Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Warlords: Battlecry III (PC)

Warlords: Battlecry III PC

Trzecia już część serii gier strategicznych z elementami cRPG rozgrywających się w przepełnionym magią świecie fantasy Etheria. Tym razem gracze mogą wziąć udział w wielkiej wojnie, jaka toczy się pomiędzy zjednoczonymi rasami północy i południowym Imperium Ssrathi.

Strategiczne | fantasy | RTS | horror | elementy RPG

PC Windows
Okładka Warlords: Battlecry III (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

17maja2004

19września2005

pudełko PL

Trzecia już część serii gier strategicznych z elementami cRPG rozgrywających się w przepełnionym magią świecie fantasy Etheria. Tym razem gracze mogą wziąć udział w wielkiej wojnie, jaka toczy się pomiędzy zjednoczonymi rasami północy i południowym Imperium Ssrathi. Konflikt ten wybuchł, ponieważ kupcy Selentine, powodowani rządzą zdobywania nowych źródeł dochodu, zboczyli ze swych stałych tras handlowych i za Południowymi Morzami odkryli nowe ziemie zamieszkiwane, przez wężopodobnych mieszkańców, którzy nazywali siebie Ssrathi, a swój kontynent Keshan. Na pozór wydawało się, że są to prymitywne stworzenia, dlatego też kupcy bez ogródek zabili pierwszych Ssrathi i odebrali im ich dobra. Stało się to początkiem straszliwej wojny, gdyż później okazało się że Ssrathi władają potężnymi magicznymi mocami, ich Imperium jest ogromne, a włada nimi Iriki, szaman-król, którego boją się nawet bogowie. Gracz może wybrać jedną z owych dwóch stron konfliktu i doprowadzić ją tryumfu.

Łącznie w walce spotkamy szesnaście różnorodnych ras, o cztery więcej niż to miało miejsce w części drugiej. Nowe nacje to: Plaguelords, Ssrathi, Swarm, ludzie zaś zostali podzieleni pomiędzy dwa ugrupowania, Knights oraz Empire. Rzecz jasna wiąże się z tym wprowadzenie licznych nowych jednostek bojowych oraz nowych budynków. Podobnie jak w częściach poprzednich znaczącą rolę w grze odgrywają Herosi, którzy stopniowo rozwijają swe umiejętności stając się coraz potężniejszymi wojownikami. Liczba klas owych bohaterów powiększyła się o osiem nowych i teraz liczy dwadzieścia osiem, można też rozwinąć Herosa ponad 50 poziom. Znacznie poszerzono też system magiczny, który obecnie składa się z ponad 130 różnych zaklęć podzielonych pomiędzy trzynaście sfer magii.

W Warlords: Battlecry III pojawiają nowe rodzaje terenu, m.in. teren wulkaniczny, dżungla, ruiny i podziemne jaskinie, a także nowe smoki. Gracz może wyprodukować sześć typów smoków o odmiennym kolorze, każdy z unikalnymi umiejętnościami i śmiercionośnym oddechem. Ponadto znajdziemy tu zaimplementowany edytor map, a rozgrywkę umila nam nowa, nastrojowa ścieżka dźwiękowa.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 7.885 / 10 na podstawie 1368 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Warlords: Battlecry III

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Warlords: Battlecry III

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 600 MHz, 256 MB RAM, 16 MB akcelerator 3D

Warlords: Battlecry III - recenzja gry

Recenzja 1 października 2004, 12:03

Zanim jednak postawimy suchą stopę na Sundering Isle, przejdziemy całkiem przyjemną fazę tworzenia naszego bohaterskiego alter-ego. Wybierzemy jego rasę (do wyboru mamy 16 ras, z czego 3 zupełnie nowe – jaszczurzy Ssrathi, mroczni Plaguelords, skorpionopodobni Swarm – ponadto, rasę Humans podzielono na Empire i Knights) oraz profesję (pula aż 28 klas, od klasycznych jak Arcymag czy Wojownik przez Uzdrowiciela i Nekromantę a na Handlarzu i Majsterkowiczu kończąc), zedytujemy jego wizerunek, figurkę, po czym wyruszymy, aby po raz kolejny, a jakże, ratować świat, zdobywając przy tym złoto, magiczne przedmioty, wiernych sojuszników oraz nieprzejednanych wrogów. Nauczymy się czarów (do wyboru 130 zaklęć z 13 szkół magii) oraz wielu, przydatnych w walce, zdolności. Doświadczenie uzyskujemy poprzez dewastowanie oddziałów i budynków wroga oraz wypełnianie questów. Dostajemy również bonus doświadczenia – zawsze, na końcu każdej misji, a także czasami jako nagrodę za pozytywne zakończenie konkretnego scenariusza. Obecność herosa wpływa bezpośrednio na efektywność wojsk będących w jego zasięgu dowodzenia – szybciej się poruszają oraz lepiej walczą. System bohatera został przygotowany bardzo pieczołowicie, czujemy więź z postacią i z dumą patrzymy, jak nasz wirtualny ludzik awansuje na kolejne poziomy doświadczenia.