Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Stronghold: Crusader II (PC)

Twierdza: Krzyżowiec II PC

Stronghold: Crusader II

Osadzona w realiach średniowiecza strategia czasu rzeczywistego (RTS) stanowiąca kontynuację hitu z 2002 roku. W Stronghold: Crusader II gracze ponownie mają okazję wcielić się w role dowódców wojsk walczących na Bliskim Wschodzie w okresie krucjat krzyżowych.

Strategiczne | ekonomiczne | RTS | średniowiecze | multiplayer

PC Windows
Okładka Stronghold: Crusader II (PC)

Polskie napisy i dialogi

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

23września2014

23września2014

pudełko PL

Stronghold: Crusader II to strategia czasu rzeczywistego, będąca kontynuacją tytułu z 2002 roku autorstwa brytyjskiego studia FireFly, które zapoczątkowało serię Stronghold (w Polsce znaną jako Twierdza).

Stronghold: Crusader II po raz kolejny wcielamy się w dowódcę wojsk na Bliskim Wschodzie w epoce krucjat. Stając po stronie zachodniego rycerstwa bądź sił arabskich, zarządzamy zamkami, odpieramy ataki i przeprowadzamy działania wojenne zakrojone na dużą skalę. Podobnie jak w poprzedniej odsłonie serii, musimy opanować wiele elementów zarządzania tytułową twierdzą. Jest to związane, na przykład, z koniecznością wyżywienia ludności i rycerzy, odpowiedniego ich wyposażenia itp.

Tytuł rozbudowuje wiele elementów znanych z pierwszej części. I tak stawiamy czoło inteligentniejszym przeciwnikom, walczymy na nowych mapach, korzystając przy tym z wprowadzonych przez studio FireFly dodatkowych pułapek, jednostek i planów zamków. Te ostatnie zostały wykonane na bardzo dużą skalę, przez co oblężenia nabrały monumentalnych rozmiarów. W części drugiej zadbano o to, by fortyfikacje, w tym mury, wieże, bramy oraz elementy zabudowy twierdzy, stawiano bez jakichkolwiek problemów, wynikających czy to z silnika gry czy topografii terenu.

Frakcje Krzyżowców i Arabów otrzymały po dziesięć nowych jednostek, a każda z nich wyposażona została w pasywne i aktywne zdolności specjalne. Wśród nowych typów jednostek znaleźli się m.in.: krzyżowiec, uzdrowiciel, derwisz, zabójca, konny łucznik oraz nadzorca niewolników.

Stronghold: Crusader II jest napędzany przez nowy silnik graficzny. Oprawa wizualna obfituje w wiele szczegółów i efektów, a gra może się pochwalić rozbudowanym systemem fizyki. Dodano również możliwość swobodnego obrotu kamery oraz poprawiono interfejs użytkownika.

Gra umożliwia graczom wspólne zarządzanie zamkiem w dwuosobowym trybie kooperacji. Kontrolują oni jeden zamek, dzieląc między siebie obowiązki. Jeden z graczy zajmuje się stroną ekonomiczną, drugi zaś militarną. Komunikacja pomiędzy nimi odbywa się za pomocą czatu głosowego zintegrowanego z serwisem Steam.

Uczestnicy zabawy dzielą wspólną pulę zasobów pomiędzy kontrolowane przez siebie aspekty gry. Znajduje się w niej m.in. drewno, płody rolne i zwierzęta. Aspekty ekonomiczny i militarny są na tyle rozbudowane, że decyzja co do właściwego podziału dóbr nigdy nie jest oczywista.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1 - 4  

Ocena gry 7.985 / 10 na podstawie 1367 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.3 / 10 na podstawie 1923 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 89,90 PLN

Gry podobne do Twierdza: Krzyżowiec II

Klasyfikacja PEGI Twierdza: Krzyżowiec II

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Twierdza: Krzyżowiec II

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.6 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 4 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8

Recenzja gry Twierdza: Krzyżowiec II – seria Stronghold znów w dobrej formie

Recenzja 26 września 2014, 17:00

Oczywiście trudność poszczególnych starć jest determinowana również charakterystyką mapy w kontekście dostępności do terenów zielonych (tylko na nich można rozpocząć uprawy), złóż rudy żelaza, kamieniołomów oraz przeszkód naturalnych w postaci gór czy rzek. Zróżnicowana i charakterystyczna dla pustynnego klimatu topografia terenu z wymagającymi przeciwnikami nadaje temu trybowi rozgrywki niezwykłego uroku i miodności. Dodatkowo dynamika starć nie pozwala na oderwanie się od monitora. To powrót w prostej linii do niezapomnianych chwil spędzonych z „jedynką”. Jeśli taki był plan studia Firefly, to w mojej opinii został zrealizowany niemal w 100%.