Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Sudden Strike 2 (PC)

Sudden Strike 2 PC

Sudden Strike 2 jest kontynuacją wydanej w 2000 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego. Deweloperzy ze studia Fireglow pozostali wierni realiom II wojny światowej, powiększając jednak obszar działań także o Azję i Pacyfik.

Strategiczne | RTS

PC Windows
Okładka Sudden Strike 2 (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

8sierpnia2002

28lipca2003

pudełko PL

Sequel strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike. Akcja Sudden Strike 2 nadal toczy się w czasie II Wojny Światowej lecz tym razem zarówno w Europie (Niemcy kontra Alianci) jak i na Pacyfiku oraz w Azji (Japonia kontra Alianci). W związku z przeniesieniem akcji na nowe tereny i wprowadzeniem nowych stron konfliktu (teraz jest pięć, oprócz Rosjan, Anglików, Niemców i Amerykanów wprowadzono jeszcze siły zbrojne Japonii) liczba jednostek zwiększyła się o czterdzieści, włączając w to nawet pilotów kamikadze. Cała grafika została bardziej dopracowana, nadal jest to jednak rzut izometryczny znany z części pierwszej. Naturalnie autorzy gry odpowiednio odtworzyli florę i faunę typową dla Azji i małych wysepek Pacyfiku.

W Sudden Strike 2 pod kontrolą gracza znajdują się nie tylko wojska lądowe ale także jednostki nawodne, okręty wojenne, itp. Wszystkie jednostki bojowe, pojazdy i nawet czołgi mogą zostać przejęte przez wroga i z powodzeniem wykorzystywane w walce. Żołnierze wyposażeni zostali we współczynnik „morale”, który wpływa na ich efektywność i przebieg walki. Ponadto w części drugiej doświadczenie ma dużo większy wpływ na rozgrywkę niż miało to miejsce poprzednio - przykładowo czołg może prowadzić tylko żołnierz posiadający doświadczenie powyżej 500 (w skali od 0 do 1000). Unowocześnieniu uległ model zniszczeń pojazdów oraz komputerowe A.I. Teraz działo przeciwpiechotne nie zrobi praktycznie nic ciężkiemu czołgowi, poruszająca się za czołgiem piechota nie ginie od ostrzału z karabinu znajdującego się przed czołgiem, a snajperzy nie strzelają bezmyślnie do czołgów. Samoloty zaś nie pojawiają się z nikąd (z za planszy) tylko startują i lądują na lotniskach. Oczywiście wszystkie kampanie oparte są na historycznych bitwach i zdarzeniach z czasów II Wojny Światowej.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-4  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 7.42 / 10 na podstawie 482 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Wymagania wiekowe Sudden Strike 2

12+

Wymagania sprzętowe Sudden Strike 2

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 450MHz, 128MB RAM, 16MB akcelerator 3D

Sudden Strike 2 - recenzja gry

Recenzja 1 września 2003, 14:08

Jednym z większych atutów obu odsłon „Sudden Strike” jest ogromna różnorodność jednostek, którymi będzie można dowodzić. Autorzy wyraźnie przyłożyli się do tej kwestii. Gracz nie jest oczywiście ograniczony wyłącznie do wyboru oddziałów naziemnych. Równie dobrze można objąć stery nad ówczesnymi maszynami latającymi oraz jednostkami nawodnymi. Jest to szczególnie przydatne podczas rozgrywania kampanii japońskiej, gdzie zdecydowanie dominują mapy zbudowane na zasadzie pojedynczych wysepek. Da się też zauważyć, iż każda z dostępnych stron niejako specjalizuje się w jednym typie jednostek. I tak na przykład niektóre nacje mają ciekawszą piechotę, a inne mogą pochwalić się nowoczesnymi konstrukcjami czołgów. Momentami nie ma to co prawda wiele wspólnego z realizmem, ale dzięki temu posunięciu rozwinięto taktykę prowadzenia działań. Niewielkim minusem, przynajmniej dla mnie, jest kwestia przedstawienia piechoty, którą zdecydowanie potraktowano po macoszemu. Chodzi o to, że prawie wszystkie nacje charakteryzują się tu niemal identycznymi jednostkami. Mamy więc medyków, snajperów, ekspertów od broni ciężkiej czy też tradycyjne oddziały zaopatrzone w karabiny z tamtego okresu. Nie zauważyłem praktycznie żadnych zmian w operowaniu piechotą podległą różnym państwom. Oczywiście, trafiają się jednostki unikatowe, ale jest ich stanowczo zbyt mało. Zupełnym przeciwieństwem tego są pojazdy, które dopracowano zdecydowanie najlepiej. Oprócz tak oczywistych rzeczy, jak pokrewieństwo nazw i wyglądu, zadbano również o realizm w ich dowodzeniu.