Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka WarCraft: Orcs and Humans (PC)

WarCraft: Orcs and Humans PC

Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego, będąca debiutanckim dziełem amerykańskiego studia Blizzard Entertainment (działającego wcześniej pod nazwą Silicon & Synapse).

Strategiczne | fantasy | RTS

PC Windows
Okładka WarCraft: Orcs and Humans (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

11marca1994

11lutego1996

pudełko PL

WarCraft: Orcs & Humans to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, wyprodukowana przez Blizzard Entertainment w 1994 roku. Gracz stanie po jednej z dwóch stron konfliktu (Orków lub Ludzi) i w zależności od tego wyboru, spróbuje podbić lub obronić krainę Azeroth.

Pod wieloma względami WarCraft: Orcs & Humans przypomina Dune II: The Building of a Dynasty, chociaż w porównaniu z pierwowzorem wzbogacono go o kilka nowych funkcji. Jedną z nich jest możliwość zbierania jednostek w grupy i przesuwania ich razem po mapie (niestety, można tak zrobić jedynie z czterema wojownikami naraz). Kolejną nowością jest wprowadzenie drugiego surowca, jako elementu niezbędnego do produkcji nowych budynków i jednostek. W WarCraft: Orcs & Humans oprócz wydobywanego w kopalniach złota, konieczne jest również ścinanie drzew (i jednym, i drugim zajmują się wykwalifikowani robotnicy). Ostatnią poważną zmianą jest próba rozwinięcia klasycznych scenariuszy o przygodowy charakter. W Dune II: The Building of a Dynasty mieliśmy do czynienia z prostymi misjami, polegającymi na budowie bazy i niszczeniu struktur wroga. W WarCraft II: Orcs & Humans tworzenie osiedla nie jest dostępne we wszystkich scenariuszach. Czasem dostaniemy do dyspozycji ogromną ilość wojsk z zadaniem zrównania z ziemią miasta wroga, innym razem konieczne będzie zejście do lochów, gdzie stawimy czoła potężnym przeciwnikom, lub spróbujemy wyprowadzić stamtąd rannych bohaterów.

Gra oferuje łącznie dwanaście misji dla każdej ze stron, kreator pojedynczych scenariuszy oraz możliwość gry w sieci lokalnej lub po kabelku. Na duże uznanie zasługuje oprawa audiowizualna a zwłaszcza muzyka, która znakomicie wprowadza w klimat fantastycznych potyczek. Jedyną większą wadą WarCraft: Orcs & Humans jest mała różnorodność jednostek każdej ze stron. Dopiero uzyskanie dostępu do zaklęć w znaczący sposób wpływa na zmianę sposobu gry Ludźmi i Orkami.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   sieć lokalna    

Nośnik: 1CD

Ocena gry 8.7 / 10 na podstawie 514 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 39 PLN

Gry podobne do WarCraft: Orcs and Humans

Wymagania wiekowe WarCraft: Orcs and Humans

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe WarCraft: Orcs and Humans

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 60MHz, 16MB RAM

U.V. Impaler Ekspert 16 grudnia 2010

Kocham tę grę za kapitalny, mroczny klimat, posępną muzykę i może nieco powolną, ale za to piekielnie miodną rozgrywkę. Żadna późniejsza odsłona tego cyklu nie sprawiła mi tyle radości, co „jedynka” i dlatego gorąco ją polecam.

9.0
Warcraft - kultowa seria wkrótce doczeka się odświeżenia?
Warcraft - kultowa seria wkrótce doczeka się odświeżenia?

wiadomość5 października 2014

W zeszłym roku dowiedzieliśmy się, że firma Blizzard Entertainment planuje odświeżyć trylogię gier strategicznych Warcraft. W serwisie MMO-Champion poinformowano, że w aplikacji Battle.net pojawiło się tło i ikony Warcraft III: The Frozen Throne, co może sugerować rychłe nadejście nowych wersji klasyków.

Warcraft: Orcs & Humans i Warcraft II: Tides of Darkness doczekają się nowych wersji?
Warcraft: Orcs & Humans i Warcraft II: Tides of Darkness doczekają się nowych wersji?

wiadomość11 listopada 2013

Podczas imprezy BlizzCon ujawniono, że firma Blizzard Entertainment pracuje nad pobocznym projektem, dzięki któremu fani starych gier, pokroju Warcraft: Orcs & Humans oraz Warcraft II: Tides of Darkness, być może bez problemów zagrają w nie na komputerach PC wyposażonych w obecne systemy operacyjne.

Twórca Moon i Kodu Nieśmiertelności wyreżyseruje adaptację Warcrafta
Twórca Moon i Kodu Nieśmiertelności wyreżyseruje adaptację Warcrafta

wiadomość31 stycznia 2013

Wreszcie coś ruszyło się w kwestii kinowej adaptacji serii Warcraft. Wytwórnia Legendary Pictures jako reżysera projektu zatrudniła Duncana Jonesa, czyli twórcę znanego z filmów Moon oraz Kod Nieśmiertelności.

Prace nad filmem Warcraft wstrzymane?
Prace nad filmem Warcraft wstrzymane?

wiadomość8 października 2010

Wszystko wskazuje na to, że świat Azeroth zobaczymy na srebrnym ekranie nieco później niż początkowo przypuszczaliśmy. Choć nie padło w tej sprawie żadne oficjalne słowo, na drodze do szybkiej realizacji filmu na podstawie jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek w historii gier wideo stanęła jedna, poważna przeszkoda – reżyser obrazu.

Warcraft i World of Warcraft świętują urodziny
Warcraft i World of Warcraft świętują urodziny

wiadomość24 listopada 2009

Najpopularniejsza gra MMO z subskrypcją na świecie, czyli World of Warcraft, obchodziła wczoraj 5 urodziny. Produkcja wystartowała 23 listopada 2004 roku w Stanach Zjednoczonych. Jednocześnie jubileusz obchodzi samo uniwersum Warcraft, znane przecież w pierwszej kolejności ze strategii. Świat jest z nami przeszło 15 lat.