Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Medieval: Total War - Viking Invasion (PC)

Medieval: Total War - Viking Invasion PC

Oficjalne rozszerzenie do wydanej w połowie 2002 roku strategii Medieval: Total War autorstwa brytyjskiego studia Creative Assembly.

To jest dodatek do gry Medieval: Total War.

Strategiczne | RTS | turowe | średniowiecze | multiplayer | strategiczne wojenne

PC Windows
Okładka Medieval: Total War - Viking Invasion (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

6maja2003

27czerwca2003

pudełko PL

Viking Invasion to pierwszy oficjalny dodatek do jednej z najlepszych strategii ostatnich lat - Medieval: Total War. Akcja przenosi graczy ponad 1200 lat wstecz, do roku 793 naszej ery, gdzie Wikingowie, niezwyciężeni skandynawscy wojownicy, siali postrach w całej Europie. Zawiera jedną nową kampanię, której celem jest podbicie Wysp Brytyjskich (nowe mapy Wysp Brytyjskich i Skandynawii). W kampanii tej występuje osiem nowych frakcji ery wikingów, nad którymi można sprawować kontrolę. Wśród nich oczywiście znajdują się sami Wikingowie, oraz m.in.: Saksończycy, Szkoci, Irlandczycy i Walijczycy. Ponadto dodatek wprowadza trzy dodatkowe grywalne nacje do kampanii znajdujących się podstawowej grze Medieval: Total War, tj. Sycylijczyków, Węgrów oraz Aragończyków. W Kampanii Wikingów dostępne są nowe jednostki wykorzystywane przez wojska ośmiu nowych frakcji, w tym jednostki Viking Berserker, Saxon Fyrdmen i Huscarle, zaś do pozostałych kampanii z pełnej gry dodano m.in. takie oddziały jak: elite Arabic Faris cavalrymen, Russian Druhzina Cavalry, Hungary Jobbagy Infantry oraz Organ Gun. Do rozgrywki wprowadzono także kilka nowych broni używanych podczas oblężeń m.in. płonące strzały i wrzący olej. Dużą nowością jest też możliwość przeprowadzania rozpoznania wrogich oddziałów przed rozpoczęciem walki (tzw. pre-battle screen) oraz planowania wkraczania odwodowych oddziałów do walki.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-6  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 8.5 / 10 na podstawie 237 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99 PLN

Klasyfikacja PEGI Medieval: Total War - Viking Invasion

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Medieval: Total War - Viking Invasion

PC Windows

Rekomendowane: Procesor Pentium III 750 MHz, 256 MB RAM, 32 MB akcelerator 3D, 400MB HDD

Medieval: Total War - Viking Invasion - recenzja gry

Recenzja 10 lipca 2003, 15:14

Programiści Creative Assembly nie omieszkali wprowadzić wielu poprawek do samej rozgrywki. W kampanii z podstawowego Medievala możemy grać trzema niedostępnymi dotychczas państwami, takimi jak: Węgry, Sycylia i Aragonia. Pozostaje jednak pytanie: czemu nie wprowadzono możliwości gry Papiestwem, Nowogrodem w Early Period czy Szwajcarią bądź Mongołami w Late Period? Umożliwiają to co prawda dostępne na sieci mody, jednak nie zawsze działają one stabilnie. Oprócz nowych jednostek dla nacji z kampanii Wikingów, przygotowano kilka niespotykanych dotąd typów wojsk dla podstawowego okresu gry: Arabic Farys Cavarlymen, Russian Druzhina Cavarly, Hungary Jobbagy Infantry oraz Organ Gun. Przed rozpoczęciem każdej bitwy możemy wreszcie spokojnie zapisać grę oraz dokładnie obejrzeć stan armii naszego wroga. Obecna jest również możliwość ustalenia kolejności pojawiania się posiłków w naszej armii na polu walki. Nasi łucznicy mogą teraz (po odkryciu prochu strzelniczego w 1260 roku) strzelać płonącymi strzałami. Podczas oblężeń zamków obrońcy wylewają na głowy szturmujących wrogów wrzący olej. Odbywa się to automatycznie i nie wygląda zbyt efektownie, jest za to całkiem skuteczne przeciwko nieopancerzonym jednostkom. Oprócz tego wprowadzono wiele usprawnień i optymalizacji, co czyni grę niemal idealnie wyważoną.