Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Three Kingdoms: Fate of the Dragon (PC)

Three Kingdoms: Fate of the Dragon PC

Three Kingdoms: Fate of the Dragon jest strategią czasu rzeczywistego stworzoną przez studio Overmax Studio. Akcja gry osadzona została w II wieku naszej ery. Gracze wcielają się we władców jednego z trzech królestw walczących o przejęcie kontroli nad Chinami.

Strategiczne | RTS | widok izometryczny | 2D | multiplayer | Chiny | historyczne | Opowieści o Trzech Królestwach

PC Windows
Okładka Three Kingdoms: Fate of the Dragon (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

14marca2001

4lipca2001

pudełko PL

Jest II wiek naszej ery. W Chinach właśnie upada panująca dynastia Han, a rywalizujące o władzę rody rozdzierają pomiędzy siebie terytorium kraju, dzieląc je w ten sposób na trzy części: północne królestwo „Wei”, zachodnie „Shu” oraz południowe „Wu”. Tak oto zaczyna się epoka zwana dziś „Epoką Trzech Królestw”, niezwykły okres w historii Chin. Jest to czas niekończących się krwawych wojen, charakteryzujący się niezwykłym bestialstwem walczących stron oraz niespotykanym rozwojem militarnym. Trzy najważniejsze postacie historyczne z okresu Trzech Królestw to: Cao Cao, Liu Bei oraz Sun Quan, rządzący największymi prowincjami rozbitych Chin.

W Fate of the Dragon gracz ma możliwość wcielić się w rolę władcy jednego z tych zwaśnionych księstw i doprowadzić do przejęcia kontroli nad pozostałymi. Jest to typowa strategia czasu rzeczywistego, w której by osiągnąć wyznaczone cele musimy dbać o rozwój naszego zaplecza gospodarczego (należy wybudować szereg budynków typu: koszary, kopalnie, targi, farmy, akademie, stajnie, zbrojownie itp.), a następnie postarać się o prawidłowe funkcjonowanie powstałej infrastruktury (między innymi: inwestować w naukę, rozwój technologiczny, ściągać podatki i wydobywać surowce), aby ostatecznie wystawić wielką armię, będącą w stanie przeciwstawić się każdemu wrogowi.

  • Mnogość opcji występujących w grze mogących przyczynić się do zwycięstwa: produkcja, wynalazki, handel, wojna lub pokój itd.
  • Kilka sposobów na osiągnięcie sukcesu w grze: militarny, ekonomiczny lub polityczny.
  • Każde z trzech królestw posiada odmienne typy jednostek, budynków itp.
  • Kampanie wzorowane są na wydarzeniach historycznych z okresu Trzech Królestw.
  • Możliwość gry poprzez sieć lub Internet do 8 osób naraz.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 8  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,2 / 10 na podstawie 173 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139 PLN

Gry podobne do Three Kingdoms: Fate of the Dragon

Wymagania wiekowe Three Kingdoms: Fate of the Dragon

12+

Wymagania sprzętowe Three Kingdoms: Fate of the Dragon

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 300MHz, 64MB RAM

Three Kingdoms: Fate of the Dragon - recenzja gry
Three Kingdoms: Fate of the Dragon - recenzja gry

Recenzja 17 lipca 2001, 10:37

Three Kingdoms to gra na pewno ciekawa (może też z uwagi na fakt, że przenosi nas w mało znany okres historii), ale trudno o niej mówić jako o wydarzeniu. Przede wszystkim razi małe zróżnicowanie jednostek wojskowych. Wynika to z faktu, że Three Kingdoms jest grą w miarę realistyczną, w więc autorzy postanowili nie odchodzić od pewnych standardów i nie wprowadzać jednostek fantastycznych, czy magicznych, lecz skoncentrować się na odwzorowaniu rzeczywistych oddziałów. Ale zwróćmy uwagę na fakt, że w również realistycznym, opowiadającym o Japonii, Shogunie tych możliwości było o wiele więcej. Opcje militarne opracowano w bardzo ograniczonym zakresie. Oddziałów nie możemy ustawiać w szyki oraz formacje i bitwy przypominają w związku z tym ścieranie się luźnych watah rozbójników, a nie zmagania zdyscyplinowanych i wyszkolonych oddziałów. Kiedy pamiętam te równe czworoboki żołnierzy sunące w Shogunie poprzez lasy i pola, ustawiające się na wzgórzach i kontrolujące wejścia do wąwozów lub dolin, to dopiero wtedy dostrzegam ubóstwo opcji w Three Kingdoms. No cóż, nie każdy może jednak stworzyć RTS 3D! Przyznam też, że sam fakt stosowania chińskiego nazewnictwa (nazwy własne, imiona) nieco mnie deprymuje. Dokonując wynalazków w Akademii trzeba zawsze uważnie przypatrywać się szczegółowemu opisowi, gdyż sama nazwa odnosi się do chińskiej kultury i Europejczykowi nic nie mówi. Podobnie jest z imionami, których zapamiętanie często nie jest takie proste. Oczywiście zwiększa to realizm zabawy i pozwala na to, by „wczuć się” w epokę, ale jednak jest do pewnego stopnia niewygodne.