Data wydania: 7 grudnia 2007
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez ukraiński zespół Best Way i niemieckie studio Digitalmindsoft. Akcja tej produkcji została osadzona w czasach II wojny światowej, a jej filar stanowią trzy fabularne kampanie, podczas których możemy walczyć zarówno po stronie Niemców, jak i sił alianckich oraz Sowietów.
Gracze
Steam
Men of War to strategia czasu rzeczywistego opracowana przez ukraińskie studio Best Way i niemiecki zespół Digitalmindsoft. Produkcja ta stanowi kontynuację poprzednich dzieł wschodnich deweloperów - Soldiers: Ludzie Honoru oraz Faces of War: Oblicza Wojny.
Fabuła gry umiejscowiona jest w realiach II wojny światowej i umożliwia nam udział w 19 misjach, wchodzących w skład trzech odrębnych kampanii. Dzięki temu możemy walczyć zarówno po stronie Niemców, jak i Sowietów oraz zachodnich sił alianckich. Historia skupia się w szczególności na postaciach dwóch radzieckich studentów, którzy postanowili dołączyć do armii i w krótkim czasie stali się dla siebie towarzyszami broni.
Do swojej dyspozycji mamy ponad 50 typów jednostek. Ich skuteczność bojową możemy testować na polach bitew w północnej Afryce, Grecji, Rosji, Niemczech, a także we Włoszech, na Ukrainie. Podczas gry pojedynczej dane jest nam korzystać z przemodelowanego, podatnego na modyfikacje interfejsu użytkownika. Po dostosowaniu go do własnych potrzeb i przejściu kampanii uzyskujemy dostęp do pięciu dodatkowych zadań. Atrakcje czekają na nas także trybie multiplayer, gdzie przychodzi nam spotkać się z nową nacją, Japończykami, a także przetestować premierowe tryby „capture the flag” oraz „high-value cargo”. Zmagając się z innymi użytkownikami sieci, możemy na bieżąco obserwować ich dokonania, przyglądając się rozbudowanemu systemowi ocen i statystyk.
Graficzna warstwa Men of War pozwala nam cieszyć się widokiem realistycznych terenów, pojazdów i broni, odtworzonych zgodnie z wojennymi szkicami i dokumentacją. Z podobną dbałością o szczegóły odzwierciedlono również dźwiękową warstwę gry, rejestrując na jej potrzeby ponad sto nowych odgłosów strzałów oraz innych wojennych zjawisk.
Autor opisu gry: Marek Grochowski
Platformy:
PC Windows
Producent: Digitalmindsoft
Wydawca: Fulqrum Games / 1C Entertainment
Recenzja GRYOnline
Wiele wskazuje na to, że Men of War rosyjskiego studia Best Way to tak naprawdę kompilacja dwóch dodatków do Faces of War – Braterstwa Broni i Lisa Pustyni. Pomijając milczeniem żonglowanie nazwami przez wydawcę, przyjrzyjmy się jego najnowszemu pupilowi.
Aktualizacja: 23 marca 2009
Poradnik do RTS-a „Men of War” zawiera dokładny opis przejścia wszystkich 19 misji z trzech głównych kampanii, który pozwoli bezboleśnie uporać się z wszelkimi „zagwozdkami” na jakie natraficie podczas rozgrywki.
17 czerwca 2008
Największy rosyjski wydawca - 1C - coraz śmielej wypowiada się o podbijaniu europejskiego i światowego rynku gier pecetowych i konsolowych. Prague-n-Play 2008 dowodzi, że roszczenia giganta nie są bezzasadne.
Firma 1C Company ogłosiła, że wojenna strategia czasu rzeczywistego Men of War: Assault Squad 2 znajduje się w produkcji i zawita na pecety jeszcze w tym roku. Udostępniono pierwsze szczegóły oraz obrazki z gry.
gry
Bartosz Woldański
29 lipca 2013
W najnowszym przeglądzie omawiamy mody do takich gier jak Duke Nukem 3D, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover i Medieval II: Total War oraz serii Mount & Blade i Men of War.
gry
Adrian Werner
29 maja 2013
W najnowszym przeglądzie modów omawiamy m.in. projekt oparty na kanwie filmu Prometheus, The Elder Scrolls w wydaniu strategicznym, platformówkową modyfikację do Half-Life 2 oraz zombiakowy sandbox korzystający z silnika CryEngine 2.
gry
Adrian Werner
12 maja 2013
W najnowszym przeglądzie modów omawiamy takie projekty jak Spherical Nightmares, Byngu, Born in the Fire: America, The Last Days, Titanium Wars, Mechcommander OmniTech. Poznaliśmy również finalistów tegorocznej edycji konkursu Make Something Unreal.
gry
Adrian Werner
13 marca 2013
W najnowszym przeglądzie modów omawiamy takie projekty jak m.in. Hyrule: Total War, nowe światy do Mount & Blade: Warband, Tales of Middle Earth oraz Run the Lucky 38 do Fallout: New Vegas.
gry
Adrian Werner
10 lutego 2013
W najnowszej odsłonie cyklu „Najciekawsze modyfikacje” omawiamy m.in. Black Mesa, symulator kosmiczny Diaspora, kampanię do Crysis opartą na serialu StarCry, poprawki graficzne do Crysis 2, Doom 3 i Morrowind, nowe mapy do DayZ, Left 4 Dead 2, Portal 2 i Minecrafta oraz przybliżamy nadchodzące mody.
gry
Adrian Werner
20 listopada 2012
Rozpoczyna się jedsienna promocja w usłudze Steam - pierwszego dnia przeceniono między innymi Portal 2 i Call of Duty: Black Ops.
gry
Daniel Kłosiński
23 listopada 2011
Na półkach sklepowych w całym kraju zadebiutowała dziś odświeżona edycja cyklu Premierowa Okazja od firmy Cenega. W serii znajdziemy dziesięć gier. Każda z nich oferowana jest w cenie 39,99 złotych
gry
Mateusz Kądziołka
14 października 2011
„Najciekawsze modyfikacje” to regularnie publikowany wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto, nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.
gry
Adrian Werner
29 listopada 2010
Studio Digitalmindsoft oraz firma 1C Company uruchomiły beta-testy gry Men of War: Assault Squad – samodzielnego dodatku do strategii czasu rzeczywistego Men of War. Mogą do nich przystąpić wszyscy zainteresowani użytkownicy platformy Steam.
gry
Piotr Doroń
18 listopada 2010
Popularne pliki do pobrania do gry Men of War.
mod Men of War - Polish Army 1939-1945 2.2 - 8 maja 2013
trainer Men of War - v1.11.3 +8 Trainer #2 - 8 października 2009
demo Men of War - ENG - 17 lutego 2009
trainer Men of War - +5 Trainer - 26 marca 2009
mod Men of War - Born in the Fire: America 41 - 18 kwietnia 2023
trainer Men of War - +8 Trainer - 13 marca 2009
patch Men of War - v.1.17.5 PL - 28 czerwca 2010
mod Men of War - Map Pack v.2.0 - 18 marca 2009
mod Men of War - 3000 Miles to Tokyo - 26 maja 2013
trainer Men of War - Unlocker - 26 marca 2009
Wymagania sprzętowe gry Men of War:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.33 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 8600 lub lepsza), 4 GB HDD, Windows XP SP3/Vista SP1.
Lista dodatków do gry Men of War:
Dodatek
9 września 2011
Strategiczne
Trzecie samodzielne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego Men of War. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku podstawowej wersji gry i dwóch wcześniejszych dodatków, jego opracowanie wzięło na swoje barki studio Best Way. Tym razem gracze mogą wziąć udział w wojnie wietnamskiej, w jakiej w latach 1957-1975 starły się ze sobą Demokratyczna Republika Wietnamu i Republika Wietnamu. Każda ze stron konfliktu otrzymała po jednej kampanii fabularnej. Stawiane przed nami zadania są zróżnicowane – mowa o ratowaniu amerykańskich więźniów, przejmowaniu ważnych punktów strategicznych czy też eliminacji wrogich oficerów. Warto nadmienić, że pozycja umożliwia uczestnictwo w historycznych wydarzeniach, pokroju zasadzki na szlaku Ho Chi Minh lub obrony mostu w trakcie ofensywy Tet. Men of War: Wietnam pozwala nam przy tym objąć dowodzenie nad kilkuosobowym oddziałem składającym się ze ściśle wyspecjalizowanych jednostek, a sama zabawa polega głównie na wykonywaniu cichej i precyzyjnej roboty.
GRYOnline
Steam
Gracze
Dodatek
25 lutego 2011
Strategiczne
Samodzielne rozszerzenie do wydanej w grudniu 2007 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego autorstwa ukraińskiego studia Best Way. Pod względem mechaniki Men of War: Oddział Szturmowy nie odbiega od założeń oryginału, a podczas zabawy mamy możliwość pokierowania oddziałami amerykańskimi, radzieckimi, niemieckimi oraz niedostępnymi wcześniej brytyjskimi i japońskimi, walcząc na różnych frontach II wojny światowej. W odróżnieniu od "podstawki", całość koncentruje się głównie na rozgrywce wieloosobowej, toczącej się w jednym z czterech zróżnicowanych trybów: Linie Frontu, Walka, Strefy Walki oraz Potyczka. Dla wolących zabawę w pojedynkę, autorzy przygotowali 15 misji w trybie Potyczki, w których rywalizować możemy zarówno z botami, jak i z przyjaciółmi, a naszym zadaniem jest odbicie rozrzuconych po mapie punktów kontrolnych. Gra wykorzystuje ulepszony silnik pierwowzoru, co wpłynęło m.in. na jakość oprawy graficznej i bardziej realistyczne modele pojazdów.
GRYOnline
Steam
Gracze
Dodatek
14 sierpnia 2009
Strategiczne
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Men of War od studia Best Way (znanego również z Faces of War: Oblicza Wojny i Soldiers: Ludzie Honoru). Podobnie jak podstawowa wersja gry, rozszerzenie Men of War: Red Tide jest osadzone w okresie II wojny światowej. Tym razem wcielamy się w dowódcę jednostki specjalnej radzieckiej marynarki wojennej. Głównym daniem dodatku jest obszerna kampania fabularna, inspirowana twórczością Alexandra Zoricha. Jej uzupełnienie stanowi kilka scenariuszy przedstawiających historyczne bitwy i operacje z okresu 1941-1945. Ponadto w Men of War: Red Tide pojawia się wiele nowych jednostek, w tym czołgi, działa, opancerzone pociągi, statki, artyleria itd. Wykorzystać możemy także wsparcie lotnicze i wodne: myśliwce, bombowce, hydroplany, krążowniki, niszczyciele oraz inne, mniejsze okręty. W grze pojawiają się wojska sowieckie, niemieckie, rumuńskie oraz włoskie. Terenem działań są natomiast takie miasta jak Odessa, Sewastopol oraz Konstanca.
Steam
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 777 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 3163 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Paweł Surowiec
Recenzent GRYOnline.pl
2009.03.09
Wiele wskazuje na to, że Men of War rosyjskiego studia Best Way to tak naprawdę kompilacja dwóch dodatków do Faces of War – Braterstwa Broni i Lisa Pustyni. Pomijając milczeniem żonglowanie nazwami przez wydawcę, przyjrzyjmy się jego najnowszemu pupilowi.
Robosss Konsul
Komu mozna poleciec Men of War? Tym, ktorzy lubia trudne strategie (wojenne). A ktore strategie nie sa trudne i dlugie? :D
Gra ma srednia grafike, ale to nie przeszkadza. Za to wymagania graficzne nie sa wygorowane.
JaneczekCK Junior
Kiedy po raz pierwszy odpaliłem grę "Soldiers - ludzie honoru" cieszyłem się jak małe dziecko. Uśmiech nie schodził z moich ust przez długie godziny. Gra swoją mechaniką, poziomem trudności i bardzo dobrą jak na owe czasy grafiką po prostu mnie urzekła. Kolejna odsłona serii - "Faces of War" już tak wielkiej frajdy mi nie przyniosła. Ale do rzeczy - w końcu przyszedł czas na "Men of War". W moich oczach jest to gra bardzo dobra, choć do wspomnianych przeze mnie Soldiers troszeczkę jej jednak brakuje.
Co mi się podoba:
- Na duży plus oceniam to, co podoba mi się we wszystkich odsłonach serii - mechanikę gry wraz unikalną w tego typu grach opcją przejęcia kontroli nad pojedynczą jednostką.
- Grafika Men of War w owym czasie biła na głowę konkurencję, największe wrażenie robiły na mnie modele czołgów. Dziś - po ponad 12 latach na grę nadal miło się patrzy, graficznie z cała pewnością tytuł się nie zestarzał.
- Wysoki poziom trudności zawsze był mocną stroną wszystkich odsłon.
- Elementy realizmu, których próżno szukać w innych RTSach.
- Szeroka gama jednostek, obszerna kampania.
Co mi się nie podoba:
- Mało jest w "Men of War" misji które w pełni korzystają z potencjału gry. Mechanika rozgrywki świetnie sprawdza się w dowodzeniu małymi oddziałami z możliwością przejęcia kontroli nad pojedynczą jednostką. Dowodzenie większą ilością wojaków czy pojazdów niestety nie jest łatwe, sprowadza się na ogół co najwyżej do optymalnego rozmieszczenia jednostek. W grze ofensywnej praktycznie nie da się zapanować nad całością, w danej chwili możemy się skupić jedynie nad pojedynczym oddziałem - max 12 jednostek. O efektywnym wykorzystaniu liczniejszych sił de facto możemy zapomnieć (chyba że w opcji slow-motion). Nie rozumiem więc dlaczego większość misji opiera się na dowodzeniu dużą ilością wojsk. Misji w starym, dobrym stylu Soldiers w których dowodzimy małymi oddziałami jak na lekarstwo.
Dylexan Pretorianin
Szkoda tej gry, bo potencjał duży.. na papierze wygląda obiecująco, ale w praktyce rozbija się o fatalne wykonanie. Piechota potrafi rzucać granaty we własne szeregi, marnować amunicję strzelając w powietrze, pudłować z bliska albo gapić się w miejsce, gdzie ostatnio widziała wroga, nawet jeśli jest on daleko poza zasięgiem. Na dodatek gracz musi sam pilnować amunicji każdej jednostki, co szybko staje się męczące.
Czołgi wypadają jeszcze gorzej — bez ręcznej kontroli są praktycznie bezużyteczne, bo ich AI nie daje sobie rady. Nawet gdy gracz przejmuje nad nimi pełną kontrolę, pojawiają się problemy: pociski często rykoszetują lub nie robią wrażenia na przeciwniku, a nagle jakiś słaby karabin potrafi rozwalić potężny czołg. Czołgi zatrzymują się na wzniesieniach, wariują po lekkim zderzeniu z kamieniem, ale bez problemu burzą całe budynki. Same budynki są nieprzewidywalne – jedne nie ulegają zniszczeniu nawet po ostrzale artyleryjskim, inne rozsypują się po kilku granatach.
Tryb dla jednego gracza to porażka – dubbing jest żenujący, poziomy trudności zmieniają się nagle i bez sensu, a tutorial tłumaczy zaledwie ułamek potrzebnych mechanik. Sztuczna inteligencja w kampanii polega głównie na zalewaniu gracza ogromną ilością jednostek, a nie na faktycznej taktyce.
Największym problemem są jednak sterowanie i interfejs. Sterowanie jest toporne, a brak porządnych samouczków tylko pogłębia frustrację. Misje są długie i często rozwlekłe, a zarządzanie jednostkami to walka z chaosem. Próba ustawienia dwóch grup żołnierzy za osłoną może skończyć się porażką w innym miejscu mapy, bo gracz nie jest w stanie skutecznie podzielić uwagi. Pathfinding jest katastrofalny — żołnierze potrafią wbiec pod ostrzał, zamiast schować się za najbliższą osłoną. Próba jednoczesnego dowodzenia czołgiem i piechotą kończy się tym, że jedna z grup zostaje zniszczona, bo nie da się efektywnie dowodzić obiema naraz.
To nie jest gra trudna, bo stawia wyzwania — to gra trudna, bo jest źle zaprojektowana. Owszem, pod warstwą frustracji kryje się pewna głębia i realizm, ale większość graczy zobaczy w Men of War przede wszystkim źródło irytacji. Żeby RTS działał dobrze, musisz móc dowodzić grupami jednocześnie, szybko, albo ufać, że same sobie poradzą, gdy zajmujesz się innymi — w Men of War często żadna z tych rzeczy nie jest możliwa.