23. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 23. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Men of War: Karmazynowy Przypływ
Strategiczne 14 sierpnia 2009
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Men of War od studia Best Way (znanego również z Faces of War: Oblicza Wojny i Soldiers: Ludzie Honoru). Podobnie jak podstawowa wersja gry, rozszerzenie Men of War: Red Tide jest osadzone w okresie II wojny światowej. Tym razem wcielamy się w dowódcę jednostki specjalnej radzieckiej marynarki wojennej. Głównym daniem dodatku jest obszerna kampania fabularna, inspirowana twórczością Alexandra Zoricha.

Lords of Magic
Strategiczne 19 listopada 1997
Osadzona w realiach fantasy gra strategiczna, łącząca turową eksplorację z bitwami, rozgrywanymi w czasie rzeczywistym. Akcja toczy się w świecie Urak, w którym współistnieje ze sobą 8 różnych religii. Kiedy zły Lord Balkoth pragnie zniszczyć inne religie w imię własnego boga, przedstawiciele pozostałych wyznań muszą zjednoczyć siły w walce ze wspólnym przeciwnikiem.

Primitive Wars
Strategiczne 30 listopada 2001
Primitive Wars: Jurassic Era jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowaną przez południowokoreańskie studio deweloperskie Wizard Soft. Akcja gry osadzona została na fantastycznej wyspie zamieszkałej przez nacje elfów, demonów, ludzi i gadów, które toczą między sobą zażarte wojny o każdy skrawek ziemi.

Parkan: Iron Strategy
Strategiczne 16 czerwca 2001
Parkan: Iron Strategy to wyprodukowana przez rosyjskie studio deweloperskie Nikita futurystyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS). Fabuła gry przedstawia zmagania korporacji, które rywalizują o kontrolę nad bogatym w cenne surowce układem planetarnym. Rozgrywka polega na budowaniu baz i dowodzeniu potężnie uzbrojonymi robotami bojowymi wysyłanymi do walki z przeciwnikami.

Act of War: Direct Action
Strategiczne 15 marca 2005
Act of War: Direct Action to dość innowacyjna gra strategiczna, za produkcję której odpowiedzialne jest niewielkie francuskie studio developerskie Eugen Systems. Mamy tu do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego, a podstawowym elementem, który wyróżnia ją na tle zbliżonych tytułów są widowiskowe walki rozgrywane na ulicach wielu słynnych miast.

Kozacy II: Złota Edycja
Strategiczne 13 kwietnia 2007
Kozacy II: Złota Edycja to pakiet dwóch strategii czasu rzeczywistego od ukraińskiego studia GSC Game World. W skład zestawu wchodzi zarówno podstawowa wersja RTS-a, Wojny Napoleońskie, jak i Bitwa o Europę, wydane rok później rozszerzenie.

Stalin vs. Martians
Strategiczne 29 kwietnia 2009
Stalin vs. Martians to utrzymana w humorystycznej konwencji strategia czasu rzeczywistego, stworzona przez studia deweloperskie Black Wing Foundation, Dreamlore i N-Game. Akcja gry osadzona została w 1942 roku, kiedy to mieszkańcy Syberii zostają zaatakowani przez Marsjan. Do walki z kosmitami radziecki wódz kieruje oddziały Armii Czerwonej.

Supreme Ruler 2020
Strategiczne 17 czerwca 2008
Supreme Ruler 2020 jest kolejną częścią rozbudowanej gry strategicznej opracowanej przez Battlegoat Studios. Podobnie jak poprzedniczka, produkcja pozwala nam przenieść się w niedaleką przyszłość do pogrążonego w chaosie świata.

Demigod
Strategiczne 14 kwietnia 2009
Gra akcji będąca połączeniem motywów rodem RPG oraz RTS, autorstwa Gas Powered Games, twórców Dungeon Siege. Rozrywka skupia się na sieciowych zmaganiach, które wzorowano na słynnym modzie do Warcraft’a III – DoTA. Mamy do wyboru jednego z ośmiu półbogów, podzielonych na dwie klasy (Assassin lub General), które dość znacznie różnią się stylem walki i umiejętnościami.

Age of Empires III: The Asian Dynasties
Strategiczne 23 października 2007
Drugie rozszerzenie do trzeciej odsłony cyklu Age of Empires, opracowane przez zespół Big Huge Games – autorów serii Rise of Nations. Tym razem gracze trafiają na Daleki Wschód, otrzymując do dyspozycji trzy nowe cywilizacje: Indie, Chiny oraz Japonię. Trzon dodatku stanowi fabularna kampania, na którą składa się piętnaście scenariuszy (po pięć dla każdej z nowych nacji). Mapy, na jakich toczy się rozgrywka, są zróżnicowane, a niektóre z nich nawiązują do rzeczywistych lokacji lub wydarzeń.

Horde: The Citadel
Zręcznościowe 1 stycznia 2004
The Citadel to oficjalny dodatek do Horde: The Northern Wind, strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym, z fabułą nawiązującą do rosyjskich podań ludowych. Gracz wciela się tu w rolę bohatera, który wraz z grupą wiernych wojów rozpoczyna budowę osady i w trakcie jej rozwoju, musi obronić się przed zakusami żądnych krwi sąsiadów.

Blitzkrieg: Antologia
Strategiczne 27 czerwca 2005
Specjalne, kolekcjonerskie wydanie gier z serii Blitzkrieg. W jego skład wchodzi pierwsza część gry – Blitzkrieg, oraz dwa dodatki do niej: Blitzkrieg: Rolling Thunder i Blitzkrieg: Burning Horizon.

Space Rangers 2: Rebelia
Strategiczne 26 listopada 2004
Space Rangers 2: Rebelia to kontynuacja wydanej w 2002 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa ekipy deweloperskiej studia Elemental Games. Akcja gry osadzona została w 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w "jedynce". Gracz wciela się w rolę bohatera, który ma za zadanie powstrzymać zbuntowane maszyny, planujące podbić cały Wszechświat.

Sid Meier's Gettysburg
Strategiczne 13 czerwca 1997
Obejmij dowództwo nad jedną z armii Unii lub Konfederacji i swym kunsztem strategicznym przesądź o losach największej bitwy wojny secesyjnej.

Three Kingdoms: Fate of the Dragon
Strategiczne 14 marca 2001
Three Kingdoms: Fate of the Dragon jest strategią czasu rzeczywistego stworzoną przez studio Overmax Studio. Akcja gry osadzona została w II wieku naszej ery. Gracze wcielają się we władców jednego z trzech królestw walczących o przejęcie kontroli nad Chinami. Zgodnie z konwencję gatunkową, rozgrywka skupia się na budowaniu zaplecza gospodarczego oraz tworzeniu armii, która pokona przeciwników.

Ground Control
Strategiczne 1 czerwca 2000
Stań do toczącej się na lądzie i w powietrzu walki o ziemie Nowego Świata. Ciekawym rozwiązaniem jest całkowity brak klasycznego dla RTS-ów zarządzania surowcami, co powoduje koncentrację gracza na rozwiązaniach taktycznych.

American Conquest: Odwet
Strategiczne 22 czerwca 2003
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego American Conquest. W rozszerzeniu działamy na przestrzeni lata 1517-1804 i wykonujemy 25 obszernych misji, podzielonych na osiem kampanii. Autorzy dodali do gry kilka nowych nacji oraz 50 niedostępnych wcześniej jednostek. Specjalnym dodatkiem jest nowy tryb rozgrywki – pojedyncze bitwy.

Star Wars: Force Arena
Strategiczne 12 stycznia 2017
Opracowana przez studio Netmarble z myślą o urządzeniach mobilnych sieciowa strategia bitewna, osadzona w uniwersum Gwiezdnych wojen. Star Wars: Force Arena pozbawiona jest spójnej warstwy fabularnej i koncentruje się przede wszystkim na wieloosobowych potyczkach PvP. Podczas zabawy przejmujemy kontrolę nad dwójką bohaterów, znanych ze srebrnego ekranu oraz odsłon marki przeznaczonych na inne media.

Command & Conquer: Red Alert 3 - Commander's Challenge
Strategiczne 16 września 2009
Poboczna odsłona popularnej serii strategicznej C&C: Red Alert przygotowana specjalnie z myślą o graczach konsolowych. Stworzony przez koncern Electronic Arts tytuł stanowi w istocie nieco odchudzoną wersję dodatku Uprising, który kilka miesięcy wcześniej otrzymali gracze pecetowi. W grze zrezygnowano z typowej dla serii kampanii fabularnej, koncentrując się na wprowadzonym przez wspomniany dodatek trybie wyzwań.

Hearts of Iron III: Semper Fi
Strategiczne 6 czerwca 2010
Pierwszy niesamodzielny dodatek strategii wojennej Hearts of Iron III wyprodukowanej przez firmę Paradox Interactive. Rozszerzenie oddaje w ręce graczy większą kontrolę nad aspektami wojennymi i politycznymi ich krajów. Hearts of Iron III: Semper Fi pozwala samodzielnie ustalić warunki zwycięstwa, które jednocześnie są ukryte przed naszymi oponentami.

A World of Keflings
Strategiczne 22 grudnia 2010
Kontynuacja oryginalnej, familijnej gry studia NinjaBee. Po raz kolejny trafiamy do świata sympatycznych liliputów – Keflingów, aby pomóc im w rozbudowie królestwa. Kolejne misje, rozgrywane w trzech różnych sceneriach polegają na zdobywaniu surowców i wznoszeniu kolejnych budowli, połączonych ze sobą drzewkiem zależności.

Command & Conquer: Legions
Strategiczne 2026
Mobilna odsłona serii Command & Conquer, dystrybuowana w modelu free-to-play. Pojawią się w niej kultowi bohaterowie i złoczyńcy, a także frakcje oraz jednostki z różnych odsłon owego cyklu strategii czasu rzeczywistego.

Crusader Kings III: Tours & Tournaments
Strategiczne 11 maja 2023
Crusader Kings III: Tours & Tournaments to drugie duże rozszerzenie do trzeciej odsłony serii Crusader Kings. Tym razem twórcy ze studia Paradox pozwolili średniowiecznym władcom udać się na przygodę lub wziąć udział w turnieju rycerskim.

Warno: Northag
Strategiczne 17 grudnia 2024
Pierwszy duży dodatek do RTS-a pod tytułem Warno, poświęcony bitwom toczonym przez polskie, wschodnioniemieckie i radzieckie wojska z siłami NATO-wskiego Northagu. Warno: Northag przynosi 2 kampanie, 4 operacje, a także 10 dywizji oraz niedostępne wcześniej jednostki i modele.