Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Act of War: Direct Action (PC)

Act of War: Direct Action PC

Act of War: Direct Action to dość innowacyjna gra strategiczna, za produkcję której odpowiedzialne jest niewielkie francuskie studio developerskie Eugen Systems.

Strategiczne | RTS | współczesne konflikty

PC Windows
Okładka Act of War: Direct Action (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

15marca2005

13kwietnia2007

pudełko PL

Act of War: Direct Action to dość innowacyjna gra strategiczna, za produkcję której odpowiedzialne jest niewielkie francuskie studio developerskie Eugen Systems. Mamy tu do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego, a podstawowym elementem, który wyróżnia ją na tle zbliżonych tytułów są widowiskowe walki rozgrywane na ulicach wielu słynnych miast.

Akcja gry została osadzona w niedalekiej przyszłości, świat od wielu lat toczy walkę z terroryzmem. Gracz staje na czele świetnie wyszkolonych oddziałów do zadań specjalnych o nazwie Task Force Talon. W przeciwieństwie do innych tytułów, jak chociażby Ghost Recon, gracz nie będzie ograniczał się do pojedynczych działań przy użyciu małych grupek najemników. W Act of War bierze on udział w wielkich ofensywach z udziałem batalionów żołnierzy wspartych lotnictwem (śmigłowce Apache, myśliwce F-16) czy na przykład czołgami (popularny Abrams). Task Force Talon posiada na wyposażeniu arsenał broni najnowszej generacji, co dodatkowo zwiększa widowiskowość toczonych pojedynków. Wśród futurystycznych jednostek nie zabrakło żołnierzy w specjalnych egzoszkieletowych zbrojach czy też bezzałogowych pojazdów. Warto również zaznaczyć, iż za otoczkę fabularną gry odpowiedzialny jest Dale Brown, autor bestsellerowych techno-thrillerów (m.in. Air Battle Force).

Kampania single-playerowa prowadzi gracza przez kilka ogromnych miast – San Francisco, Londyn, Tokio, Moskwę, Waszyngton a także w rejony Egiptu. Warto dodać, iż każde z tych miejsc jest w miarę wiernie odtworzone, wszystkie najważniejsze budynki (muzea, teatry czy inne obiekty publiczne) znajdują się bowiem na mapie. Misje obejmują przede wszystkim zwalczanie ugrupowań terrorystycznych. Oprócz singleplayera przygotowano także rozbudowany multiplayer, na jednej planszy może spotkać się maksymalnie osiem osób. W tym przypadku gracze mogą wybrać dowolną stronę konfliktu, także terrorystów.

Oprawa wizualna Act of War stanowi jeden z największych atutów produktu. Grafika sprawia wrażenie fotorealistycznej, wspomniane już miasta są bardzo duże a na dodatek szczegółowo je odtworzono. Widowiskowy przebieg mają też same starcia, zniszczone jednostki w efektowny sposób wybuchają, bardzo często dochodzi do zniszczeń okolicznych budynków. Wszystkie obiekty rzucają realistyczne cienie, zadbano także o różnorodne efekty pogodowe.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-8  

Nośnik: 1 DVD9

Ocena gry 8.43 / 10 na podstawie 394 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Act of War: Direct Action

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Act of War: Direct Action

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 3 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 256MB (GeForce FX5700 lub lepsza), 3 GB HDD

Act of War: Direct Action - recenzja gry

Recenzja 12 maja 2005, 09:12

Wspomniałem, że w kampanii pokierujemy dwoma z trzech stron konfliktu. Połączone jednostki amerykańskie muszą zmierzyć się z międzynarodową organizacją terrorystyczną Consortium. Działaniami tej ostatniej można osobiście pokierować tylko w trybie skirmish i multiplayer. Jak już zapewne zauważyliście, stary, dobry schemat trzech walczących ugrupowań nadal funkcjonuje. Każda z walczących armii posiada unikalne budynki, technologie oraz bronie. Amerykanie opierają swoją siłę głównie na broni konwencjonalnej, takiej jak artyleria Paladin czy też bardzo skuteczne czołgi Abrams. Ich dodatkowym atutem są bardzo dobrze rozwinięte siły powietrzne. Organizacja Task Force Talon to z kolei prototypy najnowszych technologii takich jak SHIELD-y (wielozadaniowe mechy z ogromną siłą ognia), Spinnery (uniwersalne pojazdy produkujące latające bomby, które można w każdej chwili uzbroić w broń przeciwpancerną lub przeciwlotniczą) oraz ciężcy snajperzy, skuteczni zarówno przeciwko ludziom jak i pojazdom. W porównaniu z wyżej wymienionymi, siły Consortium wydają się wypadać dosyć blado, ponieważ nie są one naszpikowane technologiami oraz nie posiadają tak dużej siły ognia, jednak ich atutem jest zupełnie co innego, a mianowicie transport. Otóż spora część jednostek tej terrorystycznej organizacji jest niewidzialna dla przeciwnika (można je zauważyć dopiero z bardzo bliskiej odległości lub kiedy zaczną strzelać), a dodatkowo, dzięki specjalnym tunelom, można je błyskawicznie przemieszczać w każdy punkt mapy. Dodatkowo każda ze stron posiada broń masowego rażenia.