Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Śpiewać każdy może... czyli umiejętności bohaterów

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wraz z kolejnymi poziomami, Twój bohater będzie nabywał nowe umiejętności. Po każdym wejściu na level, ukaże się tabelka, z dostępnymi dla niego w tej chwili zdolnościami, z której będziesz musiał wybrać tą, której się teraz nauczy. Oto lista wszystkich umiejętności, wraz z krótkim opisem przydatności i momentu wybrania:

  • Znajomość artefaktów - pozwoli Twojemu bohaterowi ekwipować artefakty. Każdy wojownik ma tą zdolność na starcie. Jeśli Twój bohater nie jest wojownikiem, a będzie miał możliwość nauczenia się tego, nie zwlekaj.
  • Wiedza o Arkanach - pozwoli Twojemu bohaterowi ekwipować magiczne tomy. Mało przydatne, bo tomów jest mało, a wśród tych, które są jest tylko jeden wart zachodu. Tą zdolność bierz jak nic lepszego nie będzie.
  • Noszenie sztandarów - pozwoli ekwipować Sztandary. Bierz, bo sztandary są świetnymi przedmiotami działającymi na całą grupę.
  • Odnajdywanie drogi - zwiększa punkty ruchu grupy o 20%. Bierz bez namysłu
  • Znajomość Arkan - pozwala ekwipować i używać Kule. Ja nigdy tego nie brałem, uważam że nie jest przydatne.
  • Przywództwo - pozwala na zapełnienie dodatkowego slotu w armii. Możesz to wziąć dwa razy. Pierwszy raz na trzecim poziomie, a potem na piątym. Ja zawsze to brałem, pamiętaj jednak, że im więcej jednostek w grupie, tym mniej doświadczenia każda dostaje.
  • Wiedza o podróżowaniu - pozwala na ekwipowanie magicznych butów. Warto wziąć, dopiero, kiedy masz jakieś buty, których nie możesz założyć. Zwiadowca ma tą zdolność od początku.
  • Siła - zwiększa o 25% rany zadawane przez bohatera. Bierz jak w dym.
  • Naturalna zbroja - zmniejsza otrzymywane przez bohatera obrażenia o 20%. Bierz.
  • Moc Arkan - pozwala na ekwipowanie Talizmanów. Talizmany są lepsze niż kule, bo można je wykorzystać wiele razy, ale i tak tego nie brałem.
  • Zaawansowane odnajdowanie drogi - zwiększa punkty ruchu o 25%. Brać.
  • Mistrz broni - wszystkie jednostki w grupie dostają w walce 25% więcej doświadczenia. Bierz natychmiast. Pamiętaj, że ta zdolność nie kumuluje się z Tomem Wojny, który daje taki sam bonus.
  • Celność - podwyższa szansę trafienia o 20%. Można brać, choć ja nie używałem.
  • Dobry wzrok - bohater odsłania większy obszar mapy. Jak chcesz.
  • Naturalne zdrowienie - bohater regeneruje 15% punktów życia każdego dnia. Można wziąć. Jedno zmartwienie z głowy.
  • Twardziel - podnosi o 20% ilość punktów życia bohatera. Warto wziąć.
  • Nieprzekupny - bohater staje się nieprzekupny dla złodziei. W kampanii nie przydatne, w multiplayerze, być może się przyda.
  • Ochrona przed Wodą - bohater jest odporny na pierwszy atak w bitwie, który ma jako źródło Wodę
  • Ochrona przed Ziemią - jak wyżej tylko dla Ziemi
  • Ochrona przed Ogniem - jak wyżej tylko dla Ognia
  • Ochrona przed Powietrzem - jak wyżej tylko dla Powietrza
  • Chodzenie po lesie - anuluje karę do poruszania się po lasach.
  • Pierwsze uderzenie - zwiększa inicjatywę bohatera o 50%. Bierz i nie oglądaj się na nic

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2002-10-08
22:24

zanonimizowany36148 Junior

👎

Ten poradnik wraca jak bumerang. Widze go po raz trzeci jako nowy tekst:( Czy redakcji brakuje nowych tekstow czy moze to jakies zobowiazanie wobec wydawcy?

pozdrawiam Billy

Komentarz: zanonimizowany36148
2002-10-08
22:27

Gambit Legend

Gambit
😃

Billy --> Po prostu poradnik jest publikowany kawałkami (tak jak każdy inny poradnik). W momencie publikacji kolejnej części tekst wraca na początek listy, jako uzupełniony o nowe treści....simple :)

Komentarz: Gambit
2002-10-08
22:56

zanonimizowany36148 Junior

Gambit - tak to jest simple pomysl na "nowe teksty" :(
Tak trudno napisac caly poradnik?

Komentarz: zanonimizowany36148
2002-10-08
23:38

zanonimizowany762 Konsul

Disciples II to świetna giera stąd ma tyle poradników:)

Komentarz: zanonimizowany762
2002-10-09
00:10

zanonimizowany1184 Generał

Billy --> jeśli jesteś jednym z redaktorów współpracujących dla GOLa pod tą właśnie ksywką, to sam pisałeś jakiś czas temu podobne teksty i wiesz że łatwe to zadanie z pewnością nie jest.
Co do Twoich zarzutów zapewniam Cię, że po pierwsze redakcji materiałów nie brakuje, a po drugie poradniki są dostępne od początku publikacji w całości w MC, więc nikt tego raczej w częściach nie pisze.

Komentarz: zanonimizowany1184
2002-10-09
07:57

Gambit Legend

Gambit

Billy --> Tka jak Zodiac już napisał. Nie mówiłem, że poradniki są PISANE w częściach, tylko PUBLIKOWANE w częściach. Taka sytuacja z powracaniem poradnika na czoło listy ułatwia niektórym jego znalezienie. Pomyśl troszke o takich, którzy przez jakiś czas nie maja dojścia do netu. Poradnik w całości szybko zniknąłby ze strony głównej, a oni musieliby go szukać, a tak przez pewien czas jest widoczny i łatwy do znalezienia...EOT

Komentarz: Gambit
2002-10-10
13:45

overseer Legionista

Poradnik niczego sobie ale jedna rzecz mnie intryguje: Dlaczego do tej pory nie pojawiła sie recenzja tej gry(oczywiście na GOL-u) ???? Normalny porządek rzeczy jest chyba taki że najpierw pojawia się recenzja jakiejś gry a dopiero później szczegółowy poradnik. Czy może mi to ktoś wyjaśnić ??

Komentarz: overseer
2002-10-10
13:57

zanonimizowany2573 Pretorianin

👎

To ma być poradnik ?? Charakterystyki wszystkich stworzeń i budowli ?? Ciekawe po co ktoś miałby to czytać.
Proponowałbym dodać jedną opcje do menu 'instrukcje' do tej tematyki ten tekst można przyporzadkowac.

Komentarz: zanonimizowany2573
2025-09-17
23:24

Polman Junior

Naturalne uzdrawianie- umiejętność do wyboru dla dowódcy przy awansie do wyższego poziomu (nie pamiętam od którego) opisana jako "Każdego dnia dowódca zregeneruje 15% punktów życia" działa faktycznie tylko i wyłącznie na dowódcę- pojedynczą jednostkę, a nie na całą drużynę.
Szukałem nie raz tej informacji w polskim internecie, żeby pomóc sobie ocenić czy ta umiejętność jest fajna, czy jednak słaba. Jednak za każdym razem nie mogłem odnaleźć tej informacji i musiałem ją samemu przetestować, żeby później nie żałować. Dlatego zostawią ją tutaj, chociaż w komentarzu. Może komuś się jeszcze kiedyś przyda.
Zawsze przy awansie myślałem, że to mega fajna umiejętność przy graniu klasą maga, jednak, skoro to działa tylko na dowódcę to marne jej zastosowanie w takim przypadku.

Komentarz: Polman

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl