29. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 29. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Grand Ages: Rome - Reign of Augustus
Strategiczne 22 stycznia 2010
Grand Ages: Rome - Reign of Augustus jest pierwszym oficjalnym dodatkiem do wydanej w 2009 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Grand Ages: Rome. Deweloperzy z bułgarskiego studia Haemimont Games przygotowali nową kampanię, złożoną z 12 misji, a także szereg scenariuszy do rozgrywki jednoosobowej oraz map do zabawy w trybie multiplayer. Nie zabrakło również nowych budynków, patronów i dekoracji.

Empire: Total War - Na wojennej ścieżce
Strategiczne 5 października 2009
Przygotowany przez studio Creative Assembly oficjalny dodatek do gry Empire: Total War, czyli kolejnej odsłony uznanej serii strategicznej. Rozszerzenie zatytułowane The Warpath wzbogaca grę podstawową o bardziej szczegółową mapę Ameryki Północnej i wprowadza do rozgrywki pięć niedostępnych wcześniej, indiańskich plemion, tzn. Irokezów, Indian z równin, Indian Pueblo, Czirokezów oraz Huronów.

Combat Mission: Afghanistan
Strategiczne 13 września 2010
Strategia wojenna, której akcja toczy się podczas radzieckiej interwencji w Afganistanie w latach 1980-1987. Możliwe jest objęcie dowództwa zarówno nad wojskami obu stron konfliktu Gra koncentruje się na maksymalnym realizmie pola walki. Wszystkie ważne elementy takie jak broń, pojazdy, wpływ terenu, morale jednostek itp. zostały odwzorowane zgodnie z rzeczywistością.

King Arthur: Fallen Champions
Strategiczne 17 września 2011
Samodzielne rozszerzenie gry King Arthur stanowiące pomost pomiędzy pierwszą a drugą odsłoną cyklu. Tak jak wersja podstawowa jest to gra strategiczna oferująca turowe zarządzanie imperium i rozgrywane w czasie rzeczywistym bitwy, a wszystko to doprawione solidną porcją elementów RPG.

RollerCoaster Tycoon Classic
Strategiczne 20 grudnia 2016
Strategia ekonomiczna studia Origin8 Technologies, łącząca w całość dwie pierwsze, klasyczne odsłony popularnej serii RollerCoaster Tycoon, wydane na komputerach PC w latach 1999-2002. W grze wcielamy się w rolę menadżera małego wesołego miasteczka, a naszym zadaniem jest oczywiście przeobrażenie go w wielki park rozrywki, którego najważniejszą atrakcję stanowią tytułowe, projektowane przez nas od podstaw kolejki górskie.

Total War: Attila - Age of Charlemagne
Strategiczne 10 grudnia 2015
Drugi duży dodatek do kolejnej odsłony cyklu gier strategicznych Creative Assembly o nazwie Attila: Total War. Akcja Age of Charlemagne rozpoczyna się w roku 768, a więc na długo po tym, jak rządy legendarnego Attyli dobiegły końca. Gdy zmęczeni długoletnimi konfliktami mieszkańcy Europy próbują odbudować swoje życie, na horyzoncie pojawia się nowy władca – tytułowy Karol Wielki.

Kingdom Wars 2: Battles
Strategiczne 4 marca 2016
Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego, będąca kolejną odsłoną serii zapoczątkowanej w 2011 roku przez grę MMORTS Dawn of Fantasy (przemianowaną następnie na darmowe Kingdom Wars). Fabuła Kingdom Wars 2: Battles przenosi nas do pogrążonej w wojnie krainy, w której zajadły bój toczą ze sobą rasy ludzi, elfów oraz orków. Kiedy na horyzoncie pojawia się czwarta, potężna rasa nieumarłych, zwaśnione strony muszą połączyć siły i wspólnie stawić czoła potężnemu wrogowi.

Constructor HD
Strategiczne 26 maja 2017
Remake bestsellerowej strategii ekonomicznej z 1997 roku, przygotowany przez twórców oryginału z brytyjskiego studia System 3 Software. W grze wcielamy się w rolę właściciela firmy budowlanej, a naszym celem jest rozwój biznesu i wyeliminowanie depczącej nam po piętach konkurencji. Podczas zabawy musimy dbać o zapasy surowców, takich jak beton czy drewno, i wznosić dostosowane do wymagań klientów domy, których sprzedaż lub wynajem zapewni nam odpowiedni zysk.

The History Channel: Great Battles of Rome
Strategiczne 8 czerwca 2007
The History Channel: Great Battles of Rome to kolejna odsłona znanej serii gier strategicznych, powstała we współpracy firmy Black Bean oraz popularnego historycznego kanału telewizyjnego. Tym razem użytkownik otrzymuje niepowtarzalną okazję wnikliwego prześledzenia przebiegu największych wojen Imperium Rzymskiego z okresu od IV do I w. p.n.e.

Crusaders: Twoje królestwo
Strategiczne 27 marca 2008
Crusaders: Thy Kingdom Come jest RTS-em osadzonym w czasach tytułowych Wypraw Krzyżowych, którego realizacji podjęło się węgierskie studio Neocore Games. Jest ono również twórcą hybrydy turowej strategii i RTS-a King Arthur.

The Settlers: Narodziny Imperium - Wschodnie Królestwa
Strategiczne 27 marca 2008
Oficjalny dodatek do szóstej części popularnego cyklu strategii ekonomicznych studia Blue Byte Software pt. The Settlers: Narodziny Imperium. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Wschodnie Królestwa (ang. The Eastern Realm) rozgrywa się po wydarzeniach z podstawowej części gry, kiedy kluczowy dla gospodarki naszego państwa szlak handlowy zostaje zablokowany.

Desert Law: Wojownicy Pustyni
Strategiczne 29 kwietnia 2005
Desert Law: Wojownicy Pustyni to osadzona w postapokaliptycznych klimatach strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG. Akcja gry rozgrywa się w świecie zniszczonym przez kataklizm. Gracz kieruje poczynaniami Breda, który stara się zjednoczyć resztkę ocalałych ludzi i przeciwstawić się chaosowi szerzonemu przez rozliczne bandy rzezimieszków. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Arise.

Siła Ognia
Strategiczne 4 marca 2005
Siła Ognia jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), stworzoną przez studio Gameyus. Akcja gry osadzona została we współczesności, a gracz wciela się w Williama Steela - młodego oficera amerykańskiej armii, który staje na czele batalionu doskonale wyszkolonych żołnierzy. Tryb kampanii umożliwia wzięcie udział w misjach rozgrywanych w trakcie wojen w Iraku i Afganistanie.

Space Rangers
Strategiczne 27 grudnia 2002
Połączenie klasycznego kosmicznego symulatora (space-sima) z grą strategiczną. Całość przypomina takie tytuły jak „Frontier”, „Homeworld” czy „X2”. Podstawowym elementem wyróżniającym „Space Rangers” spośród gier o zbliżonej tematyce jest ciągłość zdarzeń.

Locoland
Strategiczne 29 grudnia 2003
Steamland to przygotowana przez rosyjskie studio Gromada strategia czasu rzeczywistego. Akcja gry osadzona została w świecie zdominowanym przez inteligentne maszyny parowe, które podzielone na dwie konkurencyjne cywilizacje toczą między sobą wojnę o surowce. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, budując fabryki (w których produkowane są czołgi, wyrzutnie, pociągi oraz wszelkiego rodzaju broń działająca z wykorzystaniem pary) i prowadząc działania militarne.

Tropico: Rajska Wyspa
Strategiczne 9 stycznia 2002
Oficjalny dodatek do wydanej wiosną 2001 roku strategii ekonomicznej Tropico studia PopTop Software. Podczas zabawy mamy ponownie okazję wcielić się w rolę dyktatora małej, karaibskiej wysepki i stosując różne strategie działania doprowadzić do jej rozkwitu. Rozszerzenie zatytułowane Rajska Wyspa (ang. Paradise Island) wprowadza do gry ponad 20 zupełnie nowych scenariuszy, szereg niedostępnych wcześniej budynków, nowe atrakcje dla odwiedzających, a także niespotykane dotąd typy turystów.

Myth: Kodeks Absolutu
Strategiczne 18 lutego 2002
Myth: Kodeks Absolutu to pełna kolekcja gier należących do jednej z najlepszych strategicznych serii w historii gier komputerowych.

Atrox
Strategiczne 24 maja 2002
Typowa strategia czasu rzeczywistego wzorowana na takim znanym RTS-ie jak Starcraft. Akcja przenosi nas do odległej przyszłości, kiedy to trwa wojna (Atrox War) pomiędzy trzema odmiennymi nacjami: Intelion, Createse oraz Hominian.

Besieger
Strategiczne 28 maja 2004
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez zespół Primal Software, twórców gry The I of the Dragon. Akcja osadzona została w krainie fantasy, gdzie do walki stają dwie odmienne nacje.

Lords of EverQuest
Strategiczne 1 grudnia 2003
Lords of EverQuest to strategia czasu rzeczywistego (RTS) wzbogacona o elementy RPG, której akcja osadzona została w popularnym uniwersum fantasy. W trybie kampanii gracze mogą poznać historię zmagań trzech frakcji walczących o panowanie nad kontynentem Antonica. Deweloperzy ze studia Rapid Eye Entertainment zadbali także o funkcjonalny multiplayer, pozwalający na wspólną grę 12 osobom poprzez sieć LAN lub Internet.

Impossible Creatures
Strategiczne 7 stycznia 2003
Obejmij dowództwo nad armią zmutowanych i zmodyfikowanych genetycznie zwierząt, a następnie wykaż się umiejętnościami wytrawnego dowódcy i stratega, by w wielu wymagających bitwach przechylić szalę zwycięstwa na swą stronę.

Mayday: Conflict Earth
Strategiczne 28 kwietnia 2000
Przedstawiciel gatunku strategii czasu rzeczywistego, w którym stajemy sie dowódca wojsk jednego z trzech wielkich ziemskich ugrupowan walczacych ze soba o wladze i dostep do surowców naturalnych.

Dungeons 4: Not Another Multiverse
Strategiczne 10 grudnia 2024
Drugi duży dodatek do RTS-a inspirowanego serią Dungeon Keeper. W Dungeons 4: Not Another Multiverse Thalya i Tristan łączą siły, by stawić czoła wspólnym wrogom. Rozszerzenie wprowadza nową minikampanię oraz możliwość kontrolowania sił dobra i wznoszenia budynków w Nadziemiu.

Men of War: Oddział szturmowy 2 - Zimna wojna
Strategiczne 12 września 2019
Samodzielne rozszerzenie do gry Men of War: Assault Squad 2. Akcja dodatku Cold War rozgrywa się w epoce zimnej wojny i pozwala przejąć kontrolę nad wojskami ZSRR lub Stanów Zjednoczonych np. w ramach dynamicznie generowanej kampanii.