
Data wydania: 3 grudnia 1996
Rozgrywająca się w odległej przyszłości gra strategiczna, w której jako przywódca jednej z 8 rywalizujących ze sobą frakcji, kolonizujemy bogate w surowce nowo odkryte planety. Twórcy z Interplay stworzyli oryginalną hybrydę, łącząc ze sobą mechanikę współczesnych produkcji RTS z elementami klasycznych strategii turowych.
Gracze
Steam
M.A.X.: Mechanized Assault & Exploration to osadzona w realiach science-fiction gra strategiczna, której celem jest eksploracja i kolonizacja nowych światów, położonych na niezbadanych dotąd planetach. Przygotowana przez studio Interplay produkcja stanowi oryginalną hybrydę, łączącą popularne strategie czasu rzeczywistego z klasyczną rozgrywką w systemie turowym.
Historia opowiedziana w grze toczy się w odległej przyszłości, kiedy to po wyczerpaniu zasobów naturalnych Ziemi ludzkość zmuszona była opuścić swą macierzystą planetę. Dzięki pomocy obcych ras życie przeniosło się na gigantyczny, dryfujący w przestrzeni statek, gdzie z czasem, wskutek konfliktów wewnętrznych, ludzkość podzieliła się na 8 rywalizujących ze sobą frakcji. Każda z nich miała nad innymi przewagę w co najmniej jednym z wielu aspektów militarnych lub ekonomicznych. Wkrótce zatem, wykorzystując technologię obcych, frakcje stanęły ze sobą do morderczego wyścigu o pierwszeństwo kolonizacji nowych, bogatych w surowce planet. Gracz wciela się w rolę przywódcy jednego z takich ugrupowań.
Ogólne założenia rozgrywki nie odbiegają w znacznym stopniu od schematów wyznaczonych przez popularne strategie pokroju Command & Conquer czy Z. Naszym głównym zadaniem jest rozbudowa bazy, pozwalającej na sprawną eksploatację cennych złóż surowców i obronę przed próbującymi przejąć nasze tereny przeciwnikami. W odróżnieniu od wspomnianych RTS-ów, wznoszone przez nas struktury nie muszą znajdować się w swoim bezpośrednim sąsiedztwie, gdyż połączone są specjalnymi rurociągami, zapewniającymi stały dopływ potrzebnych materiałów. Do obrony bazy posłuży nam dość szeroka gama ponad 50 jednostek lądowych, powietrznych i morskich, z których każda opisana jest kilkoma parametrami, takimi jak siła i zasięg ognia, pole widzenia, szybkość poruszania się czy grubość pancerza. Warto odnotować, że nasze jednostki nie dysponują nieskończoną amunicją i podczas walki wymagać będą nieustannego zaopatrzenia. W miarę postępów gry mogą one być również dodatkowo ulepszane, co wpływa na ich skuteczność bojową.
Największe nowum, jakie niesie ze sobą M.A.X. to pozostawienie graczom swobody w kwestii wyboru modelu rozgrywki. Idąc z duchem czasu, możemy zdecydować się na rywalizację toczoną w czasie rzeczywistym. Dla tradycjonalistów pozostawiono klasyczny system turowy, w którym sami ustalamy ogromną liczbę parametrów rozgrywki, takich jak ilość tur, szybkość ich rozgrywania czy początkowe zasoby. Trzecią alternatywą jest tryb hybrydowy, łączący elementy obu wcześniejszych. W tym wariancie rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym, w którym nasze jednostki podlegają jednak pewnym ograniczeniom, takim jak liczba punktów ruchu czy limit czasowy na jego wykonanie.
Twórcy zadbali o bardzo szeroki wachlarz dostępnych trybów zabawy. Do naszej dyspozycji oddano 24 misje do rozegrania pojedynczo lub w ramach kampanii, w jaką wprowadzają nas proste misje szkoleniowe. Możemy też skorzystać z praktycznie nieograniczonej liczby misji pojedynczych, generowanych losowo przez komputer. Tryb multiplayer pozwala na zabawę we dwójkę poprzez modem lub sieć lokalną lub nawet w 4 osoby w trybie „hot seat”. Do gry zachęca dodatkowo dobra, choć nieco surowa oprawa graficzna z w pełni renderowanymi, rzucającymi cienie budynkami i jednostkami, oraz ułatwiającym orientację w terenie płynnym zoomem.
Autor opisu gry: Krzysztof Brandys
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Interplay Entertainment
Wydawca: Interplay Entertainment
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:


2GRY
Wymagania sprzętowe gry M.A.X.: Mechanized Assault & Exploration:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
486DX2 66 MHz, 8 MB RAM, 22 MB HDD, DOS/Windows 95.
Średnie Oceny:
Średnia z 34 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 194 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.