24. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 24. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Starminer
Strategiczne 2025
Tytuł z pogranicza strategii i symulacji kosmicznych wydany przez Paradox Arc. W grze Starminer przejmujemy kontrolę nad flotą zajmującą się kosmicznym górnictwem. Wydobywamy surowce, tworzymy okręty i je ulepszamy, a także bronimy się przed atakami obcych cywilizacji.

Orc Warchief
Strategiczne październik 2025
Polski RTS przypominający nieco serię Warcraft, osadzony w świecie fantasy, w którym orkowie przegrali wojnę z ludźmi. W Orc Warchief stajemy na czele jednego z plemion, stopniowo rozbudowujemy naszą wioskę oraz tworzymy armię, by przywrócić brutalnej rasie jej dawną potęgę.

SpellForce 3: Soul Harvest
Strategiczne 28 maja 2019
Duże samodzielne rozszerzenie do SpellForce 3 - miksu RTS-a z RPG od studia Grimlore Games. Dodatek oferuje nową kampanię (trwającą ok. 20 godzin) i dwie frakcje: krasnoludów i mrocznych elfów. Do tego dochodzi garść niedostępnych wcześniej jednostek dla ras z podstawki i istotnych zmian w rozgrywce (np. w systemie zasobów).

War Selection
Strategiczne 8 października 2019
Strategia czasu rzeczywistego (RTS) od studia Glyph Worlds w modelu płatności free-to-play. Naszym zadaniem jest poprowadzić państwo do zwycięstwa poprzez wieki, od epoki kamienia aż po czasy współczesne. War Selection zawiera tryby single- i multiplayer.

Task Force Admiral
Strategiczne listopad 2025
Gra strategiczna osadzona w czasach drugiej wojny światowej. W Task Force Admiral wcielamy się w admirała kierującego siłami morskimi i powietrznymi na Pacyfiku. Produkcja została opracowana przez firmę Drydock Dreams Games.

Clockwork Empires
Strategiczne 26 października 2016
Osadzona w steampunkowej stylistyce strategia ekonomiczna, opracowana przez niezależne studio Gaslamp Games, znane także z roguelike’owej produkcji RPG Dungeons of Dredmor. Akcja gry toczy się w nietypowo ukazanym XIX wieku, zaś gracze wcielają się w dumnych obywateli Imperium Brytyjskiego, których zadaniem jest kolonizacja nowych lądów. Ogólna mechanika rozgrywki bazuje na typowych standardach gier ekonomicznych i polega głównie na rozbudowie miast oraz zarządzaniu ich zasobami.

Planetary Annihilation
Strategiczne 5 września 2014
Planetary Annihilation to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do przeboju z 1997 roku – Total Annihilation. Gra wyprodukowana została przez niezależne studio Uber Entertainment przy wsparciu użytkowników platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja przenosi graczy w odległą przyszłość, gdzie uczestniczą w bezkompromisowej rywalizacji o panowanie nad Wszechświatem.

Alien vs Predator: Extinction
Strategiczne 29 lipca 2003
Nietypowe podejście do tematu Obcych, Predatorów i Marines, znanych z licznych filmów, komiksów oraz gier. Gra jest bowiem strategią czasu rzeczywistego, w której prowadzimy do boju oddziały każdej z frakcji. W sumie otrzymujemy 21 etapów, podzielonych na trzy zróżnicowane kampanie. Poszczególne rasy posiadają do 10 różnych jednostek.

Command & Conquer: The First Decade
Strategiczne 7 lutego 2006
Zestaw dwunastu gier z serii Command & Conquer (jedenaście strategii czasu rzeczywistego i jeden tytuł akcji), wydanych na przestrzeni ostatniej dekady. Wszystkie tak zmodyfikowano aby bezproblemowo współpracowały z nowoczesnymi PeCetami i systemami operacyjnymi z rodziny Windows.

Age of Empires III: The Asian Dynasties
Strategiczne 23 października 2007
Drugie rozszerzenie do trzeciej odsłony cyklu Age of Empires, opracowane przez zespół Big Huge Games – autorów serii Rise of Nations. Tym razem gracze trafiają na Daleki Wschód, otrzymując do dyspozycji trzy nowe cywilizacje: Indie, Chiny oraz Japonię. Trzon dodatku stanowi fabularna kampania, na którą składa się piętnaście scenariuszy (po pięć dla każdej z nowych nacji). Mapy, na jakich toczy się rozgrywka, są zróżnicowane, a niektóre z nich nawiązują do rzeczywistych lokacji lub wydarzeń.

The Golden Horde
Strategiczne 1 lutego 2008
The Golden Horde jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, stworzoną przez autorów Ancient Wars: Sparta przy użyciu tego samego silnika (AWE Engine). Niniejszy produkt osadzono w realiach historycznych i zgodnie z nazwą związano z czasami istnienia Złotej Ordy. Mowa konkretnie o początkowym okresie egzystencji tego wielkiego euroazjatyckiego państwa, czyli połowie XIII wieku.

BattleForge
Strategiczne 24 marca 2009
Połączenie strategii sieciowej i gry karcianej. W grze przenosimy się do krainy fantasy, w której toczy się wojna między bogami i gigantami. Gracz prowadzi do boju wojska – jednostki zostały przedstawione w postaci kart kolekcjonerskich. Zabawa wymaga zrozumienia specyficznych zasad i odpowiedniego doboru talii. BattleForge to gra sieciowa, więc potyczki są prowadzone za pośrednictwem Internetu.

Demigod
Strategiczne 14 kwietnia 2009
Gra akcji będąca połączeniem motywów rodem RPG oraz RTS, autorstwa Gas Powered Games, twórców Dungeon Siege. Rozrywka skupia się na sieciowych zmaganiach, które wzorowano na słynnym modzie do Warcraft’a III – DoTA. Mamy do wyboru jednego z ośmiu półbogów, podzielonych na dwie klasy (Assassin lub General), które dość znacznie różnią się stylem walki i umiejętnościami.

Men of War: Karmazynowy Przypływ
Strategiczne 14 sierpnia 2009
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Men of War od studia Best Way (znanego również z Faces of War: Oblicza Wojny i Soldiers: Ludzie Honoru). Podobnie jak podstawowa wersja gry, rozszerzenie Men of War: Red Tide jest osadzone w okresie II wojny światowej. Tym razem wcielamy się w dowódcę jednostki specjalnej radzieckiej marynarki wojennej. Głównym daniem dodatku jest obszerna kampania fabularna, inspirowana twórczością Alexandra Zoricha.

Age of Empires II: The Conquerors
Strategiczne 25 sierpnia 2000
Pierwsze rozszerzenie do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires II: The Age of Kings, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Do dyspozycji graczy oddano pięć nowych cywilizacji (Hunowie, Majowie, Aztekowie, Koreańczycy, Hiszpanie), na potrzeby których przygotowano specjalne, historyczne kampanie. W grze pojawiają się znani z kart historii bohaterowie, pokroju Attylli, El Cida i Montezumy.

SpellForce: The Breath of Winter
Strategiczne 25 czerwca 2004
Pierwszy oficjalny dodatek do gry Spellforce: The Order of Dawn. Fabuła rozszerzenia The Breath of Winter koncentruje się na postaci księcia demonów, odpowiedzialnego za przebudzenie Aryna — lodowego smoka, mającego sprowadzić zagładę na świat. Na potrzeby rozszerzenia deweloperzy przygotowali nowe środowisko, wyposażenie i umiejętności dla bohatera, a także dziesiątki zadań głównych i pobocznych. Wszystko to składa się na fabularną kampanię, której ukończenie zajmuje około czterdziestu godzin.

WarCraft II: Battle.net Edition
Strategiczne 30 marca 1999
Ostateczne wydanie jednej z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego w dziejach elektronicznej rozrywki, która pojawiła się pierwotnie w marcu 1995 roku. Warcraft II: Battle.net Edition oferuje pełną zawartość gry podstawowej Warcraft II: Tides of Darkness oraz wydanego rok później dodatku Beyond the Dark Portal (choć w planach twórców znajdowały się też dwa dodatkowe pakiety misji).

Deadlock: Planetary Conquest
Strategiczne 31 lipca 1996
Strategia łącząca najlepsze cechy takich tytułów jak K-240, Civilization, SimCity, Outpost czy Utopia. Akcja gry osadzona została w odległej przyszłości. Zadaniem gracza jest rozbudowanie kolonii na planecie Gallius IV.

Warrior Kings: Battles
Strategiczne 21 marca 2003
Oficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Warrior Kings. Akcja toczy się 100 lat po wydarzeniach opisanych w podstawowej wersji gry. Po śmierci Artosa kraina Orbis straciła spójność polityczną i podzieliła się na szereg skłóconych ze sobą prowincji. Gracz ponownie musi wziąć sprawy w swoje ręce i zjednoczyć Orbis.

KKND
Strategiczne 11 czerwca 1997
Krush Kill 'N Destroy jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) osadzoną w realiach panujących w 60 lat po III Wojnie Światowej - 2079 r. W wyniku konfliktu nuklearnego ludzkość podzielona została na dwa odmienne obozy: ocalałych i mutantów.

Nemesis of the Roman Empire
Strategiczne 17 marca 2004
Kolejna odsłona strategii czasu rzeczywistego z elementami przygodowymi i role-playing – Celtic Kings, której developingiem zajęło się bułgarskie studio Haemimont Games. Akcja wspomnianej gry przenosi nas w lata 264-146 przed naszą erą, kiedy to rosnąca w siłę Republika Rzymska natrafiła na opór fenickiego państwa-miasta - Kartaginy.

Magic & Mayhem: The Art of Magic
Strategiczne 27 października 2001
Czy zdołasz przeżyć choć sekundę w pełnym magii fantastycznym świecie? Jeżeli chcesz odpowiedzieć sobie na to pytanie lub po prostu lubisz gry, w których wcielasz się w bohaterów przeżywających niesamowite przygody to zagraj w tą grę.

D.O.T. Defence
Strategiczne 15 kwietnia 2025
Uproszczony i dynamiczny RTS z elementami tower defense. W D.O.T. Defence toczymy szybkie i stosunkowo krótkie (do 10 minut) starcia, przejmując kontrolę nad obszarami, wznosząc wieżyczki obronne i posyłając do walki coraz liczniejszych żołnierzy ze wsparciem pojazdów.

Policja Symulator
Symulacje 23 czerwca 2010
Symulator pozwalający wcielić się w komendanta Policji. Szkolimy podwładnych, wysyłamy ich na patrole, gromadzimy i rozdysponowujemy sprzęt oraz tworzymy nowe posterunki. W pracy pomagają nam doradcy i analitycy. Zabawa toczy się na dwuwymiarowych mapach stworzonych w oparciu o zdjęcia satelitarne.