Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Act of War: High Treason (PC)

Act of War: High Treason PC

Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego Act of War: Direct Action. Oryginalna gra w skupiała się głównie na zaprezentowaniu współczesnych walk na terenie dużych miast.

To jest dodatek do gry Act of War: Direct Action.

Strategiczne | RTS | współczesne konflikty

PC Windows
Okładka Act of War: High Treason (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

24marca2006

13kwietnia2007

pudełko PL

Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego Act of War: Direct Action. Oryginalna gra w skupiała się głównie na atrakcyjnym i dynamicznym zaprezentowaniu współczesnych walk na terenie dużych miast, takich jak np. Waszyngton. Tym razem autorzy ze studia Eugen Systems postanowili poszerzyć wachlarz oferowanych środowisk i oferują nam kampanię rozgrywającą na terenach nadmorskich i morskich.

Fabuła High Treason ma miejsce w niecałe dwa lata po wydarzeniach znanych z podstawowej gry i opowiada o terrorystycznym Konsorcjum, które usiłuje skazić świat bardzo groźnym wirusem. Kampania jaką oferuje addon daje nam możliwość walczenia w kilku różnych miejscach na świecie, począwszy od USA i Meksyku, a na Kubie i Kazachstanie skończywszy. Atrakcją są widowiskowe batalie morskie, w których biorą udział popremierowe jednostki w ilości około 12, w tym lotniskowce, krążowniki typu AEGIS oraz fregaty. Pojawia się również spora ilość nowych broni: wyrzutni przeciwlotniczych SAM, rakiet przeznaczonych do niszczenia bunkrów, rakiet przeciw okrętom nawodnym lub helikopterów dedykowanych do niszczenia łodzi podwodnych.

Sporą nowością są też najemnicy, którzy dzielą się na trzy kategorie: działający oficjalne i nieoficjalnie oraz nielegalni, wolni strzelcy. Grający, poza dowodzeniem regularnymi oddziałami wojskowymi, mogą wynająć jednego z takich żołdaków na określony czas. Oczywiście wiąże się to ze sporymi kosztami w postaci okresowego honorarium oraz ubezpieczenia, które jest zwracane w chwili gdy zwalniamy najemnika w stanie nienaruszonym (gdy zginie tracimy kwotę ubezpieczenia). Twórcy usprawnili mechanizmy, które sterują oddziałami odpowiedzialnymi za leczenie rannych piechociarzy i naprawy uszkodzonego sprzętu, dzięki czemu szybciej docierają na miejsce gdzie są potrzebne. Przemodelowano również artylerię (mniejsza celność na większych dystansach) oraz znacznie poprawiono procedury A.I.

Act of War: Direct Action - High Treason nie omija też trybu multiplayer. W tej dziedzinie otrzymujemy szereg nowych map i trybów rozgrywki (m.in.: Marine One Down, Diplomacy oraz SCUD Launcher), a także opcje pozwalające dostosować reguły meczy do własnych upodobań: prędkość, limity czasowe, wytrzymałość i śmiertelność jednostek, alternatywne warunki zwycięstwa, prędkość zbierana surowców itd.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.14 / 10 na podstawie 132 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 10 / 10 na podstawie 4 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Act of War: High Treason

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Act of War: High Treason

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 3 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 256MB (GeForce FX5700 lub lepsza), 3 GB HDD

Act of War: High Treason - recenzja gry

Recenzja 13 kwietnia 2006, 11:39

Największą wprowadzoną w High Treason nowością jest jednak wojna morska. Woda, będąca dotychczas ziemią nieznaną dla fanów Act of War stała się terenem, nad którym trzeba panować, szczególnie w rozgrywce online. Obecna także tutaj zasada papier-nożyce-kamień, wynosi grę na zupełnie nowy poziom, zmuszeni bowiem jesteśmy nie tylko do produkcji wszystkich trzech rodzajów jednostek (łodzie podwodne, fregaty i okręty liniowe), ale także do starannego planowania każdego manewru, gdyż jednostki te są nie tylko drogie, ale także ich czas produkcji do krótkich nie należy. Po co się męczyć? Ze względu na przewagę taktyczną, jaką gwarantują nam statki – artyleria znajdująca się na fregatach i liniowcach pozwala zazwyczaj na zniszczenie znacznej części bazy przeciwnika bez ponoszenia szkód własnych. Fakt, że okręty posiadają opcję samonaprawy dodatkowo zwiększa ich wartość, trzeba jednak korzystać z tej możliwości bardzo ostrożnie – statek na czas napraw pozbawiony jest jakichkolwiek możliwości bojowych.