, lepsza grafika (choć inni powiedzą, że gdzieś po drodze zatracił się mroczny, pikselowaty zły duch bitmap), dużo nowości i muliplayer. Jedna z tych z gier, które ufundowały moje dzieciństwo.

9.0
Peter Molyneux o upadku studia Bullfrog i jego przejęciu przez Electronic Arts
Peter Molyneux o upadku studia Bullfrog i jego przejęciu przez Electronic Arts

wiadomość23 marca 2014

Założyciel legendarnego studia Bullfrog, Peter Molyneux, wypowiedział się na temat jego powolnego upadku po przejęciu przez koncern Electronic Arts. Niegdyś kipiący od pomysłów zespół, w którego katalogu znajdowały się gry takie jak Populous, Syndicate czy Dungeon Keeper, ostatecznie stracił swoją iskrę na początku lat 2000.

Pierwsze konkrety na temat sieciowego Dungeon Keeper
Pierwsze konkrety na temat sieciowego Dungeon Keeper

wiadomość1 czerwca 2010

Grubo ponad rok temu świat obiegła wieść, że klasyczna seria Dungeon Keeper zostanie wskrzeszona jako azjatycka produkcja MMO. Potem w tym temacie zapadła jednak cisza. Na pierwsze konkretne informacje musieliśmy czekać aż do teraz.

Electronic Arts jednak pracuje nad nowym Dungeon Keeperem?
Electronic Arts jednak pracuje nad nowym Dungeon Keeperem?

wiadomość19 sierpnia 2009

Najlepsza ze złych gier, wielkie wydarzenie roku 1997 (i nieco mniejsze w roku 1999, przy okazji premiery sequela) wciąż żyje w pamięci graczy. I wielu z nich bardzo chce, by Dungeon Keeper powrócił do świata wirtualnej rozgrywki w całej swojej demonicznej chwale. Czyżby ich życzenia miały zostać wysłuchane?

Czy stare marki Bullfroga powrócą?
Czy stare marki Bullfroga powrócą?

wiadomość22 lipca 2009

Jeden z serwisów (Videogamer) napisał, że jest nadzieja na przypomnienie przez Electronic Arts starszych produkcji studia Bullfrog, założonego między innymi przez Petera Molyneux. Taki wniosek wysunięto po rozmowie z szefem EA Bright Light. Harvery Elliott, jak sam mówi, został zatrudniony kilka lat temu przez wydawcę właśnie w celu przywrócenia do życia którejś ze starych marek.

Dungeon Keeper powraca w wersji Online
Dungeon Keeper powraca w wersji Online

wiadomość1 grudnia 2008

Jedenaście lat temu, po długim i cierpliwym oczekiwaniu, nareszcie dane nam było stać się naprawdę złymi. A to wszystko dzięki pokręconemu umysłowi Petera Molyneux i jego grze o zarządzaniu pełnymi potworów podziemiami. Dungeon Keeper pojawił się 1997 roku i na parę chwil zatrząsł światem strategii.