Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest (PC)
OkładkaHeroes of Might and Magic: A Strategic Quest (PC)

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest PC

Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna autorstwa Jona van Caneghema – twórcy kultowego cyklu RPG Might and Magic oraz uważanej za prekursorkę Heroes of Might and Magic gry King’s Bounty z 1990 roku.

Strategiczne | fantasy | turowe | Might & Magic | elementy RPG

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest Premiera PC

15czerwca1995

pudełko PL

15lutego2001

producent: New World Computing wydawca: 3DO Company wydawca PL: Cenega S.A. Strona oficjalna

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest to wydana na komputerach PC turowa gra strategiczna w realiach fantasy. Za jej stworzenie odpowiedzialne jest studio New World Computing, a jej głównym projektantem był Jon Van Caneghem – twórca m.in. cyklu RPG Might and Magic oraz uważanej za prekursorkę Heroes of Might and Magic gry King’s Bounty z 1990 roku.

Fabuła

Fabuła Heroes of Might and Magic nawiązuje do szóstej części cyklu Might and Magic i skupia się na postaci rycerza Lorda Morglina Ironfista, który za pomocą tajemniczego, magicznego portalu przenosi się do fantastycznej krainy o nazwie Enroth. Tam spotyka troje innych bohaterów: barbarzyńcę Lorda Slayera, czarodziejkę Królową Lamandę oraz czarnoksiężnika Lorda Alamara, rywalizujących między sobą o władzę. Gracz opowiada się po stronie jednego z czterech wymienionych dowódców, a jego zadaniem jest wyeliminowanie konkurentów i przejęcie kontroli nad Enroth.

Mechanika

Mechanika rozgrywki w Heroes of Might and Magic stanowi rozwinięcie rozwiązań znanych ze wspomnianego na wstępie King’s Bounty. Zadaniem gracza jest więc stopniowa eksploracja krainy i stworzenie silnej armii, zdolnej stawić czoła napotykanym niebezpieczeństwom i podbić nowo odkryte tereny krainy Enroth. Rozgrywka dzieli się na dwa zasadnicze aspekty: strategiczny i taktyczny. W tym pierwszym w trybie turowym przemieszczamy naszego bohatera po mapie, zbierając zasoby, odkrywając skarby oraz różnorodne miejsca (np. kopalnie czy obozy bandytów) i rekrutując do swej armii kolejnych wojowników. Równocześnie musimy też dbać o ustawiczną rozbudowę posiadanych zamków, wznosząc i ulepszając rozmaite budynki, takie jak siedliska walczących dla nas potworów czy gildie magów, pozwalające na uczenie się nowych czarów.

Drugi aspekt rozgrywki stanowią potyczki z napotykanymi stworzeniami i innymi przeciwnikami, a także podbijanie zamków naszych rywali. Także starcia toczą się w systemie turowym, na pokrytych siatką heksagonów minimapach. Po stronie każdego z bohaterów walczyć mogą całe oddziały wojowników, wśród których znajdują się zarówno jednostki właściwe każdemu z dowódców (np. łucznicy, ogry, elfy czy smoki), jak i jednostki neutralne, zwerbowane podczas eksploracji. Sami bohaterowie nie biorą udziału w potyczkach, jednak mogą wspierać swoją armię za pomocą magii.

Tryby rozgrywki

Głównym trybem rozgrywki w Heroes of Might and Magic jest kampania dla jednego gracza, składająca się łącznie z ośmiu misji. Pierwsza połowa z nich toczy się z udziałem wszystkich czterech dowódców, którzy wspólnie walczą o osiągnięcie wspólnego celu. W scenariuszach od piątego do siódmego celem gracza jest podbicie zamków należących do pozostałej trójki. W scenariuszu kulminacyjnym na jednej mapie znów spotykają się wszystkie strony konfliktu, lecz tym razem pozostali bohaterowie nie walczą już między sobą, a jedynie z graczem.

Oprócz kampanii jednoosobowej, Heroes of Might and Magic pozwala również na szybką potyczkę z komputerowymi przeciwnikami w ramach pojedynczych scenariuszy. Praktycznie nieograniczone możliwości zapewnia tu dołączony do gry edytor, za pomocą którego możemy zarówno tworzyć nowe mapy, jak i zmieniać te już istniejące. W grze dostępna jest także opcja rozgrywki wieloosobowej dla max. 4 graczy, za pośrednictwem Internetu bądź sieci LAN.

Kwestie techniczne

Wydana na komputerach PC gra Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest odznacza się barwną (a momentami wręcz baśniową), ręcznie rysowaną oprawą wizualną. Naszym strategicznym zmaganiom towarzyszy zaś pasująca do klimatu rozgrywki ścieżka dźwiękowa autorstwa Paula Romero.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna   Liczba graczy: 1 - 4  

Nośnik: 1 CD

Ocena użytkowników: 8,4 / 10 na podstawie 663 głosów czytelników.

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest cena w dniu premiery: 49 PLN

Wymagania wiekowe Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest: Odpowiednia dla każdego wieku.

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Zalecane:
  • IBM 486
  • 8MB RAM