23. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 23. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

War Room
Strategiczne 18 listopada 2020
War Room to realistyczny RTS, w którym przyjmujemy rolę dowódcy wojsk amerykańskich w Afganistanie. Gracz stara się zapewnić bezpieczeństwo w prowincji o powierzchni przeszło 1000 km2. Produkcję opracowało studio Binge Gaming OU z pomocą polskiego Wastelands Interactive.

SpellForce 3: Soul Harvest
Strategiczne 28 maja 2019
Duże samodzielne rozszerzenie do SpellForce 3 - miksu RTS-a z RPG od studia Grimlore Games. Dodatek oferuje nową kampanię (trwającą ok. 20 godzin) i dwie frakcje: krasnoludów i mrocznych elfów. Do tego dochodzi garść niedostępnych wcześniej jednostek dla ras z podstawki i istotnych zmian w rozgrywce (np. w systemie zasobów).

Age of Empires II: Definitive Edition - Powrót Rzymu
Strategiczne 16 maja 2023
Return of Rome to dodatek do strategii czasu rzeczywistego Age of Empires II: Definitive Edition. DLC dodaje do gry kilkanaście starożytnych cywilizacji, trzy nowe kampanie oraz jeden świeży tryb rozgrywki koncentrujący się na długich meczach.

Viking City Builder
Strategiczne 2026
Polska strategia ekonomiczna osadzona w średniowieczu, w epoce podboju ziem europejskich przez wikingów. Viking City Builder oprócz rozbudowy osady pozwala nam też na atakowanie innych wiosek oraz eksplorację okolicznych ziem w poszukiwaniu surowców.

Crusader Kings III: Legends of the Dead
Strategiczne 4 marca 2024
Crusader Kings III: Legends of the Dead to dodatek do bestsellerowej strategii od firmy Paradox Interactive. DLC pozwala nam zadbać o swoją królewską spuściznę, a także zmusza nas do walki rozmaitymi plagami, na czele z czarną śmiercią (epidemią dżumy).

Age of Empires Mobile
Strategiczne 17 października 2024
Spin-off kultowej serii RTS-ów w modelu free-to-play, przygotowany z myślą o urządzeniach mobilnych. W Age of Empires Mobile znajdziemy zarówno elementy charakterystyczne dla tego cyklu, jak i szereg zupełnie nowych rozwiązań, np. turowe potyczki obok bitew w czasie rzeczywistym.

Cataclismo
Strategiczne 20 marca 2025
Tytuł łączący elementy RTS-a i produkcji typu tower defense od twórców gier Moonlighter i The Mageseeker. W Cataclismo trafiamy do świata fantasy, a naszym zadaniem jest zadbanie o bezpieczeństwo ostatniego ludzkiego miasta, które każdej nocy atakują hordy krwiożerczych potworów.

Radio Commander: Pacific Campaign
Strategiczne wrzesień 2025
Kontynuacja oryginalnego polskiego RTS-a z 2019 r., w którym dowodziliśmy wojskami w widoku FPP z poziomu sztabu, wydając polecenia przez radio w oparciu o meldunki na temat sytuacji na froncie. W Radio Commander: Pacific Campaign trafiamy na Pacyfik podczas II wojny światowej.

Drone Perspective
Strategiczne 26 marca 2025
Gra taktyczna czasu rzeczywistego, w której trafiamy nad współczesne pole bitwy jako operator drona wojskowego. W Drone Perspective dowodzimy żołnierzami i realizujemy stawiane przed nami cele, a także buszujemy po systemie komputera, poznając mroczne sekrety swego pracodawcy.

Imperivm III: The Great Battles of Rome
Strategiczne 20 czerwca 2006
Imperivium III: The Great Battles of Rome to strategia czasu rzeczywistego, wzbogacona o elementy RPG, skupiająca się na tematyce starożytnego Rzymu. Twórcami gry są autorzy trzeciej i czwartej części popularnej serii strategii ekonomicznych Tropico.

Planetary Annihilation
Strategiczne 5 września 2014
Planetary Annihilation to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do przeboju z 1997 roku – Total Annihilation. Gra wyprodukowana została przez niezależne studio Uber Entertainment przy wsparciu użytkowników platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja przenosi graczy w odległą przyszłość, gdzie uczestniczą w bezkompromisowej rywalizacji o panowanie nad Wszechświatem.

Europa Universalis III: The Divine Wind
Strategiczne 14 grudnia 2010
Czwarty duży dodatek DLC do wydanej w 2007 roku strategii Europa Universalis III studia Paradox. Rozszerzenie o nazwie Divine Wind nie zmienia przedziału czasowego, zakreślonego w grze podstawowej i obejmującego lata 1453-1789. Całość koncentruje się jednak w znacznie większym stopniu na rejonie Dalekiego Wschodu, co znalazło swoje odzwierciedlenie w nieco innych realiach rozgrywki. Na podbicie czekają zatem dziesiątki nowych prowincji, położonych na azjatyckim wybrzeżu Pacyfiku.

Policja Symulator
Symulacje 23 czerwca 2010
Symulator pozwalający wcielić się w komendanta Policji. Szkolimy podwładnych, wysyłamy ich na patrole, gromadzimy i rozdysponowujemy sprzęt oraz tworzymy nowe posterunki. W pracy pomagają nam doradcy i analitycy. Zabawa toczy się na dwuwymiarowych mapach stworzonych w oparciu o zdjęcia satelitarne.

The Universim
Strategiczne 22 stycznia 2024
Opracowana przez debiutujące studio Crytivo Games strategia czasu rzeczywistego, w której rozwijamy naszą społeczność - począwszy od małego plemienia, aż do wielkiego galaktycznego imperium. Rozgrywka w The Universim oparta została na typowych dla gatunku fundamentach, zaś do głównych zadań gracza należy poprowadzenie swojego ludu przez kolejne epoki rozwoju technologicznego i przeobrażenie go w mocarstwo zdolne do kolonizowania całych systemów planetarnych.

Ashes of the Singularity
Strategiczne 31 marca 2016
Utrzymana w klimatach science fiction strategia czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada znane z cyklu Galactic Civilizations studio Stardock Systems. Akcja Ashes of the Singularity toczy się w odległej przyszłości, kiedy po wynalezieniu niezwykle inteligentnej AI ludzka rasa weszła w okres niepohamowanego rozwoju technologicznego i w rezultacie porzuciła dawne ciała, przenosząc swą świadomość do systemów elektronicznych.

Total War: Attila - Age of Charlemagne
Strategiczne 10 grudnia 2015
Drugi duży dodatek do kolejnej odsłony cyklu gier strategicznych Creative Assembly o nazwie Attila: Total War. Akcja Age of Charlemagne rozpoczyna się w roku 768, a więc na długo po tym, jak rządy legendarnego Attyli dobiegły końca. Gdy zmęczeni długoletnimi konfliktami mieszkańcy Europy próbują odbudować swoje życie, na horyzoncie pojawia się nowy władca – tytułowy Karol Wielki.

Age of Empires II: The Conquerors
Strategiczne 25 sierpnia 2000
Pierwsze rozszerzenie do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires II: The Age of Kings, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Do dyspozycji graczy oddano pięć nowych cywilizacji (Hunowie, Majowie, Aztekowie, Koreańczycy, Hiszpanie), na potrzeby których przygotowano specjalne, historyczne kampanie. W grze pojawiają się znani z kart historii bohaterowie, pokroju Attylli, El Cida i Montezumy.

Faraon: Złota Edycja
Strategiczne 23 marca 2001
Faraon: Złota Edycja to pakiet zawierający dwie strategie ekonomiczne typu city builder - Faraon oraz Kleopatra: Królowa Nilu.

Reflux
Strategiczne 28 lutego 1998
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez nasz rodzimy zespół Metropolis. Uratuj Ziemię przed zagładą! Weź udział w zmaganiach pomiędzy dwoma przeciwnikami. Ten, kto wygra będzie miał szansę przeciwstawić się Obcym i zetrzeć się z nimi na śmierć i życie.

KKND
Strategiczne 11 czerwca 1997
Krush Kill 'N Destroy jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) osadzoną w realiach panujących w 60 lat po III Wojnie Światowej - 2079 r. W wyniku konfliktu nuklearnego ludzkość podzielona została na dwa odmienne obozy: ocalałych i mutantów.

Theatre of War: Pola zagłady
Strategiczne 20 października 2006
Kolejny ambitny projekt firmy Maddox Games, twórców gry IL-2 Sturmovik. WWII RTS to strategia, lub raczej gra wojenna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwala nam na dowodzenie oddziałami w walkach, które miały miejsce podczas II Wojny Światowej, w latach 1941-1945.

Ground Control 2: Operation Exodus
Strategiczne 22 czerwca 2004
Kontynuacja wyśmienitej gry taktycznej studia Massive. Autorzy ponownie zaoferowali czas rzeczywisty i system starć, który stawia na dowodzenie jednostkami, a nie zajmowanie się rozbudową bazy. W porównaniu z pierwowzorem rozszerzeniu uległa lista frakcji i do wojny dołączyli kosmici.

Korona Północy
Strategiczne 22 lipca 2003
Poboczna odsłona cyklu pełnych rozmachu gier strategicznych firmy Paradox, bazująca na silniku Europa Universalis II. W odróżnieniu od niezwykle rozbudowanej poprzedniczki, odtwarzającej losy 180 realnie istniejących państw na przestrzeni 400 lat historii, Korona Północy (ang. Europa Universalis: Crown of the North) koncentruje się na znacznie węższym przedziale czasowym (lata 1275-1340) oraz dziejach trzech ludów skandynawskich: Szwecji, Danii i Norwegii.

The Golden Horde
Strategiczne 1 lutego 2008
The Golden Horde jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, stworzoną przez autorów Ancient Wars: Sparta przy użyciu tego samego silnika (AWE Engine). Niniejszy produkt osadzono w realiach historycznych i zgodnie z nazwą związano z czasami istnienia Złotej Ordy. Mowa konkretnie o początkowym okresie egzystencji tego wielkiego euroazjatyckiego państwa, czyli połowie XIII wieku.