2. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 2. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

World in Conflict
Strategiczne 18 września 2007
Osadzona w alternatywnej rzeczywistości XX wieku strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez twórców serii Ground Control, szwedzkie studio Massive Entertainment. W grze bierzemy udział w globalnym konflikcie zbrojnym, w którym naprzeciw siebie stają siły kapitalistycznego Zachodu oraz ZSRR, który zgodnie z wizją twórców wcale nie uległ rozpadowi. Główny cel rozgrywki stanowi przejmowanie kontroli nad kluczowymi punktami na polu bitwy, pozwalającymi przeciwnikom na ściąganie posiłków.

Warno
Strategiczne 23 maja 2024
Warno jest strategią czasu rzeczywistego od znanego m.in. z cyklu Wargame studia Eugen Systems. Produkcja podejmuje tematykę zimnej wojny, która przeradza się w III wojnę światową. Warno oferuje rozgrywki single i multiplayer.

SpellForce: Zakon Świtu
Strategiczne 28 listopada 2003
Połączenie strategii czasu rzeczywistego z gatunkiem cRPG, stworzone przez studio Phenomic. W SpellForce: Zakon Świtu gracze trafiają do uniwersum fantasy, które zostało niemal całkowicie spustoszone przez trzynastu magów, powodowanych chęcią zdobycia nieograniczonej władzy. Ci, którym udało się przetrwać sprowadzony przez nich kataklizm, schronili się na porozrzucanych po świecie wyspach, na które można się dostać jedynie poprzez magiczne portale.

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie
Strategiczne 6 grudnia 2004
Opracowana przez zespół studia EA Los Angeles strategia czasu rzeczywistego, osadzona w fantastycznym uniwersum tolkienowskiego Śródziemia. Gra pozwala na wzięcie udziału w dwóch odrębnych kampaniach, w których stajemy na czele jednej z 4 nacji: jeźdźców Rohanu, żołnierzy Gondoru, armii Isengardu oraz legionów Mordoru, a każda z nich ma oczywiście swoje mocne i słabe strony.

Warcraft III: Reforged
Strategiczne 29 stycznia 2020
Zremasterowana wersja Warcrafta III z 2002 roku, jednej z najsłynniejszych gier RTS w historii. Odświeżone wydanie zawiera podstawową wersję oryginału i dodatek The Frozen Throne. Remaster oferuje poprawioną oprawę graficzną oraz szereg ulepszeń w rozgrywce.

Twierdza: Edycja ostateczna
Strategiczne 7 listopada 2023
Stronghold: Definitive Edition (Twierdza: Edycja ostateczna) to ulepszona wersja kultowej strategii czasu rzeczywistego, która zapoczątkowała słynną serię. Wydana w 2001 roku klasyka powraca z odświeżoną grafiką oraz nową zawartością.

Tzar: Ciężar Korony
Strategiczne 22 marca 2000
Wyprodukowana przez studio Haemimont Games strategia czasu rzeczywistego w realiach fantasy. Akcja gry Tzar: Ciężar Korony osadzona została w krainie Keanor, w której po śmierci króla Roana władzę przejął Władca Ciemności wraz ze swoimi sługami. Podczas zabawy wcielamy się w syna podstępnie zgładzonego monarchy - wychowanego przez maga księcia Sartora, który staje przed zadaniem pokonania zła i przywrócenia dawnej świetności swemu królestwu.

Empire: Total War
Strategiczne 3 marca 2009
Piąta część popularnej serii strategicznej, zapoczątkowanej przez firmę Creative Assembly w 2000 roku. Akcja kolejnej odsłony toczy się w XVIII wieku i koncentruje na najważniejszych wydarzeniach tego okresu, jak wojna secesyjna, rewolucja przemysłowa czy rywalizacja o wschodnie szlaki handlowe. Mimo, iż ogólne założenia rozgrywki pozostały niezmienione, mechanika zabawy uległa sporym przeobrażeniom, głównie za sprawą wprowadzenia potyczek na pełnym morzu.

Total War: Warhammer
Strategiczne 24 maja 2016
Kolejna odsłona cyklu epickich gier strategicznych, zapoczątkowanego przez studio Creative Assembly w 2000 roku. Po serii tytułów osadzonych w różnych okresach historycznych, twórcy zabierają nas do jednego z najpopularniejszych światów fantasy, wykreowanego przez firmę Games Workshop. W znanym uniwersum Warhammera różne rasy toczą ze sobą ustawiczną walkę o władzę i panowanie nad światem, jednocześnie są one nieświadome faktu, że prawdziwe zagrożenie stanowi nadciągająca z północy potężna siła.

Twierdza
Strategiczne 18 października 2001
Osadzona w realiach średniowiecznej Europy strategia stanowiąca oryginalne połączenie symulatora rozbudowy zamku z grą ekonomiczną, polegającą na zarządzaniu osadą. Gracz wciela się w jednego ze średniowiecznych możnowładców, którego zadaniem jest przekształcenie niewielkiej osady w potężną i dobrze ufortyfikowaną twierdzę, a następnie obrona jej przed atakami najeźdźców.

Stellaris
Strategiczne 9 maja 2016
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego z elementami RPG, opracowana przez firmę Paradox Interacive – twórców tak uznanych serii, jak Europa Universalis i Crusader Kings. Miejscem akcji gry jest generowana w sposób proceduralny, rozległa przestrzeń kosmiczna, a zadaniem graczy jest stworzenie własnego galaktycznego imperium. Przystępując do rozgrywki, możemy opowiedzieć się po stronie jednej z grywalnych ras, różniących się między sobą pojęciem etyki, wyglądem oraz unikalnymi zdolnościami.

