Rozwój prowincji | Imperium | Total War Warhammer

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Rozwój prowincji

Twoim głównym celem na najbliższe kilkanaście (bądź kilkadziesiąt, jak wolisz) tur jest rozbudowa przejętych niedawno osad. Nie ma sensu szkolić w tym momencie dodatkowej armii (lecz nie zwalniaj tej, którą masz - przyda się do zwiększenia ładu publicznego w prowincjach), więc skup się po prostu na rozwoju gospodarki i odblokowywaniu dostępu do nowych jednostek, jak i opracowywaniu technologii.

Warto przy tym odpowiednio zaplanować budowle, by nie doszło do sytuacji, w której dublują się one pomiędzy prowincjami, lub takiej, w której braknie ci kluczowego budynku w jednej prowincji, przez co kilka innych będzie bezużyteczne. Poniżej znajdziesz sugerowane budowle, które znaleźć powinny się w danych osadach zajętych przez ciebie prowincji - weź jednak pod uwagę fakt, iż w zależności od tego, ile czasu na to poświęcisz, zdołasz wybudować je do innego poziomu.

Odpowiedni rozwój prowincji da zagwarantuje ci dobry start. - Rozwój prowincji | Imperium | Total War Warhammer - Total War: Warhammer - poradnik do gry
Odpowiedni rozwój prowincji da zagwarantuje ci dobry start.

Prowincja Reikland

Jeśli chodzi o stolicę prowincji Reikland, czyli Altdorf, wybuduj:

  1. 5 poziom budynku głównego - da ci on, między innymi, globalny przyrost do przychodów.
  2. Zbrojownię
  3. Imperialny Port
  4. Warsztat Inżyniera
  5. Katedrę Sigmara
  6. Stadninę

W Helmgartcie powinno znaleźć się:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Straż Miasta
  3. Gildia Krawców
  4. Karczma

W Eilhartcie z kolei:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Gildię Krawców
  3. Koszary
  4. Reiklandzki Fort

W Grunburgu wybuduj:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Gildię Krawców
  3. Gospodarstwo Hodowlane
  4. Stajnie z Końmi Bojowymi

Prowincja Wissenland

W stolicy, Nuln, wybuduj:

  1. 5 poziom budynku głównego
  2. Szkołę Artyleryjską w Nuln - zmniejszenie kosztów utrzymania artylerii i dodatkowe doświadczenie przy rekrutacji. Bonusy rzecz jasna są globalne, niezależne od miejsca, w którym wyszkolisz te jednostki.
  3. Warsztat Inżyniera
  4. Wieżę Czarodzieja
  5. Katedrę Sigmara
  6. Gildię Krawców, jeśli potrzebujesz dochodu, bądź Karczmę z Powozownią, jeśli ładu publicznego

W Wissenburgu powinno znaleźć się:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Straż Miasta
  3. Gildia Krawców
  4. Murarz - przychody i marmur do handlu

W Pfeildorfie z kolei:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Straż Miasta
  3. Huta Żelaza - przychody i żelazo do handlu
  4. Gildię Krawców, jeśli potrzebujesz dochodu, bądź Karczmę, jeśli ładu publicznego

Prowincja Stirland

W stolicy, Wurtbadzie, wybuduj:

  1. 5 poziom budynku głównego
  2. Wieżę Czarodzieja
  3. Katedrę Sigmara
  4. Gildię Krawców
  5. Producenta Wina - przychody i windo do handlu
  6. Wzmocnione Mury - jest to najdalej położona osada, przez co będzie narażona na ataki

W Radzie powinno znaleźć się:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Straż Miasta
  3. Gildia Krawców
  4. Karczma

Prowincja Averland

W stolicy, Averheim, wybuduj:

  1. 5 poziom budynku głównego
  2. Wieżę Czarodzieja
  3. Katedrę Sigmara
  4. Gildię Krawców
  5. Gospodarstwo Ziemskie
  6. Wzmocnione Mury - do ochrony i głównie z powodu braku lepszego budynku

W Grenzstadt powinno znaleźć się:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Straż Miasta
  3. Gildia Krawców
  4. Piece - przychód i wyroby garncarskie do handlu

Korzyści takiego rozwoju

Dwie pierwsze prowincje, Reikland i Wisseland, posłużą do odblokowania wszystkich jednostek dostępnych dla Imperium. Będąc na tych terenach będziesz w stanie szkolić każdy oddział, jednak do tego również można wykorzystać rekrutację globalną, by najmować je z każdego miejsca na mapie.

