Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Dune 2: The Building of a Dynasty (PC)

Dune II: Battle for Arrakis PC

Dune 2: The Building of a Dynasty

Dune 2: The Building of a Dynasty to opracowana przez studio deweloperskie Westwood gra komputerowa, która zapoczątkowała gatunek strategii czasu rzeczywistego. Fabuła tytułu oparta została na motywach bestselerowej powieści Franka Herberta „Diuna”.

Strategiczne | science fiction | RTS | książki

PC Windows
Okładka Dune 2: The Building of a Dynasty (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

3września1992

Pustynna planeta Arrakis, zwaną Diuną, jest jedynym znanym miejscem we wszechświecie, gdzie w naturalnych warunkach występuje Przyprawa – silnie uzależniający narkotyk, który zwiększa możliwości jasnowidzenia. Ograniczona dostępność oraz trudne warunki wydobycia sprawiają, że wspomniana substancja szybko nabiera wartości większej niż tradycyjny pieniądz, stając się kartą przetargową w rękach władców Wysokich Rodów.

Dune II: The Building of a Dynasty to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, która mimo tego, że nie była pierwszą produkcją tego typu, faktycznie podłożyła podwaliny pod niezwykle popularny dzisiaj gatunek, jakim jest RTS. Gracz wcieli się w rolę przywódcy jednego z Wysokich Rodów: dobrotliwych Atrydów, podstępnych Ordosów, lub złych Harkonnenów. Wykorzystując bogaty arsenał militarny każdej z frakcji, należy zmieść z powierzchni piasku wszystkich konkurentów, co pozwoli objąć kontrolę nad całą planetą. Dune II: The Building of a Dynasty oferuje łącznie 27 misji (w niektórych przypadkach można je rozgrywać na odmiennych terytoriach), po dziewięć dla każdej ze stron. Początkowe scenariusze polegają na zdobyciu określonej liczby kredytów, później liczy się tylko i wyłącznie destrukcja przeciwnika.

W Dune II: The Building of a Dynasty możemy wyróżnić dwa główne wątki: ekonomiczny oraz militarny. Ten pierwszy polega na wydobyciu Przyprawy (utrudniony przez poruszające się pod powierzchnią piasku Czerwie), oraz na rozbudowie infrastruktury w bazie. Aspekt militarny – jak sama nazwa wskazuje – polega na bezpardonowej walce, w której należy pozbyć się jednego lub kilku przeciwników (w końcowej fazie rozgrywki, zwaśnione Rody łączą siły, a w ostatniej misji pojawia się również baza Imperatora). Oczywiście, oba wątki są ze sobą silnie powiązane: bez pieniędzy nie zdołamy stworzyć nowych jednostek, natomiast bez tych ostatnich nie będziemy w stanie kontrolować odległych od centrum dowodzenia pól z Przyprawą.

Poszczególne strony konfliktu w nieznaczny sposób różnią się pomiędzy sobą, gdyż większość dostępnych jednostek jest wykorzystywana przez wszystkie frakcje. Dopiero w ostatnich misjach otrzymamy dostęp do specyficznych dla każdego Rodu środków zagłady: Deviator u Ordosów, Sonic Tank u Atrydów i Devastator u Harkonnenów. Istnieje również możliwość budowy Pałacu, w którym dostępne są kolejne bronie specjalne: Sabotażysta u Ordosów, Fremeni u Atrydów i rakieta Death Hand u Harkonnenów.

Dune II: The Building of a Dynasty charakteryzuje się prostą i czytelną grafiką w niskiej rozdzielczości. Na uwagę zasługuje świetnie zrealizowana synteza mowy, zwłaszcza w introdukcji oraz komunikatach żołnierzy. Specyficznego klimatu dodaje grze również muzyka, która w zależności od sytuacji na polu bitwy potrafi się zmieniać na szybsze lub wolniejsze utwory.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8.9 / 10 na podstawie 429 ocen czytelników.

Gry podobne do Dune II: Battle for Arrakis

Wymagania wiekowe Dune 2: The Building of a Dynasty

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Dune II: Battle for Arrakis

PC Windows

Rekomendowane: IBM 386MHz, 4MB RAM

Dune II dostępna za darmo w przeglądarce – poznaj klasykę RTS-ów
Dune II dostępna za darmo w przeglądarce – poznaj klasykę RTS-ów

wiadomość29 grudnia 2012

Teraz walkę o planetę Arrakis można prowadzić także w przeglądarce. Stało się to możliwe dzięki fanowskiemu odtworzeniu klasycznej gry Dune II, która w 1992 roku właściwie zapoczątkowała gatunek znany jako strategie czasu rzeczywistego.