
Data wydania: 22 kwietnia 2016
Strategia czasu rzeczywistego z barwną oprawą graficzną opartą na wokselach. Za powstanie 8-bit Armies odpowiada doświadczone studio Petroglyph, twórcy m.in. Star Wars: Empire at War i Universe at War: Earth Assault. Zabawa polega na gromadzeniu surowców, rozbudowie bazy, rozwoju technologii, rekrutacji wojska i strategicznej walce z przeciwnikiem.
Gracze
Steam
8-bit Armies to strategia czasu rzeczywistego, łącząca mechanikę klasyków gatunku pokroju Dune II czy serii Command & Conquer z barwną, opartą na wokselach oprawą graficzną, nawiązującą do ery komputerów 8-bitowych. Za powstanie gry odpowiada doświadczone na gruncie strategii RTS studio Petroglyph, mające na swoim koncie takie produkcje, jak Star Wars: Empire at War, Universe at War: Earth Assault oraz wydane w 2015 roku Grey Goo.
8-Bit Armies wykorzystuje typową dla gatunku mechanikę, a podczas zabawy zajmujemy się pozyskiwaniem surowców, rozbudową i rozwojem bazy oraz szkoleniem wojska, które zapewni nam ochronę i pozwoli stawić czoła siłom przeciwnika. Dostęp do nowych struktur i jednostek odblokowujemy sukcesywnie wraz z postępami w grze, w miarę wznoszenia odpowiednich budynków i opracowywania coraz to nowszych technologii. Jednocześnie gra studia Petroglyph zawiera kilka rozwiązań, których nie znajdziemy w klasycznych RTS-ach. Wśród nich wyróżnić warto m.in. brak limitu liczby jednostek oraz zniszczalne środowisko, które możemy wykorzystać na swoją korzyść w trakcie potyczek.
Mimo że pierwotna wersja gry zawierała wyłącznie jedną „retro-militarną” frakcję, w kolejnych aktualizacjach wprowadzono także szereg dodatkowych stron konfliktu, wzorowanych na zaczerpniętych z klasycznych gier RTS, ulubionych stronnictwach twórców.
Produkcja studia Petroglyph oferuje możliwość zabawy w kilku typowych wariantach rozgrywki. W grze znalazło się początkowo 25 map przeznaczonych do rozgrywki jednoosobowej w trybie offline, 10 – do walki w trybie kooperacji, oraz kolejne 10 do gry w trybie skirmish (przeciwko komputerowej AI) lub w klasycznym multiplayerze PvP dla maksymalnie 8 osób. W zależności od preferencji, celem zabawy wieloosobowej może być zniszczenie bazy przeciwnika, tylko budynków produkcyjnych, lub wszystkich struktur i jednostek innego gracza. 8-bit Armies to produkcja przyjazna modderom, tak więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaprojektować własne mapy oraz misje do gry.
Jak sugeruje tytuł gry, cechą charakterystyczną 8-bit Armies jest stylizowana na epokę komputerów 8-bitowych oprawa graficzna, która – choć stworzona na bazie wokseli – jest jednocześnie niezwykle barwna i przejrzysta. Całość okraszona została sporą dawką humoru i nawiązań do klasycznych przedstawicieli gatunku. Na wyróżnienie zasługuje także ścieżka dźwiękowa gry, za której powstanie odpowiada Frank Klepacki – twórca oprawy muzycznej do słynnej serii Command & Conquer.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
PlayStation 4 21 września 2018Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 22 kwietnia 2016Angielskie napisy i dialogi
Xbox One 21 września 2018Angielskie napisy i dialogi
Producent: Petroglyph
Wydawca: Soedesco
Wymagania sprzętowe gry 8-bit Armies:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Dual Core 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce GTS 250/Radeon HD 3870 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows Vista SP2.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Quad Core 2.6 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce 550 Ti/Radeon HD 6800 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7.
Średnie Oceny:
Średnia z 43 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 2444 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
game _hunter
Ekspert
2019.09.27
Całkowity klon serii Command & Conquer i moja ocena będzie się odnosić właśnie w zestawieniu z tą grą. Najpierw zalety:+ prosta (każdy bardzo szybko przyswoi sobie zasady rozbudowywania bazy i jednostek dzięki prostemu interfejsowi)+ dynamiczna (już po 2 minutach można stworzyć piechotę i ruszyć na nieprzyjaciela, czyli nie trzeba czekać na akcję. Im więcej wojska tym walka jest bardziej intensywna i ciekawa)Wady:- wcale nie "8-bitowa" (oprawa graficzna jest bardziej w stylu Minecrafta, niż w 8-bitach znanych z epoki NESa. Muzyka i dźwięki też nie są 8-bitowe. Na prawdę nie wiem czy jest coś, co zachowane jest w stylu 8-bit)- szybko się nudzi (generalnie po odblokowaniu wszystkich jednostek i budowli nie ma nic ciekawszego do roboty. Brak ulepszeń zwiększających mobilność, dodatkowe ataki i zadawane obrażenia itp)- fatalny "fog of war" (cała mapa jest widoczna od razu. Obszar, który jest "niewidoczny" jest lekko przyciemniony. Utrudnia to bardzo rozgrywkę, gdy jadąc pustą drogą nagle pojawiają się jednostki wroga jak duchy)Reasumując, ta gra próbuje naśladować serię C&C w wyjątkowo nieudolny sposób.
arkadius2
Ekspert
2018.01.19
W zasadzie gra jednej taktyki (pierdyliard jednostek i do ataku), niepozbawiona błędów (bark informacji na mini-mapie gdzie jesteśmy atakowani, czy brak utrzymywania zwartej formacji podczas ruchu wojsk), lecz niepozbawiona również magi - jest w tej grze coś, co przykuwa do monitora na te 30 minutowe bitwy jako odskoczni między dużymi tytułami.