Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars (PC)
OkładkaHeroes of Might and Magic II: The Succession Wars (PC)

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars PC

Kontynuacja bestsellerowej strategii turowej Jona van Caneghema i jego studia New World Computing. Fabuła Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach opisanych w pierwszej części gry.

Strategiczne | fantasy | turowe | Might & Magic | elementy RPG

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars Premiera PC

1października1996

pudełko PL

15lutego1999

producent: New World Computing wydawca: 3DO Company wydawca PL: Cenega S.A. Strona oficjalna

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

Gry podobne do Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars

Songs of Conquest

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

Clash

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars to wydana na komputerach PC kontynuacja osadzonej w realiach fantasy strategii turowej Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest z 1995 roku. Produkcja, przenosząca uniwersum popularnej serii RPG Might and Magic na zupełnie nowy grunt strategiczny, to kolejne dzieło w dorobku doświadczonego amerykańskiego projektanta Jona Van Caneghema i jego studia New World Computing.

Fabuła

Akcja Heroes of Might and Magic II osadzona została kilka lat po wydarzeniach opisanych w pierwszej części cyklu. Zgodnie z jej kanonicznym zakończeniem, władzę nad krainą Enroth objął Lord Morglin Ironfist, jednocząc okoliczne ziemie i umacniając swą pozycję jako króla. Gdy umarł, między jego dwoma synami: Archibaldem i Rolandem rozpoczęła się walka o prawa do tronu. Swymi podstępnymi działaniami Archibald doprowadził do wygnania brata z królestwa, a sam obwołał się nowym władcą Enroth. Roland nie zamierzał jednak łatwo się poddać i wraz ze stworzonym przez siebie ruchem oporu podjął walkę. Przystępując do zabawy, gracze mogą opowiedzieć się po stronie jednego z braci i dochować wierności nowemu królowi, bądź pomóc jego bratu w przejęciu korony.

Mechanika

Ogólne założenia rozgrywki w Heroes of Might and Magic II nie odbiegają w sposób znaczący od rozwiązań znanych z pierwszej części cyklu. Zadaniem gracza jest więc ponownie stopniowa eksploracja i podbijanie kolejnych terenów, a w ostateczności pokonanie konkurenta i objęcie panowania nad krainą Enroth. W porównaniu z poprzedniczką, druga odsłona serii niesie jednak ze sobą całkiem sporą liczbę nowości i ulepszeń.

W Heroes of Might and Magic II do czterech znanych już klas postaci – rycerza, barbarzyńcy, czarodziejki i czarnoksiężnika – dołączyły dwie nowe: nekromanta i czarodziej, a wraz z nimi charakterystyczne dla nich zamki i nieznane dotąd stworzenia. O ile w pierwszej części gry bohaterowie opisywani byli przez cztery podstawowe umiejętności, w kontynuacji zostały one poszerzone o szereg pobocznych umiejętności dodatkowych, które w toku rozgrywki możemy dodatkowo rozwijać. Prócz tego, w grze pojawia się także możliwość ulepszania niektórych istot, co w istotny sposób pozwala zwiększyć ich zdolności bojowe. Gruntownej modyfikacji uległ także system rzucania zaklęć, który nie jest już zależny od współczynnika wiedzy bohatera, lecz od punktów magii. Dzięki temu np. bohater zapamiętuje zaklęcia na zawsze, jednak do ich rzucenia potrzebuje określonej liczby wspomnianych punktów.

Tryby rozgrywki

Podobnie jak w pierwszej części serii, podstawowym trybem rozgrywki w Heroes of Might and Magic II jest przeznaczona dla jednego gracza kampania fabularna, w której możemy opowiedzieć się zarówno po stronie Archibalda, jak i Rolanda Ironfista. Dla gustujących w szybkich potyczkach pozostawiono oczywiście możliwość rozegrania scenariusza z komputerowym przeciwnikiem, zaś wielbicielom rozgrywki wieloosobowej opcję multiplayer (przez Internet, sieć LAN lub w trybie „hotseat”) dla max. 4 graczy. Nie zapomniano także o funkcjonalnym edytorze, pozwalającym na tworzenie lub modyfikowanie map, co pozwala wydatnie przedłużyć czas spędzony z grą.

Kwestie techniczne

Pod względem oprawy, gra Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars na komputerach PC prezentuje się jeszcze atrakcyjniej niż jej bezpośrednia poprzedniczka. Na uwagę zasługują przede wszystkim większe i bardziej dopracowane modele jednostek, a także bardziej szczegółowe miasta z nowymi modelami budynków. O oprawę dźwiękową gry zadbał zaś ponownie znany z pierwowzoru Paul Romero, wspomagany przez Steve’a Bacę i Roberta Kinga.

Dodatkowe informacje

Gra Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars dostępna jest także w edycji Gold, w której oprócz podstawowej wersji tytułu znalazł się wydany w 1997 roku dodatek The Price of Loyalty autorstwa Cyberlore Studios. Swoistą ciekawostkę stanowić może również nieoficjalne rozszerzenie o nazwie Desecrated Lands. Zestaw opracowany przez niewielkie studio Dark Entertainment, prócz zbioru map i misji, zawiera specjalny edytor pozwalający na modyfikacje zapisanych stanów gry.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna   Liczba graczy: 1 - 6  

Nośnik: 1 CD

Ocena użytkowników: 8,7 / 10 na podstawie 958 głosów czytelników.

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars cena w dniu premiery: 99 PLN

Wymagania wiekowe Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars: Odpowiednia dla każdego wieku.

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Zalecane:
  • Pentium 166MHz
  • 16MB RAM