25. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 25. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Touch Type Tale
Strategiczne 28 marca 2023
Unikalna strategia, w której nie korzystamy z myszy – sterowanie oparto w całości na wpisywaniu słów widocznych na ekranie. Oprócz kampanii dla pojedynczego gracza Touch Type Tale posiada oparty na rywalizacji tryb multiplayer.

War Selection
Strategiczne 8 października 2019
Strategia czasu rzeczywistego (RTS) od studia Glyph Worlds w modelu płatności free-to-play. Naszym zadaniem jest poprowadzić państwo do zwycięstwa poprzez wieki, od epoki kamienia aż po czasy współczesne. War Selection zawiera tryby single- i multiplayer.

Fire Commander
Strategiczne 27 lipca 2022
Wspólna produkcja studiów Atomic Wolf oraz Pixel Crow. Gracz staje na czele drużyny strażackiej, za zadanie mając gaszenie pożarów oraz ratowanie ludzi. Tytuł kładzie duży nacisk na rozwijanie drużyny i umiejętności bohaterów.

Dungeons II
Strategiczne 24 kwietnia 2015
Pełnoprawna kontynuacja oryginalnej strategii z 2011 roku, inspirowanej kultowym Dungeon Keeperem firmy Bullfrog. W grze studia Realmforge wcielamy się ponownie w postać mrocznego lorda władającego podziemnymi lochami. Tym razem jego ambicje sięgają jednak znacznie poza podziemia, a celem ataku stają się znajdujące na powierzchni ziemi ludzkie osady i zamki. Rozgrywka w Dunegons 2 toczy się zatem na dwóch płaszczyznach.

Age of Mythology: Tale of the Dragon
Strategiczne 28 stycznia 2016
Stworzony wspólnymi siłami studia Skybox Labs i Forgotten Empires dodatek DLC do gry Age of Mythology: Extended Edition – czyli zremasterowanej odsłony klasycznej strategii RTS autorstwa Ensemble Studios. Rozszerzenie o nazwie Tale of the Dragon nie zmienia diametralnie podstawowych mechanizmów rozgrywki, będących kwintesencją klasycznych strategii czasu rzeczywistego z rozbudowanym wątkiem ekonomicznym.

Tropico Mobile
Strategiczne 18 grudnia 2018
Mobilna odsłona znanego cyklu ekonomicznych gier strategicznych, oparta na pecetowej wersji Tropico 3. W Tropico Mobile wcielamy się w dyktatora rządzącego niewielkim państwem na tropikalnym archipelagu. Za produkcję odpowiada studio Feral Interactive.

Impossible Creatures
Strategiczne 7 stycznia 2003
Obejmij dowództwo nad armią zmutowanych i zmodyfikowanych genetycznie zwierząt, a następnie wykaż się umiejętnościami wytrawnego dowódcy i stratega, by w wielu wymagających bitwach przechylić szalę zwycięstwa na swą stronę.

World War III: Black Gold
Strategiczne 30 października 2001
World War III: Black Gold to wyprodukowana przez polskie studio deweloperskie Reality Pump strategia czasu rzeczywistego (RTS), ukazująca fikcyjny konflikt zbrojny pomiędzy Stanami Zjednoczonymi, Rosją i Irakiem. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron rywalizujących o tytułowe "czarne złoto", czyli ropę naftową.

SpellForce: Shadow of the Phoenix
Strategiczne 12 listopada 2004
Drugi oficjalny dodatek do ciepło przyjętej gry Spellforce: The Order of Dawn. Po wydarzeniach opowiedzianych w pierwszym rozszerzeniu, The Breath of Winter, w Shadow of the Phoenix zagrożeniem dla uniwersum zostaje tajemniczy nekromanta. Delikwentowi udało się zniewolić jednego z bogów, którego moc wykorzystał do wskrzeszenia trzynastu magów — tych samych, którym nieomal udało się sprowadzić na świat kataklizm o apokaliptycznej skali.

Desert Law: Wojownicy Pustyni
Strategiczne 29 kwietnia 2005
Desert Law: Wojownicy Pustyni to osadzona w postapokaliptycznych klimatach strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG. Akcja gry rozgrywa się w świecie zniszczonym przez kataklizm. Gracz kieruje poczynaniami Breda, który stara się zjednoczyć resztkę ocalałych ludzi i przeciwstawić się chaosowi szerzonemu przez rozliczne bandy rzezimieszków. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Arise.

Full Spectrum Warrior: Ten Hammers
Strategiczne 27 lutego 2006
Full Spectrum Warrior: Ten Hammers jest kontynuacją głośnej taktycznej gry akcji, stworzonej przez zespół, odpowiedzialny m.in. za serię Star Wars: Battlefront i Battlezone. Ponownie kontrolujemy świetnie wyszkolony oddział dzielnych amerykańskich żołnierzy, uzbrojonych w autentyczne typy broni i zachowujących się wyjątkowo realistycznie.

Empire Earth II: Władza Absolutna
Strategiczne 14 lutego 2006
Pierwsze rozszerzenie do gry Empire Earth II, stworzone przez studio Mad Doc Software. Autorzy oddają w nasze ręce cztery nowe cywilizacje (mowa o Francuzach, Masajach, Rosjanach oraz Zulusach), a także szereg świeżych map, wśród których pojawiają się zarówno mroźne rosyjskie pustkowia, jak i afrykańskie pustynie. Empire Earth II: The Art of Supremacy to także trzy nowe kampanie, których akcja rozpoczyna się np.

Kryzys Kubański
Strategiczne 4 lutego 2005
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w alternatywnej historii. Kubański kryzys (konflikt między USA i Kubą, która znalazła się w strefie wpływów ZSRR i otrzymała odeń pomoc wojskową) nie kończy się tutaj rozwiązaniem pokojowym.

The Golden Horde
Strategiczne 1 lutego 2008
The Golden Horde jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, stworzoną przez autorów Ancient Wars: Sparta przy użyciu tego samego silnika (AWE Engine). Niniejszy produkt osadzono w realiach historycznych i zgodnie z nazwą związano z czasami istnienia Złotej Ordy. Mowa konkretnie o początkowym okresie egzystencji tego wielkiego euroazjatyckiego państwa, czyli połowie XIII wieku.

Europa Universalis: Rzym
Strategiczne 15 kwietnia 2008
Spin-offowa odsłona popularnej serii Europa Universalis, bazująca na silniku i mechanice wydanej w 2007 roku trzeciej części cyklu. W odróżnieniu od wszystkich poprzednich odsłon serii, Europa Universalis: Rzym przenosi nas do epoki starożytności, koncentrując się na losach Imperium Rzymskiego w latach od 280 p.n.e. do 27 p.n.e. – czyli od czasów pierwszej wojny punickiej do początków świetności Cesarstwa.

Warhammer: Mark of Chaos - Battle March
Strategiczne 16 marca 2008
Oficjalny dodatek do wydanej w 2006 roku bitewnej strategii czasu rzeczywistego Warhammer: Mark of Chaos studia Black Hole Games. Rozszerzenie zatytułowane Battle March oferuje całkiem nową kampanię fabularną, w której mamy okazję pokierować dwoma niedostępnymi w grze macierzystej sprzymierzeńcami Chaosu, czyli uzdolnionymi magicznie Mrocznymi Elfami oraz specjalizującymi się w bezpośredniej walce Zielonoskórymi.

Combat Mission: Shock Force
Strategiczne 27 lipca 2007
Kontynuacja znanej serii gier strategicznych, rozgrywanych w trójwymiarowym środowisku w systemie WEGO, do tej pory koncentrujących się na okresie drugiej Wojny Światowej. Tym razem programiści ze studia Battlefront zdecydowali się zerwać z tradycją i przenieśli akcję w czasy teraźniejsze.

Age of Empires: Złota Edycja
Strategiczne 19 lipca 2006
Specjalna edycja Age of Empires – pierwszej odsłony kultowej serii gier strategicznych czasu rzeczywistego, nad którą pieczę sprawował zespół Ensemble Studios. Gracz wciela się w rolę przywódcy jednej z kilkunastu cywilizacji, wśród których pojawiają się Egipt, Babilon, Grecja, czy choćby Persja i Fenicja.

Escape from Paradise City
Strategiczne 26 października 2007
Druga gra stworzona przez zespół MediaMobsters (obecnie znany pod nazwą Sirius Games), który w 2004 roku wprowadził na rynek strategię gangsterską pt. Gangland. Nowy produkt podąża drogą wytyczoną przez poprzednika, a zatem ponownie mamy do czynienia ze strategicznym podejściem do prowadzenia przestępczego syndykatu.

Rome: Total War - Alexander
Strategiczne 19 czerwca 2006
Drugie oficjalne rozszerzenie do opracowanej przez studio Creative Assembly gry Rome: Total War z 2004 roku. Tym razem możemy wcielić się w jednego z najwybitniejszych strategów w dziejach ludzkości – tytułowego Aleksandra Wielkiego, który dzięki swoim spektakularnym podbojom na stałe zagościł w podręcznikach historii. Kluczowym elementem dodatku jest zupełnie nowa kampania, pozwalająca odtworzyć największe sukcesy legendarnego władcy Macedonii.

Glory of the Roman Empire
Strategiczne 16 czerwca 2006
Gra strategiczna osadzona w czasach świetności Cesarstwa Rzymskiego, zrealizowana w całkowicie trójwymiarowej grafice. Pozwala nam nie tylko na objęcie stanowiska planisty miast imperium, od którego zależy powstanie każdego budynku w ich obrębie, ale także głównodowodzącego legendarnych legionów.

Age of Empires III: The Asian Dynasties
Strategiczne 23 października 2007
Drugie rozszerzenie do trzeciej odsłony cyklu Age of Empires, opracowane przez zespół Big Huge Games – autorów serii Rise of Nations. Tym razem gracze trafiają na Daleki Wschód, otrzymując do dyspozycji trzy nowe cywilizacje: Indie, Chiny oraz Japonię. Trzon dodatku stanowi fabularna kampania, na którą składa się piętnaście scenariuszy (po pięć dla każdej z nowych nacji). Mapy, na jakich toczy się rozgrywka, są zróżnicowane, a niektóre z nich nawiązują do rzeczywistych lokacji lub wydarzeń.

Medieval Lords: Buduj, broń, zdobywaj
Strategiczne 29 października 2004
Strategia ekonomiczna, w której gracz staje przed obowiązkiem zarządzania średniowiecznym miastem. Musi dbać o prawidłowy rozwój metropolii obejmujący warstwę ekonomiczną i technologiczną (polityka wewnętrzna), a także bronić jej przed atakami sąsiadów.

XIII Wiek: Śmierć lub Chwała
Strategiczne 12 października 2007
XIII Century: Death or Glory to strategia czasu rzeczywistego (RTS) z akcją umiejscowioną w Średniowieczu. Zrealizowana została ona w sposób przypominający legendarną serię gier Risk, traktującą o globalnym podboju świata.