Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Heroes of Might and Magic V: Hammers of Fate (PC)

Heroes of Might and Magic V: Kuźnia Przeznaczenia PC

Heroes of Might and Magic V: Hammers of Fate

Pierwszy oficjalny dodatek do gry Heroes of Might and Magic V, opracowany przez rosyjskie studio Nival Interactive. Najważniejszą z nowości rozszerzenia zatytułowanego Kuźnia Przeznaczenia (ang.

To jest dodatek do gry Heroes of Might and Magic V.

Strategiczne | fantasy | turowe | Might & Magic | elementy RPG

PC Windows
Okładka Heroes of Might and Magic V: Hammers of Fate (PC)

producent: Nival

wydawca: Ubisoft

wydawca PL: CDP

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

14listopada2006

1grudnia2006

pudełko PL

Hammers of Fate to pierwszy, oficjalny dodatek do gry Heroes of Might & Magic V, za którego powstaniem – podobnie, jak miało to miejsce w przypadku pierwowzoru – stoi studio Nival Interactive.

Najważniejszą z zaimplementowanych w dodatku nowości jest nowa rasa, która aktywnie włączy się do konfliktu targającego światem Ashan. Krasnoludzi, bo o nich mowa, to nie tylko zaprawieni w boju wojownicy ale również adepci magii runicznej. Bogaty zestaw zaklęć, których nie mieliśmy okazji poznać w podstawowej wersji gry, okaże się wielce pomocny w batalii z przeciwnikami.

Z rasą krasnoludów związana jest nowa kampania, która składa się z piętnastu rozbudowanych misji. Oprócz tego autorzy postarali się o pięć pojedynczych scenariuszy dla jednego gracza oraz dziesięć premierowych map przygotowanych specjalnie z myślą o trybie multiplayer. W Hammers of Fate nie zabraknie także nowych budynków, które odwiedzamy na mapie świata, artefaktów i jednostek neutralnych.

Członkowie Nival Interactive nie marnowali czasu po wydaniu Heroes of Might and Magic V i bacznie obserwowali sugestie składane przez fanów. Na życzenie użytkowników w Hammers of Fate zaimplementowano karawany, jak również losowy generator map. W rozszerzeniu znalazło się także miejsce dla standardowego edytora scenariuszy, który ze względu na nowości zawarte w dodatku, jest znacznie rozbudowany w stosunku do narzędzi opublikowanych wraz z łatką 1.3.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna   / gorące krzesło     Liczba graczy: 1-8  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7.2 / 10 na podstawie 1740 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 59,90 PLN

Gry podobne do Heroes of Might and Magic V: Kuźnia Przeznaczenia

Klasyfikacja PEGI Heroes of Might and Magic V: Kuźnia Przeznaczenia

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Heroes of Might and Magic V: Kuźnia Przeznaczenia

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2.4 GHz, 1 GB RAM, karta graficzna 128MB (GeForce 3 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows 2000/XP

Heroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia - recenzja gry

Recenzja 4 stycznia 2007, 14:23

Przechodząc do bardziej merytorycznych spraw, należy wspomnieć co nieco o jednostkach, i pod tym względem krasnoludy wypadają doskonale (z małym minusem, o którym wspomnę za moment). Jednostki, zarówno co do wyglądu jak i umiejętności zachowują ducha swej nacji. Nie spotkamy łuczników, a masywnych i mocnych wojowników. Wyłącznie przez wzgląd na równowagę z innymi miastami dołożono Kapłana Runów, jednakże i ten swym wizerunkiem pasuje do reszty. Jedynym stworzeniem budzącym moje zastrzeżenia jest Ognisty Smok. Istota ta, swym wyglądem przypomina bardziej tyranozaura aniżeli smoka, jednak jej ulepszenie (magmowe kolce) załatwiają sprawę. Armia wiecznych górników opiera się w głównej mierze na bezpośredniej walce. Atak z dystansu zdolna jest zadawać tylko jedna jednostka (plus mag), która w dodatku może oddać jedynie dwa strzały podczas walki (ulepszenie jej umożliwi cztery, lecz to wciąż mało, by konkurować z innymi frakcjami). Niemniej jednak rekompensuje to zasięg pozostałych jednostek, ich siłę i zdolności obronne. Podsumowując, armia krasnoludów jest wspaniałą alternatywą dla dostępnych dotychczas stron konfliktu. Doskonale zachowuje swą odrębność i dopełnia dotychczasową paletę ras.