Data wydania: 12 września 2017
Utrzymana w oldskulowej, pixel-artowej stylistyce zręcznościowa strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Pocketwatch Games. Akcja Tooth and Tail rozgrywa się podczas zwierzęcej rewolucji, stylizowanej na konflikty z przełomu XIX i XX wieku, w której do gardeł rzuca się sobie kilka frakcji, składających się z różnych gatunków zwierząt.
Gracze
Steam
OpenCritic
Arcade’owa strategia czasu rzeczywistego od studia Pocketwatch Games, autorów wielokrotnie nagradzanej gry o rabusiach Monaco: What's Yours Is Mine. Celem deweloperów było stworzenie RTS-a stawiającego na kreatywność strategiczną, zamiast na trudne do opanowania, błyskawiczne zarządzanie rodem ze StarCrafta, rezultatem czego jest właśnie Tooth and Tale na PC i PS4.
Tooth and Tale rozgrywa się podczas zwierzęcej rewolucji, stylizowanej na konflikty z przełomu XIX i XX wieku, w której do gardeł rzucają się sobie skunksy z gazem musztardowym, dziki z miotaczami ognia, lisi snajperzy i bojowo nastawione myszy. Jak można wywnioskować, w walkach uczestniczy kilka frakcji, których armie składają się z przeróżnych gatunków zwierząt.
Na pierwszy rzut oka Tooth and Tail na PC i PS4 przypomina klasycznego RTS-a, u którego podstaw leży zbieranie surowców, rozbudowa bazy i taktyczna walka. W odróżnieniu jednak od większości strategii czasu rzeczywistego, tutaj nie wydajemy poleceń poszczególnym oddziałom. Zamiast tego gracz obejmuje kontrolę nad wybranym wcześniej mysim dowódcą, który porusza się po polu bitwy ze sztandarem w dłoni. Do jego zadań należy wyznaczanie miejsc pod budowę rozmaitych budynków oraz przywoływanie do siebie armii i wyznaczanie jej celów ataku.
Ponieważ mamy pod kontrolą tylko jedną postać, sterowanie przypomina gry akcji: poruszamy się po mapie za pomocą przycisków pada lub klawiszy WSAD, natomiast myszką przywołujemy do siebie oddziały. Dzięki takiemu rozwiązaniu wiele procesów, nad którymi zwykle gracz musi czuwać osobiście, w Tooth and Tail jest zautomatyzowanych, by móc w pełni skupić się na akcji.
Tooth and Tail na PC i PS4 oferuje fabularną kampanię dla jednego gracza oraz tryb multiplayer w wariantach 1v1 i 2v2 (online lub lokalnie na podzielonym ekranie). Mecze są z reguły krótkie – trwają od kilku do kilkunastu minut.
Styl graficzny Tooth and Tail na PC i PS4 opiera się na popularnej stylistyce pixel art, przypominającej gry z lat 90-tych. Dwuwymiarowe plansze obserwujemy w klasycznym rzucie izometrycznym. Rozgrywce towarzyszy dynamiczna, lekka muzyka instrumentalna, opierająca się na motywach folkowych.
Autor opisu gry: Łukasz Szliselman
Platformy:
PC Windows
PlayStation 4
Producent: Pocketwatch Games
Wydawca: Pocketwatch Games
Gry podobne:
26 czerwca 2020
Ruszyła letnia wyprzedaż Steam 2020! Na dworze raz upał, raz deszcz, a na Steamie? Na Steamie prawdziwa ulewa dobrych ofert – bierzcie póki ciepłe i korzystajcie z Summer Sale 2020. Powiadam bowiem, że jest w czym wybierać.
W tym tygodniu w ramach darmowego weekendu Steam będzie można przetestować dwie strategie – Forts oraz Tooth and Tail. Obie te produkcje można też zakupić po obniżonej cenie.
promocje
Miłosz Szubert
8 czerwca 2018 10:55
Po przygodach złodziei w grze Monaco studio Pocketwatch Games zaoferuje nam arcade'owego RTS-a w klimatach zwierzęcej rewolucji. Tooth and Tail ma się wyróżniać specyficznym sterowaniem, które odda pod naszą kontrolę wyłącznie postać dowódcy.
gry
Łukasz Szliselman
26 lipca 2016 11:17
Popularne pliki do pobrania do gry Tooth and Tail.
Wymagania sprzętowe gry Tooth and Tail:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki Intel HD lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7.
Średnie Oceny:
Średnia z 23 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 2855 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
gutosaw
Ekspert
2024.01.03
Bardzo ciekawa strategia o dystopii w trakcie rewolucji. Główny wątek fabularny wyróżnia się przyłożeniem się do aspektu filozoficzno-społecznego. Mamy okazję spojrzeć na konflikt z różnych stron, które mocno różnią się motywacjami i wyznawanymi wartościami. W odpowiedni sposób prezentuje niedoskonałości każdego z podejść, co stanowi bardzo ciekawy komentarz na temat chęci zmian, , rewolucji. Wszystkie postaci, którymi przyjdzie nam kierować są ciekawe, posiadają swoje dobre i złe strony, a odkrywanie ich motywacji i systemu wartości jest nagrodą samą w sobie. Postaci poboczne są raczej jednak głównie po to, żeby nasi bohaterowie mieli jakieś tło dla swoich działań. Zarządzanie jednostkami i bazą jest unikalne. Naszym "kursorem" jest dowódca, który zleca budowanie siedlisk, ale też zarządza armią (automatycznie podzieloną względem typu jednostki). Jest to ciekawe, ale często niewystarczające do implementowania bardziej rozbudowanych taktyk. Działa to jako zachęta do tworzenia deathballi, co jednak pasuje w pewnym sensie do klimatu tej gry. Tylko jedna jednostka do kontroli ułatwia mikrozarządzanie, które często stanowi barierę dla nowych graczy w gatunku. Tutaj jest to proste, intuicyjne i nawet niedoświadczony gracz powinien umieć odpowiednio wykorzystać unikalne właściwości różnych jednostek. Jednostek jest sporo, a wszystkie potrafią być użyteczne (przynajmniej w kampanii). Chociaż sama gra wydaje się najbardziej premiować ofensywę i szybkie przejęcie inicjatywy, to misje są bardzo różnorodne i nagradzają również podejścia defensywne i ekonomiczne. Dodatkowym atutem są wyzwania specjalne, które potrafią wymusić bardzo nietypowe strategie. Niestety wybór strategii zależy bardziej od mapy i celu misji niż od AI, które jest bardzo nierozbudowane i stosuje głównie taktykę wysyłania kupy jednostek aż osiągną cel. Dodatkowo ograniczenie w postaci dowódcy-kursora wydaje się ich nie obowiązywać.Jest coś takiego w stylistyce portretów zwierząt-żołnierzy co trafia w mój gust (jak np. w Spór o Bór, Redwall). Portrety jednostek w tej grze są piękne i świetnie pasują do rewolucyjnego klimatu. Niestety pikselart psuje odbiór tej gry. Jednostki (a nie ich portrety) wyglądają nieciekawie, mało szczegółowo, często nawet ciężko odróżnić jakie to stworzenie. Rewolucyjny klimat ratuje jednak muzyka Austina Wintory. Ścieżka dźwiękowa potrafi oddać sedno każdej frakcji, misji i dobrze wspiera kampanię - chaos, zniszczenie, ale też odbudowę i nadzieję zawartą w rewolucji.Gra jest unikalna, tania i relatywnie krótka. Jeśli do kogoś przemawia rewolucja zwierzęca, to zdecydowanie polecam.
Ocena OpenCritic
79% rekomendacji (27)
TechRaptor
Alec Blouin
ACG
Jeremy Penter
AusGamers
Kosta Andreadis
TheSixthAxis
Jim Hargreaves
Eurogamer
Cassandra Khaw
lolkowatylol Junior
bardzo ciekawa strategia na split screena - polecam
gutosaw Konsul
Bardzo ciekawa strategia o dystopii w trakcie rewolucji. Główny wątek fabularny wyróżnia się przyłożeniem się do aspektu filozoficzno-społecznego. Mamy okazję spojrzeć na konflikt z różnych stron, które mocno różnią się motywacjami i wyznawanymi wartościami. W odpowiedni sposób prezentuje niedoskonałości każdego z podejść, co stanowi bardzo ciekawy komentarz na temat chęci zmian, , rewolucji. Wszystkie postaci, którymi przyjdzie nam kierować są ciekawe, posiadają swoje dobre i złe strony, a odkrywanie ich motywacji i systemu wartości jest nagrodą samą w sobie. Postaci poboczne są raczej jednak głównie po to, żeby nasi bohaterowie mieli jakieś tło dla swoich działań.
Zarządzanie jednostkami i bazą jest unikalne. Naszym "kursorem" jest dowódca, który zleca budowanie siedlisk, ale też zarządza armią (automatycznie podzieloną względem typu jednostki). Jest to ciekawe, ale często niewystarczające do implementowania bardziej rozbudowanych taktyk. Działa to jako zachęta do tworzenia deathballi, co jednak pasuje w pewnym sensie do klimatu tej gry.
Tylko jedna jednostka do kontroli ułatwia mikrozarządzanie, które często stanowi barierę dla nowych graczy w gatunku. Tutaj jest to proste, intuicyjne i nawet niedoświadczony gracz powinien umieć odpowiednio wykorzystać unikalne właściwości różnych jednostek. Jednostek jest sporo, a wszystkie potrafią być użyteczne (przynajmniej w kampanii).
Chociaż sama gra wydaje się najbardziej premiować ofensywę i szybkie przejęcie inicjatywy, to misje są bardzo różnorodne i nagradzają również podejścia defensywne i ekonomiczne. Dodatkowym atutem są wyzwania specjalne, które potrafią wymusić bardzo nietypowe strategie. Niestety wybór strategii zależy bardziej od mapy i celu misji niż od AI, które jest bardzo nierozbudowane i stosuje głównie taktykę wysyłania kupy jednostek aż osiągną cel. Dodatkowo ograniczenie w postaci dowódcy-kursora wydaje się ich nie obowiązywać.
Jest coś takiego w stylistyce portretów zwierząt-żołnierzy co trafia w mój gust (jak np. w Spór o Bór, Redwall). Portrety jednostek w tej grze są piękne i świetnie pasują do rewolucyjnego klimatu. Niestety pikselart psuje odbiór tej gry. Jednostki (a nie ich portrety) wyglądają nieciekawie, mało szczegółowo, często nawet ciężko odróżnić jakie to stworzenie. Rewolucyjny klimat ratuje jednak muzyka Austina Wintory. Ścieżka dźwiękowa potrafi oddać sedno każdej frakcji, misji i dobrze wspiera kampanię - chaos, zniszczenie, ale też odbudowę i nadzieję zawartą w rewolucji.
Gra jest unikalna, tania i relatywnie krótka. Jeśli do kogoś przemawia rewolucja zwierzęca, to zdecydowanie polecam.