Stirland i Averland służą głównie do zwiększenia przychodów, gdyż nie ma tam (prawie) żadnych unikalnych budowli, a dublowanie budynków do szkolenia wojsk nie ma większego sensu, bo możesz najmować wojska globalnie. W obu stolicach tych prowincji, a także w ich osadach wybudowane zostały mury - zwiększy to ich ochronę i pozwoli (w większości sytuacji) nie martwić ci się ich obroną.

W każdej stolicy prowincji wybudowane zostały Katedry Sigmara. Dadzą ci one możliwość wyszkolenia dwóch typów bohaterów (w dodatku startować będą na 5 poziomie), a także zmniejszą spaczenie w prowincji o 12 punktów, co powinno zagwarantować ci spokój z tym upierdliwym mechanizmem. Wieże Czarodzieja, które znajdziesz w 3 stolicach (z wyjątkiem Altdorfu), dadzą ci dostęp do wszystkich rodzajów bohaterów-czarodziejów (także na 5 poziomie), a w Wissenlandzie będzie można nająć chyba najpotężniejszy oddział artylerii w grze, Świetlistą Arkę Hysh, która zadaje olbrzymie obrażenia i doskonale nadaje się do walki z dużymi przeciwnikami i Lordami / Bohaterami.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-07-06
11:45

zanonimizowany543579 Pretorianin

Po ograniu kampanii orków stwierdzam, że obaj lordowie są wypasieni ale Grimgor jednak jest troszeczkę lepszy ze względu na lepsze bonusy frakcyjne oraz lepsze jednostki startowe. Zwłaszcza czarne orki ze sztandarem i katapulta która można poprzez ręczne sterowanie nabijać poziomy aż miło.

Azgah z kolei dzięki pijawce duszy jest w stanie zabić każdego wrogiego lorda w kilka chwil. Co często prowadzi do wygranej. Bardzo dobrze sprawuje się jak zrobimy go tak 6 punktów w taktykę i dodamy trolle ... to jest masakra :D zwiększamy im dyscyplinę o 15 punktów plus 5 za zabijanie jenców. Daje nam oddział który jest bardzo trudny do złamania szybko dostępny (10-12 tura)... i robi pogrom na polu walki. Bez problemu można dać mu pełne drzewko taktyki i magii. Ale ma bardzo trudne początki nie mniej gobliny z tym samym wsparciem co trolle (zdolność + mordowanie jeńców) Traf jeszcze eliksir zdrowia ... to właściwie trolle są nie do złamania.Trafiłem niebieski eliksir 3 ładunki.

Grimgor tylko i wyłącznie walka wręcz. Ulepszenie czegoś co już jest wspaniałe jeszcze bardziej... Czyni go prawie bogiem na polu walki. Jego jedyna słabość to podatność na magie. Ale np krasnoludy tego nie mają. Pozostałe punkty można dać w taktyke lub w zarządzanie.

Komentarz: zanonimizowany543579
2016-07-12
07:34

fajjaCDRed Legionista

fajjaCDRed

Super, od dawna czekałem na Total War w realiach fantasy.

Komentarz: fajjaCDRed
2016-07-30
13:00

Scoiaaa Junior

Wie ktoś jak można usunąć błędy w grze Total War Warhammer? Gram krasnoludami i kiedy przyłączam innych krasnoludów do konfederacji i klikam przejście do następnej tury włącza się film, że zbliża się chaos po czym zawiesza się na dwa sposoby. Albo widzę tylko ziemie chaosu albo wracam do swojej mapy i poruszam się po niej ale nie mam możliwości przejścia do kolejnej rundy ponieważ nie zamknąłem wydarzeń, których się nie da zamknąć. Wyświetla się wykrzyknik na ikonce wydarzeń ale nie da się ich aktywować. Sprawdziłem metodą prób i błędów co powoduje zawieszenie. Kiedy nie przyłączam krasnali do konfederacji nie włącza się chaos i mogę swobodnie grać. Prędzej czy później podbiję ziemie, które wymuszą na chaosie atak i znów wrócę do punktu wyjścia :/ Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Komentarz: Scoiaaa
2016-08-03
22:17

Nerka Generał

Nerka

up@Mam to samo tylko z wampirami podobno pomaga zerwanie wszystkich sojuszy.U mnie problem z pierwszą falą Chaosu rozwiązał mod,a teraz po filmiku z Archeonem znowu to samo :/

Komentarz: Nerka
2016-08-05
13:03

Nerka Generał

Nerka

Do poradnika będą dodawane jednostki z DLC i Free DLC?

Komentarz: Nerka
2017-01-25
16:49

Nerka Generał

Nerka

Które jednostki piechoty orków radzą sobie najlepiej z kawalerią?

Komentarz: Nerka
2017-04-27
07:31

pabloNR Generał

pabloNR

Planujecie robić poradniki dla Bretonnii, Zwierzoludzi i Leśnych Elfów? Ogólnie to przydałaby się jakaś większa aktualizacja poradnika bo jest mocno przeterminowany. Doszło nieco jednostek również dla początkowych frakcji...

Komentarz: pabloNR
2017-12-19
10:13

tomcajs Junior

Mam problem z rozwojem w Reiklandzie. Główny budynek w każdym mieście mam na poziomie 3. I nie mogę już dalej rozwijać budynku głównego w Altdorfie, na poziomy 4 i 5 bo gra informuje mnie, że prowincja osiągnęła już maksymalny poziom rozwoju. Brakuje mi jakis budynków do rozwoju czy jak? Czy da się zburzyć budynek w głównym w innych miastach?

Komentarz: tomcajs
2019-02-26
14:32

premium073523 Junior

Próbowałem zagrać Imperium wg poradnika i kicha - doradzający albo miał inną grę, albo wielkiego farta, albo może jakiś inny poziom trudności. W 25 tur opanował, cudotwórca, 5 prowincji, praktycznie w każdej turze czy to wygrywając bitwę, czy zajmując miasto. W tym stolicę prowincji, otoczoną murem - używając do tego JEDNEGO tarana. Pięknie, tyle że gdy też tak próbowałem (dwoma na wszelki wypadek) okazało się, że garnizon stolicy jest większy od mojej armii oblegającej i niby na zasadzie Pyrrusa to miasto zdobyłem - ale potem nie było już czym walczyć, bo oddziały musiały po 4-5 tur odzyskiwać wystrzelane im przez wieże miasta zdrowie. Dobra rada, by potem ot, pójść i zając sąsiednie dwie mieściny - bez murów - też funta kłaków warta, bo to cenniejsze, dopełniające prowincję, wzięły i zajęły wcześniej wampiry. Garnizonem jak diabli. I jeszcze ich armia polowa przylazła i mi dobiła te jednostki, które miały nieco sił. No a w poradniku było napisane, że spoko luzik, teraz zwrot na sąsiednią stolicę i znów ją z marszu zająć, tylko moździerzy dokupić. Ha, ha, ha. To że w połowie tego radosnego blitzriegu wpada do prowincji armia zwierzoludzi i albo nam zdemoluje miasto, albo stracimy ze 3 tury by ją pokonać (ja przy okazji bitwy straciłem też bohatera - wziął i znienacka poległ) - to już autora genialnego poradnika nie dotknęło, jak rozumiem, bo słowem nie wspomina.
Krótko mówiąc: dobre rady, tyle że nie do zastosowania, bo, niestety, wrogowie na mapie nie śpią i jeśli ich nam ich ktoś cudem wcześniej nie wybije, zostawiając dla nas puste miasta - musimy je zdobywać, ponosząc poważne straty, a to przekreśla szansę na taki jak w poradniku opisano, łatwy, miły i lekki spacerek.
Nie wspomnę już o tym, że na rozwój miast też brakuje pieniędzy i nie da się aż tak śmigać, jak w poradniku napisano. No chyba że faktycznie - tam, gdzie ja spotykałem armie po 16 całkiem niezłych oddziałów, a nie goły garnizon, autor porad miał farta i dokonywał podbojów z palcem w uchu. Ale jak on tę twierdzę, z moździerzem i garnizonem bodajże 22 jednostek zdobył jedną armią i jednym taranem, wpychając ją przez jedną bramę - bij zabij, nie wiem.

Komentarz: premium073523
2022-08-06
12:38

MrJ Junior

Sam poradnik odnośnie prowincji jest świetny, jednak moim zdaniem lepiej jest zastąpić jedna gildię krawców w prowincji Reikland zbrojownią a w Alfdorfie zamiast zbrojowni wznieść Kolegium Magii

Komentarz: MrJ

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl