Disciples 2 Mroczne Proroctwo: W stepie szerokim, którego wzrokiem... czyli jak panować na mapie

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Po dokonaniu wszelkich wyborów i wysłuchaniu briefingu, oczom Twoim ukaże się teren gry. Sposób, w jaki go przedstawiono, jest doskonale znany na przykład z Herosów. Tyle tylko, że tu wszystko jest większe. Ekran podzielony jest na dwie części: lewa to część, w której się poruszasz i dokonujesz chwalebnych czynów, prawa natomiast to część techniczna pozwalająca zarządzać tym, co znajduje się w Twoim władaniu. Na tym jednak podobieństwa się kończą. Sposób poruszania się różni się, co prawda nieznacznie, ale sposób kontrolowania wszelkich dóbr, jakie znajdują na świecie, jest zupełnie inny.

Oto najważniejsze rzeczy, o których trzeba pamiętać - W stepie szerokim, którego wzrokiem... czyli jak panować na mapie - Disciples II: Mroczne Proroctwo - poradnik do gry

Oto najważniejsze rzeczy, o których trzeba pamiętać:

  • Nowe miasta zdobywa się standardowo. Twoje jednostki muszą pokonać tych, którzy siedzą wewnątrz murów.
  • Miasta, które zdobędziesz w trakcie gry NIE generują przychodu w złocie. Kasy dostarczają tylko i wyłącznie kopalnie.
  • Objęcie w posiadanie kopalń i źródeł mana NIE odbywa się poprzez wprowadzenie na nie bohatera. Zasób należy do Ciebie tylko wtedy, kiedy leży na Twojej ziemi (za chwilę to wyjaśnię).
  • Oznaczenia trasy ruchu bohaterów: niebieska chorągiewka - można iść, biała chorągiewka - brak punktów ruchu, czerwona chorągiewka - walka.

Wyjaśniam, co oznacza zapis: "Zasób należy do Ciebie tylko wtedy, kiedy leży na Twojej ziemi". Otóż Twoja stolica, każde nowo zdobyte miasto, oraz Magiczny Rod ustawiany na mapie przez jednego z Twoich bohaterów, co turę przekształcają pewien kawałek ziemi wokół siebie. Jeżeli grałeś kiedykolwiek w Starcrafta to przypomnij sobie Zergów i ich "gluty", które rozprzestrzeniały się po postawieniu nowej konstrukcji. W Disciples 2 każda ze stron konfliktu ma swój rodzaj terenu, który rozprzestrzenia po mapie. Imperium ma śliczne zielone tereny, Górskie Klany to oczywiście bielutki śnieg. Na screenie powyżej pokazane są tereny Undeadów i Przeklętych. Nieumarli pokrywają świat martwą cmentarną ziemią, natomiast Legiony Przeklętych uwielbiają spękaną powierzchnię i wydobywającą się ze szczelin lawę (prawie jak w domu). Na screenie są też widoczne dwa Rody ustawione przez Przeklętych (to te dwie czerwone "szpile" wbite w ziemie Undeadów przy lewej krawędzi świata). Kontynuując myśl, jeżeli kopalnia, lub źródło mana stoi na terenie rozprzestrzenianym przez Twoją rasę, to Ty czerpiesz z jego bogactw. Mogą jednak wystąpić ciekawe sytuacje. Na przykład kopalnia może stać na granicy wpływów stolicy jednej rasy (stolica najsilniej oddziałuje na tereny wokół), oraz miasta, które zdobyłeś. W takim przypadku możesz zaobserwować jak na początku Twojej tury, teren pod kopalnią jest przynależny Twojej rasie i Ty dostajesz kasę, a na początku tury przeciwnika teren zamienia się na jego i on też dostaje złoto, i tak co turę. Jeśli taka sytuacja się utrzyma obaj będziecie na równi korzystać z danego zasobu. Aby odciąć przeciwnika w takich chwilach od źródła należy postawić tuż przy kopalni Rod.

Musisz pamiętać, że proces rozprzestrzeniania terenu jest podatny na przeszkody naturalne, a więc nie przejdzie przez wodę czy góry, a przez wąski przesmyk w górach teren będzie rozprzestrzeniał się wolniej niż po bezkresnych i niczym nie ograniczonych polach.

Następne wyjaśnienie dotyczy poruszania się. Każdy bohater ma do wykorzystania w danej turze pewien zapas punktów ruchu (cóż za nowość). Ruch zabiera standardową liczbę punktów:

  • droga - 1 punkt
  • pola - 2 punkty
  • las - 4 punkty
  • woda - 6 punktów

Inne akcje takie jak atak, stawianie Roda (cholera, jak to się odmienia?), czy wykonywanie akcji złodziejskich wykorzystują bardzo dużą ich liczbę. Jednak pamiętaj, że jeśli stoisz pole obok czegoś, na czym masz zamiar wykonać jakąś akcję i masz chociaż 1 punkt ruchu, to możesz tą akcję wykonać, czymkolwiek by ona nie była. Przykład: Twój bohater stoi obok oddziału wroga, ma 30 punktów ruchu. Wykonujesz atak i bohaterowi odejmuje się 15 punktów ruchu (o ile przeżyje starcie). Podobna sytuacja: ten sam bohater stoi w tym samym miejscu obok tego samego oddziału wroga, ale ma tylko 1 punkt ruchu. Bez problemu może zaatakować i zostanie zabrany ten jeden punkt (bo 15 nie da rady), więc zostanie bez punktów ruchu w tej turze.

W trakcie swojej podróży po mapie napotkasz kilka różnych miejsc, o których warto coś wiedzieć. Oto one:

  • Kopalnie złota - jeśli stoją na Twoim terenie dostarczają 50 szt. złota na turę.
  • Źródła mana - stojące na Twoim terenie dostarczają 50 pkt. mana na turę (o mana dokładniej opowiem przy okazji czarów).
  • Miasta - należące do wojsk neutralnych bądź do przeciwników, trzeba je zdobyć.
  • Ruiny - stare domy, świątynie, można tam znaleźć złoto i ciekawe przedmioty, ale również mało ciekawych strażników.
  • Sklepy - za gotówkę można kupić wszystko, potiony, przedmioty. Trzeba tylko znaleźć odpowiedni sklep.
  • Wieże Magii - tu za odpowiednią opłatą można zakupić czary, których samemu nie można odkryć w stolicy
  • Przeciwnicy - to inni gracze, zarówno sterowani przez komputer jak i przez ludzi.
  • Potwory - to wszelkie stwory na mapie nie należące do żadnej z czterech stron konfliktu, tylko oznaczone jako neutralne, zazwyczaj strzegą ciekawych skarbów.
  • Sakiewki i skrzynie - przechowują w swoich wnętrzach różne przedmioty lub złoto, zwykle dojście do nich strzeżone jest przez grupę potworów.
  • Obozy najemników - jeśli brakuje Ci dobrych jednostek, a masz za dużo złota, to tu możesz wynająć kilku ochotników, którzy za sowitą opłatą zaczną walczyć za Twoją sprawę.
  • Obozy treningowe - jeżeli uważasz, że Twój bohater jest zbyt mało doświadczony, a jednostki w głównej grupie uderzeniowej mają zbyt niski poziom i do tego opływasz w gotówkę, to tu możesz złoto zamienić na punkty doświadczenia (przydatna rzecz, choć droga).
  • Rody - to "szpile" ustawiane przez Ciebie, bądź przeciwników mające na celu transformację terenu. Ustawiać lub niszczyć je mogą tylko specjalni bohaterowie.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2002-10-08
22:24

zanonimizowany36148 Junior

👎

Ten poradnik wraca jak bumerang. Widze go po raz trzeci jako nowy tekst:( Czy redakcji brakuje nowych tekstow czy moze to jakies zobowiazanie wobec wydawcy?

pozdrawiam Billy

Komentarz: zanonimizowany36148
2002-10-08
22:27

Gambit Legend

Gambit
😃

Billy --> Po prostu poradnik jest publikowany kawałkami (tak jak każdy inny poradnik). W momencie publikacji kolejnej części tekst wraca na początek listy, jako uzupełniony o nowe treści....simple :)

Komentarz: Gambit
2002-10-08
22:56

zanonimizowany36148 Junior

Gambit - tak to jest simple pomysl na "nowe teksty" :(
Tak trudno napisac caly poradnik?

Komentarz: zanonimizowany36148
2002-10-08
23:38

zanonimizowany762 Konsul

Disciples II to świetna giera stąd ma tyle poradników:)

Komentarz: zanonimizowany762
2002-10-09
00:10

zanonimizowany1184 Generał

Billy --> jeśli jesteś jednym z redaktorów współpracujących dla GOLa pod tą właśnie ksywką, to sam pisałeś jakiś czas temu podobne teksty i wiesz że łatwe to zadanie z pewnością nie jest.
Co do Twoich zarzutów zapewniam Cię, że po pierwsze redakcji materiałów nie brakuje, a po drugie poradniki są dostępne od początku publikacji w całości w MC, więc nikt tego raczej w częściach nie pisze.

Komentarz: zanonimizowany1184
2002-10-09
07:57

Gambit Legend

Gambit

Billy --> Tka jak Zodiac już napisał. Nie mówiłem, że poradniki są PISANE w częściach, tylko PUBLIKOWANE w częściach. Taka sytuacja z powracaniem poradnika na czoło listy ułatwia niektórym jego znalezienie. Pomyśl troszke o takich, którzy przez jakiś czas nie maja dojścia do netu. Poradnik w całości szybko zniknąłby ze strony głównej, a oni musieliby go szukać, a tak przez pewien czas jest widoczny i łatwy do znalezienia...EOT

Komentarz: Gambit
2002-10-10
13:45

overseer Legionista

Poradnik niczego sobie ale jedna rzecz mnie intryguje: Dlaczego do tej pory nie pojawiła sie recenzja tej gry(oczywiście na GOL-u) ???? Normalny porządek rzeczy jest chyba taki że najpierw pojawia się recenzja jakiejś gry a dopiero później szczegółowy poradnik. Czy może mi to ktoś wyjaśnić ??

Komentarz: overseer
2002-10-10
13:57

zanonimizowany2573 Pretorianin

👎

To ma być poradnik ?? Charakterystyki wszystkich stworzeń i budowli ?? Ciekawe po co ktoś miałby to czytać.
Proponowałbym dodać jedną opcje do menu 'instrukcje' do tej tematyki ten tekst można przyporzadkowac.

Komentarz: zanonimizowany2573
2025-09-17
23:24

Polman Junior

Naturalne uzdrawianie- umiejętność do wyboru dla dowódcy przy awansie do wyższego poziomu (nie pamiętam od którego) opisana jako "Każdego dnia dowódca zregeneruje 15% punktów życia" działa faktycznie tylko i wyłącznie na dowódcę- pojedynczą jednostkę, a nie na całą drużynę.
Szukałem nie raz tej informacji w polskim internecie, żeby pomóc sobie ocenić czy ta umiejętność jest fajna, czy jednak słaba. Jednak za każdym razem nie mogłem odnaleźć tej informacji i musiałem ją samemu przetestować, żeby później nie żałować. Dlatego zostawią ją tutaj, chociaż w komentarzu. Może komuś się jeszcze kiedyś przyda.
Zawsze przy awansie myślałem, że to mega fajna umiejętność przy graniu klasą maga, jednak, skoro to działa tylko na dowódcę to marne jej zastosowanie w takim przypadku.

Komentarz: Polman

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl