Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość Pliki do gier 23 grudnia 2022, 12:43

autor: Adrian Werner

Heroes of Might and Magic 2 z fanowskim remasterem

Ukazała się wersja 1.0 Fheroes2, czyli ambitnego fanowskiego projektu odświeżający klasyczną turową strategię Heroes of Might and Magic II.

Źródło fot. Ubisoft
i

Ostatnie dni to dobry czas dla fanowskich remasterów starych przebojów. We wtorek pisaliśmy o wydaniu pełnej wersji The Force Engine do Star Wars: Dark Forces, a teraz edycji 1.0 doczekał się projekt Fheroes2 odświeżający klasyczną turową strategię Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars.

  1. Fheroes2 - pobierz modyfikację

To open-source’owy projekt, który zapewnia nowy i znacznie ulepszony silnik dla Heroes of Might and Magic 2. Do działania potrzebuje plików gry, ale za jego pośrednictwem można również pobrać demo HoMM2, aby sprawdzić jak mod sprawuje się w akcji.

Zalet nowego silnika jest wiele. Przede wszystkim otrzymujemy kompatybilność ze współczesnymi pecetami i systemami operacyjnymi oraz opcję zabawy wysokich rozdzielczościach (w tym także szerokoekranowych). Fheroes2 oferuje również mocno ulepszone AI oraz usuwa kilkaset błędów technicznych i masę niedoróbek, które pozostawili w grze oryginalni deweloperzy.

Projekt wprowadza także wiele nowych funkcji, takich jak automatyczne bitwy, przydatne, gdy nie chcemy marnować czasu na potyczki, w których mamy zbyt dużą przewagę, aby móc przegrać. Oczywiście, jeśli rezultat nam się nie spodoba, to starcie można powtórzyć, tym razem osobiście obejmując dowodzenie nad armią.

Mod mocno ulepsza także sterowanie oraz interfejs, zarówno pod względem sterowania, jak i danych, do których mamy dostęp. Dodatkową zaletą modyfikacji jest wsparcie dla polskiej wersji językowej.

Wszystko to w sumie skutecznie odświeża grę i sprawia, że Fheroes2 to najlepsza metoda grania w Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars na współczesnych pecetach.

  1. Oficjalna strona projektu

Nie tylko Fheroes2

Fheroes2 należy do kategorii określanej mianem open-source’owych implementacji gier. Projekty tego typu pozwalają bawić się w klasyczne produkcje na współczesnych pecetach bez męczenia się z emulatorami, zmianami ustawień czy instalowaniem jakichś brakujących elementów. Sporo z nich (choć nie wszystkie) wprowadza także ulepszenia rozgrywki i grafiki. Tego typu mody dostępne są dla takich gier, jak RollerCoaster Tycoon II (OpenRCT2) Caesar III (Augustus), Diablo (DevilutionX), UFO: Enemy Unknown (OpenXcom), Chris Sawyer's Locomotion (OpenLoco), Cannon Fodder (Open Fodder), Syndicate (FreeSynd), Syndicate Wars (Syndicate Wars Port), The Settlers (Freeserf), The Settlers II (Return to the Roots czy Dune 2 (Dune Legacy).

Projekty tego typu różnią się tym od open-source’owych klonów gier, że do działania wymagają plików gier, które remasterują.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej