Charakterystyka | Leśne elfy | Total War Warhammer

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Leśne Elfy to rasa żyjąca pośród drzew puszczy Athel Loren u południowych granic Bretonni. W centrum lasu znajduje się Dąb Wieków, którego elfy nieustannie strzegą.

Ogólne informacje

Leśne Elfy dysponują znakomitymi strzelcami, a także wsparciem duchów lasu w postaci m.in. potężnych drzewców. Jednostki elfów są lekko uzbrojone, a braki w pancerzu nadrabiają szybkością i umiejętnościami walki. Zaś potężniejsze duchy lasu, choć bardzo odporne, są również bardzo wolne.

Rasa ta dysponuje dosyć szerokim dostępem do magii. Mogą werbować bohaterów dysponujących jedną z trzech domen (cieni, życia lub bestii). Znajdziesz tutaj zarówno zaklęcia ofensywne, jak i defensywne.

Istotną kwestią podczas rozgrywki tą rasą jest rozwój i ochrona Dębu Wieków. Znajduje się on w centrum Athel Loren w postaci prowincji z jednym budynkiem. Jego rozwój odblokowuje kolejne bonusy dla twojej frakcji, w tym możliwość zawiązania konfederacji z pozostałymi frakcjami Leśnych Elfów.

Unikalną mechaniką podczas rozgrywki Leśnymi Elfami jest pozyskiwanie bursztynu. Bursztyn zdobywa się zajmując osady, a także zawiązując sojusze i wygrywając bitwy zadaniowe. Zużywa się go zaś do rozbudowy prowincji, a także przy opracowywaniu niektórych technologii. Jest on również wymagany do rozwoju Dębu Wieków. Bursztyn można utracić w wypadku utraty prowincji lub rozwiązania sojuszu. Jego niedobory wiążą się z karami dla Twojej frakcji.

Podobnie jak Imperium, Leśne Elfy mają dostęp do urzędów. Mianowanie lorda na jeden z urzędów przyzna twojej frakcji spore premie - może on w dalszym ciągu dowodzić armią. Jednakże by odblokować dostęp do czterech z sześciu (w przypadku głównej frakcji Leśnych Elfów, grając Arhwylonem będziesz miał do dyspozycji tylko cztery urzędy) urzędów jest wymagane wzniesienie wpierw odpowiednich budynków. Dodatkowo grając Orionem urzędy można obsadzać jedynie elfami, zaś grając Durthu mogą to być wyłącznie drzewce.

Grając Leśnymi Elfami będziesz mógł zająć każdą prowincję. Jednakże poza lasem Athel Loren w podbitych prowincjach będziesz mógł wnieść tylko jeden budynek infrastruktury (chyba, że slot będzie już zajęty przez port). W przypadku prowincji w Athel Loren będziesz miał do czynienia z specjalnymi prowincjami posiadającymi tylko jeden region. Za to w każdym z tych regionów będziesz miał łącznie do dyspozycji 9 slotów na budynki. Dodatkowo musisz liczyć się z tym, że prowincje Leśnych Elfów nie posiadają żadnych struktur obronnych.

Frakcja ta posiada wielu potencjalnych wrogów. Choć walka z innymi frakcjami elfów raczej cię nie czeka, to inne rasy nie będą do ciebie przyjaźnie nastawione. Część relacji można poprawić opracowując odpowiednie technologie, jednak musisz stale uważać na grasujące hordy Zwierzoludzi. Będą one chciały zniszczyć znajdujący się w centrum lasy Dąb Wieków.

Warunki zwycięstwa

W przypadku Leśnych Elfów niezależnie od wybranego lidera w celu osiągnięcia zwycięstwa musisz:

  1. Zbudować następujący budynek: Dąb Wieków (kwitnący)
  2. Wygrać następującą bitwę zadaniową: Dębowa obrona

Dostępni liderzy

W przypadku Leśnych Elfów do wyboru jest dwóch lordów, z osobnymi pozycjami startowymi. Są to Orion (będący przywódcą głównej frakcji) oraz Durthu (przywódca frakcji Argwylon). Wybór lorda wpływa nie tylko na posiadane początkowo jednostki oraz bonusy, ale także na początkową sytuację w kampanii. Dodatkowo w przypadku tej frakcji od wyboru lorda zależne jest, które jednostki elitarne będą wymagały zużycia bursztynu. W przypadku Oriona będą to elitarne jednostki leśnych istot, zaś w przypadku Durthu będą to elitarne jednostki elfickie. Od tego jakiego lidera wybierzesz zależy też to jakich lordów będziesz mógł obsadzać na urzędach. Z tego względu wybór lorda jest dosyć istotny, zwłaszcza, że dostęp do drugiego z nich otrzymasz dopiero gdy wcielisz za pomocą konfederacji jego frakcję do swojej.

Orion rozpoczyna rozgrywkę z jednostkami: Dzicy Jeźdźcy, Wieczna Straż, Zwiadowcy z Głębokiej Knei. Najciekawszą jednostką tutaj są Dzicy Jeźdźcy, to szybka, lekkozbrojna jednostka jazdy dobrze nadająca się do likwidacji słabszych jednostek wroga. Zwiadowcy zaś są jednostką niespecjalnie lepszą od podstawowych łuczników elfów, posiadają jedynie lepszej umiejętności skradania. W przypadku Wiecznej Straży mamy do czynienia z najbardziej podstawową jednostką piechoty elfów, do której dostęp będzie natychmiastowy. Sam Orion jest potężnym wojownikiem, walczącym zarówno na dystans jak i w zwarciu. W obu przypadkach zadaje on olbrzymie obrażenia z przebiciem pancerza. Dodatkowo dwie mocne umiejętności dystansowe pozwalają mu dodatkowo nękać wroga. Posiada też atrybut niezłomności, więc nigdy nie ucieknie on z pola walki. Zaś same efekty lidera to zmniejszony koszt werbunku i utrzymania jednostek Dzikich Jeźdźców oraz zwiększona dyscyplina armii podczas walki na terenach leśnych.

Durthu ma z kolei początkowo do dyspozycji: Drzewne Bractwo, Dzicy Jeźdźcy, Driady. Tutaj na uwagę zasługuje Drzewne Bractwo, które jest dobrą jednostką obronną. Podobnie jak przy Orionie są tutaj też Dzicy Jeźdźcy, zaś Driady podobnie jak Wieczna Straż jest podstawową, niezbyt mocną piechotą. Sam Durthu jest jednym z potężnych drzewców. Powolny, jednakże bardzo silny i zadający olbrzymie obrażenia z przebiciem pancerza. Dodatkowo dysponuje on zaklęciami z domeny bestii, a także kilkoma unikatowymi umiejętnościami. Do jego efektów należy zmniejszony koszt werbunku bohatera Mara z gałęzi, a także zwiększony atak jednostek na terenach leśnych. Dodatkowo jednostki w jego armii są odporne na wyczerpanie.

Dodatkowo, niezależnie od wybranego lorda, od początku rozgrywki będziesz posiadać jedną jednostkę zużywającą bursztyn. W przypadku Oriona są to Jastrzębi Jeźdźcy, zaś u Durthu - Strażnicy Ścieżek. Warto mieć to na uwadze.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-07-06
11:45

zanonimizowany543579 Pretorianin

Po ograniu kampanii orków stwierdzam, że obaj lordowie są wypasieni ale Grimgor jednak jest troszeczkę lepszy ze względu na lepsze bonusy frakcyjne oraz lepsze jednostki startowe. Zwłaszcza czarne orki ze sztandarem i katapulta która można poprzez ręczne sterowanie nabijać poziomy aż miło.

Azgah z kolei dzięki pijawce duszy jest w stanie zabić każdego wrogiego lorda w kilka chwil. Co często prowadzi do wygranej. Bardzo dobrze sprawuje się jak zrobimy go tak 6 punktów w taktykę i dodamy trolle ... to jest masakra :D zwiększamy im dyscyplinę o 15 punktów plus 5 za zabijanie jenców. Daje nam oddział który jest bardzo trudny do złamania szybko dostępny (10-12 tura)... i robi pogrom na polu walki. Bez problemu można dać mu pełne drzewko taktyki i magii. Ale ma bardzo trudne początki nie mniej gobliny z tym samym wsparciem co trolle (zdolność + mordowanie jeńców) Traf jeszcze eliksir zdrowia ... to właściwie trolle są nie do złamania.Trafiłem niebieski eliksir 3 ładunki.

Grimgor tylko i wyłącznie walka wręcz. Ulepszenie czegoś co już jest wspaniałe jeszcze bardziej... Czyni go prawie bogiem na polu walki. Jego jedyna słabość to podatność na magie. Ale np krasnoludy tego nie mają. Pozostałe punkty można dać w taktyke lub w zarządzanie.

Komentarz: zanonimizowany543579
2016-07-12
07:34

fajjaCDRed Legionista

fajjaCDRed

Super, od dawna czekałem na Total War w realiach fantasy.