Age of Empires III
Strategiczne 18 października 2005
Trzecia pełnoprawna odsłona legendarnego cyklu strategii RTS, opracowanych i rozwijanych pod czujnym okiem firmy Microsoft. W przeciwieństwie do poprzednich części cyklu, których akcja osadzona była w starożytności i średniowieczu, tym razem prześledzimy czasy kilkusetletniego podboju Ameryki, zamykające się w przedziale od XVI do XIX wieku.

Twierdza: Krzyżowiec
Strategiczne 24 września 2002
Kontynuacja utrzymanej w średniowiecznych realiach strategii ekonomicznej Stronghold, opracowanej przez studio FireFly w 2001 roku. Tym razem akcja przenosi nas na Bliski Wschód, w czasy wypraw krzyżowych organizowanych na przełomie XI i XII wieku. Mechanika zabawy nie zmieniła się w znaczący sposób, zaś główną nowość stanowią zupełnie nowe, wschodnie tereny oraz kilka drobnych zmian w mechanice rozgrywki m.in. konieczność dbania o mocno ograniczone zapasy wody.

Bellfortis
Strategiczne 19 czerwca 2025
Strategia łącząca elementy grand strategy i RTS-a, mająca stanowić mniej wymagającą alternatywę dla Crusader Kings III bądź Total War: Medieval II. W Bellfortis stajemy na czele średniowiecznego królestwa, które prowadzimy ku dominacji nad pozostałymi państwami.

Play of Battle
Strategiczne 2026
Polska gra z pogranicza RTS-ów i grand strategy. W Play of Battle przejmujemy kontrolę nad dowolnym państwem i prowadzimy je na przestrzeni lat 2008-2025. Podczas rozgrywki podejmujemy decyzje o charakterze strategicznym na mapie świata, a także dowodzimy na polu bitwy.

Age of Darkness: Final Stand
Strategiczne 15 stycznia 2025
Age of Darkness: Final Stand jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), która przywodzi na myśl takie tytuły jak Age of Empires oraz They Are Billions. Zadaniem gracza jest ocalić resztki ludzkości przed mrokiem.

Total War: Attila
Strategiczne 17 lutego 2015
Kolejny rozdział epickiej serii strategicznej Total War, zapoczątkowanej i rozwijanej przez studio Creative Assembly. Po kilku sequelach (jak Medieval, Shogun czy Rome) autorzy postanowili skupić się na zupełnie nowym bohaterze oraz właściwym mu okresie historycznym. Akcja gry toczy się na przełomie IV i V wieku n.e., a my śledzimy losy chylącego się ku upadkowi Cesarstwa Rzymskiego, pochłoniętego walką z barbarzyńskimi plemionami Hunów i Wizygotów.

Total War: Shogun 2
Strategiczne 15 marca 2011
Siódma pełnoprawna odsłona cyklu gier strategicznych łączących rozgrywkę turową i bitwy w czasie rzeczywistym. Total War: Shogun 2 oferuje powrót do korzeni serii, czyli okresu Sengoku-jidai w XVI-wiecznej Japonii.

Zeus: Pan Olimpu
Strategiczne 17 października 2000
Kolejna strategia ekonomiczna z portfolio studia Impressions Games. W Zeus: Pan Olimpu gracze trafiają do starożytnej Grecji, a do ich obowiązków należy nie tylko kierowanie rozwojem metropolii, lecz także dbanie o potrzeby mieszkańców oraz spełnianie zachcianek bóstw.

The Settlers IV
Strategiczne 16 lutego 2001
Czwarta już część sagi o małych osadnikach. Tym razem do wyboru udostępnione zostały trzy rasy: Rzymianie, Wikingowie, Majowie. W grze spotkamy także przedstawicieli tzw. „Ciemnej Rasy”.

Star Wars: Supremacy
Strategiczne 23 maja 1998
Star Wars: Rebellion to pierwsza próba firmy LucasArts w stworzeniu gry strategicznej nawiązującej do bogatego świata „Gwiezdnych Wojen” – popularnej sagi filmowej George’a Lucasa. Do wyboru są dwie strony konfliktu: Imperium oraz Sojusz Rebeliantów.

Call to Arms: Gates of Hell - Ostfront
Strategiczne 11 czerwca 2021
Taktyczny RTS w realiach II wojny światowej, który stanowi rozwinięcie rozwiązań znanych z gry Call to Arms i cyklu Men of War. Gates of Hell oferuje szerokie spojrzenie na konflikt, pozwalając rozegrać potyczki z różnych lat i frontów.

Total War: Three Kingdoms
Strategiczne 23 maja 2019
Dwunasta główna odsłona strategicznego cyklu Total War, która zabiera graczy do starożytnych Chin - w czasy, gdy Państwo Środka było podzielone na trzy rywalizujące ze sobą królestwa. Gra łączy w sobie cechy RTS-a oraz strategii turowej na dużą skalę (ang. grand strategy game).

Total War: Medieval II
Strategiczne 10 listopada 2006
Kolejna odsłona cyklu strategii studia Creative Assembly, nawiązująca do drugiej części serii i przenosząca graczy ponownie w realia mrocznego średniowiecza. Akcja gry toczy się w latach 1080-1503, a twórcy skupili się na możliwie wiernym odtworzeniu realiów tego okresu, wliczając w to ekonomię, gospodarkę, handel i stosunki polityczne. Do dyspozycji graczy oddano aż 21 grywalnych nacji (m.in. Polskę) różniących się od siebie nie tylko wyglądem, ale i stosowaną taktyką bojową.