Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka They Are Billions (PC)

They Are Billions PC

Steampunkowa strategia czasu rzeczywistego, w której musimy bronić kolonię ludzką przed gigantycznymi hordami zombie. They Are Billions powstało za sprawą twórców Lords of Xulima: A Story of Gods and Humans. Podstawowym zadaniem gracza jest nadzorowanie i rozwój bazy.

Strategiczne | steampunk | RTS | zombie | survival | indie

PC Windows
Okładka They Are Billions (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

12grudnia2017

wczesny dostęp

marzec2019

marzec2019

Steam

They Are Billions to wydana na PC steampunkowa strategia czas rzeczywistego. Produkcję opracowało studio Numantian Games, czyli autorzy Lords of Xulima: A Story of Gods and Humans.

Fabuła

Akcja przenosi nas na obcą planetę, skolonizowaną dawno temu przez ludzkość. Cywilizacja ta stanęła na skraju zagłady z powodu wybuchu epidemii zombie. Przetrwało raptem kilka tysięcy osób, które teraz muszą znaleźć sposób na przeżycie w świecie opanowanym przez miliardy martwiaków.

Co ciekawe, do tych typowych dla science fiction i horroru wątków autorzy dorzucili steampunkowy klimat. Wiele technologii opartych jest na silnikach parowych, a poziom rozwoju kulturowego odpowiada epoce wiktoriańskiej.

Mechanika

Wydane na platformę PC They Are Billions to strategia, której akcja toczy się w czasie rzeczywistym, ale z opcją aktywnej pauzy, pozwalającej w dowolnym momencie zatrzymać akcję i na spokojnie wydać rozkazy. Sam przebieg rozgrywki różni się od typowych RTS-ów. Większość czasu spędzamy na zarządzaniu i rozwoju kolonii, w stylu znanym ze strategii ekonomicznych. Konieczne jest więc gromadzenie surowców, konstruowanie i ulepszanie budynków oraz tworzenie sieci energetycznej.

Stałym zagrożeniem są gigantyczne hordy zombiaków. Autorzy opracowali własny silnik, który pozwala na umieszczenie nawet dwudziestu tysięcy jednostek na mapie i każda z nich posiada własny moduł sztucznej inteligencji. Dzięki temu martwiaki potrafią m.in. reagować na różne bodźce wizualne i dźwiękowe, a po znalezieniu ciał swoich pobratymców spróbują znaleźć winnych.

Jeśli choć jeden zombie dostanie się do wnętrza budynku, to zainfekuje wszystkich jego mieszkańców. Brak błyskawicznej i zdecydowanej reakcji sprawi, że szybko cała kolonia zamieni się w legowisko żywych trupów. Aby ochronić się przed zagrożeniem, konieczne jest budowanie struktur obronnych, takich jak mury czy wieżyczki, jak również wynajmowanie i szkolenie najemników zdolnych walczyć z martwakami.

Tryby gry

Wszystkim tym możemy bawić się w obszernej kampanii fabularnej z misjami o zróżnicowanych celach lub w trybie survivalowym, gdzie zostajemy wrzuceni na losowo wygenerowaną mapę, na której naszym zadaniem jest przetrwanie stu dni.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 8.4 / 10 na podstawie 99 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 89,99 PLN

Wymagania wiekowe They Are Billions

16+

Wymagania sprzętowe They Are Billions

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i5 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 670 / Radeon HD 7950 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 7/8/10
Minimalne: Intel Core 2 Duo 2.0 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 7/8/10

They Are Billions – survivalowy RTS wzbudzający miliard emocji

Przed premierą 16 stycznia 2018, 16:08

Żołnierze, którzy często uczestniczą w walce, szybko awansują na swoje ulepszone wersje – mury, wieże i inne budowle obronne (podobnie zresztą jak użytkowe) musimy jednak ulepszać sami, odkrywając najpierw odpowiednią po temu technologię. Drzewko rozwoju zostało tu zastąpione specjalnymi budowlami, w których można wykupić specjalne badania. Bardzo dobrze pomyślane zostały w They Are Billions zależności pomiędzy wartością danej budowli a jej przeznaczeniem i wpływem na kolejne części rozgrywki. W związku z tym trzeba wybierać – czy rozwijamy się gospodarczo, bagatelizując początkowo mury obronne, czy też bunkrujemy się, a bogacenie się i rozwój wioski pozostawiamy na czas późniejszy.