Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Poradnik do gry - A zbójców było... czterech... czyli kim być i kogo bić
Aktualizacja:
W każdej grze jest tak, że trzeba wybrać kim grać. W Disciples też. Tu masz do wyboru jedną z czterech stron konfliktu rozgrywającego się w krainie Nevendaar. Nie dzieliłbym ich na tych Dobrych i tych Złych, ponieważ wszyscy działają pod wpływem chęci zemsty, a to niejako zaciera granice kulturowe. Jeśli już chcesz ich w taki sposób szufladkować to podaję podpowiedź: ci, których wybrałeś = Dobrzy, reszta = Źli. A teraz dokładniejsze przedstawienie zainteresowanych wypełnieniem marzeń o zemście.

The Empire: Imperium, czyli po prostu Ludzie. Do konfliktu powracają z powodu wielkiego żalu po śmierci królowej i stracie prawowitego dziedzica tronu, królewskiego syna Uthera, który zaginął bez śladu po pierwszej Wielkiej Wojnie. Z drugiej strony Imperium walczy o władzę z Górskimi Klanami.

The Mountain Clans: Górskie Klany, czyli sprzymierzone siły Krasnoludów. Do walki zmuszają ich napływające zastępy Nieumarłych próbujące przejąć władzę nad krainą. Aby przetrwać potrzebne są krasnoludom starożytne Runy Mądrości. Po drugie, nie mogą dopuścić do odrodzenia Galleana, męża bogini Mortis, która w czasie Wielkiej Wojny skróciła o głowę króla Krasnoludów Sturmira.

The Undead Hordes: Hordy Nieumarłych (nie powinno to wymagać przybliżenia). Ich cel, oprócz dominacji w krainie, to odnalezienie i przywrócenie do Nie-życia męża swojej bogini Mortis, Galleana. Potrzebna będzie do tego krew boskiego dziecka, a Mortis poprzysięgła, że przeleje oceany krwi byle połączyć się z ukochanym.

The Legions of the Damned: Legiony Potępionych, wysłańcy chaosu i otchłani piekielnych. Ich siły po Wielkiej Wojnie zostały znacznie osłabione i rozproszone. Ich bóg Bethrezen został uwięziony przez Krasnoludy. Wojska Legionów muszą zrobić wszystko aby go uwolnić i przywrócić swoją dawną chwałę. Bethrezen odzyska to, co stworzył: Nevendaar.
Tak pokrótce przedstawiają się siły występujące w konflikcie. Nie napiszę o nich nic więcej, ponieważ mógłbyś połączyć niektóre fakty i wysnuć wnioski, które odbiorą Ci radość z gry i odkrywania zawiłości scenariusza. Oczywiście ten wybór nie wpływa tylko na główny cel rozgrywki, jak to ma czasami miejsce w tego typu grach. Każda strona konfliktu posiada diametralnie różny zestaw jednostek i ich drzew rozwoju, różne księgi czarów, a co za tym wszystkim idzie, dla każdego trzeba wymyślić sobie inną taktykę gry.
Masz już za sobą jeden wybór, jednak trzeba określić jeszcze dwie sprawy. Pierwsza to: jakiego typu przywódcą będziesz: Wojownikiem, Magiem, Guildmasterem? A oto, co zyskasz w zależności od wyboru:

Warrior Lord: Jednostki regenerują 15% hitów każdego dnia (nawet poza miastem), jednak research czarów jest ograniczony do czwartego poziomu.
Mage Lord: Research czarów do piątego poziomu, koszt wynalezienia czaru jest o połowę niższy niż u innych. Każdy czar może zostać rzucony dwa razy dziennie. Grę rozpoczyna z wybudowaną Wieżą Magii.
Guildmaster: Rozpoczyna grę z wybudowaną Gildią, co pozwala na rekrutowanie złodziei. Ponadto rekrutowani złodzieje mają do wyboru więcej możliwości w czasie swych działań na terenie wroga.
Druga sprawa to najzwyklejszy wybór fizjonomii, czyli wyglądu, oraz jednego spośród czterech poziomów trudności.
- Disciples II: Mroczne Proroctwo - poradnik do gry
- Disciples II: Mroczne Proroctwo - poradnik do gry
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Poradnik do gry - A zbójców było... czterech... czyli kim być i kogo bić
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: W stepie szerokim, którego wzrokiem... czyli jak panować na mapie
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Przegląd wojsk Rohanu... czyli z czym do ludzi
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Imperium - Bohaterowie, Wojownicy, Magowie
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Imperium - Jednostki Zasięgowe i Wsparcia
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Górskie Klany - Bohaterowie, Wojownicy, Magowie
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Górskie Klany - Jednostki Zasięgowe i Wsparcia
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Hordy Nieumarłych - Bohaterowie, Wojownicy, Magowie
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Hordy Nieumarłych - Jednostki Zasięgowe i Wsparcia
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Legiony Przeklętych - Bohaterowie, Wojownicy, Magowie
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Legiony Przeklętych - Jednostki Zasięgowe i Wsparcia
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: The Art of War... czyli jak się bić
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: It's a kind of magic... czyli słów parę o czarach
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Imperium - Lista czarów
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Górskie Klany - Lista czarów
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Hordy Nieumarłych - Lista czarów
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Legiony Potępionych - Lista czarów
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Co tam panie w polityce... czyli parę słów o dyplomacji
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Kup Pan cegłę... czyli żywot złodzieja
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Śpiewać każdy może... czyli umiejętności bohaterów
- Disciples 2 Mroczne Proroctwo: Co by tu jeszcze... czyli garść luźnych uwag
- Disciples II: Mroczne Proroctwo - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany36148 Junior
Ten poradnik wraca jak bumerang. Widze go po raz trzeci jako nowy tekst:( Czy redakcji brakuje nowych tekstow czy moze to jakies zobowiazanie wobec wydawcy?
pozdrawiam Billy
Gambit Legend
Billy --> Po prostu poradnik jest publikowany kawałkami (tak jak każdy inny poradnik). W momencie publikacji kolejnej części tekst wraca na początek listy, jako uzupełniony o nowe treści....simple :)
zanonimizowany36148 Junior
Gambit - tak to jest simple pomysl na "nowe teksty" :(
Tak trudno napisac caly poradnik?
zanonimizowany762 Konsul
Disciples II to świetna giera stąd ma tyle poradników:)
zanonimizowany1184 Generał
Billy --> jeśli jesteś jednym z redaktorów współpracujących dla GOLa pod tą właśnie ksywką, to sam pisałeś jakiś czas temu podobne teksty i wiesz że łatwe to zadanie z pewnością nie jest.
Co do Twoich zarzutów zapewniam Cię, że po pierwsze redakcji materiałów nie brakuje, a po drugie poradniki są dostępne od początku publikacji w całości w MC, więc nikt tego raczej w częściach nie pisze.
Gambit Legend
Billy --> Tka jak Zodiac już napisał. Nie mówiłem, że poradniki są PISANE w częściach, tylko PUBLIKOWANE w częściach. Taka sytuacja z powracaniem poradnika na czoło listy ułatwia niektórym jego znalezienie. Pomyśl troszke o takich, którzy przez jakiś czas nie maja dojścia do netu. Poradnik w całości szybko zniknąłby ze strony głównej, a oni musieliby go szukać, a tak przez pewien czas jest widoczny i łatwy do znalezienia...EOT
overseer Legionista
Poradnik niczego sobie ale jedna rzecz mnie intryguje: Dlaczego do tej pory nie pojawiła sie recenzja tej gry(oczywiście na GOL-u) ???? Normalny porządek rzeczy jest chyba taki że najpierw pojawia się recenzja jakiejś gry a dopiero później szczegółowy poradnik. Czy może mi to ktoś wyjaśnić ??
zanonimizowany2573 Pretorianin
To ma być poradnik ?? Charakterystyki wszystkich stworzeń i budowli ?? Ciekawe po co ktoś miałby to czytać.
Proponowałbym dodać jedną opcje do menu 'instrukcje' do tej tematyki ten tekst można przyporzadkowac.
Polman Junior
Naturalne uzdrawianie- umiejętność do wyboru dla dowódcy przy awansie do wyższego poziomu (nie pamiętam od którego) opisana jako "Każdego dnia dowódca zregeneruje 15% punktów życia" działa faktycznie tylko i wyłącznie na dowódcę- pojedynczą jednostkę, a nie na całą drużynę.
Szukałem nie raz tej informacji w polskim internecie, żeby pomóc sobie ocenić czy ta umiejętność jest fajna, czy jednak słaba. Jednak za każdym razem nie mogłem odnaleźć tej informacji i musiałem ją samemu przetestować, żeby później nie żałować. Dlatego zostawią ją tutaj, chociaż w komentarzu. Może komuś się jeszcze kiedyś przyda.
Zawsze przy awansie myślałem, że to mega fajna umiejętność przy graniu klasą maga, jednak, skoro to działa tylko na dowódcę to marne jej zastosowanie w takim przypadku.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
