Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Heroes of Might and Magic IV: Winds of War (PC)

Heroes of Might and Magic IV: Winds of War PC

Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2002 roku gry Heroes of Might and Magic IV studia New World Computing. Akcja dodatku zatytułowanego Winds of War osadzona została w królestwie Channon, położonym na północnym kontynencie krainy Axeoth.

To jest dodatek do gry Heroes of Might and Magic IV.

Strategiczne | fantasy | turowe | Might & Magic | elementy RPG

PC Windows
Okładka Heroes of Might and Magic IV: Winds of War (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

26lutego2003

8maja2003

pudełko PL

O popularności trzeciej odsłony serii Heroes of Might & Magic w dużej mierze zadecydowały znakomite dodatki (m.in. The Shadow of Death). Niemal od początku jasne było, że do Heroes of Might & Magic IV także ukażą się rozszerzenia. Pół roku po wydaniu HoMMIV: The Gathering Storm na rynek trafił drugi dodatek do gry - Winds of War.

Akcja rozszerzenia osadzona została w królestwie Channon na północnym kontynencie krainy Axeoth. Stało się ono celem ataku pięciu wrogich armii, pożądających bogactw zgromadzonych w stolicy – Ryloss.

Dodatek zawiera 6 kampanii („Podbić cały świat”, „Barbarzyńskie hordy”, „Najwspanialszy z żyjących”, „Co za dużo, to niezdrowo”, „Marsz umarłych” i „Ostatni bastion”) rozgrywanych na 40 nowych mapach, z których część stworzona została przez fanów gry. Każda z kampanii umożliwia graczom poprowadzenie jednej z armii najeźdźców. Wyjątkowy charakter ma szósta, w której na jednej mapie pięciu wodzów toczy decydującą bitwę o tron królestwa Channon.

Heroes of Might & Magic IV: Winds of War wprowadza szereg nowości do gry. Wśród nich są m.in. nowe lokacje (Goblińska Zbrojownia, Zakon Czarnej Magii, Leże Gargantuan, Sanktuarium Mrocznego Czempiona, Warsztat Oblężniczy i Zagroda Bestii), pięcioro bohaterów, cztery jednostki (Katapulta, Dziki zębacz, Demosmok i Gargantuan) oraz kilka artefaktów.

Twórcy gry zadbali również o zupełnie nową ścieżkę dźwiękową, która znalazła się na płycie z rozszerzeniem.

Z myślą o kreatywności fanów HoM&M IV wprowadzono także zmiany w edytorze, umożliwiając np. tworzenie własnych obiektów.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 6.515 / 10 na podstawie 396 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 59,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Heroes of Might and Magic IV: Winds of War

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Heroes of Might and Magic IV: Winds of War

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 400MHz, 128MB RAM, 16 MB akcelerator 3D

Heroes of Might & Magic IV: Winds of War - recenzja gry

Recenzja 18 czerwca 2003, 16:06

Mimo wszystko podczas gry w WoW bawiłem się świetnie. Ale niestety do czasu. Interesowałem się głównie kampanią, gdyż od pojedynczych misji z daleka wieje nudą. Nie ratuje tego żadna piękna historyjka czy ładnie złożony w edytorze krajobraz. Po prostu kampania wydaje się być jedyną wartą zainteresowania alternatywą, właśnie z racji fabularnej ciągłości oraz możliwości przenoszenia doświadczonych wojowników do kolejnych misji. O ile w poprzednich częściach HoMM nie nudziło mnie wielokrotne rozpoczynanie rozgrywki od nowa, a przeszedłem w taki sposób pełną grę oraz jej trzy dodatki, to tym razem taka opcja dłuży się niemiłosiernie.