Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePCPS4XONE
Okładka Iron Harvest (PC)

Iron Harvest

Iron Harvest 1920+

Gra RTS osadzona w unikalnym dieselpunkowym uniwersum 1920+ polskiego artysty Jakuba Różalskiego. Iron Harvest ukazuje alternatywną Europę z przełomu XIX i XX wieku, w której ludzkość zainwestowała dostępną wiedzę oraz środki w produkcję potężnych maszyn kroczących.

Strategiczne | RTS | multiplayer | crowdfunding | indie | kooperacja | alternatywna historia | dwudziestolecie międzywojenne | początek XX wieku | dieselpunk | uniwersum 1920+ | Find Your Next Game

Okładka Iron Harvest (PC)

data premiery gry:

1wrz2020

PC

mar2021

PS4 XONE

Iron Harvest jest grą strategiczną osadzoną w dieselpunkowym uniwersum 1920+, stworzonym przez polskiego artystę Jakuba Różalskiego. Produkcja została opracowana przez niemieckie studio KING Art, które ma na swoim koncie między innymi ciepło przyjęte The Book of Unwritten Tales 2 oraz przygodówkę The Raven: Dziedzictwo mistrza złodziei. Wydawcą omawianego tytułu jest firma Deep Silver.

Fabuła

Akcja Iron Harvest rozgrywa się w uniwersum 1920+, wykreowanym przez Jakuba Różalskiego. To alternatywna wizja rzeczywistości, w której na frontach I wojny światowej można było spotkać mechy, zaś po zakończeniu globalnego konfliktu potężne maszyny wpasowały się w ludzką codzienność, stając się nieodłącznym elementem krajobrazu. Europa została podzielona pomiędzy trzy mocarstwa, nieustannie walczące o wpływy: Imperium Saksonii, Republikę Polanii oraz Rusviet, wzorowane odpowiednio na Niemczech, Polsce oraz Rosji. Podczas gdy pierwszy z wymienionych krajów skapitulował podczas Wielkiej Wojny, a teraz stara się odzyskać dawną pozycję, drugi, oparty na rolnictwie, próbuje za wszelką cenę utrzymać status quo, jednocześnie prowadząc szeroko zakrojoną modernizację armii. Trzeci i zarazem największy z nich boryka się z wewnętrznymi problemami – siła cara Nikołaja słabnie, a o schedę po nim ubiega się Grigori Rasputin, planujący przeprowadzenie rewolucji.

Gra opowiada o próbie wywołania kolejnego wielkiego konfliktu w Europie, za czym stoją nieznane, tajemnicze siły. Fabułę poznajemy na przestrzeni trzech kampanii, osobnych dla każdego państwa. W każdym przypadku prowadzimy innego bohatera i jego zwierzęcego towarzysza: Annę i jej niedźwiedzia Wojtka, Guntera z wilkami o imionach Nacht i Tag, oraz Olgę i tygrysicę imieniem Changa.

Mechanika

Inspirację dla twórców Iron Harvest stanowiły między innymi gry Company of Heroes oraz Men of War. Jest to strategia czasu rzeczywistego, w której nacisk położono przede wszystkim na taktyczne działania militarne – rozbudowa bazy odgrywa tutaj drugorzędną rolę, a kluczowe znaczenie ma kierowanie jednostkami (właściwa pozycje, dobór odpowiednich celów etc.), a także przejmowanie punktów kontrolnych na mapie.

Do dyspozycji gracza oddano kilkadziesiąt zróżnicowanych oddziałów – mamy zarówno piechotę, jak i szeroką gamę wspomnianych wcześniej mechów. Można wśród nich znaleźć machiny walczące wręcz, korzystające z CKM-ów, miotaczy płomieni, dział przeciwpancernych, haubic czy wyrzutni rakiet. Ponadto każda z frakcji posiada swoich bohaterów, dających większe możliwości strategiczne (niektórym z nich towarzyszą też zwierzęta, które pomagają w walce).

Ciekawym pomysłem jest mechanika rezerw – przed rozpoczęciem danej misji możemy wybrać kilka jednostek rezerwowych, które będziemy mogli odblokować, wydając określone zasoby w trakcie gry. Dodaje to produkcji studia KING Art dodatkowej głębi strategicznej – gracz jest zmuszony do podjęcia kilku ważnych decyzji przed startem właściwej rozgrywki.

Zabawa toczy się na stosunkowo dużych mapach, typowych dla gatunku RTS; odpowiednia strategia przewiduje nie tylko konieczność korzystania z osłon, lecz także bierze pod uwagę fakt, że otoczenie jest podatne na zniszczenia – kontrolowane przez nas wojska muszą więc być w nieustannym ruchu.

Tryby gry

Iron Harvest oferuje trzy kampanie dla pojedynczego gracza – po jednej na stronę. Łącznie twórcy przygotowali ponad 20 misji, które można przejść zarówno samotnie, jak i w kooperacji (gracze kontrolują wówczas po połowie armii).

Mamy też potyczki ze sztuczną inteligencją (które także można rozegrać we współpracy z inną osobą), scenariusze ze specjalnymi wyzwaniami oraz tryb multiplayer, w którym mierzymy się z innymi ludźmi.

Kwestie techniczne

Iron Harvest charakteryzuje się oryginalną stylistyką, inspirowaną realiami okresu międzywojennego. Na uwagę zasługują dopracowane, pełne detali otoczenie i modele jednostek.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-4  

Ocena czytelników: 6,3 / 10 na podstawie 93 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 7,6 / 10 na podstawie 698 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 189,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Iron Harvest

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Iron Harvest

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Core i5-4460
  • 8 GB RAM
  • karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 lub lepsza
  • 30 GB HDD
  • Windows 10 64-bit
  • Rekomendowane:
  • Intel Core i7-8700K
  • 16 GB RAM
  • karta grafiki 6 GB GeForce RTX 2060 lub lepsza
  • 30 GB HDD
  • Windows 10 64-bit
Iron Harvest to świat spisków i... mechów – co wiemy o grze?
Iron Harvest to świat spisków i... mechów – co wiemy o grze?

Przed premierą 13 marca 2018, 11:58

Pierwsza wojna światowa dobiegła końca. Globalny konflikt pozostawił po sobie tragedie i zniszczenia, ale przyczynił się też do skoku technologicznego – na polach bitew z powodzeniem zaczęto używać gigantycznych maszyn bojowych, siejących popłoch w szeregach wrogów. Gdy znów zapanował pokój, mechy zaczęły być wykorzystywane w codziennym życiu. Ale teraz tajemnicze siły po raz kolejny próbują doprowadzić do konfliktu w Europie i w tych niespokojnych czasach żelazne potwory ponownie trafią na pierwsze linie frontu.

PC
PS4
XONE