Księga Uraz i podróżowanie pod ziemią | Krasnoludy | Total War Warhammer

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Księga Uraz i podróżowanie pod ziemią

Krasnoludy mają do swojej dyspozycji dwa mechanizmy unikalne mechanizmy, które (nie licząc Zielonoskórych, którzy też mogą podróżować pod ziemią) niedostępne są dla innych frakcji. Są to możliwość podróżowania pod ziemią i system uraz.

System Uraz

System Uraz (Grudges) stanowi niejako rozwinięcie normalnych zadań dostępnych dla wszystkich frakcji. Stanowi to jeden z najważniejszych mechanizmów rozgrywki tą frakcją (o czym za moment), który wpływa na szereg czynników.

Urazy to nic innego jak unikalne misje, które pojawiają się w Wielkiej Księdze Uraz pod wpływem działań nieprzyjaciół. Jeśli wróg zaatakuje twoją prowincję, otrzymasz zadanie, które polegać będzie, na przykład, na zaatakowaniu, zniszczeniu, bądź przejęciu osady, która należy do tej właśnie frakcji. Jeśli któraś frakcja zrani, bądź zabije twojego Bohatera lub Lorda, otrzymasz zadanie polegające na zrobieniu czegoś bardzo podobnego.

Urazy mają także swoje wymagania - musisz wykonać je, inaczej czeka cię kara, która wpływać będzie na nastrój twojej frakcji, a także innych frakcji krasnoludów. Nastrój sprawdzić możesz u góry ekranu, na prawo od ilości złota. Nierozwiązane urazy będą stopniowo pogarszać nastrój, oferując coraz gorsze i dotkliwsze kary - może to nawet doprowadzić do wojny z inną frakcją krasnoludów. Należy więc jak najszybciej się ich pozbywać - tym bardziej, że często oferują pokaźne nagrody pieniężne.

System Uraz powiązany jest także z celami kampanii - zwycięstwo w długiej kampanii uda ci się osiągnąć jedynie wtedy, gdy w Księdze Uraz nie będzie ani jednej urazy, z kolei krótka kampania wymaga poziomu urazy niższego niż 9.

Od autora - z system Uraz wiąże się jeszcze jeden problem, czyli bugi w grze. Czasami zdarza się, że dostaniesz do rozwiązania jakąś urazę dotyczącą danej frakcji Zielonoskórych, a ta zostanie wybita turę później. Uraza jednak czasami nie znika z księgi, blokując przez to możliwość ukończenia kampanii, gdyż nie będziesz już w stanie jej rozwiązać. Problem ten częściowo rozwiązany został przez ostatni patch gry, jednak problemy czasami wciąż się zdarzają - warto więc pilnować uraz.

Poruszanie się pod ziemią

Mechanizm ten dostępny jest dla frakcji Krasnoludów i Zielonoskórych. Po ustawieniu odpowiednio trybu poruszania się ('korzysta z Podziemnej Drogi') Lord będzie w stanie błyskawicznie przedostać się do wskazanego przez ciebie miejsca. Wiąże się z tym kilka ciekawych mechanizmów:

  1. Lord nie może po takim zabiegu zaatakować innego Lorda, czy osady.
  2. Przemieszczający się w ten sposób Lord może zostać "przechwycony" przez wrogiego Lorda. W takim przypadku może dojść do starcia, które rozgrywa się pod ziemią, w bardzo wąskim korytarzu. Z tego typu starcia nie da się uciec, nie można też liczyć na posiłki. Armia, która poniesie klęskę w takim starciu zostaje doszczętnie wybita.
  3. Lord przemieszczający się w ten sposób jest całkowicie odporny na efekty terenu, przez który się przemieszcza.
  4. Można w ten sposób przedostać się na drugą stronę terenu, który normalnie jest nie do przebycia - jak góry.
  5. By móc korzystać z tego trybu Lord musi posiadać pełny ruch - nie można więc przed tym się ruszyć. Po wykonaniu ruchu w tym trybie Lord wyczerpuje cały zapas ruchu.

Mechanizm ten pozwala na łatwiejsze poruszanie się po mapie, jednak czasami może dojść do starcia, którego nie planowałeś - jeśli wróg będzie dysponował znacznie większą armią od ciebie może się to skończyć twoją porażką i całkowitym wybiciem armii.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-07-06
11:45

zanonimizowany543579 Pretorianin

Po ograniu kampanii orków stwierdzam, że obaj lordowie są wypasieni ale Grimgor jednak jest troszeczkę lepszy ze względu na lepsze bonusy frakcyjne oraz lepsze jednostki startowe. Zwłaszcza czarne orki ze sztandarem i katapulta która można poprzez ręczne sterowanie nabijać poziomy aż miło.

Azgah z kolei dzięki pijawce duszy jest w stanie zabić każdego wrogiego lorda w kilka chwil. Co często prowadzi do wygranej. Bardzo dobrze sprawuje się jak zrobimy go tak 6 punktów w taktykę i dodamy trolle ... to jest masakra :D zwiększamy im dyscyplinę o 15 punktów plus 5 za zabijanie jenców. Daje nam oddział który jest bardzo trudny do złamania szybko dostępny (10-12 tura)... i robi pogrom na polu walki. Bez problemu można dać mu pełne drzewko taktyki i magii. Ale ma bardzo trudne początki nie mniej gobliny z tym samym wsparciem co trolle (zdolność + mordowanie jeńców) Traf jeszcze eliksir zdrowia ... to właściwie trolle są nie do złamania.Trafiłem niebieski eliksir 3 ładunki.

Grimgor tylko i wyłącznie walka wręcz. Ulepszenie czegoś co już jest wspaniałe jeszcze bardziej... Czyni go prawie bogiem na polu walki. Jego jedyna słabość to podatność na magie. Ale np krasnoludy tego nie mają. Pozostałe punkty można dać w taktyke lub w zarządzanie.

Komentarz: zanonimizowany543579
2016-07-12
07:34

fajjaCDRed Legionista

fajjaCDRed

Super, od dawna czekałem na Total War w realiach fantasy.

Komentarz: fajjaCDRed
2016-07-30
13:00

Scoiaaa Junior

Wie ktoś jak można usunąć błędy w grze Total War Warhammer? Gram krasnoludami i kiedy przyłączam innych krasnoludów do konfederacji i klikam przejście do następnej tury włącza się film, że zbliża się chaos po czym zawiesza się na dwa sposoby. Albo widzę tylko ziemie chaosu albo wracam do swojej mapy i poruszam się po niej ale nie mam możliwości przejścia do kolejnej rundy ponieważ nie zamknąłem wydarzeń, których się nie da zamknąć. Wyświetla się wykrzyknik na ikonce wydarzeń ale nie da się ich aktywować. Sprawdziłem metodą prób i błędów co powoduje zawieszenie. Kiedy nie przyłączam krasnali do konfederacji nie włącza się chaos i mogę swobodnie grać. Prędzej czy później podbiję ziemie, które wymuszą na chaosie atak i znów wrócę do punktu wyjścia :/ Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Komentarz: Scoiaaa
2016-08-03
22:17

Nerka Generał

Nerka

up@Mam to samo tylko z wampirami podobno pomaga zerwanie wszystkich sojuszy.U mnie problem z pierwszą falą Chaosu rozwiązał mod,a teraz po filmiku z Archeonem znowu to samo :/

Komentarz: Nerka
2016-08-05
13:03

Nerka Generał

Nerka

Do poradnika będą dodawane jednostki z DLC i Free DLC?

Komentarz: Nerka
2017-01-25
16:49

Nerka Generał

Nerka

Które jednostki piechoty orków radzą sobie najlepiej z kawalerią?

Komentarz: Nerka
2017-04-27
07:31

pabloNR Generał

pabloNR

Planujecie robić poradniki dla Bretonnii, Zwierzoludzi i Leśnych Elfów? Ogólnie to przydałaby się jakaś większa aktualizacja poradnika bo jest mocno przeterminowany. Doszło nieco jednostek również dla początkowych frakcji...

Komentarz: pabloNR
2017-12-19
10:13

tomcajs Junior

Mam problem z rozwojem w Reiklandzie. Główny budynek w każdym mieście mam na poziomie 3. I nie mogę już dalej rozwijać budynku głównego w Altdorfie, na poziomy 4 i 5 bo gra informuje mnie, że prowincja osiągnęła już maksymalny poziom rozwoju. Brakuje mi jakis budynków do rozwoju czy jak? Czy da się zburzyć budynek w głównym w innych miastach?

Komentarz: tomcajs
2019-02-26
14:32

premium073523 Junior

Próbowałem zagrać Imperium wg poradnika i kicha - doradzający albo miał inną grę, albo wielkiego farta, albo może jakiś inny poziom trudności. W 25 tur opanował, cudotwórca, 5 prowincji, praktycznie w każdej turze czy to wygrywając bitwę, czy zajmując miasto. W tym stolicę prowincji, otoczoną murem - używając do tego JEDNEGO tarana. Pięknie, tyle że gdy też tak próbowałem (dwoma na wszelki wypadek) okazało się, że garnizon stolicy jest większy od mojej armii oblegającej i niby na zasadzie Pyrrusa to miasto zdobyłem - ale potem nie było już czym walczyć, bo oddziały musiały po 4-5 tur odzyskiwać wystrzelane im przez wieże miasta zdrowie. Dobra rada, by potem ot, pójść i zając sąsiednie dwie mieściny - bez murów - też funta kłaków warta, bo to cenniejsze, dopełniające prowincję, wzięły i zajęły wcześniej wampiry. Garnizonem jak diabli. I jeszcze ich armia polowa przylazła i mi dobiła te jednostki, które miały nieco sił. No a w poradniku było napisane, że spoko luzik, teraz zwrot na sąsiednią stolicę i znów ją z marszu zająć, tylko moździerzy dokupić. Ha, ha, ha. To że w połowie tego radosnego blitzriegu wpada do prowincji armia zwierzoludzi i albo nam zdemoluje miasto, albo stracimy ze 3 tury by ją pokonać (ja przy okazji bitwy straciłem też bohatera - wziął i znienacka poległ) - to już autora genialnego poradnika nie dotknęło, jak rozumiem, bo słowem nie wspomina.
Krótko mówiąc: dobre rady, tyle że nie do zastosowania, bo, niestety, wrogowie na mapie nie śpią i jeśli ich nam ich ktoś cudem wcześniej nie wybije, zostawiając dla nas puste miasta - musimy je zdobywać, ponosząc poważne straty, a to przekreśla szansę na taki jak w poradniku opisano, łatwy, miły i lekki spacerek.
Nie wspomnę już o tym, że na rozwój miast też brakuje pieniędzy i nie da się aż tak śmigać, jak w poradniku napisano. No chyba że faktycznie - tam, gdzie ja spotykałem armie po 16 całkiem niezłych oddziałów, a nie goły garnizon, autor porad miał farta i dokonywał podbojów z palcem w uchu. Ale jak on tę twierdzę, z moździerzem i garnizonem bodajże 22 jednostek zdobył jedną armią i jednym taranem, wpychając ją przez jedną bramę - bij zabij, nie wiem.

Komentarz: premium073523
2022-08-06
12:38

MrJ Junior

Sam poradnik odnośnie prowincji jest świetny, jednak moim zdaniem lepiej jest zastąpić jedna gildię krawców w prowincji Reikland zbrojownią a w Alfdorfie zamiast zbrojowni wznieść Kolegium Magii

Komentarz: MrJ

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl