Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Zeus: Master of Olympus (PC)

Zeus: Pan Olimpu PC

Zeus: Master of Olympus

Kolejna strategia ekonomiczna z portfolio studia Impressions Games, czyli autorów takich serii jak Lords of the Realm oraz Cezar.

Strategiczne | ekonomiczne | RTS | starożytność | 2D | mitologia grecka | budowa miasta | starożytna Grecja

PC Windows
Okładka Zeus: Master of Olympus (PC)

producent: Impressions Games

wydawca: Sierra

wydawca PL: Play-It

Strona oficjalna

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

17października2000

18grudnia2000

pudełko PL

Zeus: Pan Olimpu jest już szóstą grą z doskonałej serii strategii ekonomicznych firmy Impressions Software. Tym razem twórcy Caesara i Faraona przenoszą gracza w świat starożytnej Grecji, pełen bohaterów, bogów i mitologicznych stworzeń. Możemy: budować legendarne miasta (Ateny, Sparta), śledzić ich rozwój, zakładać kolonie, podbijać nowe krainy, handlować z sąsiadami. Możemy także poprowadzić prawdziwych bohaterów, którzy bez lęku walczą z potworami, plądrują tajemnicze ruiny i dowodzą w najważniejszych bitwach. Scenariusze osadzone są w mitologicznej Grecji. Polska lokalizacja gry doczekała się rekomendacji Ministerstwa Edukacji Narodowej jako materiału dydaktycznego do nauki historii na poziomie gimnazjum i szkoły ponadpodstawowej.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,7 / 10 na podstawie 2205 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 129 PLN

Gry podobne do Zeus: Pan Olimpu

Klasyfikacja PEGI Zeus: Pan Olimpu

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Zeus: Pan Olimpu

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 266MHz, 32MB RAM, karta dźwiękowa

Zeus: Pan Olimpu - recenzja gry
Zeus: Pan Olimpu - recenzja gry

Recenzja 15 lutego 2001, 14:54

Grafika nie powala na kolana. Jest bardzo monotonna i mało kolorowa. Ludzie, którzy chodzą po ulicach też są mało kolorowi. Możemy za to dowiedzieć się co dany człowiek myśli i co myślał jakiś czas temu. Ideałem byłoby gdyby przypominali widzów w RollerCoaster Tyccon lub Theme Park lub Hospital. Jak na razie są to najbardziej kolorowe gry w jakie dane mi było grać :-) Bez żadnych problemów jednak możemy się dowiedzieć ile w danym składzie znajduje się materiałów, co niosą nasi tragarze, gdyż materiały te są bardzo dobrze widoczne i dzięki temu łatwe do policzenia. Tereny na których przyszło nam budować wszystkie wspaniałe miasta są bardzo jednostajne i prawie jednolite, jakieś skałki, łączki, trochę zwierzątek i to wszystko. Gdybym miał oceniać grafików szkolnymi ocenami to dostaliby jakąś trójkę. Na tyle też oceniłbym pracę muzyków. Muzyka lecąca w tle jest mało dostrzegalna, na samym początku byłem tak zafascynowany grą, że dopiero po pewnym czasie zauważyłem, że w tle gra jakaś muzyka. Może to dobrze, że muzyka jest tak mało zajmująca – nie przeszkadza w skupieniu się nad grą. Natomiast bardzo ciekawe są efekty dźwiękowe – słychać jak wojownicy walczą na stadionie, jak pracują kamieniarze lub górnicy.