Data wydania: 10 grudnia 2007
Universe at War: Earth Assault to tytuł z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, stworzony przez studio Petroglyph, czyli ludzi odpowiedzialnych za powstanie Star Wars: Empire at War.
GRYOnline
Gracze
Universe at War: Earth Assault to tytuł z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, stworzony przez studio Petroglyph, czyli ludzi odpowiedzialnych za powstanie Star Wars: Empire at War. Jest to pierwsza gra z serii Universe at War mającej ukazać się w przyszłości.
Akcja gry ma miejsce w niedalekiej przyszłości, kiedy to galaktyczny konflikt, w którym bierze udział niezwyciężona dotąd rasa Obcych zwanych Hierarchy dociera na planetę Ziemia. Niebieska Planeta staje się dla Hierarchy kolejnym źródłem surowców, nie tylko mineralnych ale i organicznych – przybysze ci potrafią bowiem przetwarzać na swoje potrzeby niemalże wszystko. Nasza cywilizacja nie miałaby szans przeciwstawić się tej technologicznej potędze i zupełnie wyginęłaby, gdyby nie obecność innych, przyjaźniej nastawionych ras. Do walk przystępują zaawansowani technologicznie przedstawiciele frakcji Novus. Ponadto w wyniku toczonych na powierzchni walk do konfliktu dołącza trzecie ugrupowanie – pradawna rasa istot, znanych jako Masari. Nasza planeta staje się polem ogromnej bitwy, która zdecyduje o dalszych losach kosmosu i zamieszkujących go istot.
Zasadniczo Universe at War: Earth Assault odziedziczyła swoją budowę po Star Wars: Empire at War. Warto jednak dodać, że autorzy wysłuchali opinii graczy, którym w Empire at War nie podobał się element nieprzewidywalności stale żyjącego uniwersum (np. losowe ataki na nasze planety), bo zakłócał przebieg historii. Dlatego też zdecydowali się zaopatrzyć Universe at War w tryb fabularny (bardziej linearny). Do rozegrania są tu trzy pełnoprawne kampanie (po jednej dla każdej ze stron konfliktu). Przedzielono je filmami przerywnikowymi, obrazującymi aktualne wydarzenia na polu bitwy. Oddzielny tryb podboju służy natomiast ukazaniu zmagań na dwóch różnych płaszczyznach – strategicznej oraz taktycznej. W pierwszej z nich widzimy naszą planetę w ujęciu globalnym. Możemy tu decydować o tworzeniu i rozbudowie struktur globalnych, a także ruchach bohaterów i ich grup operacyjnych. W drugiej zaś bezpośrednio dowodzimy jednostkami na placu boju.
Pracownicy Petroglyph oddali pod nasze rozkazy, w zależności od preferencji, siły ludzi (wyłącznie w trybie kampanii) i trzech obcych ras. Każda z dostępnych stron konfliktu ma swoje silne i słabe strony, determinujące taktykę walki. Przykładowo, Hierarchy swoją siłę opierają na olbrzymich, ciężkich maszynach kroczących, zrzucanych wprost z nieba na pole walki. Potężne kolosy mogą „w locie” wymieniać swoje komponenty, i co za tym idzie, dynamicznie zmieniać funkcje na placu boju. Maszyna krocząca może więc przeobrazić się z mobilnej bazy w machinę bojową. Rozmiary tych jednostek pozwalają ponadto stosować najprostszą taktykę, polegającą na niszczeniu wszystkiego w zasięgu wzroku. Po przejściu oddziału wojowników frakcji Hierarchy, nie pozostaje nic poza spaloną ziemią.
Co ciekawe, duża konfigurowalność nie jest jedynie domeną gwiezdnych szarańczy – Hierarchy. Autorzy wymieniają system „Tactical Dynamics” jako jeden z podstawowych plusów gry. Dzięki niemu każda strona konfliktu dysponuje pewnymi możliwościami personalizowania i przekonfigurowywania jednostek, co rzecz jasna daje spore pole do popisu graczom. W przypadku rasy Novus dano nam możliwość aktywowania zapewniających ściśle określone bonusy patchy. Wojownicy Masari są z kolei w stanie czerpać siłę z jasnej lub mrocznej materii. W rezultacie nigdy nie mamy pewności w jaki sposób wróg się zachowa. Całości obrazu dopełniają jeszcze bohaterowie niezależni oraz drzewa technologiczne.
Twórcy gry nie zapomnieli również o rozgrywce typu multiplayer. Universe at War oferuje pełne wsparcie dla usługi Games for Windows – Live. Warto w tym miejscu dodać, iż posiadacze złotych kont (Gold) mogą liczyć na dodatkowe atrakcje. Obejmują one między innymi toczenie starć z posiadaczami wersji na Xbox’a 360, a także odblokowywanie zapewniających cenne bonusy medali. W walkach może uczestniczyć maksymalnie ośmiu graczy. W zależności od rozmiarów mapy potyczka trwa od kilkunastu minut do kilku godzin.
Autor opisu gry: Artur Falkowski
Platformy:
Xbox 360 25 marca 2008
PC Windows 10 grudnia 2007
Producent: Petroglyph
Wydawca: Sega
Recenzja GRYOnline
Universe at War jest bardzo udanym RTS-em i godnym następcą Empire at War. Przy grze można w miły sposób spędzić wiele zimowych wieczorów.
25 lipca 2007
Oo prezentacji i po 30-minutowej rozgrywce w wersję demonstracyjną, moje prognozy związane z tym produktem są, mało powiedzieć: bardzo dobre. Gra ma DUŻE szanse stać się strategicznym przebojem tego roku.
Wczoraj informowaliśmy Was o promocji, jaką firma Sega przygotowała dla swoich klientów. W znacznie obniżonej cenie zaproponowano nam pakiet kilkunastu tytułów na PC, które można ściągać za pośrednictwem serwisu Steam, oszczędzając jednocześnie niemal półtora tysiąca złotych. Promocja trwa nadal i można z niej skorzystać do końca tygodnia, ale zgodnie z zapowiedziami, zmieniła się oferta na pojedyncze tytuły.
gry
Marcin Skierski
19 maja 2010
Ostatni raz słyszeliśmy o grze MMORTS studia Petrolgyph cały rok temu. Potem słuch o tej produkcji zaginął. Okazuje się, że twórcy wciąż w pocie czoła kontynuowali prace nad tym projektem i teraz wreszcie uznali, że najwyższy czas ujawnić jego szczegóły.
gry
Adrian Werner
27 kwietnia 2010
Studio Petroglyph (twórcy m.in. Star Wars: Empire At War oraz Universe at War: Earth Assault) zapowiedzieli Guardians of Graxia – nietypową produkcję strategiczną, która ukaże się jednocześnie jako gra komputerowa oraz tradycyjna planszówka.
gry
Adrian Werner
30 marca 2010
W tym tygodniu, użytkownicy usługi Steam mogą tanio zapoznać się z serią taktycznych gier Men of War. Do nadrobienia zaległości i sprawdzenia udanej pierwszej części ma zachęcić obniżka ceny gry o 66 procent. Tym samym koszt zakupu ledwie przekroczy 7 euro (28 zł). Promocja obejmuje również samodzielny dodatek o podtytule Red Tide (Karmazynowy Przypływ). W miarę świeżą kontynuację można otrzymać za 7,5 euro (30 zł).
gry
Grzegorz Bobrek
20 stycznia 2010
Wszyscy miłośnicy RTS-ów powinni zajrzeć na Steama, który do końca weekendu oferuje bardzo udaną produkcję Universe at War: Earth Assault w promocyjnej cenie. Po gigantycznej tymczasowej obniżce - aż o 75% - gra kosztuje jedyne 5 euro, czyli mniej więcej 22 polskie złote. Dzięki temu tytuł przez te kilkadziesiąt godzin kupić można o wiele taniej niż w wielu polskich sklepach internetowych.
gry
Szymon Liebert
9 maja 2009
Jedenaście premierowych gier trafiło do polskich sklepów w ubiegłym tygodniu. Był wśród nich długo oczekiwany, w pełni spolonizowany Mass Effect, stworzona w hołdzie zespołowi Aerosmith edycja Guitar Hero oraz oficjalna gra nadchodzących igrzysk olimpijskich w Pekinie, Beijing 2008 - The Official Video Game of the Olympic Games.
gry
Marek Grochowski
14 lipca 2008
O firmie Petroglyph Games słyszeliśmy dotychczas przy okazji takich tytułów jak Star Wars: Empire at War oraz niedawno wydanego Universe at War: Earth Assault. Do produkcji tego studia dołączy wkrótce darmowa gra MMO, o czym poinformował jej przyszły wydawca – True Games Interactive.
gry
Michał Urbanek
16 kwietnia 2008
Demonstracja Universe at War: Earth Assault, nowe gry w serwisie Xbox Live Arcade, dodatki do Guitar Hero III i Rock Band, zarobki pracowników firm deweloperskich – zapraszamy Was do wtorkowego wydania „Wieści ze świata w telegraficznym skrócie”. Życzymy miłej lektury!
gry
Piotr Doroń
15 kwietnia 2008
"Witaj w nieoficjalnym poradniku do strategii Universe at War: Earth Assault. Tekst ten składa się w głównej mierze z bardzo obszernego opisu przejścia wszystkich trzech kampanii gry. „Universe at War” z oczywistych względów w bardzo dużym stopniu przypomina innego RTS-a wyprodukowanego przez studio Petroglyph, a mianowicie Star Wars: Empire At War.”
pozostałe
Redakcja GRYOnline.pl
4 stycznia 2008
Prezenty to dla niektórych osobników najważniejszy aspekt świąt Bożego Narodzenia. Wielkiej radości przysporzy im zatem, a także pozostałym Czytelnikom naszego serwisu, fakt udostępnienia oficjalnej ścieżki dźwiękowej do gry Universe at War: Earth Assault. Zupełnie za darmo, rzecz jasna.
pozostałe
Piotr Doroń
22 grudnia 2007
Popularne pliki do pobrania do gry Universe at War: Earth Assault.
trainer Universe at War: Earth Assault - v1.00.90977 +5 Trainer - 21 maja 2008
trainer Universe at War: Earth Assault - +5 Trainer - 20 lutego 2008
patch Universe at War: Earth Assault - patch# 3 - 9 czerwca 2008
demo Universe at War: Earth Assault - SP - 16 listopada 2007
trainer Universe at War: Earth Assault - v.1.088 +5 trainer - 28 stycznia 2008
trainer Universe at War: Earth Assault - + 3 trainer - 28 stycznia 2008
Wymagania sprzętowe gry Universe at War: Earth Assault:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.4 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP SP2/Vista.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox LIVE
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 417 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Jacek Hałas
Recenzent GRYOnline.pl
2008.01.18
Universe at War jest bardzo udanym RTS-em i godnym następcą Empire at War. Przy grze można w miły sposób spędzić wiele zimowych wieczorów.
Foks Moulder Centurion
Do RTS-ów na konsoli podchodziłem dość sceptycznie, ale że X360 nie ma ich w zanadrzu za wiele to postanowiłem zaryzykować i sięgnąć po produkcję od twórców Star Wars Empire at War, czyli Universe at War. Mechanika jak i cała otoczka tych gier są do siebie bardzo podobne, wyjątkiem tej przeze mnie opisywanej jest całkowity brak misji w kosmosie, toczą się one tylko na powierzchni planet. Fabularnie jest bardzo standardowo, bo zaczyna się od inwazji kosmitów na Ziemię. Stoi za nią agresywna rasa kosmitów znana jako Hierarchy, wysysająca z napotkanych planet życiodajną energię. Oprócz nich i ludzi w konflikcie wezmą także udział dwie inne frakcje: zaawansowani technologicznie Novus i antyczna rasa Masari. W kampanii składającej się z lekko ponad 20 misji przyjdzie nam pokierować każdą z nich. Najefektywniejszą jak nietrudno się domyślić będzie ta z wykorzystaniem wrogich sił Hierarchy, a najsłabsza, z ludźmi. Co ważniejsze to wszystkie bardzo się od siebie różnią i przy każdej wymagane jest zastosowanie różnych taktyk działania. Same misje nie są już jednak tak zróżnicowane i często jesteśmy zmuszeni do robienia tego samego, ale po skończonej zabawie możemy sięgnąć po dodatkowe scenariusze, a także po tryb globalny, gdzie spoglądamy na trójwymiarowy glob ziemski, który został podzielony na kilkanaście sektorów, a te najzwyczajniej w świecie mamy podbić. Graficznie jak na 2008 rok prezentuje się całkiem schludnie, cieszy przywiązanie do detali, co zauważa się prawie na każdym kroku. A teraz najważniejsze, czyli sterowanie - da się ogarnąć na padzie, ale potrzeba do tego czasu, bo łatwo się pogubić, no i przez cały czas ma się jednak to wrażenie, że na PC-ecie gra się w takie gry dużo wygodniej. Przy większej liczbie jednostek zdarzały się też częste spadki animacji, a większa liczba jednostek tutaj to taka mieszcząca się w granicach setki, czyli raczej nie dużo. Sama gra choć raczej przeciętna, może dostarczyć rozrywki na kilka wieczorów, fabularnie robi się nawet ciekawie i może nawet lepiej byłoby w kontynuacji, której niestety się nie doczekaliśmy. Wartym odnotowania jest jeszcze to, że na żadnej z platform nie uświadczymy polskiej wersji językowej, nawet w formie spolszczenia.
zanonimizowany836161 Junior
jest mod na ludzi wpisz universe at war earth assault human resistance. (Ludzie kontra hierarchia to tak jak mrówki kontra słonie :D)
zanonimizowany834874 Junior
Siemka czy ktoś wie jak zrobić moda żeby w potyczce byli ludzie???? proszę o odpowiedz.