
Data wydania: 1 czerwca 2001
Ósma i ostatnia odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: The Sword of Frost główny bohater cyklu próbuje przeszkodzić Gelu, powiernikowi Ostrza Armageddonu, w zniszczeniu tytułowego Miecza Mrozu, co może doprowadzić do końca świata.
Gracze
Producent serii Heroes of Might & Magic, firma New World Computing, po wydaniu dwóch dodatków do trzeciej części gry, postanowił zmienić nieco strategię tworząc kolejną sagę. Skierowana jest ona raczej do casualowych graczy, oferując szereg stosunkowo krótkich kampanii o niskim stopniu trudności. Seria wykorzystuje okrojony engine Heroes III: The Shadow Of Death, pozbawiony opcji multiplayer oraz możliwości rozgrywania pojedynczych scenariuszy. Poszczególne części Chronicles można traktować jako dodatkowe kampanie, wydane jednak w formie samodzielnych gier, nie wymagających do działania trzeciej części sagi.
Fabuła serii Heroes Chronicles to epicka opowieść o losach nieśmiertelnego bohatera zwanego Tarnum, przedstawiona w kilku odrębnych odcinkach. Uznany niegodnym przestąpienia bram raju, nasz bohater szuka odkupienia za popełnione w ziemskim życiu grzechy, walcząc ze złem i licząc na przychylność bogów. W dalszym ciągu mamy do czynienia z utrzymaną w klimacie fantasy klasyczną strategią turową, w której nasz protoplasta rozwija swoje terytorium, rozbudowując zamki i gromadząc armie, by wraz z innymi bohaterami poprowadzić je do walki z zastępami rozmaitych wrogów.
W ostatniej części sagi Tarnum próbuje przeszkodzić Gelu, powiernikowi Ostrza Armageddonu, w zniszczeniu tytułowego Miecza Mrozu. Prastara przepowiednia mówi bowiem o tym, że spotkanie tych dwóch ostrzy doprowadzi do końca świata. Tytułowy artefakt ukryty jest na mroźnych, północnych terenach elfów, które stają po stronie Gelu. Okazuje się, że w jego posiadanie zamierza wejść nie tylko on. Tarnum, wobec problemów z zapanowaniem nad własną armią, próbuje bezskutecznie nakłonić przeciwników do zaprzestania poszukiwań. W końcu postanawia porwać krasnoluda Ufretina, przyjaciela i kapitana Gelu. Dzięki jego pomocy Tarnum ostatecznie pokonuje powiernika Ostrza. Okazuje się jednak, że w międzyczasie Miecz Mrozu został skradziony przez trzecią żonę króla Kilgora z Krewlod, Kiję. Losy świata stają pod znakiem zapytania.
The Sword Of Frost wydane zostało wraz z epizodem Revolt Of The Beastmasters w pakiecie zatytułowanym Heroes Chronicles: The Final Chapters. Historia Tarnuma kontynuowana jest w warstwie fabularnej czwartej części sagi HOM&M.
Autor opisu gry: Krzysztof Brandys
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: New World Computing
Wydawca: 3DO Company
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń



26GIER
Seria strategii turowych, powiązana z inną marką – Might and Magic. Cykl został wykreowany przez studio New World Computing, a jego wydawcą w latach 1996-2003 była firma 3DO Company. W 2003 roku prawa do marki przejęła firma Ubisoft, po czym seria była kontynuowana między innymi przez takie studia deweloperskie, jak Nival Interactive, Black Hole Entertainment, Limbic Entertainment oraz Unfrozen.
Wymagania sprzętowe gry Heroes Chronicles: The Sword of Frost:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 133 MHz, 32 MB RAM, Windows 95/98/NT4.
Średnie Oceny:
Średnia z 21 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Orzech
Ekspert
2019.01.04