Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry wieloosobowe wykorzystujące lokalną sieć PC

Prowadzenie rozgrywki wieloosobowej przez sieć lokalną (LAN) to nieco zapomniana już forma wariantu multiplayer, która czasy świetności przeżywała w latach 90-tych XX wieku, gdy niezykle popularne były kafejki internetowe. W sieci lokalnej gracze nie muszą łączyć się przez Internet, bo ich komputery czy konsole są ze sobą bezpośrednio sprzężone (bezprzewodowo lub z użyciem kabli sieciowych). Jest to forma multiplayera wybierana zwykle przez osoby, które spotykają się w jednym miejscu (tzw. LAN party).

Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Most Wanted (2005)

Wyścigi 16 listopada 2005

Dziewiąta odsłona legendarnego cyklu samochodówek, wykreowanego przez koncern EA. Po dwóch częściach gry obdarzonych podtytułem Underground i poświęconych nielegalnym wyścigom ulicznym, kolejna produkcja w serii stanowi częściowy powrót do korzeni, łącząc rozwiązania wykorzystane w swych obu poprzedniczkach z elementami starszych części cyklu. Celem zabawy jest wspięcie się na szczyt tytułowej czarnej listy najbardziej poszukiwanych kierowców. Nadal więc poruszamy się po terenie wielkiego wirtualnego miasta, podejmując kolejne wyzwania w ramach kilku rodzajów wyścigów. Wśród nich znajdziemy tor, sprint, drag, eliminację, próbę czasową, próbę prędkości oraz ucieczkę przed policją. Po zaliczeniu odpowiedniej ilości wyzwań możemy wyzwać na pojedynek kolejnego kierowcę z listy. Obok typowych dla serii elementów, jak licencjonowane samochody oraz zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, w grze zachowano także rozbudowane opcje mechanicznego i optycznego tuningu nabywanych samochodów.

PC

Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto IV

Akcji 2 grudnia 2008

Czwarta część bijącego rekordy popularności cyklu gier akcji. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską studia Rockstar North pod kierownictwem Chrisa Sawyera. Głównym bohaterem Grand Theft Auto IV jest Niko Bellica, imigrant z Europy Wschodniej, który za oceanem rozpoczyna karierę w przestępczym półświatku. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczowi na dużą swobodę w eksplorowaniu metropolii Liberty City, po której poruszać się można z wykorzystaniem różnych środków komunikacji (m.in. samochodów, motocykli oraz helikopterów). O biegu wydarzeń decyduje natomiast kolejność wykonywania poszczególnych misji. Poza trybem rozgrywki jednoosobowej Grand Theft Auto IV oferuje również możliwość zabawy multiplayer dla maksymalnie 32 graczy za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.

PC

Hearts of Iron IV
Hearts of Iron IV

Strategiczne 6 czerwca 2016

Czwarta pełnoprawna odsłona cyklu rozbudowanych strategii, który zadebiutował w 2002 roku jako spin-off popularnej serii Europa Universalis. Za powstanie obu gier od lat niezmiennie odpowiada ekipa Paradox Interactive. W grze pokierujemy polityką jednego z państw w okresie 1936-1948, a więc nie tylko podczas samej II wojny światowej. Do naszych obowiązków należy dbanie o stosunki międzynarodowe, zawierane sojusze, jak również rozwój wojska, wybór strategii i bezpośrednie działania militarne swojego narodu. Wzorem poprzednich edycji, rozgrywka łączy w sobie wiernie odwzorowane realia historyczne (w tym autentyczne postacie przywódców czy też wojska i technologie poszczególnych krajów) z możliwością swobodnego kreowania alternatywnej rzeczywistości. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami, ograniczono nieco mikrozarządzanie, skupiając się na ogólnej strategii. Dodano też cykl dobowy/roczny i wprowadzono możliwość grupowania prowincji w regiony, co znacznie ułatwiło zarządzanie.

PC

Divinity: Original Sin II
Divinity: Original Sin II

RPG 14 września 2017

Divinity: Original Sin II to gra RPG będąca kontynuacją Divinity: Grzech Pierworodny. Gracze po raz kolejny udają się do krainy Rivellonu, wcielając się tym razem w użytkownika mocy Źródła, któremu depczą po piętach Łowcy.

PC

Farming Simulator 15
Farming Simulator 15

Symulacje 30 października 2014

Szósta odsłona popularnego cyklu symulatorów rolniczych, powracająca na najważniejsze platformy sprzętowe po roku przerwy, podczas którego swoją wersję gry dostali jedynie posiadacze smartfonów i konsol przenośnych. Twórcy serii, ekipa GIANTS Software, przygotowali kolejną garść zmian oraz nowości, urozmaicających rozgrywkę. W Farming Simulator 15 pojawia się sposobność zabawy w zupełnie nowym środowisku (Skandynawia), cechującym się odmiennym krajobrazem, cięższymi warunkami i obecnością licznych terenów leśnych. Tym samym gracze zyskali możliwość wyrębu drzew oraz przeznaczony do tego celu, licencjonowany sprzęt. Pojawiła się także myjnia, w której możemy zadbać o czystość naszych maszyn. Ogólne zasady rozgrywki nie uległy zmianie i sprowadzają się nadal do sprawnego zarządzania farmą i jej rozbudowy za pieniądze uzyskane z hodowli i upraw. Farming Simulator 15 to także debiut serii na konsolach ósmej generacji, co przełożyło się na znaczącą poprawę oprawy graficznej tytułu.

PC

Blood
Blood

Akcji 24 stycznia 1997

Gra akcji/FPS powstała w oparciu o engine Build, ten sam, z którego pomocy korzystano przy opracowywaniu słynnego Duke Nukem 3D. Gracz wciela się w rolę Caleba, diabelskiego pomiotu, szukającego zemsty na złym bóstwie Tchernobogu i hołdującej mu podziemnej organizacji Cabal.

PC

Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground 2

Wyścigi 12 listopada 2004

Kontynuacja bestsellerowej gry Need for Speed: Underground z 2003 roku, która odmieniła oblicze jednej z najpopularniejszych serii samochodowych, wykreowanej przez koncern Electronic Arts. W grze przenosimy się ponownie do skąpanej w mroku metropolii, którą po raz pierwszy w historii cyklu możemy dowolnie eksplorować, biorąc udział w kolejnych wyścigowych zmaganiach. Podczas zwiedzania miasta możemy rzucać wyzwania napotkanym kierowcom i uzyskiwać informacje o kolejnych miejscach spotkań wielbicieli nielegalnych wyścigów. Mechanika rozgrywki nie zmieniła się w istotny sposób, a autorzy cyklu położyli nacisk na szczegółowe odtworzenie jeszcze większej liczby licencjonowanych samochodów oraz części tuningowych. Oprawa graficzna gry została wyraźnie poprawiona i wykorzystuje całą masę nowoczesnych efektów graficznych. Równie wysoki poziom reprezentuje ścieżka dźwiękowa, w której wykorzystano tradycyjnie utwory znanych wykonawców o szerokim spektrum gatunkowym.

PC

IGI 2: Covert Strike
IGI 2: Covert Strike

Akcji 21 lutego 2003

Sequel pierwszoosobowej strzelaniny Project I.G.I. powstałej w studiu Interloop. Gracz ponownie wciela się w protagonistę części pierwszej – byłego żołnierza brytyjskich sił specjalnych SAS, który jako członek organizacji I.G.I. samotnie wykonuje tajne misje w różnych zakątkach globu. I.G.I.2: Covert Strike oferuje trzy połączone tematycznie kampanie, rozgrywające się kolejno w Rosji, Libii i Chinach. W porównaniu z poprzednią odsłoną, I.G.I.2: Covert Strike może pochwalić się poprawioną sztuczną inteligencją wrogów, którzy posługują się w walce autentycznymi taktykami bojowymi stosowanymi przez współczesne armie. Rozszerzeniu uległ też dostępny arsenał broni palnej. Gra wykorzystuje zmodyfikowaną wersję silnika z poprzedniej części, dzięki czemu oferuje bardziej szczegółowe lokacje oraz zróżnicowane warunki pogodowe. Oprócz trybu solowego I.G.I.2: Covert Strike ma też drużynowy multiplayer.

PC

Divinity: Grzech Pierworodny
Divinity: Grzech Pierworodny

RPG 30 czerwca 2014

Divinity: Original Sin to wyprodukowana przez belgijskie studio Larian gra cRPG, stanowiąca kolejną odsłonę marki Divinity. Akcja osadzona została przed wydarzeniami przedstawionymi w Divine Divinity (2002). Fabuła ukazuje perypetie pary młodych Łowców Źródła, którzy muszą zgłębić arkana zakazanej magii i przeciwdziałać jej skutkom. Rozgrywka bazuje na klasycznych mechanizmach cRPG. Gracz kieruje poczynaniami drużyny złożonej z maksymalnie czterech herosów, z którymi wykonuje zlecane misje, eksploruje lokacje i walczy z wrogami. Wraz z nabywanym doświadczeniem, postaci mogą zwiększać posiadane atrybuty psycho-fizyczne i opanowywać nowe umiejętności. Poza trybem jednoosobowym Divinity: Original Sin oferuje również możliwość zabawy w kooperacji z drugim graczem za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.

PC

Dying Light
Dying Light

Akcji 27 stycznia 2015

Utrzymana w konwencji survival horroru gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska firmy Techland, znanej chociażby z Dead Island oraz serii Call of Juarez. Gracz wciela się w rolę bohatera, który próbuje przetrwać w ogarniętej epidemią zombie metropolii. Sandboksowa rozgrywka w Dying Light podzielona jest na dwie fazy. Za dnia zabawa polega głównie na eksplorowaniu lokacji oraz poszukiwaniu surowców i broni, podczas gdy w nocy należy stawić czoła hordom żywych trupów. Twórcy położyli nacisk na takie elementy jak emocjonująca walka z użyciem rozmaitych rodzajów broni (w tym także produkowanej samodzielnie) oraz pokonywanie przeszkód terenowych w parkurowym stylu. Poza kampanią fabularną trybu jednoosobowego Dying Light oferuje również czteroosobową kooperację za pośrednictwem sieci Internet.

PC

Doom (1993)
Doom (1993)

Akcji 10 grudnia 1993

Osadzona w realiach science fiction pierwszoosobowa strzelanina firmy id Software, znanej wcześniej głównie za sprawą cyklu zręcznościówek Commander Keen oraz przełomowego Wolfensteina 3D. Akcja Dooma toczy się w niedalekiej przyszłości, a gracze wcielają się w postać kosmicznego marine, który za niesubordynację zostaje wysłany do tajnej placówki badawczej korporacji UAC na Marsie. Kiedy na skutek eksperymentów z bramami prowadzącymi do innych wymiarów, do bazy przedostają się krwiożercze monstra z kosmosu, naszym celem będzie przeprowadzenie rekonesansu oraz oczywiście zlikwidowanie potencjalnego zagrożenia. Na każdym z blisko 30 poziomów gry zadaniem gracza jest odnalezienie wyjścia i otwierających go kluczy oraz eliminacja napotkanych potworów za pomocą szerokiego arsenału klasycznych i futurystycznych broni. Całość odznacza się dużą dozą brutalności, klaustrofobiczną atmosferą oraz trójwymiarową oprawą graficzną.

PC

Twierdza: Krzyżowiec
Twierdza: Krzyżowiec

Strategiczne 24 września 2002

Kontynuacja utrzymanej w średniowiecznych realiach strategii ekonomicznej Stronghold, opracowanej przez studio FireFly w 2001 roku. Tym razem akcja przenosi nas na Bliski Wschód, w czasy wypraw krzyżowych organizowanych na przełomie XI i XII wieku. Mechanika zabawy nie zmieniła się w znaczący sposób, zaś główną nowość stanowią zupełnie nowe, wschodnie tereny oraz kilka drobnych zmian w mechanice rozgrywki m.in. konieczność dbania o mocno ograniczone zapasy wody. Twórcy przygotowali cztery kampanie, w których możemy stanąć na czele dowodzonych przez Ryszarda Lwie Serce europejskich rycerzy lub arabskich wojowników pod przewodnictwem Saladyna. Szeroki wachlarz jednostek bojowych wzbogacono o całkiem nowe, charakterystyczne dla każdej ze stron. W grze pojawił się jeszcze większy asortyment wymyślnych machin oblężniczych oraz środków obronnych, stosowanych w konfrontacji z przeciwnikami. Wprowadzono także funkcjonalny edytor własnych scenariuszy oraz nowy tryb rozgrywki: skirmish mode.

PC

Command & Conquer: Red Alert
Command & Conquer: Red Alert

Strategiczne 9 listopada 1996

Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, opracowanej przez Westwood Studios. Tym razem autorzy przedstawiają alternatywną wersję świata, w którym II wojna światowa miała zupełnie inne strony konfliktu niż te znane z kart historii.

PC

Sid Meier's Civilization V
Sid Meier's Civilization V

Strategiczne 21 września 2010

Rozbudowana strategia turowa, stanowiąca piątą odsłonę sygnowanego nazwiskiem Sida Meiera cyklu Civilization. Produkcją Sid Meier's Civilization V zajęło się studio Firaxis Games przy wsparciu wydawniczym koncernu Take Two Interactive. Zgodnie ze schematem serii, gracze ponownie mają okazję wcielić się w role przywódców i pokierować rozwojem wybranych nacji na przestrzeni kilku tysięcy lat. Mechanika rozgrywki nie ulegała radykalnym modyfikacjom, a wprowadzone nowe rozwiązania (np. neutralne państwa-miasta, siatka heksagonalna na mapie świata oraz ograniczenie do jednego oddziału na polu) są w większości efektem ewolucji wcześniejszych pomysłów. Widocznych zmian doczekała się natomiast oprawa wizualna Sid Meier's Civilization V, generowana przez zupełnie nowy silnik graficzny.

PC

Age of Empires III
Age of Empires III

Strategiczne 18 października 2005

Trzecia pełnoprawna odsłona legendarnego cyklu strategii RTS, opracowanych i rozwijanych pod czujnym okiem firmy Microsoft. W przeciwieństwie do poprzednich części cyklu, których akcja osadzona była w starożytności i średniowieczu, tym razem prześledzimy czasy kilkusetletniego podboju Ameryki, zamykające się w przedziale od XVI do XIX wieku. Dzięki skupieniu się na szerszym i bardziej współczesnym horyzoncie czasowym, w grze możemy pokierować zarówno jednostkami wywodzącymi się ze średniowiecza, jak i korzystającymi z najnowszych osiągnięć techniki. Twórcy postawili na sprawdzoną mechanikę rozgrywki, poszerzając ją o szereg nowych elementów. Osią rozgrywki jest rozbudowana kampania fabularna, bazująca na wydarzeniach historycznych i fikcyjnych. W trybie rozgrywki wieloosobowej możemy zaś pokierować jedną z ośmiu grywalnych nacji, charakteryzujących się własnymi, unikalnymi cechami. Nowa odsłona gry to także efektowna, trójwymiarowa oprawa, wspomagana silnikiem fizycznym Havok.

PC

Might & Magic: Heroes VII
Might & Magic: Heroes VII

Strategiczne 29 września 2015

Siódma odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej w 1995 roku. Za powstanie gry odpowiada niemieckie studio Limbic Entertainment, które ma na swoim koncie dodatki do poprzedniej części serii oraz RPG-owy Might & Magic X: Legacy. Akcja gry przenosi nas do targanego wojną domową Imperium, w którym młody książę Ivan utworzył Radę Cieni, złożoną z przedstawicieli sześciu różnych frakcji. Mechanika zabawy nawiązuje do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystuje wiele rozwiązań, nieobecnych w szóstej części gry. Wzbogacono m.in. okrojony uprzednio model ekonomiczny i przywrócono ekran miasta, z wszystkimi charakterystycznymi cechami poszczególnych frakcji. Mapy są znacznie większe i kładą większy nacisk na eksplorację, a typowy dla serii turowy model walki został nieco zmodyfikowany. Podczas bitwy korzystamy m.in. z katapult, wyrzutni i namiotów medyków, a areny bitew wypełnione są większą ilością rozmaitych obiektów i przeszkód.

PC

S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla
S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

Akcji 20 marca 2007

Postapokaliptyczna gra akcji, której fabuła zainspirowana została twórczością science fiction braci Strugackich. Za powstanie gry odpowiada ukraińskie studio GSC Game World, znane z Codename: Outbreak oraz serii Cossacks i American Conquest. Na skutek eksplozji sarkofagu, chroniącego uszkodzony reaktor w Czarnobylu, radioaktywny pył rozprzestrzenił się na olbrzymim obszarze kraju. Konsekwencją tego wydarzenia była nie tylko śmierć roślin i zwierząt, ale okropne mutacje i anomalia. Gracz wciela się w rolę jednego z tytułowych stalkerów, którzy po latach od tragedii mają odwagę wkroczyć do skażonej strefy w poszukiwaniu rozmaitych przedmiotów, roślin czy artefaktów. Rozgrywka łączy w sobie elementy taktycznych strzelanin FPS, gier przygodowych i RPG. Do dyspozycji graczy oddano rozległy otwarty teren, spory arsenał modyfikowalnej broni oraz szereg oryginalnych wrogów o różnych zdolnościach. Nieliniowa fabuła gry oferuje aż siedem możliwych zakończeń.

PC

Empire: Total War
Empire: Total War

Strategiczne 3 marca 2009

Piąta część popularnej serii strategicznej, zapoczątkowanej przez firmę Creative Assembly w 2000 roku. Akcja kolejnej odsłony toczy się w XVIII wieku i koncentruje na najważniejszych wydarzeniach tego okresu, jak wojna secesyjna, rewolucja przemysłowa czy rywalizacja o wschodnie szlaki handlowe. Mimo, iż ogólne założenia rozgrywki pozostały niezmienione, mechanika zabawy uległa sporym przeobrażeniom, głównie za sprawą wprowadzenia potyczek na pełnym morzu. W grze możemy dowodzić zarówno całymi flotami, jak i pojedynczymi statkami, a wpływ na przebieg walki wywrzeć mogą np. zmieniające się warunki pogodowe. W grze poprawiono zachowanie doradców i dodano nowe opcje dotyczące handlu, dyplomacji oraz szpiegostwa. Dzięki powszechnemu wykorzystaniu broni palnej, rozgrywka wymusza także konieczność zastosowania nowych rozwiązań taktycznych. Niezmienne zostały za to charakterystyczne cechy serii, jak turowa warstwa strategiczna oraz epickie bitwy, zrealizowane na modłę gier RTS.

PC

S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci
S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci

Akcji 2 października 2009

Trzecia odsłona cyklu gier akcji studia GSC Game World, którego akcję osadzono w postapokaliptycznym świecie Zony, skażonej po eksplozji sarkofagu, chroniącego uszkodzony reaktor w Czarnobylu. Tym razem fabuła skupia się na odkryciu przyczyn niepowodzenia operacji Fairway, zorganizowanej przez rząd celem zbadania niebezpiecznego obszaru. W grze wcielamy się w agenta Ukraińskiej Agencji Ochrony, Aleksandra Degtyareva, którego zadaniem jest zbadanie faktycznych przyczyn niepowodzenia wspomnianej tajnej misji. W trakcie zabawy zwiedzamy trzy nowe, rozległe obszary, umiejscowione wokół tytułowej Prypeci i odwzorowane na bazie ich rzeczywistego wyglądu. W porównaniu z poprzednimi odsłonami gry, zmianie uległ przede wszystkim system questów pobocznych, które nie są już generowane losowo. W zamian za to są one bardziej rozbudowane i nieliniowe. Wśród nowych elementów wymienić też warto kolejne usprawnienia AI, zmieniony interfejs gry oraz opcję snu, pozwalającego na regenerację zdrowia.

PC

Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death
Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death

Strategiczne 22 marca 2000

Drugie i tym razem samodzielne rozszerzenie do wydanej wiosną 1999 roku strategii turowej Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła dodatku zatytułowanego The Shadow of Death obraca się wokół nekromanty Sandro, który dla własnych korzyści manipuluje czwórką bohaterów, aby za ich pomocą połączyć dwa artefakty o potężnej mocy i uzyskać władzę nad światem. Jedynie współdziałanie wspomnianej czwórki może powstrzymać złoczyńcę od realizacji jego niecnych planów. Prócz pełnej zawartości gry podstawowej, opisywane rozszerzenie niesie ze sobą przede wszystkim siedem nowych kampanii (z możliwością wybrania poziomu trudności) oraz 38 scenariuszy, w których pojawia się m.in. 8 nowych typów terenu. Poza tym, w grze znalazło się dziesięć nowych teleportów oraz niedostępne wcześniej artefakty, wraz z zupełnie nową opcją łączenia ich w jeden "superartefakt". Całość uzupełnia kolejna garść poprawek i ulepszeń na gruncie mechaniki.

PC

Warcraft III: The Frozen Throne
Warcraft III: The Frozen Throne

Strategiczne 1 lipca 2003

Oficjalny dodatek do trzeciej części kultowej serii RTS w klimatach fantasy, rozwijanej od 1994 roku przez firmę Blizzard Entertainment. Akcja gry Warcraft III: The Frozen Throne osadzona została ponownie w krainie Azeroth, kilka miesięcy po bitwie na górze Hyjal. Oś fabularną rozszerzenia stanowią próby odnalezienia władcy Nieumarłych, Ner’zhula, spoczywającego w lodowym grobowcu na kontynencie Northrend. W rozszerzeniu otrzymujemy cztery nowe kampanie dla każdej z ras, zaś na szczególną uwagę zasługuje niepowiązana z głównym wątkiem fabularnym kampania Orków, przygotowująca grunt pod planowaną grę MMORPG World of Warcraft. Wśród innych nowości wyróżnić warto przede wszystkim wzbogacenie wszystkich stron konfliktu o nowe jednostki oraz nowych bohaterów o unikalnych zdolnościach. W grze pojawiła się również możliwość wynajmowania neutralnych herosów, budowania sklepów z magicznym ekwipunkiem, a także nowe przedmioty, budynki i ich ulepszenia.

PC

Grim Dawn
Grim Dawn

RPG 25 lutego 2016

Osadzona w realiach dark fantasy gra z gatunku RPG akcji. Grim Dawn jest dziełem ekipy deweloperskiej studia Crate Entertainment, założonego przez byłych członków Iron Lore (Titan Quest). Akcja gry toczy się w mrocznym świecie Cairn, w którym wojna pomiędzy dwoma potężnymi siłami nieomal doprowadziła do całkowitej zagłady ludzkiej rasy. Nieliczni pozostali przy życiu ludzie zamieszkują niewielkie enklawy. Gracz wciela się w rolę bohatera, który wykorzystując swoje niezwykłe umiejętności, stara się ocalić pozostałości dawnego Cairn. Jak przystało na hack'n'slash w klasycznym wydaniu, sednem zabawy są widowiskowe potyczki z hordami przeciwników. Uzupełnienie dla kampanii trybu jednoosobowego stanowi multiplayer, w którym nacisk położono na współpracę w grupie.

PC

Diablo II
Diablo II

RPG 29 czerwca 2000

Sequel jednego z największych przebojów w dorobku firmy Blizzard Entertainment. Fabuła Diablo II kontynuuje wątki z pierwszej części. Zwycięstwo nad Panem Ciemności okazało się iluzoryczne. Diablo zdołał opanować ciało swego pogromcy – Aidana i z jego pomocą zamierza wyzwolić swych braci – Mefisto i Baala, by ostatecznie zniewolić ludzkość. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który musi pokrzyżować plany potężnego demona. Mechanika rozgrywki nie uległa poważniejszym zmianom, w dalszym ciągu kładąc nacisk na dynamiczną walkę w stylu hack'n'slash oraz rozwijanie umiejętności i atrybutów psycho-fizycznych postaci w oparciu o zdobywane doświadczenie. Oprawa wizualna Diablo II łączy elementy grafiki 2 i 3D, zaś muzykę na potrzeby gry skomponował Matt Uelmen.

PC

Borderlands 2
Borderlands 2

Akcji 18 września 2012

Pierwszoosobowa strzelanina (FPS) z elementami cRPG, stanowiąca sequel hitu wydanego w 2009 roku. Dewelopingiem Borderlands 2 ponownie zajęło się studio Gearbox Software przy wsparciu wydawniczym firmy 2K Games. Akcja gry osadzona została niedługo po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej części cyklu. Tym razem gracze muszą stawić czoła Handsome Jackowi, który ogłosił się dyktatorem planety Pandora. Twórcy Borderlands 2 przygotowali cztery grywalne postaci: Salvador, Maya, Zero i Axton, z których każda przynależy do innej klasy i reprezentuje odmienny styl walki. Rozgrywka w dalszym ciągu bazuje na emocjonujących sekwencjach strzeleckich, jednak gruntownym zmianom poddano system uzbrojenia. Wizytówką serii pozostał natomiast tryb kooperacji dla maksymalnie czterech graczy.

PC