Wyszukiwarka gier
King's Bounty

King's Bounty

PC
po premierze

Data wydania: 4 kwietnia 1990

Strategiczne, Fantasy, Turowe, Singleplayer

King’s Bounty to gra strategiczna, której autorem jest Jon van Caneghem, późniejszy twórca słynnych programów z serii Heroes of Might & Magic. Jak nietrudno się domyślić, opisywany produkt jest ich protoplastą.

8.0

Gracze

OCEŃ
Oceny

Bliżej niezidentyfikowane, fantastyczne królestwo chyli się ku upadkowi. Przyczyną złego stanu rzeczy jest zaginięcie magicznego artefaktu o nazwie Sceptre of Order. W rękach dobrotliwego króla Maximusa było ono narzędziem władzy i to głównie dzięki niemu cztery podzielone od wieków kontynenty zespoliły się w jeden, sprawny organizm. Niestety, wraz z berłem przepadł pokój a krainę ogarnęło widmo zagłady. Na szczęście jest jednak bohater. Wprawiony w bojach żołnierz, który właśnie powrócił ze zwycięskiej batalii przeciwko złu tego świata, gotowy jest podjąć się jeszcze jednej misji. Czy uda się mu odzyskać berło, zależeć będzie oczywiście od Ciebie.

King’s Bounty to gra strategiczna, której autorem jest Jon van Caneghem, późniejszy twórca słynnych programów z serii Heroes of Might & Magic. Jak nietrudno się domyślić, opisywany produkt jest ich protoplastą. Gracz rozpoczyna przygodę od wyboru jednego z czworga bohaterów (Paladyn, Rycerz, Barbarzyńca lub Czarodziejka) i ustalenia poziomu trudności, który przekłada się na ilość czasu jaki mamy na odzyskanie berła (od 200 do 900 dni). Rozgrywka ma całkowicie nieliniowy charakter. Choć cel główny jest jasno określony i tylko zdobywając artefakt da się grę ukończyć, tylko od nas zależy, jaką drogę obędziemy.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy i dialogi

Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń

Gry z serii

King's Bounty
King's Bounty
King's Bounty

9GIER

Gry z serii King's Bounty

Osadzona w realiach fantasy seria gier łączących elementy strategii turowej oraz RPG. Marka została zapoczątkowana przez New Line Computing, następnie wskrzeszona i rozwijana do 2014 przez studio Katauri Interactive przy wsparciu wydawniczym ze strony firmy 1C Company. W 2021 seria została ponownie przywrócona do życia za sprawą byłego wydawcy, który przejął rolę dewelopera.

Gry z serii King's Bounty

Publicystyka

Opinie

23 października 2008

King's Bounty - Powrót króla

Po 18 latach król powraca na tron. Pytanie, czy dzieło rosyjskich twórców ma szansę zdetronizować konkurencję, jest tu całkowicie drugorzędne. Najważniejsze, że otrzymaliśmy produkt zupełnie magiczny.

King's Bounty - Powrót króla

Wiadomości

Zapowiedziano King's Bounty 2 na PC i konsole

Rosyjskie studio 1C Entertainment zapowiedziało grę King's Bounty 2, a więc klasyczną turową strategię fantasy z elementami RPG, której pierwsza część zadebiutowała w 2008 roku. Produkcja ukaże się w przyszłym roku na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

gry

Michał Kułakowski

14 sierpnia 2019 20:20

Zapowiedziano King's Bounty 2 na PC i konsole

Zapowiedziano grę King’s Bounty: Warriors of the North

Firma 1C Company ogłosiła, że zamierza wydać wiosną przyszłego roku kolejną odsłonę serii King's Bounty o podtytule Warriors of the North.

gry

Marek Oramus

6 października 2011 11:57

Zapowiedziano grę King’s Bounty: Warriors of the North

Zapowiedziano King's Bounty: Legions

Nival Network, wydawca odpowiedzialny między innymi za Heroes of Might and Magic V zapowiedział wydanie King`s Bounty: Legions. Gra w pierwszej kolejności dostępna będzie za pośrednictwem serwisu społecznościowego Facebook, a otwarte beta-testy ruszają tego lata. Developingiem gry zajmuje się KranX Productions, a przedsięwzięcie możliwe dzięki licencji użyczonej przez 1C Company.

gry

Krzysztof Kaszuba

26 maja 2011 17:39

Zapowiedziano King's Bounty: Legions

Powstaje sieciowa odsłona serii King's Bounty

Przed kilkoma tygodniami, w zaciszu rosyjskiego rynku gier, zapowiedziana została nowa odsłona cyklu strategii turowych King’s Bounty – King’s Bounty Online. W przeciwieństwie do poprzedniczek, nastawionych na rozgrywkę w trybie single player, będzie ona produkcją sieciową, dopuszczającą możliwość współpracy i rywalizacji tysięcy graczy jednocześnie.

gry

Piotr Doroń

9 lipca 2010 07:51

Powstaje sieciowa odsłona serii King's Bounty

Protoplasta cyklu Heroes of Might and Magic powróci w odświeżonej wersji

Battle Lord - produkt rosyjskiej firmy Katauri Interactive – zostanie wydany na rynku pod zmienioną nazwą. Pracujący we Władywostoku autorzy programu, wykorzystali zakupione przez koncern 1C Company prawa do marki stworzonej przez Jona von Caneghema i zatytułowali swoje dzieło King’s Bounty: The Legend.

gry

Krystian Smoszna

29 marca 2007 07:47

Protoplasta cyklu Heroes of Might and Magic powróci w odświeżonej wersji

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.0

Ocena Graczy

Średnia z 181 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.5
Wiedźmin
PC

Wiedźmin

Ekspert

2024.11.29

King's Bounty to świetna gra strategiczna z 1990 roku z widokiem z góry oparta na turach. Gra została wydana na komputerach jak Pc, Amiga, C-64, Apple, Mac i konsoli Sega Mega Drive. Grę opracowało bardzo utalentowane amerykańskie studio New World Computing, którzy najmocniej zasłynęli dzięki seriom Might and Magic oraz Heoes of Might and Magic. King’s Bounty jest duchowym ojcem legendarnej serii Heroes of Might and Magic, która pojawiła się na rynku pięć lat później i jest bliźniaczo podobna. Najwięcej czasu spędziłem przy wersji dyskietkowej na C-64, gdzie to była jedna z najbardziej rozbudowanych gier pod ten komputer jakie miałem obok Defender of the Crown (1986), Sid Meier’s Pirates! (1987), Ultima IV (1985), Ultima V (1988), Ultima VI (1990), Elvira (1990), Elvira II (1991) itp., które również posiadały tylko wersje dyskietkowe. Rozmachem i wirem przygody powaliła mnie na łopatki, a do tego gra z takim rozmachem wyglądała całkiem fajnie. Aczkolwiek jeszcze lepiej wyglądało ze strategii na C-64 chociażby Defender of the Crown (1986). Później miałem również tę grę na Amidze 500, gdzie wyglądała jeszcze lepiej i działała szybciej. Zwłaszcza, gdy zacząłem odpalać z dokupionego HDD. Sądzę, że każdy kto grał w HoM&M (1995) i HoM&M II (1996) z miejsca poczuje się tutaj jak ryba w wodzie. Gameplay. Produkcja jest połączeniem strategii turowej z elementami gry fabularnej. Na początku musimy wybrać swoją postać. Cztery postacie oferują swoje usługi: honorowy rycerz, religijny paladyn, utalentowana czarodziejka i umięśniony barbarzyńca. Oczywiście każda z nich ma swoje wady i zalety. Podczas gdy czarodziejka jest jedyną osobą, która potrafi posługiwać się sprawnie magią od samego początku gry jej umiejętności dowodzenia armią są raczej marne. Barbarzyńca jest znowu bardzo potężnym dowódcą bitewnym, a z drugiej strony jego wiedza na temat magii jest niezwykle słaba. Mamy dostępne cztery poziomy trudności, które odpowiadają limitowi czasu na znalezienie berła króla. Dziewięćset dni to maksimum na najłatwiejszym poziomie podczas gdy dwieście dni to minimalny próg czasowy na najtrudniejszym. Przygoda zaczyna się przed bramami wspaniałego zamku króla Maximusa. Zamek królewski to nie tylko punkt startowy naszej krucjaty, ale także miejsce rekrutacji nowych żołnierzy do naszej prywatnej armii i awansów. Początkowo do naszej dyspozycji są tylko trzy różne jednostki: milicja, łucznicy i pikinierzy, bo kawalerii i rycerzy jeszcze nie można kupić. Dopiero, gdy osiągniemy pierwsze sukcesy awansujemy, a następnie możemy rekrutować również te silniejsze jednostki do wojska. Kiedy skompletujemy swoją małą armię, która może zawierać nie więcej niż pięć różnych typów jednostek jesteśmy gotowi na eksplorację ogromnego królestwa. Nasza armia porusza się konno jak przystało na średniowiecznego łowcę nagród. Oprócz możliwości zebrania informacji o kilku zamkach w całym królestwie kto nimi rządzi i jakie wojska się tam znajdują możemy również otrzymać specjalny kontrakt, który upoważnia nas do polowania na konkretnego, poszukiwanego złoczyńcę. Pokaźna nagroda za głowę oraz fragment mapy stanowią nagrodę za złapanie przestępcy. Ponadto możemy kupić kilka zaklęć lub wynająć łódź, aby żeglować między czterema kontynentami królestwa w późniejszym etapie gry. Jeśli planujemy podbić wrogi zamek musimy kupić katapultę oblężniczą. Kiedy złoczyńca zostanie pokonany mamy możliwość obsadzenia pustego zamku co dodatkowo zwiększa tygodniowy dochód. Za nasze postępy w kampanii król Maximus jest skory do inwestowania większej ilości pieniędzy w naszą armię zwiększając tygodniową pensję. Warto zbierać liczne skrzynie ze skarbami, które są rozsiane na czterech kontynentach, które są symbolem wielu różnych wydarzeń. Na przykład reprezentują obszar z bogatymi złożami mineralnymi, które odkryliśmy. W skrzyniach ze skarbami znajdujemy złoto, zwiększanie pojemności zaklęć czy mapy innych kontynentów, a te potrzebujemy, by tam podróżować. Złoto możemy zatrzymać dla siebie, by rekrutować nowe wojska czy kupować nowe zaklęcia lub rozdać swoim ludziom, aby zwiększyć siłę swego przywództwa. Na pierwszy rzut oka złoto jest niezwykle kuszące, bo możemy dzięki niemu zwiększyć liczbę swoich żołnierzy, ale jaki pożytek z największej armii, jeśli jako przywódca nie będziemy w stanie jej kontrolować z powodu słabego przywództwa. Jeśli dojdzie do najgorszego nagle nasi ludzie zaczynają się buntować i atakują się nawzajem podczas bitwy zamiast walczyć z wrogiem. W rezultacie czeka nas wtedy katastrofa. Trzeba więc zachować balans. W grze mamy osiem specjalnych artefaktów, które znacznie ułatwiają życie zapewniając nam pewne korzyści jak przykładowo koszt wynajmu łodzi zostanie zmniejszony bądź poziom naszego przywództwa zostanie podwojony itd. W każdym zakątku królestwa natkniemy się na drogowskazy, które czasami ujawniają przydatne wskazówki. Na przykład zaraz na początku przygody dowiadujemy się, że dwa z ośmiu artefaktów są ukryte na każdym kontynencie. Także pod względem orientacji kod gry nie zawodzi, ponieważ oferuje zintegrowaną funkcję automapy, a taka funkcja jest bardzo przydatna, bo ten świat fantasy, który musimy eksplorować jest całkiem duży. Prędzej czy później musimy wynająć łódź, by odkrywać dobrze skrywane tajemnice. Także drogą powietrzną możemy eksplorować królestwo, jeśli nasza armia składa się z jednego lub więcej oddziałów latających stworzeń jak na przykład smoki, demony lub wampiry, które potrafią wznieść się w powietrze. Możemy zatrudnić nowe wojska w dowolnym miejscu kraju. Nie ma znaczenia czy są to jaskinie, domki na drzewie, lasy czy kryte wozy. Nie oferują one również swoich usług za darmo, bo nawet niegodziwe stworzenia z krainy umarłych jak szkielety, zombie, duchy chcą walczyć za złoto. Gdy wszystkie cztery kontynenty zostaną zbadane, zdrajcy złapani i w końcu będziemy trzymać berło w swoich rękach uda nam się położyć kres rządom terroru. Podsumowanie. King’s Bounty to jedna z najbardziej innowacyjnych produkcji strategicznych swoich czasów i protoplasta dla HoM&M. Prawdziwy klasyk. Nawet teraz podstawowa koncepcja gry jest niezwykle wciągająca w postaci duchowego spadkobiercy HoM&M (1995) i uwielbianych sequeli jak HoM&M II (1996) i HoM&M III (1999) oraz całkiem udanego remake'u King's Bounty: The Legend (2008) wyprodukowanego przez inne studio Katauri Interactive. Z wszystkich gier studia New World Computing doceniam oczywiście najmocniej arcydzieła RPG Might and Magic VI (1998) i Might and Magic VII (1999) oraz genialne strategie HoM&M II (1996) i HoM&M III (1999). Jednakże King's Bounty (1990) robiło ogromne wrażenie rozmachem i miodną rozgrywką w czasach swej świetności i nawiązywało to takich molochów jak Sid Meier’s Pirates! (1987), Ultima V (1988), Ultima VI (1990), Ultima VII (1992), gdzie również mieliśmy ogromny świat do eksploracji. Bez King's Bounty mogłoby nie być HoM&M lub jej podstawy rozgrywki byłyby całkiem inne. Mało tego, że cały rdzeń rozgrywki jest niemal identyczny to nawet motywy muzyczne są znajome.https://www.youtube.com/watch?v=_0i-2JN-OR8&ab_channel=Amiga600byXysiek

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl