Data wydania: 24 maja 2016
Kolejna odsłona cyklu epickich gier strategicznych, zapoczątkowanego przez studio Creative Assembly w 2000 roku. Po serii tytułów osadzonych w różnych okresach historycznych, twórcy zabierają nas do jednego z najpopularniejszych światów fantasy, wykreowanego przez firmę Games Workshop.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Total War: Warhammer to dziesiąta główna odsłona słynnej serii gier strategicznych tworzonych przez brytyjski zespół Creative Assembly pod auspicjami firmy wydawniczej SEGA. Jak zwykle, rozgrywka łączy kompleksowe zarządzanie królestwem w systemie turowym na mapie świata z toczeniem widowiskowych, taktycznych bitew w czasie rzeczywistym. Tym razem jest to produkcja osadzona w fantastycznym uniwersum znanym z figurkowej gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle, wykreowanej przez firmę Games Workshop. Omawiana pozycja stanowi początek trylogii, której poszczególne części są samodzielnymi tytułami, ale mogą też być ze sobą łączone, by tworzyć jedną „megagrę” o potężnej zawartości.
Otoczka fabularna Total War: Warhammer jest osnuta wokół walki różnych ras o władzę nad Starym Światem i zmagań z nękającymi krainę demonicznymi siłami Chaosu. Twórcy oddali do naszej dyspozycji cztery grywalne frakcje: ludzi z potężnego Imperium, dzikich zielonoskórych (orków, gobliny itp.), zaawansowane technologicznie krasnoludy oraz hordy nieumarłych pod wodzą książąt wampirów. W zabawie biorą udział także siły Chaosu, lecz w formie grywalnej zostały one udostępnione tylko graczom, którzy nabyli omawiany tytuł w pre-orderze albo zaopatrzyli się w później w stosowne DLC. Oprócz tego w Starym Świecie występuje szereg neutralnych frakcji.
Kampania ma sandboksową strukturę, a fabułę w jej trakcie kreujemy sami, realizując oferowane nam misje. Odzwierciedlają one rozmaite „autentyczne” wydarzenia z dziejów Starego Świata i służą głównie zaopatrywaniu bohaterów w potężne artefakty lub poprawianiu kondycji naszej frakcji w inny sposób.
Jak wspomniano, w ogólnym zarysie rozgrywka nie odbiega w wielkim stopniu od tego, z czym mieliśmy do czynienia w poprzednich odsłonach serii Total War. Fundamentem zabawy nadal jest zarządzanie w systemie turowym własnymi ziemiami – gromadzenie zasobów, rozbudowywanie miast, rozwijanie technologii, handlowanie, prowadzenie rozgrywek dyplomatycznych, rekrutowanie i przesuwanie oddziałów etc. A przynajmniej tak wygląda gra w modelowym przypadku (np. u ludzi z Imperium), bo w Total War: Warhammer każdą rasą dowodzi się zupełnie inaczej. Przykładowo, u orków rozwój infrastruktuy schodzi na daleki plan, a najistotniejszy staje się tzw. Waaagh! – pierwotny bojowy duch zielonoskórej rasy, będący swego rodzaju zasobem. Im częściej rzucamy się w wir walki i odnosimy zwycięstwa, tym więcej wojowników wódz gromadzi pod swoim sztandarem, jednak w przypadku mitrężenia i przegrywania starć nasza potęga zaczyna topnieć. U każdej frakcji istotną rolę na mapie świata odgrywają tzw. agenci, czyli specjalni bohaterowie występujący w kilku różnych klasach, którzy poruszają się samodzielnie, rozwijają swoje umiejętności wraz z odnoszonymi sukcesami, a także biorą udział w bitwach.
Te ostatnie stanowią drugi zasadniczy filar rozgrywki w Warhammer: Total War. Starcia toczą się w czasie rzeczywistym i są bardzo widowiskowe – znacznie bardziej niż w poprzednich odsłonach serii. Jest to zasługa nie tylko zmodernizowanej warstwy technologicznej, ale również wielkiej rozmaitości formacji wojskowych, jakie uczestniczą w bataliach. Do dyspozycji mamy, w zależności od frakcji, przeróżne odmiany piechoty i kawalerii, mniej lub bardziej klasyczne machiny oblężnicze, artylerię, a także olbrzymie istoty oraz stworzenia i maszyny latające. Nowością jest również obecność bohaterów na polu bitwy (w tej roli wykorzystujemy wspomnianych wcześniej agentów), których specjalne zdolności – np. zaklęcia magów – mogą poważnie namieszać na polu bitwy.
Tak jak poprzednie odsłony (począwszy od 2009 roku), Total War: Warhammer powstało przy użyciu silnika Warscape. Generuje on spektakularną oprawę graficzną – zwłaszcza w bitwach – która jest jednak okupiona wysokimi wymaganiami sprzętowymi.
Autor opisu gry: Kamil Zwijacz
Platformy:
PC Windows
Producent: Creative Assembly
Wydawca: Sega
24GRY
Ciesząca się dużą popularnością seria gier strategicznych autorstwa brytyjskiego studia Creative Assembly. Cykl Total War w udany sposób łączy elementy strategii turowej, opartej na zarządzaniu zasobami, a także taktyczne bitwy toczone w czasie rzeczywistym. Od 2005 roku pieczę wydawniczą nad cyklem sprawuje firma Sega. W 2010 roku zdecydowano się wprowadzić zmianę w nazewnictwie serii, czyniąc jego głównym elementem człon Total War, wcześniej będący jedynie podtytułem.
Recenzja GRYOnline
Spędziłem z Total War: Warhammer ponad 70 godzin i mogę z pełną odpowiedzialnością stwierdzić, że to jedna z najlepszych gier strategicznych tego roku, a rok przecież się jeszcze nie skończył. Studio Creative Assembly wykorzystało doświadczenie i zastosowało sprawdzone rozwiązania, ale nie zabrakło jednak całej masy nowości, które doskonale odświeżają znane mechanizmy serii Total War.
Aktualizacja: 9 czerwca 2016
Poradnik do gry Total War: Warhammer zawiera przede wszystkim praktyczne porady dotyczące zarządzania królestwem i prowadzenia bitew. Znajdziesz w nim również szczegółowe opisy wszystkich frakcji i wchodzących w ich skład jednostek.
16 lutego 2018
Japonia, Europa, Ameryka; starożytność, średniowiecze, oświecenie; Stary i Nowy Świat Warhammera – w 11 głównych odsłonach seria Total War zwiedziła już wiele miejsc i epok. Przytaczamy historię jednego z największych fenomenów w gatunku strategii.
10 października 2017
Ork, jaki jest, każdy widzi. Zielona lub czarna skóra, wielki miecz w ręku, kły i cuchnący oddech. Tak było, gdy popkultura wzorowała się na orku z książek Tolkiena. Ale na przestrzeni lat istoty te przeszły naprawdę znaczącą ewolucję.
23 listopada 2016
Premiera kolejnej odsłony serii Total War przed nami. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by zastanowić się, w jakie realia studio Creative Assembly zabierze nas tym razem. Możliwych opcji nie jest wcale aż tak wiele.
24 maja 2016
Warhammer stanowi w serii gier Total War przełom, jakiego ów strategiczny cykl nie doświadczył od lat. Postanowiliśmy więc przygotować przewodnik po Starym Świecie i jego frakcjach.
1 maja 2016
Wreszcie coś się dzieje! Po kiepskim kwietniu, w maju nastąpi prawdziwy wysyp interesujących premier. Numerem jeden w zestawieniu byłby pewnie dodatek do Wiedźmina 3, ale z racji tego, że jego termin debiutu jest wciąż niepewny, musimy go wykluczyć.
Dziś o godzinie 17:00 czasu polskiego na platformie Epic Games Store udostępnione zostaną dwie gry - City of Brass oraz Total War: Warhammer. Produkcje będzie można odebrać do 7 kwietnia.
promocje
Miłosz Szubert
31 marca 2022 17:00
Creative Assembly wypuściło animowany teaser, który wydaje się zapowiadać rychłe ujawnienie gry Total War: Warhammer III.
gry
Adrian Werner
30 stycznia 2021 09:58
Zespół Creative Assembly wypuścił dwa dodatki do Total War: Warhammer. Darmowe DLC Mortal Empires pozwala rozegrać kampanię na mapie obejmującej terytoria z obu odsłon cyklu, podczas gdy płatne rozszerzenie Blood for the Blood God II zwiększa poziom brutalności w grze.
gry
Adrian Werner
27 października 2017 08:58
Zespół Creative Assembly opublikował mapę z Mortal Empires, czyli darmowego dodatku, który pozwoli na zabawę na połączonych terytoriach z obu odsłon cyklu Total War: Warhammer.
gry
Adrian Werner
21 października 2017 11:22
Dzięki zamieszczonemu na blogu serii Total War wywiadowi z Ianem Roxburghem ze studia Creative Assembly poznaliśmy kolejne informacje o nadchodzącym darmowym DLC do Total War: Warhammer II – Mortal Empires.
gry
Bartosz Świątek
12 października 2017 11:43
Studio Creative Assembly zdradziło kilka szczegółów na temat łączonej kampanii w grach Total War: Warhammer i Total War: Warhammer II. Ponadto podzielono się kolejnością wydawania darmowej zawartości do tej drugiej produkcji.
gry
Miłosz Szubert
21 września 2017 10:20
Dziś około godziny 18:00 zadebiutuje aktualizacja The Foundation Update do gry Total War: Warhammer od studia Creative Assembly. Między innymi wyeliminuje one rozmaite bugi i poprawi balans niektórych starszych jednostek. Wraz z patchem zadebiutuje również DLC Norsca oraz darmowe jednostki, rozdawane z okazji 30. urodzin brytyjskiego dewelopera.
gry
Miłosz Szubert
10 sierpnia 2017 14:25
Od 10 sierpnia wszyscy fani gry Total War: Warhammer będą mogli za darmo pobrać trzydzieści nowych jednostek Regiments of Renown. Studio Creative Assembly przygotowało ten prezent z okazji swoich trzydziestych urodzin.
gry
Kamil Zwijacz
2 sierpnia 2017 15:04
Osoby składające pre-ordery na Total War: Warhammer II otrzymają nową grywalną rasę… dostępną w części pierwszej. W ten sposób twórcy chcą uniknąć kontrowersji związanych z rzekomym wycinaniem zawartości gry. [Aktualizacja: nową frakcją do pierwszego Total War: Warhammera okazała się Norska]
gry
Łukasz Szliselman
18 lipca 2017 18:16
Studio Creative Assembly podzieliło się informacjami na temat przyszłości serii Total War. Niektóre z dotychczasowych odsłon strategicznego cyklu - w tym pierwszy Warhammer - otrzymają kolejne dodatki, a zespół pracuje nad dwoma historycznymi produkcjami.
gry
Jakub Błażewicz
8 czerwca 2017 14:00
Popularne pliki do pobrania do gry Total War: Warhammer.
trainer Total War: Warhammer - v1.6.0 +17 Trainer - 8 października 2018
trainer Total War: Warhammer - v1.0 +18 TRAINER - 9 czerwca 2016
trainer Total War: Warhammer - v1.0 +12 TRAINER - 27 maja 2016
trainer Total War: Warhammer - v1.6.0 +19 Trainer (promo) - 8 października 2018
mod Total War: Warhammer - Home Region Movement Bonus v.8062016 - 2 września 2019
mod Total War: Warhammer - Home Region Movement Bonus v.9062016 - 2 sierpnia 2020
Wymagania sprzętowe gry Total War: Warhammer:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 3.0 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450/Radeon HD 5770 lub lepsza, 35 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4570 3.20 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760/Radeon R9 270X lub lepsza, 35 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Lista dodatków do gry Total War: Warhammer:
Dodatek
8 grudnia 2016
Strategiczne
Duży dodatek do gry strategicznej Total War: Warhammer, wprowadzający nową grywalną rasę: Leśne Elfy. Na potrzeby rozszerzenia Realm of The Wood Elves przygotowano specjalną minikampanię. Kierując wojskami Leśnych Elfów, gracze muszą się zmierzyć najpierw z Bretorianami, a później z armią bestii dowodzonych przez Morghura. Wraz z nową rasą w grze pojawili się dwaj legendarni dowódcy: nieśmiertelny półbóg Orion i jeden z najstarszych drzewców Durthu. Oprócz nich w Realm of The Wood Elves znaleźli się lordowie Glade Lords i Ancient Treemen, a także trzy nowe typy bohaterów: Spellsingers, Branchwraiths oraz Waystalkers. Ponadto nie zabrakło wielu nowych standardowych jednostek, w tym jeźdźców dosiadających ogromne orły czy jeleniopodobne zwierzęta. Leśne Elfy posiadają także unikalne drzewko technologiczne i budowlane. Na podbijanych terenach mogą zakładać posterunki, ale bardziej zaawansowane struktury stawiają wyłącznie w rodzinnym lesie Athel Loren. Do tego dochodzi nowa waluta Amber, niezbędna do rekrutowania elitarnych jednostek.
Steam
Gracze
Dodatek
28 lipca 2016
Strategiczne
Pierwszy duży dodatek DLC do gry Total War: Warhammer, czyli kolejnej odsłony uznanej serii strategicznej studia Crative Assembly. Rozszerzenie zatytułowane Call of the Beastmen pozwala graczom objąć kontrolę nad całkiem nową, grywalną frakcją Zwierzoludzi, a wszystko to w ramach dedykowanej im, premierowej kampanii fabularnej. Tytułowa rasa humanoidalnych bestii powstała w wyniku mutacji ludzi, którzy dostali się pod wpływ Chaosu i odznacza się bardzo agresywnym sposobem walki. Zwierzoludzie posiadają własne, unikalne budynki, technologie, umiejętności, taktyki, jednostki i bohaterów, jawiąc się jako mistrzowie wojny partyzanckiej i typowy lud koczowniczy, bezproblemowo przemieszczający swą infrastrukturę z miejsca na miejsce. Jako rasa naznaczona Chaosem, są w stanie zatruwać podbite regiony, a także korzystać z pomocy mrocznych sił, zaś ich styl rozgrywki wspierany jest bonusem w postaci dodatkowego oddziału, pojawiającego się w zależności od naszych sukcesów w kolejnych bitwach.
Steam
Gracze
Lista małych dodatków do gry Total War: Warhammer:
DLC Norsca 10 sierpnia 2017
DLC Grombrindal The White Dwarf 20 marca 2017
DLC Isabella von Carstein 28 lutego 2017
DLC Bretonnia 28 lutego 2017
DLC Grey Wizard 8 grudnia 2016
DLC The King and the Warlord 20 października 2016
DLC Wurrzag 20 października 2016
DLC Vlad von Carstien 1 września 2016
DLC The Grim & The Grave 1 września 2016
DLC Blood for the Blood God 30 czerwca 2016
DLC Chaos Warriors Race Pack 24 maja 2016
Średnie Oceny:
Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1081 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 31753 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Adam Zechenter
Recenzent GRYOnline.pl
2016.05.22
Warhammer plus Total War to połączenie tak naturalne – aż dziw bierze, że dopiero teraz Creative Assembly przygotowało tę odsłonę. Dziś już wiemy, że warto było czekać.
papież Flo IV
Ekspert
2022.12.23
Ciężko było mi się przyzwyczaić do total wara, którego świat nie jest historyczny. Ten warhammer niby jest jakąś fajną odskocznią, jednak fani poprzednich części mogą się tu nie odnaleźć mimo, iż jest to nadal stary dobry total war.Choć muszę przyznać, że bitwy są naprawdę klimatyczne i epickie. Jeśli miałbym wracać w przyszłości do tej części, to właśnie przez bitwy. Widać, że mieli tutaj o wiele większe pole do popisu, ale nie wszyscy potrafią to wykorzystać.Dlatego po ogranych kolejnych paru światach podwyższam ocenę do 7.0.
czorny50
Ekspert
2022.12.19
Moja ocena 7.0 ---------------------------------------------------------------------------------- czas gry 132:35Z podobnym tytułem miałem do czynienia x lat temu, a mianowicie Heroes III. Mapy, przepraszam mapa jest względem tego staruszka dość uboższa. Miasta paragrafowe, a nie wizualne. Przynajmniej jest sporo opisów budynków, jednostek, technologii i umiejętności. Jednak żeby poczuć ten klimat trzeba wertować tą mini encyklopedie świata gry. Nie stykałem się wcześniej z tym uniwersum, ale nie zaprzeczalnie jest dość ciekawe. Gdy ma pod dyspozycje jedną/dwie prowincje jest dość klimatycznie. Niestety gdy nasze włości się rozrastają każda nowa miejscówka staje się zbiorem cyfr wyrażających korzyści. Samouczek jest dość ubogi jak na taką skomplikowaną strategie.Nie pamiętam innej gry która by miała częściowy dubbing. To znaczy polskim głosem mówi doradca, a reszta jednostek już po angielsku. Choć po namyśle nie chciałbym wiedzieć jakie potworki dialogowe by wychodziły po dubbingu zielonoskórnych. Odczuwalne różnice miedzy frakcjami, nie tylko miejsc startowych. Bardzo fajnie wyglądają olbrzymie bitwy, oraz oblężenia. Choć przez ich czas trwania oraz u mnie dość długie wczytywanie, wolałem gromadzić parę arami (fajna opcja) i jak tylko była przewaga to brałem automatyczne rozstrzygniecie ( super opcja ) Nie fajnie iż podczas bitwy nie można wczytać zapisu. Jedyna opcja to poddanie się, a ja nie lubię się poddawać. Irytująca jest też pogoń za niedobitkami armii na mapie świata.Podczas inwazji Chaosu powstają nieoczekiwanie sojusze. Szybko okazuje się że niedawni wrogowi są w stanie stworzyć sojusz obronny do walki z Armagedonem. Podczas kapani Bretoni wybrałem jako Błędnej wojny – Chaos. Wyczerpująca podróż armii przez zniszczone ziemie w samo serce ziem Chaosu niemal jak podróż Hobbitów do Mordoru. Klimat psuł fakt że Archont z którym odpalałem zadanie u celu w tym samym czasie plądrował Stary Świat i na czas bitwy przeniósł kilkanaście tur drogi z góry ustawioną armią na me spotkanie.Szkoda że po całej kampanii nie mamy żadnej epickiej cutsceny ( jak w wstępie ) tylko wyskakują statystki z każdej tury.Dobra strategia. Tak naprawdę algorytm robi niezłe scenariusze. Po pięciu kampaniach nie czułem znużenia. Choć myślałem o dokupieniu paru kampanii to ostatecznie odpuściłem, no bo ile można grać w jedną grę.
Adam Kusiak
GRYOnline.pl Team
2016.06.02
Ocena STEAM
W większości pozytywne (31 753)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
95% rekomendacji (66)
DualShockers
Giuseppe Nelva
Game Informer
Daniel Tack
Guardian
Dan Griliopoulos
Eurogamer
Christopher Bratt
Attack of the Fanboy
William Schwartz
Dylexan Pretorianin
Dramat, słabizna, przykład lenistwa i pazerności autorów i podejścia byle tylko fajnie i efektownie wyglądało a hajs się zgadzał.. Polityka DLC, blokowanie contentu i wydawanie go w kawałkach w jakichś sequelach, spłycone do granic zarządzanie i budowanie, liniowa i ograniczona kampania, chaos czyści bezradne normalne rasy i frakcje i mapa pustoszeje, SI ma nieograniczoną ilość złota i spamuje agentami, których nie da się zabić - nie dziękuję.
blimsien_yankovic Centurion
W końcu ograne. Grę otrzymałem za darmo od Epic, plus zestaw bonusowych kampanii.
Gra bardzo ładna pod względem wizualnym. Widowiskowe ale powolne bitwy. Gra wydaje się skomplikowana ale to tylko pozory.
Plusy
- Total War, wiesz co kupujesz i dostajesz to za co płacisz
- Bohaterowie na polu bitwy potrafią namieszać, dodatkowo do armii można włączać "agentów" którzy również walczą
- Zbalansowana mapa t.j. nie da się podbić całej krainy.
- Sprzymierzeńcy, tutaj to zagrało (przynajmniej u mnie). Jeżeli dbasz o sojusze to rzeczywiście pomaga w kampanii.
- Do zwycięstwa potrzebne praktycznie wyszkolone 2 lub 3 armie z bardzo doświadczonymi Lordami
- Ciekawy Total War
Minus
- Gra obliczona na konkretną mniej-więcej ilość tur, znaczy ze komputer używa czitów. Przy jednym mieście wyciąga z dupy 20 jednostkową armię jednocześnie nie bankrutując. Jeżeli Ty bankrutujesz to spada ilość żołnierzy w jednostce (tak jak po wyczerpaniu w niesprzyjającym terenie). Wkurza i to bardzo ponieważ nie można prowadzić walki na wyczerpanie przeciwnika - musisz wgrać bitwę.
- Gra po przejściu Armii Chaosy trochę uproszczona ponieważ zmiata z planszy wszystkich wrogów oraz sojuszników. Chodzisz i kolonizujesz od nowa wszystko.
czorny50 Konsul
Moja ocena 7.0 ---------------------------------------------------------------------------------- czas gry 132:35
Z podobnym tytułem miałem do czynienia x lat temu, a mianowicie Heroes III. Mapy, przepraszam mapa jest względem tego staruszka dość uboższa. Miasta paragrafowe, a nie wizualne. Przynajmniej jest sporo opisów budynków, jednostek, technologii i umiejętności. Jednak żeby poczuć ten klimat trzeba wertować tą mini encyklopedie świata gry.
Nie stykałem się wcześniej z tym uniwersum, ale nie zaprzeczalnie jest dość ciekawe. Gdy ma pod dyspozycje jedną/dwie prowincje jest dość klimatycznie. Niestety gdy nasze włości się rozrastają każda nowa miejscówka staje się zbiorem cyfr wyrażających korzyści.
Samouczek jest dość ubogi jak na taką skomplikowaną strategie.
Nie pamiętam innej gry która by miała częściowy dubbing. To znaczy polskim głosem mówi doradca, a reszta jednostek już po angielsku. Choć po namyśle nie chciałbym wiedzieć jakie potworki dialogowe by wychodziły po dubbingu zielonoskórnych.
Odczuwalne różnice miedzy frakcjami, nie tylko miejsc startowych.
Bardzo fajnie wyglądają olbrzymie bitwy, oraz oblężenia. Choć przez ich czas trwania oraz u mnie dość długie wczytywanie, wolałem gromadzić parę arami (fajna opcja) i jak tylko była przewaga to brałem automatyczne rozstrzygniecie ( super opcja ) Nie fajnie iż podczas bitwy nie można wczytać zapisu. Jedyna opcja to poddanie się, a ja nie lubię się poddawać. Irytująca jest też pogoń za niedobitkami armii na mapie świata.
Podczas inwazji Chaosu powstają nieoczekiwanie sojusze. Szybko okazuje się że niedawni wrogowi są w stanie stworzyć sojusz obronny do walki z Armagedonem.
Podczas kapani Bretoni wybrałem jako Błędnej wojny – Chaos. Wyczerpująca podróż armii przez zniszczone ziemie w samo serce ziem Chaosu niemal jak podróż Hobbitów do Mordoru. Klimat psuł fakt że Archont z którym odpalałem zadanie u celu w tym samym czasie plądrował Stary Świat i na czas bitwy przeniósł kilkanaście tur drogi z góry ustawioną armią na me spotkanie.
Szkoda że po całej kampanii nie mamy żadnej epickiej cutsceny ( jak w wstępie ) tylko wyskakują statystki z każdej tury.
Dobra strategia. Tak naprawdę algorytm robi niezłe scenariusze. Po pięciu kampaniach nie czułem znużenia. Choć myślałem o dokupieniu paru kampanii to ostatecznie odpuściłem, no bo ile można grać w jedną grę.
papież Flo IV Senator
Ciężko było mi się przyzwyczaić do total wara, którego świat nie jest historyczny. Ten warhammer niby jest jakąś fajną odskocznią, jednak fani poprzednich części mogą się tu nie odnaleźć mimo, iż jest to nadal stary dobry total war.
Choć muszę przyznać, że bitwy są naprawdę klimatyczne i epickie. Jeśli miałbym wracać w przyszłości do tej części, to właśnie przez bitwy. Widać, że mieli tutaj o wiele większe pole do popisu, ale nie wszyscy potrafią to wykorzystać.
Dlatego po ogranych kolejnych paru światach podwyższam ocenę do 7.0.