Wyszukiwarka gier

Seria gier Heroes of Might and Magic (HoMM)

Seria strategii turowych, powiązana z inną marką – Might and Magic. Cykl został wykreowany przez studio New World Computing, a jego wydawcą w latach 1996-2003 była firma 3DO Company. W 2003 roku prawa do marki przejęła firma Ubisoft, po czym seria była kontynuowana między innymi przez takie studia deweloperskie, jak Nival Interactive, Black Hole Entertainment, Limbic Entertainment oraz Unfrozen.

Krótka historia serii Heroes of Might & Magic

„Ojcem” serii Heroes of Might and Magic jest Jon van Caneghem, który wcześniej stworzył pokrewne gatunkowo i tematycznie King’s Bounty (wydane w 1990 roku, często uznawane za prekursora opisywanej serii). Pierwsza odsłona cyklu, czyli Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest, ukazała się w 1995 roku. Prawdziwy przełom przyniosła jednak druga (Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars, 1996) i trzecia (Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia, 1999) odsłona cyklu; dość powiedzieć, że „trójka” przez kolejne dekady była uznawana za niedościgniony wzorzec. W 2002 roku zadebiutowała czwarta część serii (Heroes of Might and Magic IV); wprowadzone w niej zmiany nie przypadły do gustu wielu fanom serii, ostatecznie przyczyniając się do bankructwa jej wydawcy – 3DO Company.

Zobacz więcej

Ewolucja serii Heroes of Might and Magic

2026

Heroes of Might and Magic: Olden Era

2015

Might & Magic: Heroes VII

2015

Heroes of Might & Magic III: HD Edition

2014

Might & Magic: Heroes Online

2011

Might & Magic: Heroes VI

2010

Might & Magic: Heroes Kingdoms

2008

Heroes of Might and Magic Online

2008

Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów

2006

Heroes of Might and Magic V

2004

Heroes of Might and Magic III: Złota Edycja

2002

Heroes of Might and Magic IV

2002

Heroes of Might and Magic III Complete

1999

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

1995

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

Heroes of Might and Magic: Olden Era

Heroes of Might and Magic: Olden Era

PC

2026, Wczesny dostęp

Strategiczne, 2.5D, Elementy RPG, Fantasy, Internet, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe, singleplayer, multiplayer.

Prequel trzeciej części kultowej serii strategii turowych z elementami RPG. Heroes of Might and Magic: Olden Era jest dziełem studia Unfrozen (Iratus: Lord of the Dead) i choć opiera się na założeniach HoMM 3, wprowadza też pewne zmiany.

Heroes of Might and Magic: Olden Era
Might & Magic: Heroes VII

Might & Magic: Heroes VII

PC

29 września 2015

Strategiczne, Fantasy, Hot seat, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Na 2 osoby, Singleplayer, Turowe.

Siódma odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej w 1995 roku. Za powstanie gry odpowiada niemieckie studio Limbic Entertainment, które ma na swoim koncie dodatki do poprzedniej części serii oraz RPG-owy Might & Magic X: Legacy. Akcja gry przenosi nas do targanego wojną domową Imperium, w którym młody książę Ivan utworzył Radę Cieni, złożoną z przedstawicieli sześciu różnych frakcji. Mechanika zabawy nawiązuje do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystuje wiele rozwiązań, nieobecnych w szóstej części gry. Wzbogacono m.in. okrojony uprzednio model ekonomiczny i przywrócono ekran miasta, z wszystkimi charakterystycznymi cechami poszczególnych frakcji. Mapy są znacznie większe i kładą większy nacisk na eksplorację, a typowy dla serii turowy model walki został nieco zmodyfikowany. Podczas bitwy korzystamy m.in. z katapult, wyrzutni i namiotów medyków, a areny bitew wypełnione są większą ilością rozmaitych obiektów i przeszkód.

7.1

GRYOnline

6.2

OpenCritic

5.4

Steam

7.1

Gracze

Might & Magic: Heroes VII
Heroes of Might & Magic III: HD Edition

Heroes of Might & Magic III: HD Edition

PCMobile

29 stycznia 2015

Strategiczne, 2D, Elementy RPG, Fantasy, Hot seat, Internet, Might & Magic, Multiplayer, Remaster/remake, Singleplayer, Turowe.

Odświeżona edycja jednej z najwyżej ocenianych odsłon legendarnej serii Heroes of Might & Magic, przygotowana dla uczczenia 15 rocznicy wydania gry oraz 20-lecia całego cyklu. Gra została przygotowana na zlecenie firmy Ubisoft przez studio DotEmu, znane m.in. z remake’u kultowej platformówki Another World. Zawartość edycji HD pokrywa się z podstawowym wydaniem „trójki” (bez dodatków) i oferuje 7 kampanii fabularnych (łącznie ok. 50 map), tryb potyczek oraz funkcjonalny edytor. Kluczowe zmiany w stosunku do oryginału to ulepszona grafika HD z obsługą rozdzielczości szerokoekranowych. Twórcy zadbali o to, aby szata graficzna była ostrzejsza i bardziej wyrazista, na co istotny wpływ miało przeprojektowanie ponad 25.000 elementów i modeli. Usprawniono także opcje rozgrywki wieloosobowej, zarówno w lokalnym trybie "gorące krzesło", jak i za pośrednictwem internetu. Po raz pierwszy w historii serii przygotowano również wersje dla użytkowników urządzeń mobilnych.

5.3

GRYOnline

7.0

OpenCritic

8.0

Steam

6.9

Gracze

Heroes of Might & Magic III: HD Edition
Might & Magic: Heroes Online

Might & Magic: Heroes Online

PC

30 września 2014

Strategiczne, Fantasy, Internet, MMO, Przeglądarkowe, Przeglądarkowe strategiczne, Taktyczne, Zagraj za darmo.

Przeglądarkowa wersja jednej z najpopularniejszych serii strategicznych, wykreowanych w 1995 roku przez Jona van Caneghema i jego studio New World Computing. Stworzeniem gry zajęła się ekipa Blue Byte Software ­– twórcy sagi Settlers, ostatnio specjalizujący się w przeglądarkowych adaptacjach znanych serii (The Settlers, Anno czy Silent Hunter). Pod względem fabularnym gra kontynuuje wątki znane z dwóch ostatnich odsłon cyklu. W fantastycznej krainie Ashan ścierają się ze sobą antagonistyczne frakcje, prowadząc do boju armie złożone z wojowników różnych ras, klas i umiejętności. Rozgrywka toczy się na dwóch płaszczyznach. Eksploracja świata, połączona z pozyskiwaniem surowców i rekrutacją wojsk, odbywa się w czasie rzeczywistym. Warstwę taktyczną stanowią potyczki, rozgrywane w systemie turowym na planszach podzielonych na heksagonalne pola. W odróżnieniu od większości produkcji przeglądarkowych, gra wyróżnia się wysokiej jakości oprawą, nie ustępującą w znacznym stopniu ostatnim odsłonom serii.

5.0

Gracze

Might & Magic: Heroes Online
Might & Magic: Heroes VI

Might & Magic: Heroes VI

PC

13 października 2011

Strategiczne, Fantasy, Turowe, Might & Magic, Singleplayer, Multiplayer, Hot seat, Internet, LAN.

Szósta pełnoprawna odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej przez legendarne New World Computing w 1995 roku. Celem odświeżenia serii, produkcję tytułu powierzono zupełnie nowej ekipie studia Black Hole Games, mającej na swoim koncie cenione RTS-y Armies of Exigo i Warhammer: Mark of Chaos. Akcja gry toczy się 400 lat przed wydarzeniami ukazanymi w poprzedniczce i koncentruje na spisku Aniołów, mającym na celu rozniecenie na nowo zapomnianej wojny. Jej wybuch powstrzymać mogą jedynie członkowie dynastii Gryfów, których drogi rozeszły się dawno temu, a każde z nich stanęło na czele odrębnej frakcji. Rozgrywka stanowi tradycyjne połączenie strategii turowej z elementami RPG, wzbogacone szeregiem nowych rozwiązań, takich jak system reputacji, rezygnacja z osobnych ekranów miast czy możliwość przekształcenia twierdzy wroga we własną. Zgodnie z najnowszymi trendami gra oferuje spektakularną, trójwymiarową oprawę graficzną oraz opcje społecznościowe.

7.4

GRYOnline

4.7

Steam

7.2

Gracze

Might & Magic: Heroes VI
Might & Magic: Heroes Battles

Might & Magic: Heroes Battles

PC

12 listopada 2010

Strategiczne, Facebook, Fantasy, Internet, Might & Magic, MMO, Multiplayer, Przeglądarkowe, Zagraj za darmo.

Osadzona w popularnym uniwersum fantasy przeglądarkowa strategia MMO przeznaczona dla użytkowników platformy społecznościowej Facebook. Produkcja bazuje na mocno uproszczonych mechanizmach stworzonych na potrzeby Might & Magic: Heroes Kingdoms i stanowi swoiste wprowadzenie, do oferowanej przez nią bardziej złożonej rozgrywki. Zabawa koncentruje się na szybkich pojedynkach toczonych ze znajomymi oraz innymi, losowo dobranymi graczami. Po wybraniu jednej z 4 dostępnych frakcji otrzymujemy do swojej dyspozycji własny zamek i niewielką początkowo armię. Przystępując do pojedynku wybieramy rodzaj i liczebność jednostek oraz kolejność ich przystępowania do bitwy. Rywalizacja toczy się w turach, a na początku każdej z nich możemy wesprzeć walczących przy pomocy specjalnych okrzyków bojowych. Każdy wygrany pojedynek przynosi nagrodę w postaci złota, które możemy spożytkować na rozbudowę osady i zwiększenie liczebności armii.

5.2

Gracze

Might & Magic: Heroes Battles
Might & Magic: Heroes Kingdoms

Might & Magic: Heroes Kingdoms

PC

11 sierpnia 2010

Strategiczne, Ekonomiczne, Fantasy, Internet, Might & Magic, MMO, Przeglądarkowe, Zagraj za darmo.

Pierwsza próba przeniesienia popularnego uniwersum cyklu Heroes of Might & Magic na grunt przeglądarkowej strategii MMO. Zabawę zaczynamy od stworzenia bohatera należącego do jednej z 4 frakcji: niebiańskiej, piekielnej, nekromanckiej i akademickiej. Rozgrywka podzielona jest na sezony, a celem każdego z nich jest zdobycie przez graczy 13 artefaktów, znanych jako Łzy Ashan. Rozpoczynając grę z jednym niewielkim miastem, musimy zadbać o jego rozwój i zwerbować silną armię, która pozwoli nam na podbijanie cudzych metropolii i da możliwość skorzystania z jednostek oraz bohaterów innych frakcji. W grze znalazły się misje fabularne, polegające na wykonywaniu zadań i walce z komputerowymi przeciwnikami, ale sedno rozgrywki stanowi oczywiście tryb wieloosobowy. Zabawa toczy się w turach rozgrywanych jednocześnie przez wszystkich grających, a jej istotnym elementem jest tworzenie gildii i współpraca bądź rywalizacja z innymi graczami.

7.4

Gracze

Might & Magic: Heroes Kingdoms
Heroes of Might and Magic Online

Heroes of Might and Magic Online

PC

30 maja 2008

Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, Might & Magic, MMO, Turowe, Zagraj za darmo.

Sieciowa strategia MMO, osadzona w uniwersum popularnej serii Heroes of Might & Magic. Produkcja została stworzona przez studio TQ Digital pierwotnie na rynek azjatycki, zaś do graczy na całym świecie trafiła dopiero po ponad dwóch latach. W grze kreujemy własnego, unikalnego bohatera i opowiadamy się po stronie jednej z ośmiu dostępnych frakcji, aby rywalizować z przeciwnikami sterowanymi przez AI oraz żywymi graczami z całego świata. Rozgrywka stanowi połączenie mechanizmów tradycyjnych dla serii z rozwiązaniami typowymi dla gier MMO. Głównym celem zabawy jest wybudowanie zamku oraz stworzenie silnej armii, która nie ugnie się w konfrontacji z przeciwnikiem. Do naszej dyspozycji oddano 56 zróżnicowanych jednostek w 16 klasach oraz szeroki wachlarz zaklęć. W miarę postępów rozgrywki rozwijamy umiejętności naszego bohatera, prowadzimy handel i przystępujemy do rozmaitych sojuszy, dzięki czemu łatwiej będzie nam uporać się z silniejszymi przeciwnikami.

6.6

Gracze

Heroes of Might and Magic Online
Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów

Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów

PC

4 stycznia 2008

Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.

Przygotowany przez firmę Ubisoft obszerny zestaw kolekcjonerski, zawierający wszystkie pięć wydanych w latach 1995-2007 gier z bestsellerowej serii Heroes of Might and Magic wraz z ich oficjalnymi dodatkami (łącznie 12 produktów). Prócz samych gier, w skład pakietu opatrzonego w Polsce podtytułem Kolekcja Wszech Czasów, wchodzi także cały szereg ekskluzywnych bonusów, takich jak: płyta DVD z materiałami dodatkowymi, trzy płyty z muzyką w formacie CD Audio, album z grafikami The Art Of Might and Magic, dwustronny plakat 130x116 cm, mapa, koszulka, encyklopedia stworzona przez fanów, kompletny bestiariusz Heroes of Might and Magic V oraz 78 unikatowych kart tarota.

7.0

GRYOnline

8.1

Gracze

Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów
Heroes of Might and Magic V

Heroes of Might and Magic V

PC

16 maja 2006

Strategiczne, Fantasy, Turowe, Might & Magic, Elementy RPG, Singleplayer, Multiplayer, Hot seat, Internet, LAN.

Piąta odsłona popularnej serii strategii turowych, osadzonych w stylistyce fantasy. Celem odświeżenia cyklu, przygotowanie jego kolejnej części powierzono doświadczonej rosyjskiej ekipie Nival Interactive, mającej na swoim koncie m.in. serie Rage of Mages, Etherlords, Silent Storm oraz Blitzkrieg. Akcja gry toczy się w krainie Ashan i koncentruje na walce z zastępami demonów, które po zgładzeniu króla pustoszą tereny królestwa. Los Ashan zależy od bohaterów, którzy w obronie swych macierzystych frakcji ruszają do walki z siłami zła. Nowy deweloper starał się nie dokonywać rewolucyjnych zmian w sposobie rozgrywki, skupiając się na podkreśleniu aspektów strategicznych oraz pomniejszych modyfikacjach w mechanice gry. Wśród nich wymienić należy wyłączenie bohaterów z regularnej bitwy, rezygnację z osobnych ekranów miast, limity czasowe w trakcie walki oraz nowe opcje dyplomatyczne. Po raz pierwszy w historii serii, środowisko gry przedstawione zostało w pełnym trójwymiarze.

7.7

GRYOnline

8.8

Steam

8.2

Gracze

Heroes of Might and Magic V
Heroes of Might and Magic III: Złota Edycja

Heroes of Might and Magic III: Złota Edycja

PC

20 września 2004

Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Pakiet, Singleplayer, Turowe.

Kompletne wydanie osadzonej w realiach fantasy turowej strategii studia New World Computing, stanowiącej trzecią - i jak dotąd najwyżej ocenianą – odsłonę popularnej serii Heroes of Might and Magic. Oprócz wydanej w marcu 1999 roku gry podstawowej, w zestawie znalazły się także dwa oficjalne dodatki: Armageddon’s Blade i The Shadow of Death. W odróżnieniu od kolekcjonerskiego wydania gry z 2002 roku, w którym zawarto tak naprawdę trzy osobne produkty, w ramach Złotej Edycji otrzymujemy tylko dwie płyty CD ze zintegrowanym instalatorem zawierającym pełną zawartość gry i jej obu rozszerzeń.

9.8

GRYOnline

9.3

Gracze

Heroes of Might and Magic III: Złota Edycja
Heroes of Might and Magic IV

Heroes of Might and Magic IV

PC

29 marca 2002

Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Might & Magic, Singleplayer, Turowe.

Czwarta odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 1995 roku przez studio New World Computing. Akcja gry przenosi nas do fantastycznego świata Jadame, znanego z gry Might & Magic VIII. Do dyspozycji graczy oddano tym razem sześć frakcji, posiadających własne typy miast, jednostek oraz technologii. Każde z nich dysponuje także oddzielną szkołą magii i może wynajmować tylko bohaterów określonej rasy. Mechanika rozgrywki uległa wielu modyfikacjom, ale i uproszczeniom. Główne z nich to likwidacja tygodniowego werbunku, zmieniony system walki oraz brak konieczności posiadania w oddziale bohatera, który sam jest jednostką i bezpośrednio uczestniczy w potyczce. Fakt ten wiąże się jednak z wprowadzeniem wielu ograniczeń, które utrudniły i uatrakcyjniły rozgrywkę. Znaczącej modyfikacji uległ silnik gry, co wpłynęło na wielkość map oraz wyraźną poprawę szaty graficznej. Po raz pierwszy w historii serii, akcja ukazana została w perspektywie izometrycznej.

7.5

GRYOnline

7.8

Gracze

Heroes of Might and Magic IV
Heroes of Might and Magic III Complete

Heroes of Might and Magic III Complete

PC

15 stycznia 2002

Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Pakiet, Singleplayer, Turowe, PC Game Pass, Xbox Game Pass Ultimate, singleplayer, multiplayer.

Kolekcjonerska edycja trzeciej odsłony popularnej serii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, rozwijanej od 1995 roku przez studio New World Computing. W skład zestawu Heroes of Might and Magic III Complete weszła wydana w marcu roku 1999 gra podstawowa wraz z dwoma oficjalnymi dodatkami: Armageddon’s Blade i The Shadow of Death (na osobnych nośnikach). W sumie otrzymujemy więc do dyspozycji ponad 20 kampanii fabularnych oraz imponującą liczbę scenariuszy, bohaterów, potworów i artefaktów, jak również wszystkie nowości i modyfikacje wprowadzone do gry macierzystej wraz z obydwoma wspomnianymi rozszerzeniami.

10

GRYOnline

9.2

Gracze

Heroes of Might and Magic III Complete
Heroes Kroniki: Antologia

Heroes Kroniki: Antologia

PC

1 grudnia 2001

Strategiczne, 2D, Elementy RPG, Fantasy, Pakiet, Singleplayer, Turowe.

Zestaw czterech epizodów (z łącznej liczby ośmiu) gry Heroes Kroniki - pobocznej miniserii turowych strategii w realiach fantasy, bazującej na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III. Fabuła stworzonego przez studio New World Computing cyklu skupia się na losach nieśmiertelnego bohatera imieniem Tarnum, który, szukając odkupienia za swe ziemskie uczynki, walczy ze złem w nadziei na odzyskanie przychylności bogów. Pod względem ogólnych założeń rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od innych części serii, w których nasz protagonista dba o swoje terytorium, rozbudowując zamki i gromadząc armie, by następnie poprowadzić je do walki z zastępami rozmaitych wrogów. W odróżnieniu od głównych odsłon cyklu, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkich kampanii fabularnych, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została opcji rozgrywki wieloosobowej.

Heroes Kroniki: Antologia
Heroes Chronicles: Revolt of the Beastmasters

Heroes Chronicles: Revolt of the Beastmasters

PC

1 czerwca 2001

Strategiczne, Singleplayer, Turowe.

Siódma odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Revolt of the Beastmasters Przodkowie wysyłają Tarnuma z misją oswobodzenia Błotnego Ludu spod kontroli Erathii i szalonego króla Gryphonhearta. Ten zaś wysyła do walki swojego syna Nivena, który odkrywszy prawdę o motywacjach swego ojca, przechodzi na stronę Tarnuma i - obwołany przez szlachtę nowym królem Erathii - pomaga mu w pokonaniu ostatnich zwolenników szalonego monarchy. Pod względem ogólnych założeń rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od głównych odsłon cyklu. W odróżnieniu od nich, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkiej kampanii fabularnej, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została opcji rozgrywki wieloosobowej.

Heroes Chronicles: Revolt of the Beastmasters
Heroes Chronicles: The Sword of Frost

Heroes Chronicles: The Sword of Frost

PC

1 czerwca 2001

Strategiczne, Singleplayer, Turowe.

Ósma i ostatnia odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: The Sword of Frost główny bohater cyklu próbuje przeszkodzić Gelu, powiernikowi Ostrza Armageddonu, w zniszczeniu tytułowego Miecza Mrozu, co może doprowadzić do końca świata. Dzięki porwaniu krasnoludzkiego kapitana armii służącej Gelu, Tarnumowi udaje się pokonać Powiernika. Okazuje się jednak, że w międzyczasie Miecz Mrozu zostaje skradziony, a losy świata stają pod znakiem zapytania. Pod względem ogólnych założeń rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od głównych odsłon cyklu. W odróżnieniu od nich, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkiej kampanii fabularnej, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została opcji rozgrywki wieloosobowej.

Heroes Chronicles: The Sword of Frost
Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff

Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff

PlayStation

18 kwietnia 2001

Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Might & Magic, Singleplayer, Turowe, Tytuły ekskluzywne PlayStation.

Stworzona z myślą o graczach konsolowych, poboczna odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, za której powstanie odpowiada ekipa New World Computing. Przygotowana przez firmę 3DO Company gra Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff dość mocno odbiega od pecetowych odsłon cyklu i wzorowana jest bezpośrednio na jego prekursorze, czyli wydanym w 1990 roku King’s Bounty. Głównym celem gracza jest uratowanie leżącego na łożu śmierci króla, jednak aby tego dokonać, w przeciągu 500 dni musi on odnaleźć tytułowy artefakt – tzw. Kość Smoka. Mechanika rozgrywki została tu wyraźnie uproszczona, a w grze nie rezydujemy w żadnym zamku ani nie bronimy jego murów. W trakcie przygody kontrolujemy jednego z czterech dostępnych bohaterów, a zabawa koncentruje się głównie na eksploracji, podczas której zdobywamy złoto i rekrutujemy kolejnych wojowników do naszej armii, walcząc z napotkanymi przeciwnikami w klasycznym trybie turowym.

7.3

Gracze

Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff
Heroes Chronicles: Szarża Smoków

Heroes Chronicles: Szarża Smoków

PC

15 listopada 2000

Strategiczne, Singleplayer, Turowe.

Szósta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Szarża Smoków nasz protagonista Tarnum wyrusza na ratunek dobrym smokom z AvLee, zniewolonym przez żądną władzy smoczą królową Mutare. Po drodze odkrywa w swych szeregach szpiega, którym okazuje się krasnolud Kurbon. Z pomocą elfiego doradcy Aspena Tarnumowi udaje się doprowadzić do ostatecznej konfrontacji z Mutare i dokonać zemsty na krasnoludzkim zdrajcy. Pod względem ogólnych założeń rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od głównych odsłon cyklu. W odróżnieniu od nich, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkiej kampanii fabularnej, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została opcji rozgrywki wieloosobowej.

8.0

Gracze

Heroes Chronicles: Szarża Smoków
Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów

Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów

PC

15 listopada 2000

Strategiczne, Singleplayer, Turowe.

Piąta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów jesteśmy świadkami końca trwającego od tysięcy lat rozejmu pomiędzy Władcami Ziemi, Powietrza, Ognia i Wody. Wysłany z misją powstrzymania zemsty Żywiołów Tarnum podąża śladem wszystkich czterech władców, aby po ich pokonaniu zniszczyć również wszystkie Wrota Żywiołów, stanowiące rodzaj bram pomiędzy poszczególnymi wymiarami. Pod względem ogólnych założeń rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od głównych odsłon cyklu. W odróżnieniu od nich, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkiej kampanii fabularnej, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została opcji rozgrywki wieloosobowej.

7.9

Gracze

Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów
Heroes Chronicles: The Fiery Moon

Heroes Chronicles: The Fiery Moon

PC

13 listopada 2000

Strategiczne, Singleplayer, Turowe.

Czwarta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła Heroes Chronicles: The Fiery Moon stanowi kontynuację wydarzeń ukazanych w poprzednim epizodzie gry. Tarnum podąża śladem Vorra – jednego z trzech Przodków, który zmienił się w bezwzględnego boga wojny i uwięził dwóch pozostałych Przodków w miejscu, do którego prowadzi starożytny portal. Okazuje się, że jedynym sposobem na pokonanie Vorra jest uleczenie go z szaleństwa sokiem z Drzewa Świata. Pod względem ogólnych założeń rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od głównych odsłon cyklu. W odróżnieniu od nich, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkiej kampanii fabularnej, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została opcji rozgrywki wieloosobowej.

Heroes Chronicles: The Fiery Moon
Heroes Chronicles: The World Tree

Heroes Chronicles: The World Tree

PC

29 września 2000

Strategiczne, Singleplayer, Turowe.

Trzecia odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: The World Tree główny bohater cyklu – Tarnum – łączy siły z resztkami plemienia, którego zadaniem jest ochrona tytułowego Drzewa Świata. Mimo wysiłków zostaje ono jednak zniszczone przez boga wojny Vorra i jego armię nekromantów. Tymczasem nasz protagonista dowiaduje się, że drzewo odrodzi się dzięki Korzeniom Życia, stanowiącym system tuneli, w którym toczy się akcja epizodu. Pod względem ogólnych założeń rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od głównych odsłon cyklu. W odróżnieniu od nich, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkiej kampanii fabularnej, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została także opcji rozgrywki wieloosobowej.

Heroes Chronicles: The World Tree
Heroes Chronicles:  Wojownicy Pustkowi

Heroes Chronicles: Wojownicy Pustkowi

PC

27 września 2000

Strategiczne, Fantasy, Singleplayer, Turowe.

Pierwsza odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Wojownicy Pustkowi cofamy się o wiele wieków, poznając głównego protagonistę cyklu – barbarzyńcę Tarnuma, który w miarę zyskiwania władzy staje się coraz większym tyranem, siejącym strach nawet wśród swoich sprzymierzeńców. Po śmierci z rąk Riona Gryphonhearta zostaje uznany niegodnym przekroczenia bram raju i jako nieśmiertelny odesłany z powrotem, aby odpokutować swe winy. Pod względem ogólnych założeń, rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od głównych odsłon cyklu. W odróżnieniu od nich, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkiej kampanii fabularnej, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została także opcji rozgrywki wieloosobowej.

8.0

Gracze

Heroes Chronicles: Wojownicy Pustkowi
Heroes Chronicles: Podbój Podziemi

Heroes Chronicles: Podbój Podziemi

PC

27 września 2000

Strategiczne, Singleplayer, Turowe.

Druga odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Podbój Podziemi Tarnum zostaje wysłany przez Przodków na pomoc królowej Allison z Erathii. Aby uwolnić duszę jej ojca z tytułowych Podziemi, nasz protagonista będzie musiał połączyć siły z demonem Deezeliskiem. Nie wszystko pójdzie jednak tak, jak tego oczekiwał i aby zakończyć swą misję, Tarnum będzie musiał finalnie stawić czoła samemu demonowi. Pod względem ogólnych założeń rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od głównych odsłon cyklu. W odróżnieniu od nich, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkiej kampanii fabularnej, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została także opcji rozgrywki wieloosobowej.

8.0

Gracze

Heroes Chronicles: Podbój Podziemi
Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

PC

3 marca 1999

Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Hot seat, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Na 2 osoby, Singleplayer, Turowe.

Trzecia odsłona popularnej serii turowych strategii fantasy studia New World Computing. Po śmierci króla Gryphonhearta, królestwo Erathii pada pod naporem mrocznych sił Nighonu i Eofolu. Jego córka Katarzyna, władczyni Enroth, powraca w rodzinne strony z zamiarem zjednoczenia wszystkich mieszkańców krainy i poprowadzenia ich do walki z siłami zła. Rozgrywka przebiega w typowy dla serii sposób i sprowadza się do eksploracji Erathii w poszukiwaniu mitycznych artefaktów i skarbów, a także do rozbudowy miast. Nieodłącznym elementem zabawy jest konieczność werbowania armii i uczestniczenia w turowych potyczkach z różnymi rodzajami przeciwników. W porównaniu z poprzednimi odsłonami, w grze pojawiają się nowi bohaterowie, nowe typy miast oraz 118 typów jednostek, dysponujących nowymi zdolnościami oraz 64 czarami, należącymi do 4 szkół magii. Mapy w grze są większe i bardziej szczegółowe niż dotychczas, ulepszono także grafikę, animacje oraz opcje rozgrywki multiplayer.

8.7

GRYOnline

9.3

Gracze

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia
Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars

PC

1 października 1996

Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe, PC Game Pass, Xbox Game Pass Ultimate, singleplayer, multiplayer.

Kontynuacja bestsellerowej strategii turowej Jona van Caneghema i jego studia New World Computing. Fabuła Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach opisanych w pierwszej części gry. Kiedy sprawujący władzę nad krainą Enroth Lord Morglin Ironfist umiera, pomiędzy jego synami rozpoczyna się walka o prawa do tronu. Podczas rozgrywki możemy opowiedzieć się po stronie zbuntowanego i wygnanego z Enroth Rolanda, bądź dochować wierności uważającemu się za prawowitego spadkobiercę tronu Archibaldowi. Ogólna koncepcja rozgrywki nie uległa większym zmianom, jednak autorzy sequelu wprowadzili do gry kilka nowości i ulepszeń. Do czterech znanych z pierwowzoru klas postaci dołączyły dwie nowe: nekromanty i czarodzieja, wraz z ich zamkami i nieznanymi dotąd stworzeniami. W grze poszerzono również m.in. zakres umiejętności bohaterów, wprowadzono możliwość ulepszania posiadanych jednostek, a także zmodyfikowano system posługiwania się magią.

8.2

GRYOnline

8.6

Gracze

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars
Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

PC

15 czerwca 1995

Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.

Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna autorstwa Jona van Caneghema – twórcy kultowego cyklu RPG Might and Magic oraz uważanej za prekursorkę Heroes of Might and Magic gry King’s Bounty z 1990 roku. Fabuła produkcji nawiązuje do szóstej części wspomnianego RPG i przenosi nas do krainy Enroth, o którą bój toczy czterech władców: rycerz Lord Ironfist, barbarzyńca Lord Slayer, czarodziejka Królowa Lamanda oraz czarnoksiężnik Lord Alamar. Gracz przejmuje zaś kontrolę nad jednym z nich, starając się podbić krainę i pokonać swoich przeciwników. Podstawę rozgrywki stanowi eksploracja nowych terenów, podczas której możemy zbierać zasoby i artefakty, odwiedzać i przejmować rozmaite lokacje (np. kopalnie), podbijać wrogie zamki oraz walczyć z napotkanymi potworami i innymi przeciwnikami. Zarówno eksploracja, jak i walka odbywają się w systemie turowym. Podczas potyczek bohaterowie nie biorą bezpośredniego udziału w walce, jednak mogą wspomagać swe jednostki za pomocą magii.

8.5

GRYOnline

8.0

Gracze

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

Newsy o grach z serii Heroes of Might and Magic

50 najpopularniejszych dem podczas Steam Next Fest. Nowe Heroesy poległy w starciu ze średniowiecznymi rycerzami

50 najpopularniejszych dem podczas Steam Next Fest. Nowe Heroesy poległy w starciu ze średniowiecznymi rycerzami

Poznaliśmy listę najpopularniejszych dem zakończonego właśnie Festiwalu Steam Next.

gry

Adrian Werner

21 października 2025 10:14

50 najpopularniejszych dem podczas Steam Next Fest. Nowe Heroesy poległy w starciu ze średniowiecznymi rycerzami
Mimo opóźnienia, Heroes of Might & Magic: Olden Era osiąga niesamowite kamienie milowe na Steam. Innym strategiom może być trudno pobić te liczby

Mimo opóźnienia, Heroes of Might & Magic: Olden Era osiąga niesamowite kamienie milowe na Steam. Innym strategiom może być trudno pobić te liczby

Mimo przesunięcia premiery, Heroes of Might & Magic: Olden Era nie traci na popularności. Strategia inspirowana kultową serią odniosła ogromny sukces na Steamie.

gry

Kamil Kleszyk

15 października 2025 20:58

Mimo opóźnienia, Heroes of Might & Magic: Olden Era osiąga niesamowite kamienie milowe na Steam. Innym strategiom może być trudno pobić te liczby
Najpopularniejsze dema Steam Next Fest. Na bogatej gatunkowo liście nie zabrakło gry z Polski

Najpopularniejsze dema Steam Next Fest. Na bogatej gatunkowo liście nie zabrakło gry z Polski

Przyjrzeliśmy się temu, jakie dema cieszą się obecnie największym wzięciem na podczas nowej edycji Festiwalu Steam Next.

gry

Adrian Werner

15 października 2025 14:40

Najpopularniejsze dema Steam Next Fest. Na bogatej gatunkowo liście nie zabrakło gry z Polski
Kultowa strategia Heroes 3 niespodziewanie trafiła do Xbox Game Pass na PC obok innej uwielbianej odsłony serii

Kultowa strategia Heroes 3 niespodziewanie trafiła do Xbox Game Pass na PC obok innej uwielbianej odsłony serii

Ubisoft i Microsoft niespodziewanie oddały w ręce abonentów usługi PC Game Pass dwie niezapowiadane wcześniej gry. Mowa o kultowym Heroes of Might and Magic 3 i drugiej odsłonie tego cyklu.

gry

Krystian Pieniążek

10 października 2025 07:15

Kultowa strategia Heroes 3 niespodziewanie trafiła do Xbox Game Pass na PC obok innej uwielbianej odsłony serii
Heroes of Might and Magic: Olden Era zalicza opóźnienie, daty premiery brak. Już teraz jednak można sprawdzić strategię za darmo na Steam

Heroes of Might and Magic: Olden Era zalicza opóźnienie, daty premiery brak. Już teraz jednak można sprawdzić strategię za darmo na Steam

Heroes of Might and Magic: Olden Era nie pojawi się we wczesnym dostępie w 2025 roku. Twórcy przesunęli premierę gry, ale w zamian przygotowali dla graczy nie lada niespodziankę.

gry

Kamil Kleszyk

9 października 2025 18:46

Heroes of Might and Magic: Olden Era zalicza opóźnienie, daty premiery brak. Już teraz jednak można sprawdzić strategię za darmo na Steam
Nowi Herosi to magia klasycznej formuły i pierwsze potknięcia

Nowi Herosi to magia klasycznej formuły i pierwsze potknięcia

Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem HoMM: Olden Era, spodziewałem się mobilnej grafiki i spłyconej, nieudolnej kalki legendarnej serii. I choć problem „plastelinowej grafiki” jest cały czas widoczny, to po godzinie spędzonej z grą na gamescomie wyszedłem zszokowany – pod tą mało atrakcyjną warstwą kryła się solidna, uzależniająca mechanika, którą chciałem sprawdzić dokładniej.

opinie

Paweł Woźniak

3 października 2025 16:00

Nowi Herosi to magia klasycznej formuły i pierwsze potknięcia
Eksploracja w Heroes of Might and Magic: Olden Era dochowa tradycji klasycznym grom z tej kultowej serii strategii fantasy, wynosząc różnorodność na nowy poziom

Eksploracja w Heroes of Might and Magic: Olden Era dochowa tradycji klasycznym grom z tej kultowej serii strategii fantasy, wynosząc różnorodność na nowy poziom

Twórcy Heroes of Might and Magic: Olden Era opublikowali materiał, który daje nam wgląd w eksplorację świata. Wygląda na to, że strategia będzie wierna swoim poprzedniczkom.

gry

Agnieszka Adamus

27 września 2025 12:00

Eksploracja w Heroes of Might and Magic: Olden Era dochowa tradycji klasycznym grom z tej kultowej serii strategii fantasy, wynosząc różnorodność na nowy poziom
Po raz pierwszy w historii seria Heroes of Might and Magic zaoferuje funkcję, o którą fani prosili od lat. Część graczy ma jednak duże obawy

Po raz pierwszy w historii seria Heroes of Might and Magic zaoferuje funkcję, o którą fani prosili od lat. Część graczy ma jednak duże obawy

Heroes of Might and Magic: Olden Era po raz pierwszy w historii serii zaoferuje tryb obserwatora. To przydatne narzędzie służące do oglądania rozgrywek na żywo.

gry

Marcin Bukowski

22 września 2025 09:05

Po raz pierwszy w historii seria Heroes of Might and Magic zaoferuje funkcję, o którą fani prosili od lat. Część graczy ma jednak duże obawy
Heroes 5 Ashan Arena 4 już we wrześniu.  Ruszyły zapisy na turniej dla fanów kultowej strategii

Heroes 5 Ashan Arena 4 już we wrześniu. Ruszyły zapisy na turniej dla fanów kultowej strategii

Ruszyły zapisy na czwartą edycję Ashan Arena. To sieciowy turniej Heroes of Might and Magic V rozgrywany z wykorzystywaniem polskiego moda Heroes 5: Arena.

Pliki do gier

Adrian Werner

31 sierpnia 2025 14:10

Heroes 5 Ashan Arena 4 już we wrześniu. Ruszyły zapisy na turniej dla fanów kultowej strategii
Nowa mroczna frakcja z Heroes of Might and Magic: Olden Era nie ma już przed nami tajemnic. Jej wielki atut będzie naprawdę potężny

Nowa mroczna frakcja z Heroes of Might and Magic: Olden Era nie ma już przed nami tajemnic. Jej wielki atut będzie naprawdę potężny

Studio Unfrozen ujawniło kolejne informacje o szóstej frakcji w Heroes of Might and Magic: Olden Era – Schizmie. To inspirowane lovecraftowskimi klimatami społeczeństwo posługuje się czarną magią i stanowi dla przeciwnika nie lada wyzwanie.

gry

Kamil Kleszyk

29 sierpnia 2025 16:02

Nowa mroczna frakcja z Heroes of Might and Magic: Olden Era nie ma już przed nami tajemnic. Jej wielki atut będzie naprawdę potężny

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl