Zdolności i ekwipunek Lordów oraz Bohaterów | Bohaterowie | Total War Warhammer
Aktualizacja:
Zdolności i ekwipunek Lordów oraz Bohaterów
Lordowie i Bohaterowie znacząco różnią się od zwykłych jednostek na polu walki, lecz nie tylko ze względu na swoje (na ogół) większe możliwości bojowe, czy sterowanie armią w przypadku Lordów. Mogą także zdobywać poziomy doświadczenia (które różnią się od tych oferowanych dla zwykłych jednostek), nowe przedmioty, świtę i sztandary - wszystko to wpływa na ich skuteczność w walce, jak i na same królestwo.
Zdobywanie i przydzielanie punktów umiejętności

Lordowie i Bohaterowie za swoje czyny zdobywają coraz wyższe poziomy, za które z kolei otrzymują punkty umiejętności służące do odblokowywania nowych i potężniejszych zdolności. Każdy Lord i Bohater rozpoczyna standardowo (gdyż można zmienić to konstruując określone budynki) na 1 poziomie doświadczenia. Każdy poziom nagradza Lordów i Bohaterów dodatkowym punktem umiejętności, a że mogą oni osiągnąć maksymalnie 30 poziom, do rozdania będzie łącznie 29 punktów.
Jak nietrudno się domyślić punktów tych nie wystarczy na rozwój wszystkich zdolności, przez co trzeba wydawać je z rozwagą - tym bardziej, iż nie da się później zresetować przydzielonych już punktów, by móc rozdać je raz jeszcze. Warto więc poświęcić większość punktów umiejętności Lorda / Bohatera do rozwoju jednego tylko drzewka umiejętności. Jeśli chcesz, by Lord świetnie przewodził wojskami i wpływał na ich skuteczność na polu walki lepiej jest wykorzystać punkty w drzewku Umiejętności Bojowe. Jeśli jednak jednostka ta ma być przede wszystkim dobra w walce, lepiej jest zainwestować w punkty z drzewka Umiejętności Postaci.
Jednakże, oprócz standardowych Lordów i Bohaterów w grze dostępni są także Legendarni Lordowie - ci, których możesz wybrać w momencie rozpoczynania kampanii (bądź nająć później, gdy spełnisz określone wymagania). Lordowie ci na ogół są znacznie skuteczniejsi w walce, a także otrzymują kilka dodatkowych, unikalnych dla nich drzewek rozwoju. W tym przypadku warto jest inwestować właśnie w te umiejętności, gdyż są one normalnie niedostępne. Dla tych Lordów dostępne są także umiejętności powiązane z zadaniami fabularnymi - odblokowane automatycznie za osiągnięcie konkretnego poziomu i wykonanie zadania.
Do ekranu zdolności dostać można się, między innymi, klikając na cyfrę przedstawiającą poziom doświadczenia Lorda / Bohatera, którą znaleźć można w lewym dolnym rogu ekranu.
Ekwipunek Lordów i Bohaterów

Prócz poziomów doświadczenia i zdolności, Lordowie i Bohaterowie mogą być wyposażeni w rozmaite przedmioty, takie jak broń, pancerz, talizmany, czy zaklęte przedmioty. Każdy z nich wpływa na Lorda w inny sposób, zwiększając jego statystyki, czy oferując unikalną zdolność (jak możliwość ciskania Kul Ognia dla Lordów i Bohaterów, którzy normalnie nie są w stanie władać magią). Daje to znacznie większe pole do popisu i pozwala wzmocnić kluczowe aspekty niektórych zdolności bohatera. Dzięki temu także możliwe jest zniwelowanie największych problemów, które trapią danego Lorda.
Dobrym przykładem może być tutaj Kholek Pożeracz Słońc, jeden z Legendarnych Lordów Wojowników Chaosu. Lord ten posiada absurdalną ilość punktów zdrowia i zadaje gigantyczne obrażenia, jednak ma bardzo cienki pancerz (zaledwie 30 punktów). Dzięki odpowiednim przedmiotom (jak i doborze zdolności) można zwiększyć tą wartość nawet dwukrotnie, niwelując jedyny problem tego Lorda. W przypadku innych Lordów sprawa wygląda tak samo, choć nie warto z, na przykład, maga robić wojownika - da się co prawda zwiększyć jego zdolności bojowe, jednak i tak będzie on w tej roli znacznie słabszy od typowego wojownika.
Oprócz przedmiotów można także dostosować świtę i sztandary. Sztandary podnoszą zdolności bojowe Lorda / Bohatera (bądź dają mu unikalną zdolność), a świta wpływa na całe twoje królestwo, bądź na wszystkich Lordów / Bohaterów. W przypadku świty mogą to być naprawdę potężne bonusy, jak przyspieszenie procesu prowadzenia badań, zwiększenie przychodów z handlu / budynków, wydłużenie ruchu wszystkich jednostek na mapie, czy nawet zwiększenie doświadczenia jednostek szkolonych w armii bohatera. Każdy bohater posiada 6 miejsc na sztandary i świtę.
Przedmioty, sztandary i świtę zdobywa się za wykonywanie zadań, czy wygrywanie bitew i oblężeń. Przedmioty są na ogół dobierane losowo - nie licząc zadań, w których jasno określona jest nagroda. Dodatkowo, przedmioty (wzorem gier MMORPG, czy chociażby tych z serii Diablo) posiadają swoje własne rangi, które wpływają na wartości statystyk / umiejętności, które oferują. Przedmioty mogą więc być rangi: przeciętny, ponadprzeciętny, wyjątkowych, czy, dostępny jedynie dla Legendarnych Lordów (za wykonanie zadań fabularnych) legendarne. Te ostatnie są o tyle wyjątkowe (nie licząc swych potężnych zdolności), iż nie da się ich utracić.
Do ekranu przedmiotów dostać można się, między innymi, klikając na ikonę "głowy i lupy", którą znaleźć można w lewym dolnym rogu ekranu.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany543579 Pretorianin
Po ograniu kampanii orków stwierdzam, że obaj lordowie są wypasieni ale Grimgor jednak jest troszeczkę lepszy ze względu na lepsze bonusy frakcyjne oraz lepsze jednostki startowe. Zwłaszcza czarne orki ze sztandarem i katapulta która można poprzez ręczne sterowanie nabijać poziomy aż miło.
Azgah z kolei dzięki pijawce duszy jest w stanie zabić każdego wrogiego lorda w kilka chwil. Co często prowadzi do wygranej. Bardzo dobrze sprawuje się jak zrobimy go tak 6 punktów w taktykę i dodamy trolle ... to jest masakra :D zwiększamy im dyscyplinę o 15 punktów plus 5 za zabijanie jenców. Daje nam oddział który jest bardzo trudny do złamania szybko dostępny (10-12 tura)... i robi pogrom na polu walki. Bez problemu można dać mu pełne drzewko taktyki i magii. Ale ma bardzo trudne początki nie mniej gobliny z tym samym wsparciem co trolle (zdolność + mordowanie jeńców) Traf jeszcze eliksir zdrowia ... to właściwie trolle są nie do złamania.Trafiłem niebieski eliksir 3 ładunki.
Grimgor tylko i wyłącznie walka wręcz. Ulepszenie czegoś co już jest wspaniałe jeszcze bardziej... Czyni go prawie bogiem na polu walki. Jego jedyna słabość to podatność na magie. Ale np krasnoludy tego nie mają. Pozostałe punkty można dać w taktyke lub w zarządzanie.
fajjaCDRed Legionista
Super, od dawna czekałem na Total War w realiach fantasy.
Scoiaaa Junior
Wie ktoś jak można usunąć błędy w grze Total War Warhammer? Gram krasnoludami i kiedy przyłączam innych krasnoludów do konfederacji i klikam przejście do następnej tury włącza się film, że zbliża się chaos po czym zawiesza się na dwa sposoby. Albo widzę tylko ziemie chaosu albo wracam do swojej mapy i poruszam się po niej ale nie mam możliwości przejścia do kolejnej rundy ponieważ nie zamknąłem wydarzeń, których się nie da zamknąć. Wyświetla się wykrzyknik na ikonce wydarzeń ale nie da się ich aktywować. Sprawdziłem metodą prób i błędów co powoduje zawieszenie. Kiedy nie przyłączam krasnali do konfederacji nie włącza się chaos i mogę swobodnie grać. Prędzej czy później podbiję ziemie, które wymuszą na chaosie atak i znów wrócę do punktu wyjścia :/ Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Nerka Generał
up@Mam to samo tylko z wampirami podobno pomaga zerwanie wszystkich sojuszy.U mnie problem z pierwszą falą Chaosu rozwiązał mod,a teraz po filmiku z Archeonem znowu to samo :/
Nerka Generał
Do poradnika będą dodawane jednostki z DLC i Free DLC?
Nerka Generał
Które jednostki piechoty orków radzą sobie najlepiej z kawalerią?
pabloNR Generał
Planujecie robić poradniki dla Bretonnii, Zwierzoludzi i Leśnych Elfów? Ogólnie to przydałaby się jakaś większa aktualizacja poradnika bo jest mocno przeterminowany. Doszło nieco jednostek również dla początkowych frakcji...
tomcajs Junior
Mam problem z rozwojem w Reiklandzie. Główny budynek w każdym mieście mam na poziomie 3. I nie mogę już dalej rozwijać budynku głównego w Altdorfie, na poziomy 4 i 5 bo gra informuje mnie, że prowincja osiągnęła już maksymalny poziom rozwoju. Brakuje mi jakis budynków do rozwoju czy jak? Czy da się zburzyć budynek w głównym w innych miastach?
premium073523 Junior
Próbowałem zagrać Imperium wg poradnika i kicha - doradzający albo miał inną grę, albo wielkiego farta, albo może jakiś inny poziom trudności. W 25 tur opanował, cudotwórca, 5 prowincji, praktycznie w każdej turze czy to wygrywając bitwę, czy zajmując miasto. W tym stolicę prowincji, otoczoną murem - używając do tego JEDNEGO tarana. Pięknie, tyle że gdy też tak próbowałem (dwoma na wszelki wypadek) okazało się, że garnizon stolicy jest większy od mojej armii oblegającej i niby na zasadzie Pyrrusa to miasto zdobyłem - ale potem nie było już czym walczyć, bo oddziały musiały po 4-5 tur odzyskiwać wystrzelane im przez wieże miasta zdrowie. Dobra rada, by potem ot, pójść i zając sąsiednie dwie mieściny - bez murów - też funta kłaków warta, bo to cenniejsze, dopełniające prowincję, wzięły i zajęły wcześniej wampiry. Garnizonem jak diabli. I jeszcze ich armia polowa przylazła i mi dobiła te jednostki, które miały nieco sił. No a w poradniku było napisane, że spoko luzik, teraz zwrot na sąsiednią stolicę i znów ją z marszu zająć, tylko moździerzy dokupić. Ha, ha, ha. To że w połowie tego radosnego blitzriegu wpada do prowincji armia zwierzoludzi i albo nam zdemoluje miasto, albo stracimy ze 3 tury by ją pokonać (ja przy okazji bitwy straciłem też bohatera - wziął i znienacka poległ) - to już autora genialnego poradnika nie dotknęło, jak rozumiem, bo słowem nie wspomina.
Krótko mówiąc: dobre rady, tyle że nie do zastosowania, bo, niestety, wrogowie na mapie nie śpią i jeśli ich nam ich ktoś cudem wcześniej nie wybije, zostawiając dla nas puste miasta - musimy je zdobywać, ponosząc poważne straty, a to przekreśla szansę na taki jak w poradniku opisano, łatwy, miły i lekki spacerek.
Nie wspomnę już o tym, że na rozwój miast też brakuje pieniędzy i nie da się aż tak śmigać, jak w poradniku napisano. No chyba że faktycznie - tam, gdzie ja spotykałem armie po 16 całkiem niezłych oddziałów, a nie goły garnizon, autor porad miał farta i dokonywał podbojów z palcem w uchu. Ale jak on tę twierdzę, z moździerzem i garnizonem bodajże 22 jednostek zdobył jedną armią i jednym taranem, wpychając ją przez jedną bramę - bij zabij, nie wiem.
MrJ Junior
Sam poradnik odnośnie prowincji jest świetny, jednak moim zdaniem lepiej jest zastąpić jedna gildię krawców w prowincji Reikland zbrojownią a w Alfdorfie zamiast zbrojowni wznieść Kolegium Magii
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
