Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm (PC)

Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm PC

Pierwszy oficjalny dodatek do czwartej części kultowej serii turowych gier strategicznych studia New World Computing.

To jest dodatek do gry Heroes of Might and Magic IV.

Strategiczne | fantasy | turowe | Might & Magic | elementy RPG

PC Windows
Okładka Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

24września2002

4grudnia2002

pudełko PL

Niemal dokładnie pół roku po premierze gry Heroes of Might & Magic IV jej twórcy ze studia New World Computing przygotowali pierwszy oficjalny dodatek. Wyczekiwane przez graczy rozszerzenie wprowadziło nowy, rozbudowany wątek fabularny oraz kilka zmian w sposobie rozgrywki.

Kluczową postacią The Gathering Storm jest potężny czarnoksiężnik Hexis biegły w dwóch szkołach magii: śmierci i natury. Jego rosnąca moc w Devonshire objawia się rozmaitymi kataklizmami jak trzęsienia ziemi i powodzie. Wkrótce cała kraina Lodwar staje w obliczu śmiertelnego zagrożenia. Czarnoksiężnika może pokonać jedynie piątka bohaterów, reprezentujących siły Ładu, Chaosu, Natury, Mocy i Życia.

Dodatek zawiera sześć kampanii, rozgrywających się na 20 nowych mapach. Pięć pierwszych kampanii - „Mistrzowie magii”, „Magnetyzm przeciwieństw”, „Jeszcze jedna opowieść barda”, „Mocniejszy górą” oraz „Sprawa życia i śmierci” wprowadza nowych bohaterów. Dopiero po ich ukończeniu dostępna jest szósta – „Burzowe chmury”. Piątka herosów wraz z całym zdobytym wcześniej ekwipunkiem i umiejętnościami staje do ostatecznej walki z Hexisem i jego legionami.

The Gathering Storm wprowadza szereg nowości do gry, spośród których najważniejsze to:

  • 4 nowe jednostki (Goblin Rycerz, Zła Czarownica, Garantuan i Mroczny Czempion),
  • 7 nowych budynków (Koloseum Magii, Koloseum Mocy, Konserwatorium Ładu, Konserwatorium Chaosu, Konserwatorium Natury, Konserwatorium Śmierci i Konserwatorium Życia),
  • 16 nowych artefaktów (Pierścień Światła Płaszcz Ciemności, Zbroja Tygrysa, Hełm Tygrysa, Młot Mrozu, Harmoniczna Kolczuga, Naszyjnik Muz, Mandolina Aiffy, Płomień Chaosu, Szala Ładu, Naszyjnik Równowagi, Kapelusz Arcymaga, Kostur Rozproszenia, Buty Podróżnika, Pierścień Rac i Płaszcz z Piór Anioła).

Pod względem oprawy audiowizualnej dodatek nie odbiega od poziomu, jaki reprezentuje bazowa gra. Jedyna różnica to całkowicie zmieniona ścieżka dźwiękowa.

Wyczekiwaną nowością jest tryb zabawy wieloosobowej poprzez Internet. Niestety, przyjęte rozwiązanie trudno uznać za idealne. Sieciowy multiplayer dużym stopniu przypomina granie na jednym komputerze z tą różnicą, że rywal może znajdować się na drugim krańcu świata. W obu przypadkach gracz musi cierpliwie czekać na swoją turę, czyli aż przeciwnik (lub przeciwnicy) wykona swoje akcje.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 6.48 / 10 na podstawie 467 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 59,90 PLN

Gry podobne do Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm

Klasyfikacja PEGI Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 400MHz, 128MB RAM, 16 MB akcelerator 3D

Heroes of Might & Magic IV: The Gathering Storm - recenzja gry

Recenzja 18 lutego 2003, 11:54

Nie zabrakło również nowych budynków. Jeśli jedenaście to dla niektórych wiele, śpieszę wyjaśnić, iż tak naprawdę jest ich znacznie mniej. Pięć budynków to Konserwatoria – można w nich kupić czary jednej z pięciu szkół magii. Jak bardzo jest to użyteczne rozwiązanie, można sobie wyobrazić gdy natrafimy na zaklęcie wyższego poziomu, którego w aktualnie posiadanych bibliotekach zamkowych nie ma – wtedy wystarczy dysponować odpowiednio wypchaną sakiewką złota i już będziemy mogli miotać piorunami lub też przyzywać najsilniejsze stworzenia. Dwa kolejne monumenty to Kolosea. Tutaj możemy wystawić naszego bohatera wraz z posiadanym ekwipunkiem do walki, którą stoczy bez pomocy żadnych dodatkowych stworzeń. W zamian za pokonanie – zależnie od rodzaju Koloseum – Czarnych lub Magicznych Smoków nasz podwładny skoczy o jeden poziom na drabinie doświadczenia. Zadanie to trudne, gdyż ilość przeciwników rośnie wraz z umiejętnościami herosa, a pokonanie choćby jednego smoka to nie lada wyczyn. Ostatnie cztery budynki to generatory nowych kreatur, spotykane głównie w pojedynczych mapach.