Komentarz: fajjaCDRed
2016-07-30
13:00

Scoiaaa Junior

Wie ktoś jak można usunąć błędy w grze Total War Warhammer? Gram krasnoludami i kiedy przyłączam innych krasnoludów do konfederacji i klikam przejście do następnej tury włącza się film, że zbliża się chaos po czym zawiesza się na dwa sposoby. Albo widzę tylko ziemie chaosu albo wracam do swojej mapy i poruszam się po niej ale nie mam możliwości przejścia do kolejnej rundy ponieważ nie zamknąłem wydarzeń, których się nie da zamknąć. Wyświetla się wykrzyknik na ikonce wydarzeń ale nie da się ich aktywować. Sprawdziłem metodą prób i błędów co powoduje zawieszenie. Kiedy nie przyłączam krasnali do konfederacji nie włącza się chaos i mogę swobodnie grać. Prędzej czy później podbiję ziemie, które wymuszą na chaosie atak i znów wrócę do punktu wyjścia :/ Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Komentarz: Scoiaaa
2016-08-03
22:17

Nerka Generał

Nerka

up@Mam to samo tylko z wampirami podobno pomaga zerwanie wszystkich sojuszy.U mnie problem z pierwszą falą Chaosu rozwiązał mod,a teraz po filmiku z Archeonem znowu to samo :/

Komentarz: Nerka
2016-08-05
13:03

Nerka Generał

Nerka

Do poradnika będą dodawane jednostki z DLC i Free DLC?

Komentarz: Nerka
2017-01-25
16:49

Nerka Generał

Nerka

Które jednostki piechoty orków radzą sobie najlepiej z kawalerią?

Komentarz: Nerka
2017-04-27
07:31

pabloNR Generał

pabloNR

Planujecie robić poradniki dla Bretonnii, Zwierzoludzi i Leśnych Elfów? Ogólnie to przydałaby się jakaś większa aktualizacja poradnika bo jest mocno przeterminowany. Doszło nieco jednostek również dla początkowych frakcji...

Komentarz: pabloNR
2017-12-19
10:13

tomcajs Junior

Mam problem z rozwojem w Reiklandzie. Główny budynek w każdym mieście mam na poziomie 3. I nie mogę już dalej rozwijać budynku głównego w Altdorfie, na poziomy 4 i 5 bo gra informuje mnie, że prowincja osiągnęła już maksymalny poziom rozwoju. Brakuje mi jakis budynków do rozwoju czy jak? Czy da się zburzyć budynek w głównym w innych miastach?

Komentarz: tomcajs
2019-02-26
14:32

premium073523 Junior

Próbowałem zagrać Imperium wg poradnika i kicha - doradzający albo miał inną grę, albo wielkiego farta, albo może jakiś inny poziom trudności. W 25 tur opanował, cudotwórca, 5 prowincji, praktycznie w każdej turze czy to wygrywając bitwę, czy zajmując miasto. W tym stolicę prowincji, otoczoną murem - używając do tego JEDNEGO tarana. Pięknie, tyle że gdy też tak próbowałem (dwoma na wszelki wypadek) okazało się, że garnizon stolicy jest większy od mojej armii oblegającej i niby na zasadzie Pyrrusa to miasto zdobyłem - ale potem nie było już czym walczyć, bo oddziały musiały po 4-5 tur odzyskiwać wystrzelane im przez wieże miasta zdrowie. Dobra rada, by potem ot, pójść i zając sąsiednie dwie mieściny - bez murów - też funta kłaków warta, bo to cenniejsze, dopełniające prowincję, wzięły i zajęły wcześniej wampiry. Garnizonem jak diabli. I jeszcze ich armia polowa przylazła i mi dobiła te jednostki, które miały nieco sił. No a w poradniku było napisane, że spoko luzik, teraz zwrot na sąsiednią stolicę i znów ją z marszu zająć, tylko moździerzy dokupić. Ha, ha, ha. To że w połowie tego radosnego blitzriegu wpada do prowincji armia zwierzoludzi i albo nam zdemoluje miasto, albo stracimy ze 3 tury by ją pokonać (ja przy okazji bitwy straciłem też bohatera - wziął i znienacka poległ) - to już autora genialnego poradnika nie dotknęło, jak rozumiem, bo słowem nie wspomina.
Krótko mówiąc: dobre rady, tyle że nie do zastosowania, bo, niestety, wrogowie na mapie nie śpią i jeśli ich nam ich ktoś cudem wcześniej nie wybije, zostawiając dla nas puste miasta - musimy je zdobywać, ponosząc poważne straty, a to przekreśla szansę na taki jak w poradniku opisano, łatwy, miły i lekki spacerek.
Nie wspomnę już o tym, że na rozwój miast też brakuje pieniędzy i nie da się aż tak śmigać, jak w poradniku napisano. No chyba że faktycznie - tam, gdzie ja spotykałem armie po 16 całkiem niezłych oddziałów, a nie goły garnizon, autor porad miał farta i dokonywał podbojów z palcem w uchu. Ale jak on tę twierdzę, z moździerzem i garnizonem bodajże 22 jednostek zdobył jedną armią i jednym taranem, wpychając ją przez jedną bramę - bij zabij, nie wiem.

Komentarz: premium073523
2022-08-06
12:38

MrJ Junior

Sam poradnik odnośnie prowincji jest świetny, jednak moim zdaniem lepiej jest zastąpić jedna gildię krawców w prowincji Reikland zbrojownią a w Alfdorfie zamiast zbrojowni wznieść Kolegium Magii

Komentarz: MrJ

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl