Od dawna nie było tak dobrego dnia dla fanów strategii jak dzisiejszy. Na PC zadebiutowała już gra Iron Harvest, a za kilka godzin odbędzie się premiera Crusader Kings III.

Ten dzień jest prawdziwą ucztą dla fanów strategii. Na PC debiutują dwie wyczekiwane produkcje z tego gatunku - Crusader Kings III firmy Paradox oraz Iron Harvest studia KING Art Games.
Z tych dwóch gier więcej emocji wzbudza Crusader Kings III, gdyż jest to kontynuacja jednego z największych przebojów Paradoxu. Produkcja dostępna będzie tylko na PC i nie ma planów przeniesienia jej na inne platformy. Tytuł zostanie odblokowany na Steamie ok. 18:00 czasu polskiego. Niestety, autorzy nie przewidzieli polskiej wersji językowej.
Do sieci zdążyło już trafić wiele recenzji i wynika z nich, że otrzymamy prawdziwy przebój, który będzie murowanym kandydatem do tytułu najlepszej strategii tego roku. Crusader Kings III posiada obecnie średnią ocen na poziomie 91% według serwisu Metacritic. Dla porównania druga odsłona cyklu może pochwalić się wynikiem 82%.
Trzecia część serii bardzo spodobała się również naszemu redaktorowi, który wystawił jej notę 8.5/10.
Crusader Kings III zapowiada się na wielki przebój, ale jego debiut nie powinien przysłonić premiery innej obiecującej strategii w postaci gry Iron Harvest, czyli RTS-a, którego akcja rozgrywa się w wykreowanym przez Jakuba Różalskiego uniwersum 1920+.
Ta produkcja już zadebiutowała na rynku i można ją kupić na Steamie oraz w serwisach GOG.com i Epic Games Store. W przypadku tego tytułu autorzy zadbali o polską wersję językową. Na razie gra dostępna jest tylko na PC. W planach są również edycje na PlayStation 4 i Xboksa One, ale gracze konsolowi będą musieli poczekać do pierwszego kwartału 2021 r.
Pierwsze recenzje Iron Harvest również są pozytywne. Gra posiada obecnie średnią ocen na poziomie 76% według serwisu Metacritic.
Warto dodać, że przy okazji premiery gry autorzy udostępnili zaktualizowane wymagania sprzętowe, które różnią się od tych opublikowanych z okazji beta-testów.
GRYOnline
Gracze
Steam
29

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.