Dodatek do gry Heroes of Might and Magic IV
Data wydania: 26 lutego 2003
Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2002 roku gry Heroes of Might and Magic IV studia New World Computing. Akcja dodatku zatytułowanego Winds of War osadzona została w królestwie Channon, położonym na północnym kontynencie krainy Axeoth. Stało się ono obiektem ataku pięciu wrogich armii, pożądających bogactw zgromadzonych w stolicy kraju – Ryloss.
GRYOnline
Gracze
O popularności trzeciej odsłony serii Heroes of Might & Magic w dużej mierze zadecydowały znakomite dodatki (m.in. The Shadow of Death). Niemal od początku jasne było, że do Heroes of Might & Magic IV także ukażą się rozszerzenia. Pół roku po wydaniu HoMMIV: The Gathering Storm na rynek trafił drugi dodatek do gry - Winds of War.
Akcja rozszerzenia osadzona została w królestwie Channon na północnym kontynencie krainy Axeoth. Stało się ono celem ataku pięciu wrogich armii, pożądających bogactw zgromadzonych w stolicy – Ryloss.
Dodatek zawiera 6 kampanii („Podbić cały świat”, „Barbarzyńskie hordy”, „Najwspanialszy z żyjących”, „Co za dużo, to niezdrowo”, „Marsz umarłych” i „Ostatni bastion”) rozgrywanych na 40 nowych mapach, z których część stworzona została przez fanów gry. Każda z kampanii umożliwia graczom poprowadzenie jednej z armii najeźdźców. Wyjątkowy charakter ma szósta, w której na jednej mapie pięciu wodzów toczy decydującą bitwę o tron królestwa Channon.
Heroes of Might & Magic IV: Winds of War wprowadza szereg nowości do gry. Wśród nich są m.in. nowe lokacje (Goblińska Zbrojownia, Zakon Czarnej Magii, Leże Gargantuan, Sanktuarium Mrocznego Czempiona, Warsztat Oblężniczy i Zagroda Bestii), pięcioro bohaterów, cztery jednostki (Katapulta, Dziki zębacz, Demosmok i Gargantuan) oraz kilka artefaktów.
Twórcy gry zadbali również o zupełnie nową ścieżkę dźwiękową, która znalazła się na płycie z rozszerzeniem.
Z myślą o kreatywności fanów HoM&M IV wprowadzono także zmiany w edytorze, umożliwiając np. tworzenie własnych obiektów.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: New World Computing
Wydawca: 3DO Company
26GIER
Seria strategii turowych, powiązana z inną marką – Might and Magic. Cykl został wykreowany przez studio New World Computing, a jego wydawcą w latach 1996-2003 była firma 3DO Company. W 2003 roku prawa do marki przejęła firma Ubisoft, po czym seria była kontynuowana między innymi przez takie studia deweloperskie, jak Nival Interactive, Black Hole Entertainment, Limbic Entertainment oraz Unfrozen.
Podstawka dla Heroes of Might and Magic IV: Winds of War
Recenzja GRYOnline
Heroes of Might and Magic IV: Winds of War oferuje graczom sześć nowych kampanii, około 40 nowych map (w tym szereg stworzonych przez fanów serii), 3 nowe fantastyczne kreatury, szereg nowych obiektów oraz nową ścieżkę dźwiękową.
17 sierpnia 2010
Kontynuujemy naszą opowieść o grach z serii Heroes of Might and Magic, a także innych produktach z nią związanych. Oto druga i ostatnia część artykułu.
16 sierpnia 2010
Oto pierwszy z dwóch artykułów, w którym przybliżamy historię kultowej nad Wisłą serii Heroes of Might and Magic.
21 czerwca 2004
3DO - wydawca jednej z najsłynniejszych serii gier komputerowych, czyli "Heroes of Might&Magic", pomimo ogromnej popularności tego tytułu, musiał polec. Co stanie się z Heroesami?
Wczoraj, ku wielkiej radości fanów wyciekły pierwsze materiały graficzne z Might & Magic: Heroes VI. Dzisiaj natomiast firma Ubisoft przestała udawać, że o niczym nie wie i gra została wreszcie oficjalnie ujawniona. Mamy dla was solidną porcję konkretów na temat tej produkcji.
gry
Adrian Werner
17 sierpnia 2010 18:00
Firma Ubisoft wyjawiła, jakie gry zaprezentuje na sierpniowym Gamescom. Wśród wymienionych tytułów znalazł się nienazwany projekt, który ma duże szanse stać się spełnieniem marzeń miłośników cyklu Heroes of Might and Magic.
gry
Adrian Werner
21 lipca 2010 13:28
Do sklepów w całej Polsce trafił właśnie zestaw zawierający komplet gier z serii Heroes of Might & Magic. W Kolekcji Wszech Czasów, znajdziemy wszystkie pięć części cyklu wraz z oficjalnymi dodatkami. Łącznie w jednym pudełku jest więc dwanaście tytułów, obok których chyba żaden fan turowych gier strategicznych nie przejdzie obojętnie.
gry
Przemysław Zamęcki
1 grudnia 2008 11:20
Już 21 listopada do sklepów w całej Polsce trafi nie lada gratka dla wszystkich miłośników cyklu Heroes of Might & Magic. Będzie nią ekskluzywna i rozbudowana Kolekcja Wszech Czasów Heroes of Might & Magic. Firma CD Projekt, będąca oficjalnym dystrybutorem dzieła UbiSoftu, przedstawiła właśnie pełną zawartość pudełka, a także podała oficjalną cenę zestawu, która, choć wysoka, nie powinna odstraszyć największych fanów kultowego cyklu strategii turowych.
gry
Piotr Doroń
27 października 2008 10:58
Nie tylko UbiSoft pracuje nad nową odsłoną cyklu Heroes of Might & Magic. O ile jednak produkcja o podtytule Kingdoms będzie darmową, dostępną z poziomu przeglądarki strategią, o tyle produkt chińskich NetDragon Websoft i TQ Digital Entertainment zasili grono rasowych MMOcRPG.
gry
Piotr Doroń
9 kwietnia 2008 13:50
Koncern Ubisoft Entertainment pracuje nad kolejną odsłoną cyklu Heroes of Might and Magic, którą będzie gra strategiczna, obsługiwana za pośrednictwem dowolnej przeglądarki stron internetowych. Nietypowy produkt zadebiutuje w sieci wiosną przyszłego roku.
gry
Krystian Smoszna
14 grudnia 2007 08:10
Nie lada gratkę dla fanów serii Heroes of Might and Magic szykuje koncern Ubisoft Entertainment. Już wkrótce na na rynku pojawi się specjalny zestaw, zawierający wszystkie odsłony popularnego cyklu, które zostały wyprodukowane na przestrzeni ostatnich dwunastu lat.
gry
Krystian Smoszna
22 października 2007 06:32
Opowieść ta rozpoczęła się w 1995 roku, w porośniętych pajęczynami laboratoriach zespołu New World Computing. To właśnie tam powstała pierwsza część najpopularniejszej na świecie turowej gry strategicznej, o bohaterach, mocy i magii. Saga Heroes of Might & Magic liczy jak na razie cztery wyśmienite części. Dziś oficjalnie potwierdzono, iż trwają prace nad piątym rozdziałem tej kultowej już baśni.
gry
Daniel Sodkiewicz
31 marca 2005 09:53
Dość ciekawą wypowiedź możemy znaleźć na serwisie Heroic Corner (wymagana znajomość języka naszych wschodnich sąsiadów). Wynika z tego, iż zapowiedź piątej odsłony znakomitej serii Heroes of Might and Magic, do której prawa po upadku 3DO przejęła firma Ubisoft, opóźnia się z powodu ... niejasnej sytuacji z EA. Zapowiedź gry miała pojawić się w styczniu, tymczasem mamy luty i nic.
gry
Maciej Myrcha
3 lutego 2005 16:34
Co mają ze sobą wspólnego Richard Garriott i Jon van Caneghem? Oboje stoją za znanymi seriami gier RPG – ten pierwszy to oczywiście „ojciec” Ultimy, drugi natomiast jest odpowiedzialny za niemniej słynny cykl Might & Magic (wraz z jego strategicznym odpowiednikiem Heroes of Might & Magic). Okazuje się, że na tym powiązania obu panów się nie kończą, zwłaszcza w świetle ostatnich rewelacji z obozu NCSoft. W opublikowanym przedwczoraj oficjalnym oświadczeniu firmy, możemy bowiem przeczytać, że Jon van Caneghem dołączył do jej szeregów i to od razu na stanowisko producenta wykonawczego.
pozostałe
Krystian Smoszna
10 czerwca 2004 09:33
Wymagania sprzętowe gry Heroes of Might and Magic IV: Winds of War:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 400MHz, 128MB RAM, 16 MB akcelerator 3D.
Średnie Oceny:
Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 477 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Piotr Szczerbowski
Recenzent GRYOnline.pl
2003.06.18
Heroes of Might and Magic IV: Winds of War oferuje graczom sześć nowych kampanii, około 40 nowych map (w tym szereg stworzonych przez fanów serii), 3 nowe fantastyczne kreatury, szereg nowych obiektów oraz nową ścieżkę dźwiękową.
Orzech
Ekspert
2019.01.04
kuba1711 Konsul
A ja teraz zamierzam kupić złotą edycję,tylko oczywiście nigdzie jej nie ma,bo nie może być inaczej.
claudespeed18 Legend
była do kupienia jakis czas temu w biedronce za dyche, pozostaje allegro
zanonimizowany671119 Legionista
Podstawka czwórki jest równie dobra jak czwórka. Klimat choć inny to wcale nie gorszy. Tylko te kampanie dodawne przez ten dodatek są cholernie trudne... Przeciwnik ma takie armie a gracz...
A teraz może parę słów o całej serii:
Ja już dawno zrozumiałem ten błąd, że granie w gry jest złe. Jak się gra w takie gry, to żyje się tylko w ich świecie i miesza się je z życiem realnym. Zrozuumialem to, gdy zacząłem ciągle czytać książki. Zrozumiałem, że prawdziwą przygodę przeżyję w powieści a nie w grze. Jednak w HoM&M przeżywamy wiele heroicznych przygód. Jeden scenariusz, jedna kampania, to inna wielka pzrygoda. I chociaż od dawna nie gram w gry, to jednak czasem czuję w sobie potrzebę zagrania w HoM&M.
Gra takiego typu nie jest szybka, nie wypacza umysłu i jest naprawdę wartościowa, a nie jak jakieś strzelanki, które służą tylko oderwaniu się od rzeczywistości, rozrywce.
Takie gry jak seria Heroes of Might and Magic czynią gry komputerowe sztuką wielką i wartościową.