Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePCNDS
Okładka Disciples II: Dark Prophecy (PC)

Disciples II: Mroczne Proroctwo

Disciples II: Dark Prophecy

Strategia turowa osadzona w realiach fantasy, będąca bezpośrednią kontynuacją Disciples: Sacred Lands. Wkraczamy do magicznego świata przypominającego czasy średniowiecza, gdzie cztery rasy toczą walkę o rozległe terytoria.

Strategiczne | fantasy | turowe | elementy RPG | multiplayer

Disciples II: Dark Prophecy to strategia turowa stanowiąca bezpośrednią kontynuację swojej poprzedniczki Apostołowie: Święte Ziemie. Wracamy do magicznego świata Sacred Lands, gdzie cztery rasy: Imperium, Górskie Klany, Przeklęte Legiony i Hordy Nieumarłych kontynuują odwieczną walkę o władzę. W dziesięć lat po pierwszej wielkiej wojnie znowu musimy opowiedzieć się po jednej ze stron konfliktu i wykorzystując swój kunszt strategiczny doprowadzić do jej tryumfu.

  • Nowa wciągająca historia.
  • 16-bitowa grafika w rozdzielczości 800 x 600.
  • Ponad 200 postaci biorących udział w epickich bitwach.
  • Ulepszony względem części poprzedniej interfejs oraz mechanizmy gry.
  • Poprawiona inteligencja komputerowych przeciwników oraz system rozgrywania bitew.
  • Rozgrywka w trybie single i multiplayer z możliwością gry do czterech osób równocześnie.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 8 / 10 na podstawie 1627 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Wymagania wiekowe Disciples II: Dark Prophecy

12+

Wymagania sprzętowe Disciples II: Mroczne Proroctwo

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 300 MHz, 128MB RAM, akcelerator 3D

Disciples II: Mroczne Proroctwo - recenzja gry

Recenzja 15 października 2002, 10:59

Podobnie jak w innych grach tego typu podstawą jest posiadanie przez nas stolicy. To w niej werbujemy nowych bohaterów, uzupełniamy szeregi naszej armii, opracowujemy czary, wznosimy budowle. Tutaj też dokonujemy najważniejszego wyboru w czasie całej misji – decydujemy, w jaki sposób mają ewoluować nasze jednostki. Najlepiej posłużyć się tutaj przykładem. Weźmy za wzór Akolitów – jednostkę pozostającą na usługach Imperium. Akolici, podobnie jak każdy członek naszej armii, dzięki wygranej bitwie zdobywa punkty doświadczenia. Po przekroczeniu progu 80 PD może awansować na wyższy poziom. Wszystko jednak zależy od tego jaką budowlę wzniesiemy w stolicy. Jeżeli zdecydujemy się postawić kościół, Akolita awansuje do poziomu Kleryka, który przywraca niewielką ilość punktów życia, ale wszystkim postaciom w drużynie równocześnie. Jeżeli jednak w mieście powstanie klasztor, Akolici uzyskawszy 80 PD będą przeistaczać się w Kapłanów, którzy są w stanie przywracać punkty życia tylko wybranej jednostce, jednakże z większą efektywnością. Oczywiście decydując się na jedną z budowli, nie jesteśmy w stanie postawić drugiej, dlatego też dokonany przez nas wybór jest tak ważny. W podobny sposób wygląda drzewo rozwoju praktycznie wszystkich jednostek w grze.

PC
NDS